handdator

Visa fullständig version : Gym, gainer, mat [HELP]


JErneborg
2010-05-19, 21:03
Hallå!

Jag behöver lite tips från dem som använt sig utav Återhämtning/Viktökning gainers.


Det är såhär. Jag har införskaffat mig Dalblads Gainer Explosion.


Problemet är då att jag blir så jäkla mätt av det då jag dricker det direkt efter träningspass. Alltså, jag vill kunna proppa i mig mängder med mat när jag kommer hem. Jag har snackat med en polare om det. Han säger att jag ska vänta 1h30m efter jag druckit det, sen äta. Detta hjälper inte så mycket. Jag är hur hungrig som helt vid det laget, men jag har ingen aptit.


Kan jag på något sätt träna, dra hem inom en halvtimme, käka och sen dricka det och få en bra effekt av det hela?


Har läst lite, näringsupptagningen är som bäst 1.5-2h efter träning.


Har ni några tips att bjuda på? Tack på förhand :)




J.Erneborg

Rakanichy
2010-05-19, 21:20
Ät mat i flytande form efteråt? Shakes med diverse livsmedel osv. Ett tips kan vara 500gram kvarg, någon frukt, Mjölk, rapsolja, oboypulver

vicarious
2010-05-19, 22:10
Skippa gainern helt och ät mer (energität) mat.

Dreas
2010-05-19, 22:12
Skippa gainern helt och ät mer (energität) mat.Håller med :)

chrilledude
2010-05-19, 22:34
Gainer är väl samma sak som oboy med socker typ? Ät mat istället.

Slöseri med pengar imo.

dupper
2010-05-19, 22:52
Fråga dig själv istället: Varför använder jag mig av gainer?
Om det enda argumentet är återhämtning så kan jag upplysa dig om att när det inte handlar om idrotter som tömmer dina glykogendepåer, så fungerar proteinpulver/EAA lika bra. Kolhydrater är, som jag uppfattat det, inte en förutsättning för återhämtningen.

Om det dessutom är som du säger, att du blir så mätt att du inte kan äta riktig, näringsrik mat efter din gainer, ja, då vill jag påstå att gainern du intar stjälper mer än den hjälper.

Potatiskillen
2010-05-20, 20:34
Köpte nyligen en gainer, anledningen varför jag gör det är för att jag skall hindra kroppen från att musklerna bryts ner. Då jag kommer hem så kör jag tonfisk/ris med ärtor tex.

Dreas
2010-05-20, 20:43
Köpte nyligen en gainer, anledningen varför jag gör det är för att jag skall hindra kroppen från att musklerna bryts ner. Då jag kommer hem så kör jag tonfisk/ris med ärtor tex.Och mat förhindrar inte muskelnedbrytning?

vicarious
2010-05-20, 21:01
Köpte nyligen en gainer, anledningen varför jag gör det är för att jag skall hindra kroppen från att musklerna bryts ner. Då jag kommer hem så kör jag tonfisk/ris med ärtor tex.

Det behöver du bara protein + styrketräning för.

Grazzafukkinrazzi
2010-05-20, 21:17
Det behöver du bara protein + styrketräning för.

hindrar styrketräning att musklerna bryts ner`?

JErneborg
2010-05-20, 21:23
Jag tackar er alla för seriösa svar. Har försökt mig på andra forum där det inte är träning som är i forum, det har inte funkat bra. Jag tar åt mig era tips. Verkar som det blir något vassle protein i hädan efter såsom Whey-80 osv.

Något tips på kosttillskott som man dricker EFTER man käkat?

Dreas
2010-05-20, 21:36
hindrar styrketräning att musklerna bryts ner`?Du använder mer muskelprotein ifall du styrketränar. Så man kanske kan lägga fram det så på ett vinklat sätt.

Erazor
2010-05-20, 22:09
Jag tackar er alla för seriösa svar. Har försökt mig på andra forum där det inte är träning som är i forum, det har inte funkat bra. Jag tar åt mig era tips. Verkar som det blir något vassle protein i hädan efter såsom Whey-80 osv.

Något tips på kosttillskott som man dricker EFTER man käkat?

Det finns inga genvägar, tråna hårt och ät rätt så kommer det lösa sig utan tillskott. Om du sedan efter en längre period vill ta din träning till nya höjder så kanske du kan börja fundera på tillskott

vicarious
2010-05-20, 22:34
hindrar styrketräning att musklerna bryts ner`?

Styrketräning stimulerar proteinsyntesen.

Dietar man utan att styrketräna förlorar man troligtvis mer muskler än om man dietar och styrketränar, om alla andra faktorer är likvärdiga.

prOtotype
2010-05-21, 08:58
Om du verkligen vill få i dig gainern så tror jag att det är mycket enklare att äta först och sen lägga kcal från gainern uppe på det.