handdator

Visa fullständig version : kan jag bli större med min egen kroppsvikt?


owned4sure
2010-05-18, 21:08
Hejjsan hoppsan allesammans!

Jag har lite funderingar angående att träna magen med egen kroppsvikt.

först och främst här är en film på mig och hur min mage ser ut :D

http://www.youtube.com/watch?v=2OnBRaGVmrY

Nu till frågan tror ni att det fortfarande är möjligt för mig att bygga mer muskler med att bara använda min egna kroppsvikt och övningar som hanging leg raises och dragon flags, crunches mm?

lite info om mig:

16 år gammal.
Jag är inte ute efter en stor body builder kropp utan mer en liksom smidig super fit stark kropp med synliga muskler.

tack på förhand :D

vasslefranmjolk
2010-05-18, 21:27
Den frågan kan du svara på själv. Om du exempelvis utför strikta dragonflies, tar du slut inom ett reps-intervall som bygger nämnvärd volym?

Robbban77
2010-05-18, 21:29
1 min film på en mage..
Visst, du kan träna med din egna kroppsvikt, men du lär inte få så mycket biceps av crunches eller liknande.
Du kan köra chins, göra armhävningar och liknande, eller så tar du steget längre och köper dig ett par hantlar eller går till garaget och lyfter lite skrot :)

gorbit
2010-05-18, 21:29
http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ

HulkH
2010-05-18, 21:36
Kmr nog funka bra tror ja :)


haha btw, tkr din navel ser ut som ett skotthål, HARDCORE:hbang:

owned4sure
2010-05-18, 21:55
haha aa den är nog ett skotthål ;) Ja men alltså jag tränar redan allt förutom just magen med vikter. men aja tack för svaren o tiden får väl avgöra om det funkar lr inte :P

edit:: i den där filmen var väl inte riktigt gjord för den här tråden därför den är lite långt xD

HulkH
2010-05-18, 22:42
haha aa den är nog ett skotthål ;) Ja men alltså jag tränar redan allt förutom just magen med vikter. men aja tack för svaren o tiden får väl avgöra om det funkar lr inte :P

edit:: i den där filmen var väl inte riktigt gjord för den här tråden därför den är lite långt xD

hahahah, vad var den till för då ?;):D

(Sry, men det lät lite skojsigt :))

Martin Löwgren
2010-05-19, 07:40
Absolut.

Komplettera allt det du nyss nämnt med en TRX utrustning så är du i hamn för dina mål.

siimon89
2010-05-19, 08:15
Ja det kan du defenitivt. Till en början kommer kroppen inte vara van med belastningen. Se till att göra saker och ting lite svårare efter ett tag. Du kan lägga till saker som väger lite (om du inte har vikter) i en ryggsäck och köra armhävningar till exempel.

owned4sure
2010-05-19, 20:00
Alltså jag har vikter (använder dem till alla andra kroppsdelar) men just magen föredrar jag alltid att köra utan vikter därför att jag tycker att det är obekvämt o köra t.ex. crunches med en 20/30 kgs hantel på bröstet men framför att väldigt osmidigt. När jag tränar magen så brukar jag köra ungefär 15 min nonstop med olika mag övningar (ca. 25 reps) dock så har jag börjat misstänka att detta inte kommer kunna ge mig önskad storlek på musklerna (vill ha lite mer volym) utan till största delen kommer att göra musklerna starkare men behålla samma storlek så stämmer detta? eller kan jag fortsätta bygga muskler med min egna kroppsvikt?