handdator

Visa fullständig version : Näringsinnehåll i veggo sushi???


Candydarling
2010-05-18, 19:56
tjenare!

har letat runt lite efter vad innehållet i vegetarisk sushi kan vara utan något vettigt resultat. Någon som har idéer på vad de olika veggo-sushi bitarna kan innehålla eller i alla fall vad en bit kan väga ungefär???:confused:

WHITEFOLKS
2010-05-18, 20:29
Jag tror det finns en hel del olika varianter av de så det är nog i stort sett omöjligt att säga vad just din bit innehåller.

Kensha
2010-05-18, 21:31
tjenare!

har letat runt lite efter vad innehållet i vegetarisk sushi kan vara utan något vettigt resultat. Någon som har idéer på vad de olika veggo-sushi bitarna kan innehålla eller i alla fall vad en bit kan väga ungefär???:confused:

En bit sushi väger cirka 35 gram, 6-7 bitar av vanlig sushi = 245 gram vilket resulterar i ungefär 300kcal. Sojan är inte inräknad.

Vad vegansk sushi är vet jag inte, vad brukar man ha på?

Eddie Vedder
2010-05-19, 07:50
Det är väldigt sällan som veganvarianter är mindre energirika. Så jag skulle gissa på samma som vanlig sushi. Falafel, sojakorvar, sojaburkare osv som säljs i gatukök/caféer/restauranger är lika energirika som orginalet med kött.

Candydarling
2010-05-19, 08:52
En bit sushi väger cirka 35 gram, 6-7 bitar av vanlig sushi = 245 gram vilket resulterar i ungefär 300kcal. Sojan är inte inräknad.

Vad vegansk sushi är vet jag inte, vad brukar man ha på?

i veggosushi har man istället för fisk avokado, tofu, omelett och olika grönsaker. avokado är ju fett och kaloririkt, omelett och tofu har jag ingen koll på alls.

Eddie Vedder
2010-05-19, 09:27
i veggosushi har man istället för fisk avokado, tofu, omelett och olika grönsaker. avokado är ju fett och kaloririkt, omelett och tofu har jag ingen koll på alls.

Räkna med att det är samma helt enkelt. Den vegetariska kan både vara mer eller mindre kaloririk. Ägg och avokado blir ju sannolikt mer energirikt är tonfiskbitarna men samtidigt kanske laxen och makrillen är mer energirik än tofun osv.

Candydarling
2010-05-19, 09:52
Räkna med att det är samma helt enkelt. Den vegetariska kan både vara mer eller mindre kaloririk. Ägg och avokado blir ju sannolikt mer energirikt är tonfiskbitarna men samtidigt kanske laxen och makrillen är mer energirik än tofun osv.

låter klokt, tackar för tipset!