handdator

Visa fullständig version : första deffen, lite kostfrågor

Assazel
2010-05-18, 13:18
Hej!

Jag har påbörjat en deff nu och har några frågor.

Mjölk, skall man undvika det helt och byta det mot vatten?

Kan man äta kycklingsallad efter träningspass, eller man måste ta med pasta för kolhydraterna?

Är knäckebröd bättre än vanligt bröd, isåfall, vilken typ av knäckebröd rekomenderar ni?

Andra tips gällande kost inför en deff?

tänkte träna som vanligt fast lägga till 1 timmes promenader 5 ggr i veckan och ändra kosten.

Tack på förhand.

Numse
2010-05-18, 13:20
Mjök -> protein och fett, byt inte ut det.

Inget fel på kycklingsallad. En diet utan kolhydrater fungerar bra om man vill köra på det.

Hur menar du bättre? Knäckebröd innehåller lika mycket om inte mer kolhydrater än mjukt bröd såvitt jag vet.

Läst deffguiden på forumet?

WHITEFOLKS
2010-05-18, 14:40
Knäckebröd är bra i allmänhet för att vara bröd, är oftast fullkorn så lite mer näring. Ingen större skillnad dock.

Ganska kalorisnålt i förhålland till "volym" också om man jämför med andra bröd. Ät det du tycker är godast och som lättast får dig att hålla din diet :)

Buck
2010-05-18, 14:47
Hej!

Jag har påbörjat en deff nu och har några frågor.

Mjölk, skall man undvika det helt och byta det mot vatten?

Kan man äta kycklingsallad efter träningspass, eller man måste ta med pasta för kolhydraterna?

Är knäckebröd bättre än vanligt bröd, isåfall, vilken typ av knäckebröd rekomenderar ni?

Andra tips gällande kost inför en deff?

tänkte träna som vanligt fast lägga till 1 timmes promenader 5 ggr i veckan och ändra kosten.

Tack på förhand.

Läs deffguiden och se till att hålla koll på ditt intag och din förbrukning.

Mjölk är bra men innehåller ganska mycket energi ändå, drick men håll koll på mängden energi totalt. För mig personligen var nog min konsumption av mjölk utan koll på energin en stor faktor till att jag lade på mig onödiga kilon. En liter mjölk hit eller dit gör skillnaden på 350-600 kcal, ganska signifikant.