handdator

Visa fullständig version : Böcker för nybörjare

Aon
2010-05-17, 22:29
Hejsan,

jag undrar om någon skulle kunna ge mig tips på några bra böcker om näringslära för idrottare.(har inga förkunskaper alls nästan.) Har inget emot att läsa engelska böcker.
Jag skulle också gärna vilja ha några tips på bra länkar där jag kan läsa på lite om begrepp eller får man fram det genom böckerna.
Och som sista sak eftersom det är kost och närings forumet, Kan någon ge ett bra tips på en bra och nyttig frukost som inte tar säg mer än 10 minuter att laga.
Skulle uppskatta om jag kunde få svar på alla dessa frågor och ber om ursäkt i förhand ifall det redan finns en väldigt liknande tråd redan.

/Axel

klofast
2010-05-17, 22:38
Effektiv Bodybuilding av Ove Rytter är den enda boken jag äger som har med träning att göra.

Boken innehåller väldigt mycket information om kost, träning och de flesta övningar demonstreras tydligt i boken med bilder samt steg för steg hur du fullföljer övningen.

Boken har visserligen några år på nacken men jag antar att det mesta stämmer ändå.

Lycka till!

iPerfektion
2010-05-18, 00:09
Jag tror det ska finnas någon tråd om det här på forumet som jag kollade i, i julas. För det var i alla fall så jag fick tag på den utmärkta boken Exercise Physiology av William D. McArdie, Frank I. Katch, Victor L Katch. Jag tycker att det mesta i boken tar upp grunderna i näringslära och träning etc. på ett väldigt bra sätt. En väldigt stor bok med 1030s. Boken känns också väldigt modern. Jo, och den har en hel del bilder också!;)

edit: Frukost? Havregryn med kanel och mjölk! + Några kokta eller stekta ägg!

Eddie Vedder
2010-05-18, 04:51
Jag tror det ska finnas någon tråd om det här på forumet som jag kollade i, i julas. För det var i alla fall så jag fick tag på den utmärkta boken Exercise Physiology av William D. McArdie, Frank I. Katch, Victor L Katch.

Mycket bra bok indeed!:thumbup:

Men kanske inte den första man ger sig på. Ha tålamod Aon, min och Jacobs bok kommer till hösten. ;)

Den här boken har jag och jag tycker den är dels vetenskaplig och objektiv men samtidigt lättläst och predagogisk.

http://www.prisjakt.nu/bok.php?pu=1128151

Till frukost kan du äta vad som helst, har du kvar middag från kvällen innan kan du ju värma den på nytt.

Aon
2010-05-18, 16:08
Tack för alla de bra svaren :)