handdator

Visa fullständig version : Träna som Thiago Alves


chr1z
2010-05-17, 18:21
Någon som vet hur man ska träna för att komma i närheten av Thiago Alves kropp? :)

http://www.fightplay.tv/wp-content/uploads/2009/02/alves.jpg

mvh

Mack10
2010-05-17, 18:21
Mma !!

Hank
2010-05-17, 18:25
Du ska träna strikt och kontinuerligt under ett antal år. Komma ner till 8 - 9% kroppsfett och skaffa dig en bra solbränna.

The Swedish Oak
2010-05-17, 18:25
Mma !!

Tror nog många kampsportare tränar styrketräning också, denna snubben verkar gjort det i alla fall.

Till trådstartaren: Har du aldrig tränat styrketräning förr kan du ta en titt på dessa scheman o se om det är något som passar dig: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Christyle
2010-05-17, 18:51
Han är i stort sett en av mina favo fighters & jag vet att han går runt i sina 89kg på sina 1,76cm och deffar ner sig till 79 innan match sjukt galet. Men det enda tipset jag kan ge dig är att köra tung styketräning bulka upp dig för att sedan deffa ner dig så att du får fram magrutorna samt ditt låga kroppsfett a la defineringen. Går du i nån kampsport?? i Thiagos fall är det nog mycket MMA kombinerat med sjuka lågreppare/Pyramid vilket man sett i hans videobloggs kan ses på American top teams hemsida

chr1z
2010-05-17, 19:38
Han är i stort sett en av mina favo fighters & jag vet att han går runt i sina 89kg på sina 1,76cm och deffar ner sig till 79 innan match sjukt galet. Men det enda tipset jag kan ge dig är att köra tung styketräning bulka upp dig för att sedan deffa ner dig så att du får fram magrutorna samt ditt låga kroppsfett a la defineringen. Går du i nån kampsport?? i Thiagos fall är det nog mycket MMA kombinerat med sjuka lågreppare/Pyramid vilket man sett i hans videobloggs kan ses på American top teams hemsida

Jag kör ju thai boxning 2-3 ggr veckan och sen gym, det är kanske det jag får fortsätta med då?

Christyle
2010-05-17, 19:50
Jag kör ju thai boxning 2-3 ggr veckan och sen gym, det är kanske det jag får fortsätta med då?

Hmmm Om man put it this way vissa MMA fighters går i olika viktklasser & i Thiagos Fall går han på sin sjuka muskelmassa deffar ner sig i en viktklass som han inte ens borde vara i och uttnytjar sin storlek för att sedan knocka ut dem. men däremot är ju alla kampsporter en slags fettförbränings aktivitet och vill du bli större grovare likt Thiago så hämmar muay thai din styrketräning en aning men visst är det skitbra att köra muay thai hur ser din kropp ut i nuläget då? en bild kanske?

Kek
2010-05-17, 20:26
Bli Thiago Alves.

Onödigt att försöka se ut som någon annan då alla ser olika ut.

chrilledude
2010-05-17, 20:31
Gener osv..

Kauppi
2010-05-17, 22:01
Någon som vet hur man ska träna för att komma i närheten av Thiago Alves kropp? :)


Träna.

Christyle
2010-05-17, 22:16
Träna.

1+:laugh::laugh:

Scoffan
2010-05-17, 22:44
Skulle gissa på att han kör crossfit som de flesta kampsportare

Anton Fräs
2010-05-17, 22:50
Vill du bara ha utseendet eller prestationsförmågan? Utseendet är det bara köra styrketräning för volym, fullt fokus.

För prestatationens skull får någon annan fylla i.

Salus
2010-05-17, 22:50
Skulle gissa på att han kör crossfit som de flesta kampsportare

lol

klofast
2010-05-17, 22:58
Han ser ut som en apa.

Doctor Snuggles
2010-05-17, 23:13
Man ber sin morsa att gå tillbaka i tiden och ha barn med Thiagos farsa.

limenka
2010-05-17, 23:14
Han ser ut som en apa.

Bra bidraget där!

Åratal av träning och exemplariska gener. Go for it :)

macsacre
2010-05-18, 05:30
Jag tycker oxå hans kropp ser helt sjukt snyggt ut, han är en av mina top 3 favo fighters med. Men sedan så deffar han inte till 79 utan till 77kg från 89 (170 pounds) då han tävlar i ww diisionen.

Jag tror inte man kan se ut som någon annan dock, men du kan iaf försöka lägga på dig massa först och sedan efter 2 års bulkning så deffar du.

mpersson
2010-05-18, 05:40
Köp en Abtronic och klicka på så många " got ripped in 2min " annonser som möjligt ;)

OnT: Inte behöver du träna nån kampsport för att se ut så, tung styrketräning med bra och mkt mat under en längre tid sen en deff på de.

Men sen får man inte glömma hur genetiken gör sitt med.

knackwursten
2010-05-18, 12:42
lol

Vad menar du? Crossfit eller liknande är sjukt bra träning för mma.

krellik
2010-05-18, 12:53
Vad menar du? Crossfit eller liknande är sjukt bra träning för mma.

Den åsikten kan man ha och man kan även ha åsikten att det har brister. Faktum är dock att de flesta kampsportare och de flesta proffesionella mma fighters inte tränar crossfit (vilket den andra postaren skrev).

Det -finns- dock de som är inspirerade av crossfit, mest känd är BJ Penn som tidigt hade en koppling till crossfit, han är dock inte känd för den bästa av fys dock. Annars är det väl Hacklemans gym the pit som kör sin variant av crossfit "crosspit", men det gymmet har ju i princip bara Chuck Lidell och nån snubbe i WEC som är kända.

I brassilien där Thiago är från så har inte crossfit slagit igenom så mycket dessutom.

Det genomgående temat för fys coacher som tränar mma proffs är att crossfits stora svaghet för en proffsatlet är att det är för generell träning och det är inte periodiserat och man anser att det är något som sina atleter behöver.

HulkH
2010-05-18, 13:10
Tar väl några års träning.
Han ser riktigt bra ut, men jag gillar mer Andersson Silva och Fedor emelianenko.
Dom ser dock inte lika bra ut i kroppsform, men dom e sjuuuka fighters :)

Salus
2010-05-18, 13:30
Vad menar du? Crossfit eller liknande är sjukt bra träning för mma.

jag skrattade åt uppfattningen att de flesta MMA utövare kör crossfit.

Nu vet jag självklart inte exakt hur alla tränar, men jag har tränat på flertal MMA klubbar, och det vanligaste (och mest naturliga) är att man tränar mer rondspecifikt. Om man tävlar i en kampgren som har ett rond system som är 3*3minuter med 1 minuts vila mellan ronderna.

Då kommer träningen ligga runt de tiderna. Man blir bäst på det man tränar, då är det också mest naturligt att lägga upp konditionsträningen inom det tidsintervallet man sedan kommer tävla i.

krellik
2010-05-18, 13:36
jag skrattade åt uppfattningen att de flesta MMA utövare kör crossfit.

Nu vet jag självklart inte exakt hur alla tränar, men jag har tränat på flertal MMA klubbar, och det vanligaste (och mest naturliga) är att man tränar mer rondspecifikt. Om man tävlar i en kampgren som har ett rond system som är 3*3minuter med 1 minuts vila mellan ronderna.

Då kommer träningen ligga runt de tiderna. Man blir bäst på det man tränar, då är det också mest naturligt att lägga upp konditionsträningen inom det tidsintervallet man sedan kommer tävla i.

Crossfit har ju visserligen sin "fight gone bad" men ingen fysdrill kan komma i närheten av en "shark tank drill" där man tränar något intensivt moment (som att boxa in för nedtagning) och där det roteras in fräscha motståndare varje rond, för att förbedas för en match...;)

Sen tror jag personligen att när man snackar kompletterande fysdrillar så är den typen av rondanpassad träning en viktig del, likaså mer riktad träning för att mer direkt utveckla olika fysiska kvaliteter behövs också...

Scoffan
2010-05-18, 15:52
Skulle gissa på att han kör crossfit som de flesta kampsportare

Det var bilden jag hade fått från att ha läst olika trådar om det här på brädan, samt talat med en bekant som utövar mma. Uppenbarligen så var det felaktigt, tack för att ni rättade mig ;)

stevebc
2010-05-18, 21:34
Man ber sin morsa att gå tillbaka i tiden och ha barn med Thiagos farsa.+1

Sedan vet jag inte hur liberala UFC är med dopingtester.

Om du vill ha den kroppen och det för närvarande saknas muskler är det inte Muay Thai du bör fokusera på för att uppnå ditt mål. Det är Helt Vanlig Byggarträning.

Salus
2010-05-18, 22:09
+1

Sedan vet jag inte hur liberala UFC är med dopingtester.


Flera större namn inom organisationen har blivit avstängda de senaste åren, så visst görs det tester på många av galornas deltagare.

Detta är troligtvis också anledningen till att en del av riktigt bitiga tungviktarna skyr UFC :)

krellik
2010-05-18, 22:17
Sedan vet jag inte hur liberala UFC är med dopingtester.


Athletic commsisions i staten där UFC håller sköter dopingtesterna i USA, när UFC har galor utomlands beställer de själva tester. Titelfighter testas alltid om jag minns rätt medans det i övrigt är slumpen som bestämmer tror jag.

Som sagt ett handfull fighters har torskat och det har fått konsekvenser också, främst Josh Barnett som fick springa till Japan efter att han inte kunde hålla handen ur syltburken och han var mästare när han torskade...

Christyle
2010-05-18, 22:42
Ahh hur kan man glömma det & Sean Sherk blev väl oxå suspended för doping

krellik
2010-05-18, 22:54
Ahh hur kan man glömma det & Sean Sherk blev väl oxå suspended för doping

Jo det blev han (skyller fortfarande på kosttillskott) men tror inte han var mästare då, Tim Sylvia blev bustad en gång och han erkände, Josh blev som sagt tagen två gånger och Chris Leben blev bustad efter matchen mot Bisping.

Både Sylvia och Leben skyller på att de använde de för att få snyggare kroppar för att göra sig mer attraktiva för sponsorer, antar att de tycker att det är en bra ursäkt...;)

Christyle
2010-05-18, 23:00
Jo det blev han (skyller fortfarande på kosttillskott) men tror inte han var mästare då, Tim Sylvia blev bustad en gång och han erkände, Josh blev som sagt tagen två gånger och Chris Leben blev bustad efter matchen mot Bisping.

Både Sylvia och Leben skyller på att de använde de för att få snyggare kroppar för att göra sig mer attraktiva för sponsorer, antar att de tycker att det är en bra ursäkt...;)

Okej men tillbaka till on topic Hur fasen klarar Thiago av att deffa ner sig från 88-89 till 77kg klassen?? ibland klarar han inte av deffen o får böta som t.e.x. Matt Hughes fighten. Jag misstänker att Thiago tar något vid sidan av & inte är det EAA:laugh:. Nä men diggar verkligen honom ursäkta TS om vi gjorde deta till en MMA-tråd

krellik
2010-05-18, 23:06
Okej men tillbaka till on topic Hur fasen klarar Thiago av att deffa ner sig från 88-89 till 77kg klassen?? ibland klarar han inte av deffen o får böta som t.e.x. Matt Hughes fighten. Jag misstänker att Thiago tar något vid sidan av & inte är det EAA:laugh:. Nä men diggar verkligen honom ursäkta TS om vi gjorde deta till en MMA-tråd

Frågan är hur många av de kilona han cuttar och hur mycket han bantar bort över sista veckorna? När han misslyckade cutten hade han väl tydligt haft knäproblem och inte kunnat köra sin normala rutin av att springa bort vikten.

Mycket möjligt att den goda Thiago trycker men blir så tråkigt om man ska börja misstänka alla med lite biff, det är ju inte som i bidibilding där det är uppenbart i proffsens värld att alla -måste- trycka, Thiago är ju fortfarande gott och väl inom gränserna för hur man kan se ut ren om man har gener för det...

Christyle
2010-05-18, 23:15
Tycker jag oxå Genetiken gör att alla ser olika ut man kan lura ögat ibland o se hur mycket stora muskler man har på kroppen o tänker: "Han väger nog cirka 85kg" sen visar det sig att man kanske bara väger 68kg liksom

kimpaa88
2010-05-19, 00:31
Bulka upp dig, deffa.

bollio
2010-05-19, 00:48
Känns inte så logiskt att jämföra med topp-atleter i sporter där doping chansen är rätt så hög.

Bra gener men hög chans att det slinker in några otillåtna preparat.

Hitta en mer realistisk förebild kanske?

krellik
2010-05-19, 00:53
Känns inte så logiskt att jämföra med topp-atleter i sporter där doping chansen är rätt så hög.

Bra gener men hög chans att det slinker in några otillåtna preparat.

Hitta en mer realistisk förebild kanske?

Å andra sidan lägger Thiago ett antal timmar i veckan på träning som river ner muskelmassa och att se bra ut är bara en bieffekt av träningen, knappast främsta målet..

Om man då jämför det med att bara fokusera träningen på att lägga på sig muskelmassa så är det också andra förutsättningar, är väll en ganska sund fysik att ha som förebild om man jämför med bodybuilders på högre nivå...

stevebc
2010-05-19, 00:56
Athletic commsisions i staten där UFC håller sköter dopingtesterna i USA, när UFC har galor utomlands beställer de själva tester. Titelfighter testas alltid om jag minns rätt medans det i övrigt är slumpen som bestämmer tror jag.

Som sagt ett handfull fighters har torskat och det har fått konsekvenser också, främst Josh Barnett som fick springa till Japan efter att han inte kunde hålla handen ur syltburken och han var mästare när han torskade...Även Bob Sapp åkte ju dit för AAS och han tävlar ju också i Japan.

Men ta en kille som Brock Lesnar t ex. Iofs har han kanske slutat nu och kör bara underhållsträning så gott han kan.

krellik
2010-05-19, 01:01
Även Bob Sapp åkte ju dit för AAS och han tävlar ju också i Japan.

Men ta en kille som Brock Lesnar t ex. Iofs har han kanske slutat nu och kör bara underhållsträning så gott han kan.

Jasså när åkte Sapp fast, det hade jag faktiskt missat, när hände detta?

Eller så har Åderbrock bara gener som inte är av denna värld. Eller har en en schyst koll på vad han pysslar med så att all skit har paserat till tävlingsdagen.
Eller är det som du säger, är det den allmäna åsikten att massa som man skaffat sig med roids en gång i tiden är relativt lätt att bibehålla som ren? Jag har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig...

stevebc
2010-05-19, 01:03
Det var när han spelade i NFL.

Although Sapp was under pro contract for the next four seasons (with four different teams, each of which cut him within that season), he appeared in only one regular season game before failing a mandatory NFL steroids test and washing out of the league. http://listing-index.ebay.com/actors/Bob_Sapp.html

Har ingen bättre källa än så.

Angående Brock Lesnar tänker jag mest på att han är så fasligt stor och att han tävlat på väldigt hög nivå i wrestling. Det är snarare "lol han måste vara dopad!!111" (traps police does not approve) än att jag har konkreta bevis, från mitt håll.

Christyle
2010-05-19, 01:06
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/9119-11-ThiagoAlves.jpg

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/6002-05-Thiago%20Alves.JPG

krellik
2010-05-19, 01:07
Det var när han spelade i NFL.

http://listing-index.ebay.com/actors/Bob_Sapp.html

Har ingen bättre källa än så.

Jasså han blev bustad när han spelade i NFL? Trodde att du menade att han åkte fast när han fightades i Japan, det var det som var min poäng, fighters som åkt fast för steroider kan fortsätta fightas i japan, tex Josh Barnet då eftersom de tydligen skiter fullständigt i om man roidat eller inte...

Däremot ska de testa för rekreationella droger, skumma typer Japanerna, massa roligt för sig.

zegna
2010-05-19, 16:31
Ahh hur kan man glömma det & Sean Sherk blev väl oxå suspended för doping

Thiago har åkt dit för användning av olagliga produkter.
Bla för att uppnå sin tävlingsvikt.

Salus
2010-05-19, 17:02
Det var när han spelade i NFL.

http://listing-index.ebay.com/actors/Bob_Sapp.html

Har ingen bättre källa än så.

Angående Brock Lesnar tänker jag mest på att han är så fasligt stor och att han tävlat på väldigt hög nivå i wrestling. Det är snarare "lol han måste vara dopad!!111" (traps police does not approve) än att jag har konkreta bevis, från mitt håll.

Ska bli intressant hur Åderbrocket kommer lyckas med att återfå sin massa...

Han tappade vääldigt mycket nu när han hade problem med magen i somras, troligtvis är han ett sånt genetiskt freak att han är tillbaka i så gott som gammalt slag utan problem :)

Erik__
2010-05-19, 17:14
Thiago har åkt dit för användning av olagliga produkter.
Bla för att uppnå sin tävlingsvikt.

Var det inte "bara" någon form av vätskedrivande?

jizzinmypants
2010-05-19, 19:43
Han är i stort sett en av mina favo fighters & jag vet att han går runt i sina 89kg på sina 1,76cm och deffar ner sig till 79 innan match sjukt galet. Men det enda tipset jag kan ge dig är att köra tung styketräning bulka upp dig för att sedan deffa ner dig så att du får fram magrutorna samt ditt låga kroppsfett a la defineringen. Går du i nån kampsport?? i Thiagos fall är det nog mycket MMA kombinerat med sjuka lågreppare/Pyramid vilket man sett i hans videobloggs kan ses på American top teams hemsida

Kan du länka till den videobloggen? Hittar den nämligen inte :)

zegna
2010-05-23, 09:23
Var det inte "bara" någon form av vätskedrivande?

Det vara "bara" en form av vätskedrivande som han åkte på.
Han hade använt den för att kapa vikten inför en match.

Dock är det ett tecken och jag är inte naive.
De flesta som tävlar på den nivån trycker.
Tävlar du på ett högre plan och i en sport som har så pass mycket skador så "måste" du nästan trycka för att klara av det.
Många trycker för att läka snabbare och återhämta sig.

Dock kan man inte SE på dem OM de trycker.
Att kolla in Thiagos eller GSP kropp och se det som bevis på att de trycker är helt fel.
Folk som har åkt dit som trycker (och det verkligen inte ses) är ju bla Tim Sylvia, Josh Barnett, Royce Gracie.

Fultjack
2010-05-23, 10:48
Det vara "bara" en form av vätskedrivande som han åkte på.
Han hade använt den för att kapa vikten inför en match.

Dock är det ett tecken och jag är inte naive.
De flesta som tävlar på den nivån trycker.
Tävlar du på ett högre plan och i en sport som har så pass mycket skador så "måste" du nästan trycka för att klara av det.
Många trycker för att läka snabbare och återhämta sig.

Dock kan man inte SE på dem OM de trycker.
Att kolla in Thiagos eller GSP kropp och se det som bevis på att de trycker är helt fel.
Folk som har åkt dit som trycker (och det verkligen inte ses) är ju bla Tim Sylvia, Josh Barnett, Royce Gracie.

Sean Sherk :D

krellik
2010-05-23, 11:14
Jag gillar Bas "you cant buy balls!".

Sant.

Eller som Randy som ser det som en mental svaghet hos sina motståndare som han kunde utnytja om han hörde att de hade tryckt.

Klokt.