handdator

Visa fullständig version : Första träningsschema


Equalitas
2010-05-17, 10:32
Har precis suttit och pillat ihop mitt första träningsschema och skulle vilja ha lite synpunkter på det.

Måndag: Bröst och triceps
Tisdag: springa 30 minuter
Onsdag: Rygg, axlar och biceps
Torsdag: springa 30 minuter
Fredag: mage och ben
Lördag: Springa 30 minuter
Söndag: Ledig

Jag har tränat i drygt 2 månadert men då har jag tränat hela kroppen på ett träningspass men har nu hört att de är bättre att splitta upp dom olika musklerna på olika dagar.

Vet inte om jag har lyckats placera min tråd rätt heller så förlåt om de har blitt lite fel.

Tack för mig

Pjotor
2010-05-17, 10:44
Det är inget schema, utan bara en uppdelning. Utan övningar, setantal och setlängd så ger det inte så mycket.

Uppdelningen i sig är inget konstig alls. Det är vanligare att lägga axlarna tillsammans med bröst och triceps, men som det ser ut nu går alldeles utmärkt.

Jag skulle nog byta plats på lördag och söndagen, så att benen får vila före nästa löppass, men anpassar du intensiteten så är det inga större problem.

HulkH
2010-05-17, 11:36
Ser väl bra ut, men som Pjotor säger. det är en uppdelning, inget schema.

r1kkie
2010-05-17, 11:40
Jag själlv skulle föredra att inte springa dagen efter benträningen. Vila lördag sen löpa söndag. :)

Equalitas
2010-05-17, 15:31
Jag tränar på nautilus eller actic som de heter nu och dom har speciella maskiner till alla muskelgrupper, därför har jag inte lagt upp några "övningar" osv.
Ville mest höra hur de olika muskelgrupperna går ihop med varandra som jag hade skrivit upp.

Tack för svaren, jag flyttade även axlar till måndagens pass.

HulkH
2010-05-17, 15:34
Se bara till att du kan köra båda musklergrupperna tsm eller dagarna efter varandra. ;)

Equalitas
2010-05-17, 15:38
Se bara till att du kan köra båda musklergrupperna tsm eller dagarna efter varandra. ;)

Hur menar du? :)

Pjotor
2010-05-17, 15:52
tsm = tillsammans? Fortfarande dock oklart vad HulkH menar.

HulkH
2010-05-17, 16:09
tsm = tillsammans? Fortfarande dock oklart vad HulkH menar.

Jag menar, att han kanske inte ska köra olika muskelgrupper som tränar tar på varandra samma pass.
Angående det jag menar med dagarna efter menar jag tex, om man tränat marklyft dagen före knäböj så kan det kännas lite i ryggen när man ska köra knäböjen.

(Svårt att förklara, men hoppas ni hajjar :))

Tsm= Tillsammans, ja.

Equalitas
2010-05-17, 16:25
Jag menar, att han kanske inte ska köra olika muskelgrupper som tränar tar på varandra samma pass.
Angående det jag menar med dagarna efter menar jag tex, om man tränat marklyft dagen före knäböj så kan det kännas lite i ryggen när man ska köra knäböjen.

(Svårt att förklara, men hoppas ni hajjar :))

Tsm= Tillsammans, ja.


Nu hänger jag me :)
Jo vi får väl se hur de går på onsdag, dagens pass va hårt :D