handdator

Visa fullständig version : En 95a med seriösa bodybuildingmå!!


Rakanichy
2010-05-16, 22:10
Lite snabba fakta om mig.

Jag är en grabb på 15 år som älskar att sporta, spela musik, träna, äta och laga mat :)

Jag köpte för inte så längesen ett gymkort med 3 andra polare.
För tillfället tränar jag enligt ett 4 split schema (kom gärna med synpunkter).

Måndag: Quadriceps + Pectoralis Major
Tisdag:Biceps + Baksida lår
Onsdag: Vila / cardio
torsdag: Vila / cardio
Fredag: Rygg + Mage
Lördag: Triceps + axlar + vader
Söndag: Vila / cardio



Jag äter enligt periodisk fasta med ung. sån här uppdelning

Lunch kl 12.00: 500-1000kcal beroende på skolmaten

Gainer efter träningen: 250-500kcal

middag kl 18.00-20.00: 400-800kcal beroende på hur dagen sett ut hittils

Mitt BEE är 1650, och jag ligger på mellan 2200-3000kcal varje dag, siktar på att äta mellan 1600-2500kcal beroende på daglig fysisk

Som ni ser så deffar jag nu, och ska fortsätta en månad. (Jag vet att folk inte gillar detta men men...) jag kommer i alla fall att beställa hem ett packe Effe för att få till det där lilla sista i slutspurten nu i deffen då jag känner att jag äter lite för mkt snask för att det ska gå framåt och motivationen börjar tryta.

Om ca. en månad, i mitten på juni ska jag börja äta under energibalans igen och i Augusti börjar bulken.

Då ska jag bulka extremt hårt fram till 2012 och förhoppningsvis öka till ca 80kg och jag antar att jag kommer vara runt 180cm lång då.:hbang:

Stats:
45kg bänk
Mark ej maxxat än men på Fredag kommer en uppdatering
Böj Ej maxxat än men i morgon kommer en uppdatering *flex**flex*


Bilder kommer komma så småningom
Uppdateringarna jag kommer lägga komer att vara en del träningsrapporter och kostrapporter + allmän diskussion välkommet!

Hoppas ni kommer tycka det är kul att följa min utveckling!!
/rakanichy

Rakanichy
2010-05-16, 22:16
Första updaten !

Söndag 16/5 - 2010

11.00 kaffe
12.30 cykla och plocka upp polare
13.00 simma 40mins med polare
13.50 1 Banan efter passet
14.00 Cykla hem från badet
14.45 Frukost: 300gram kvarg, 50gram bär, 1 clementin
2 knäckebröd med 2 ägg och 40gram sill
19.00-19.40 Cykelrunda
20.00 Middag(självlagad självklart;)
KYCKLINGCARBONARA
150gram kyckling
100gram äggpasta (tagliatelle al ouvo)
40gram 12% matlagningsgrädde
10gram 40% vispgrädde
Hönsbuljong
1 rått ägg över måltiden
10gram parmesanost
+ "1 bite" av farsans lammkorv (100gram)

totalt intag: 1770kcal 129g protein 175g kolhydrat 40gram fett (lite för lite fett men helt okej dag faktiskt)
Uppskattat underskott 600-900kcal ung.

Fritösen
2010-05-16, 22:20
Roligt med mer 95or! Lycka till med all träning :)
kommer följas

Rakanichy
2010-05-16, 22:23
Tack så mkt!

Fritösen
2010-05-16, 22:26
Längd och vikt för tillfället? :)

KungKorv
2010-05-16, 22:30
När du skriver Effe, menar du då Efedrin?

Rakanichy
2010-05-16, 22:31
Ojdå haha glömde inkludera det hehe.
173cm lång
58kg, kreatinladdad dock så är lite plufsigare annars är jag väl 55-56kg hård
Bulken som sagt kommer bli riktigt ordentlig och jag ska lägga på mig grov massa har jag tänkt mig! Har iallafall generna i släkten då båda mina bröder är relativt stora och min ena morbror är grovt stor :hbang:

Rakanichy
2010-05-16, 22:33
När du skriver Effe, menar du då Efedrin?

yes, rent efedrin EC kur med 1:10 ratio dvs 30gram efedrin + 300gram koffein 2-3ggr dagligen för att bli av med det sista fettet fort så jag kan få en okej strandform och börja bulka så fort som möjligt!

Rakanichy
2010-05-16, 22:33
När jag får igång en duglig kamera så kommer bilder dyka upp med ganska bra frekvens åtminstånde några poser / vecka *flex**flex*

Erikzzon
2010-05-16, 22:35
Inte svära i kyrkan.

clinteastwood
2010-05-16, 22:38
Hur länge har du tränat`?

Rakanichy
2010-05-16, 22:44
Hur länge har du tränat`?

Har tränat sen 2 år tillbaka dock så började jag seriöst i mars :) Innan var det mest en 10-15 dumbellcurls, armhävningar, situps varvat med World of Warcraft :naughty:

Men i mars började jag med riktiga upplägg scheman, strukturerad deff, räkna kalorier osv. Och för en vecka sedan började jag på gym :) så jag kommer antagligen öka väldigt hårt nu när bulkan kickar igång. Hoppas typ på ökningar varje pass i ett tag :) *flex*

HulkH
2010-05-16, 22:51
Lycka till ;)

nmanradnävna
2010-05-16, 22:58
Hehe, är inte efedrin olagligt? Vad jag har hört så ska det vara skit dessutom.

Tycker det ser najs ut, du verkar motiverad och gillar att du håller bra koll på matintaget även om en del tycker det är överdrivet.

OskarNorberg
2010-05-16, 23:54
Är gainer det bästa att dricka under deffen? :) Lycka till!

Sjoba
2010-05-17, 00:13
Efedrin är läkemedelsklassat (http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER---2005/Alla-varor-som-innehaller-efedrin-klassas-som-lakemedel/) och det av en orsak, om jag inte har fel så är det även dopingklassat. Även det av en orsak. Det är inte olagligt, men det är olagligt att sälja.
Mitt råd är att ta avstånd till så'n skit, det kan leda till andra saker, men det kanske är det du vill.
Varför inte bara ta dig i kragen och skippa godiset eller ta dig några godisar och slappna av lite när du är ung och ta lite längre tid på dig att deffa? Doping och läkemedelsklassade preparat är ingenting för en 15-åring.
Det är för övrigt i slutet på deffen man vill att det ska gå så långsamt som möjligt, det är då du ligger på minst %BF och det är då kroppen har som svårast att bevara muskelmassa.

Visst är det bra att du tränar och allt sådant, men snälla, lär dig lite av folk som kan detta och har hållt på med det hela sitt liv. Det finns mycket sånt folk här på kolozzeum, och jag vet att dom flesta är villiga att hjälpa till om du bara frågar snällt.
Du behöver inte heller tokbulka, du kommer troligtvis att tjäna mer på att ha en långsam, stadig viktuppgång än en grisbulk. Fråga bara Martin Löwgren här på brädan.


Naturligtvis är det alltid kul med folk som börjar tidigt och är målmedvetna, och eftersom jag inte sagt det innan; välkommen till brädan :)
Stort lycka till, kommer titta in då och då.

Rakanichy
2010-05-17, 20:13
Efedrin är läkemedelsklassat (http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER---2005/Alla-varor-som-innehaller-efedrin-klassas-som-lakemedel/) och det av en orsak, om jag inte har fel så är det även dopingklassat. Även det av en orsak. Det är inte olagligt, men det är olagligt att sälja.
Mitt råd är att ta avstånd till så'n skit, det kan leda till andra saker, men det kanske är det du vill.
Varför inte bara ta dig i kragen och skippa godiset eller ta dig några godisar och slappna av lite när du är ung och ta lite längre tid på dig att deffa? Doping och läkemedelsklassade preparat är ingenting för en 15-åring.
Det är för övrigt i slutet på deffen man vill att det ska gå så långsamt som möjligt, det är då du ligger på minst %BF och det är då kroppen har som svårast att bevara muskelmassa.

Visst är det bra att du tränar och allt sådant, men snälla, lär dig lite av folk som kan detta och har hållt på med det hela sitt liv. Det finns mycket sånt folk här på kolozzeum, och jag vet att dom flesta är villiga att hjälpa till om du bara frågar snällt.
Du behöver inte heller tokbulka, du kommer troligtvis att tjäna mer på att ha en långsam, stadig viktuppgång än en grisbulk. Fråga bara Martin Löwgren här på brädan.


Naturligtvis är det alltid kul med folk som börjar tidigt och är målmedvetna, och eftersom jag inte sagt det innan; välkommen till brädan :)
Stort lycka till, kommer titta in då och då.

Jag har läst en del om efedrin och så vidare, jag skulle aldrig i livet börja med Androgena anabola steroider om jag så skulle få betalt för det:smash:Förövrigt så har jag även följt Martin Löwgren (axon's) / Andreaz Engström's (Baboom's) blogg i ett längre tag och vet precis vilka konsekvenser att bulka för med sig. Dock så blir det 3 veckors seglingssemester i tyskland med far min och det ena leder ju till det andra d.v.s. morgon + kvällsträning i form av pushups, pullups, crunches, dips o.s.v. + mycket onyttig mat antagligen. Ska försöka hålla mig till grillen så mycket som möjligt ( vad gör man inte för att vara relativt opti?)
Nog om det: Här kommer dagens tränings och kostrapport:

Frukost: 1 svart kaffe, 1 glas kreatinvatten, 1glas saft
Gick förvånansvärt bra med Periodisk Fasta (första gången jag testar detta i skolan) och jag höll faktiskt hungern bättre (!!) än med frukost.

Lunch kl. 12: 9 chicken nuggets, 2 skedar bulgur. Serverat på en fet bädd grönasker + sötsur sås för att toppa det hela

Träningspass - Framsida lår + Bröst
"Gainer" kl: 18.00: 150gram banan, 0.75 dl whey (21g protein)

Middag kl. 19.00: Åt idag på herman's veganbuffé, och alla här vet ju vad ordet buffé innebår :naughty: , blev en fet tallrik lastad med sallad i alla dess olika slag, ca 10-15 olika salladsblandningar med underbara kryddor, 3 st små pizzabitar (ca 3x5cm stora och smala som attan), Linsgryta, Linslasagne, liite potatis + ris + pasta (ca 50gram sammanlagt), Kikärtsgryta. *drool*

Totalt (extremt uppskattat) kaloriintag under dagen (eftersom jag inte har näringen på varken skollunchen eller middagen)
2100kcal och ca 110gram protein

Träningspasset: (kommer bli en hel del Pb's nu antar jag då jag precis börjat)
Uppvärming, 23km/h sprint i 1 mins + 16km/h sprint i 3 mins på löpbandet.

Böj i smith
50kg x8
50kg x11
50kg x10

Benspark
20kg x 15
20kg x 12
20kg x 11

Hacklift
30kg x 8

Benpress
20kg x 11

Fyfan va dålig energi jag hade på gymmet idag, benen var helt jävla slaka och jag kände bara att jag inte orkade lägga på mkt vikt utan att bara skada mig så jag tog det extremt lugnt idag vilket jag är glad för, skulle inte palla skada mig.
2/10 betyg för att böjen var lite småkul

Bänkpress i smith (kör mkt smith nu när jag lär mig teknikerna)
40kg x 10
40kg x 8 (+ 2 med hjälp av polare)
40kg x 8 (+ 3)

Cablecross
5kg/varje sida x 15 (lite teknikinlärning
20kg x 10 (lite formsläpp så sänkte 5kg)
15kg x 12 Fyfan vilken kontakt jag fick på den här ( NY FAVVOÖVNING)

Incline Hantelpress
15kg's hantlarna x 10
15kg x 8

Hantelflyes
7kg x 15
8kg x 12

8/10 på brösten för att jag fick sån skön kontakt i crossen men benen hade redan förstört lite av motivationen under passet

Underarmscurl
20kg (skivstången) x 15
20kg x 12 (PUMP!!)

Omvända underarmscurls
8kg (hantlar) x 12
8kg x 10

5/10 för att jag hade tröttnat men körde slut det sista där som jag hade planerat med underarmarna.


Dagen i helhet: 9/10 för att vi slutade tidigt i plugget, god lunch och delikat middag och minus för att benen var så slaka idag

Utöver detta har jag även skejtat en timma och övat lite på min 360flip :)
även här fick benen sig en liten omgång och jag kom hem helt nersvettad

Sundqvist
2010-05-17, 20:23
gå inte ut för seriöst och så, du kmr tappa stinget och inte palla med det i längden! va säger dina föräldar om att du tar efedrin ?

Bwall
2010-05-17, 20:33
Mitt råd till dig är att ta det lite lugnare. Du är 15 år, lev livet istället! Om du bara fortsätter träna regelbundet och ser till att du lyfter tyngre med tiden kommer musklerna komma. Glöm inte att äta bara. Deffa när du väger 58kg och är 173cm lång? 15 år? Det låter inte hälsosamt.

Morrris
2010-05-17, 20:52
Som sagt, när man väger 58 kg på 173 cm och antagligen fortfarande är i puberteten är Efedrin inte det bästa man kan mixtra med.

Vet inte om du tagit Efedrin än, men det är knappast ett preparat att leka med. Det är en centralstimulansia som liknar Amfetamin till sin uppbyggnad. Har sett folk få ordentliga ångestattacker efter användning. Tänk över det en gång till, du kan knappast ha speciellt mycket fett kvar på ditt BMI.

Rakanichy
2010-05-17, 20:57
Jag tycker jag väger för lite med tanke på den muskelmassa jag har, känns helt fel, jag är mycket biffigare än ALLA andra i min ålder och många -94or och -93or t.o.m
(förutom gympolarna dårå :naughty:) börjar luta mot att inte ta efedrin då deffen längre inte känns så jätteviktig + att jag behöver pengarna till annat men det lockar att testa.

Träningen är typ det roligaste jag gör under dygnen och jag får såna endorfinkickar och njuter av att leva hälsosamt, så jag skulle lika gärna kunna köra ännu hårdare men försöker vara skonsam mot kroppen o.s.v.

Ska dock inte deffa länge till, ska ligga på Max 500underskott men antagligen runt 200-300 underskott nu de sista dagarna fram till beachen och brudarna :) då kommer jag antagligen även att festa osv. så känns rätt så okej att deffa just nu eftersom alkohol + fyllekäk kommer få mig att öka i vikt :/.

Rakanichy
2010-05-17, 20:59
Ligger förövrigt på ca 9% fett om jag skulle uppskatta det, har faktiskt kommit fram till att efedrin inte behövs då jag ändå kommer att skejta ganska mycket nu när sommarvädret börjar krypa fram. Blir ibland uppemot 5-10timmar skate under en helgdag vilket är en jävla massa kalorier.

MartinM
2010-05-17, 21:15
Jag tycker jag väger för lite med tanke på den muskelmassa jag har, känns helt fel, jag är mycket biffigare än ALLA andra i min ålder och många -94or och -93or t.o.m
(förutom gympolarna dårå :naughty:) börjar luta mot att inte ta efedrin då deffen längre inte känns så jätteviktig + att jag behöver pengarna till annat men det lockar att testa.

Träningen är typ det roligaste jag gör under dygnen och jag får såna endorfinkickar och njuter av att leva hälsosamt, så jag skulle lika gärna kunna köra ännu hårdare men försöker vara skonsam mot kroppen o.s.v.

Ska dock inte deffa länge till, ska ligga på Max 500underskott men antagligen runt 200-300 underskott nu de sista dagarna fram till beachen och brudarna :) då kommer jag antagligen även att festa osv. så känns rätt så okej att deffa just nu eftersom alkohol + fyllekäk kommer få mig att öka i vikt :/.

Kul att du är ambitiös iallafall! Håll i det så kan kommer det säkert gå bra, men se bara till att plocka upp lite sunt förnuft någon gång på vägen.

För det första är en efedrinkur det sista du behöver, du väger 58kg på 173cm och när du redan är på gränsen till underviktig så skulle det ju vara vettigare att gå upp i vikt istället, får jag fråga om du varit överviktig förut?

Om du nu är naturligt vältränad så har du med god sannolikhet bra gener för att bygga muskler utan att plocka på dig fett som en annan... Ta då vara på det så att du kan börja se bitig ut istället för att ödsla tid på läkemedelsklassade grejer och att banta när du redan är riktigt smal.

Nu kan jag säkert ha helt fel, men jag har aldrig sett en person som väger så lite som du gör och skulle på något sett se mer vältränad ut om de var smalare, motbevisa mig gärna med bilder!

Morrris
2010-05-17, 21:17
Låter som ett sunt beslut. Ta och skippa smithen, skär ned på övningsantalet och fokusera på utförandet framöver. Det kommer ge resultat.

Sjoba
2010-05-17, 21:18
Bra att du kommit på andra tankar gällande efedrinet, men även om du nu skulle behöva deffa av dig flera kilon så borde du inte ens tänka på efedrin.
Som Morris sa, efedrin och amfetamin är nära besläktade, och bara det borde vara orsak nog att avstå från det.

Bra pass, men när du (som du sa) lär dig teknikerna så borde du börja utanför smith och inte i smith :) Det är just i smithen som man kan lyfta nästan helt utan teknik.

Rakanichy
2010-05-17, 21:48
Är gainer det bästa att dricka under deffen? :) Lycka till!

Asså med gainer menar jag bara Efterträningsmåltid ;) Dricker inte gainerpulver eller något men någon enstaka gång kan det bli gainer-bar eller gainomax. Oftast bara en någon havregrynsröra med kakao socker vatten eller bara banan / skumgodis + proteinshake. Osv... listan är lång ;) allt som innehåller mellan 0.5-1g kolhydrat/kg kroppsvikt och 20-30gram protein kör jag på :eating:
Må det vara äckligt eller gott, men antagligen gott då det är det enda målet jag äter snabba kolhydrater på ;) Goooooodis mmmmmm....

Rakanichy
2010-05-18, 19:41
18maj 2010:

Frukost 07.40: Svart kaffe + Kreatin och C-vitaminbrus i vatten.
Lunch 12.00: 3 st pan-pizzor (typ billys) + sallad och 3-4 glas vatten
Hemkunskapslektion Kl 14.30: Kycklingsoppa med ca 40gram kyckling, 70gram krossade tomater 15gram fänkål och 15gram purjolök + 2 muffins (kcal har jag ingen aning på muffins men jag räknar med typ 100/muffin vilket borde vara rimligt)
Gainer 19.30: 20gram russin, lite kokos, 1 ruta mörk choklad, 3cashewnötter, 2 valnötter, 1 maräng + 1dl whey 80

Totalt: Ca 2050kcal och ca. 103gram protein (jag vet mitt proteinintag liiiiiider :/ Det var p.g.a. Hemkunskapen och Herman's veganbuffe, inte mkt protein i vegansk mat...)

Ande
2010-05-18, 19:54
18maj 2010:

Frukost 07.40: Svart kaffe + Kreatin och C-vitaminbrus i vatten.
Lunch 12.00: 3 st pan-pizzor (typ billys) + sallad och 3-4 glas vatten
Hemkunskapslektion Kl 14.30: Kycklingsoppa med ca 40gram kyckling, 70gram krossade tomater 15gram fänkål och 15gram purjolök + 2 muffins (kcal har jag ingen aning på muffins men jag räknar med typ 100/muffin vilket borde vara rimligt)
Gainer 19.30: 20gram russin, lite kokos, 1 ruta mörk choklad, 3cashewnötter, 2 valnötter, 1 maräng + 1dl whey 80

Totalt: Ca 2050kcal och ca. 103gram protein (jag vet mitt proteinintag liiiiiider :/ Det var p.g.a. Hemkunskapen och Herman's veganbuffe, inte mkt protein i vegansk mat...)

Dålig frukost och lunch. Kolla över din kost mer och sluta med efedrin *gah!*

koffein tar bort vätska ur kroppen och kreatin är motsatsen, så kaffe och kreatin är inte att rekommendera. Om du nu ska jävlas och ändå dricka kaffe på morgonen med kreatin så drick mycket vatten. Annars så ska man ta kreatin vid en måltid för att få ut bästa resultat. Men se över din kost och allt innan du börjar ta tillskott!

Rakanichy
2010-05-18, 19:56
Sry för dubbelpost glömder tränignsrapporten och lite allmänt! :)

Träningen: 40mins pass med Biceps och Mage
Cablecurl
40kg x 12
40kg x 10

Curl med rakstång
30kg x 13
20kg x 30 (lite highrep bara för att få lite pump och motivation då den började tryta)

Preachercurls
30kg x 12
35kg x 9 (i maskin)

Hammercurls
12.5kg x 8
10kg x 12

9/10 på bicepsen då Preachercurlsen tog så jävla fint och jag var helt jävla uppblåst *flex*
Crunches i bänk
10kg x12
10kg x12

Sidocrunches i ryggextensionsmaskinen
kv x15
kv x15


+ 30minuters hårt skejtande i solen


Uppskattat underskott idag: 400-500, dagen i helhet 9,9/10. Vädret, inga läxor, pizza, min hemkunskapslärare gav mig mvg, roligt träningspass, helt enkelt felfri dag, det enda som skulle kunna göra den bättre vore om jag var på bulk och kunde pressa i mig 1pizza till och en fet middag efter gymmet, dock är jag inte hungrig så jag behövde ingen middag idag:)

Rakanichy
2010-05-18, 19:59
Dålig frukost och lunch. Kolla över din kost mer och sluta med efedrin *gah!*

koffein tar bort vätska ur kroppen och kreatin är motsatsen, så kaffe och kreatin är inte att rekommendera. Om du nu ska jävlas och ändå dricka kaffe på morgonen med kreatin så drick mycket vatten. Annars så ska man ta kreatin vid en måltid för att få ut bästa resultat. Men se över din kost och allt innan du börjar ta tillskott!


Läste i Kreatin FAQ att koffein inte skulle hämma så mkt eller så vare att det inte var vetenskapligt bekräftat eller något dylikt. Sen så kom jag på att jag skulle ta kreatinet i min shaker i stället. Blir det imorgon efter ett hårt träningspass med en helt ny träningsform som ska testas:thumbup: Det blir en överraskning för er i morgon :) Och efedrin tar jag inte och kommer inte att ta heller. Jag ångrade mig när jag tänkte efter att jag egentligen kanppt behöver deffa mera utan jag tar det jävligt lugnt med deffen. Allt mellan -500 till +200 ligger jag på nu i kalorier! Tack för synpunkten i alla fall :) Kom gärna med synpunkter på mina tränignspass och metoder med mera :)

CoolBoy
2010-05-18, 20:00
Alltså. Deffa när du har en KV på 55kg? :smash:

Bulka istället!!

Ande
2010-05-18, 20:05
Sry för dubbelpost glömder tränignsrapporten och lite allmänt! :)

Träningen: 40mins pass med Biceps och Mage
Cablecurl
40kg x 12
40kg x 10

Curl med rakstång
30kg x 13
20kg x 30 (lite highrep bara för att få lite pump och motivation då den började tryta)

Preachercurls
30kg x 12
35kg x 9 (i maskin)

Hammercurls
12.5kg x 8
10kg x 12

9/10 på bicepsen då Preachercurlsen tog så jävla fint och jag var helt jävla uppblåst *flex*
Crunches i bänk
10kg x12
10kg x12

Sidocrunches i ryggextensionsmaskinen
kv x15
kv x15


+ 30minuters hårt skejtande i solen


Uppskattat underskott idag: 400-500, dagen i helhet 9,9/10. Vädret, inga läxor, pizza, min hemkunskapslärare gav mig mvg, roligt träningspass, helt enkelt felfri dag, det enda som skulle kunna göra den bättre vore om jag var på bulk och kunde pressa i mig 1pizza till och en fet middag efter gymmet, dock är jag inte hungrig så jag behövde ingen middag idag:)

Varför bara 2 set?

Rakanichy
2010-05-18, 20:39
Innan har mina pass tagit sån jävla tid när jagl irat tre sets, har kommit upp till uppemot 1.5-2timmar vilket är för mkt tkr jag

OskarNorberg
2010-05-18, 20:43
Innan har mina pass tagit sån jävla tid när jagl irat tre sets, har kommit upp till uppemot 1.5-2timmar vilket är för mkt tkr jag

Då vilar du för länge! ;)

Rakanichy
2010-05-18, 20:46
haha vet jag gymmade med 2 andra polare idag hehe, men vilan ble deras set
ca 1-2mins vila mellan varje set

OskarNorberg
2010-05-18, 20:48
Tycker att du ska köra fler set :)

kalaskonrad
2010-05-18, 21:00
Att få idén att ta effedrin pga en deff när man är så ung som 15 år är nästan skrämmande:whipped: Jag är glad över att du beslutat dig för att skippa det min vän, det gynnar dig nog i längden också.

Rakanichy
2010-05-18, 21:52
Att få idén att ta effedrin pga en deff när man är så ung som 15 år är nästan skrämmande:whipped: Jag är glad över att du beslutat dig för att skippa det min vän, det gynnar dig nog i längden också.

När jag såg det i det perspektivet så beslöt jag mig för att skjuta upp effedrinanvändandet ett antal år åtminstonde, antagligen kommer det inte behövas alls i framtiden då det kommer finnas preparat som är lika bra som effe fast lika lagliga som grönt the! :bow:

Rakanichy
2010-05-19, 18:00
19maj 2010

Frukost: 0.5l svart kaffe
Lunch: 3 fiskburgare (utan bröd) lite oliver, ärtor, pizzasallad + 2 knäckemackor och en glass på burgerking som efterrätt
Mellanmål: 390gram kvarg, 1 päron
MIddag 18.55 efter träningen: Gryta på massa grönsaker, tonfisk, torsk med chilli + banan som jag hackade ner i grytan + varmvatten och kreatin ca 15minuter efter för att optimera näringsintaget :hbang:
Ca 1950kcal 128gram protein
Uppskattat underskott 500-550kcal

Träning:
Hillsprinting: Fullt ös upp för en backe (ca 15-20sekunder), lätt jogging ner. Repetera.
totalt 17 omgångar d.v.s. 21minuter
Var helt jävla slut efter omgången och tänkte att detta blir en bra träning att köra ca 3-4 ggr nu inför idrottsdagen då jag ska försöka plocka hem lite skolrekord, iaf i kulstötning hade jag tänkt mig :)

Rakanichy
2010-05-19, 21:10
Frukost: 0.5l svart kaffe
Lunch: 3 fiskburgare (utan bröd) lite oliver, ärtor, pizzasallad + 2 knäckemackor och en glass på burgerking som efterrätt
Mellanmål: 390gram kvarg, 1 päron
MIddag 18.55 efter träningen: Gryta på massa grönsaker, tonfisk, torsk med chilli + banan som jag hackade ner i grytan

Ca 1950kcal 128gram protein
Uppskattat underskott 500-550kcal

Ande
2010-05-19, 21:22
Frukost: 0.5l svart kaffe
Lunch: 3 fiskburgare (utan bröd) lite oliver, ärtor, pizzasallad + 2 knäckemackor och en glass på burgerking som efterrätt
Mellanmål: 390gram kvarg, 1 päron
MIddag 18.55 efter träningen: Gryta på massa grönsaker, tonfisk, torsk med chilli + banan som jag hackade ner i grytan

Ca 1950kcal 128gram protein
Uppskattat underskott 500-550kcal

Varför dricker du enbart kaffe som frukost? :smash:

OskarNorberg
2010-05-19, 21:33
Varför dricker du enbart kaffe som frukost? :smash:

precis, frukost är ett av dagens viktigaste måltider :)

chrilledude
2010-05-19, 21:38
Varför inte dricka det? Vissa äter ju inte alls frukost/lunch (periodisk fasta) och det fungerar hur bra som helst. Själv äter jag inte alls frukost på deff för att kunna äta mer på kvällen. :)

Rakanichy
2010-05-19, 21:51
Varför dricker du enbart kaffe som frukost? :smash:

precis, frukost är ett av dagens viktigaste måltider :)


Jag äter som Chrilledude sa där, periodisk fasta för att inte överäta mig vilket så enkelt händer. Har kört det i ett tag nu och känner att jag är lika pigg och mätt dygnet runt som innan fast jag äter mycket större mål :)

OskarNorberg
2010-05-19, 22:00
Varför inte dricka det? Vissa äter ju inte alls frukost/lunch (periodisk fasta) och det fungerar hur bra som helst. Själv äter jag inte alls frukost på deff för att kunna äta mer på kvällen. :)

Frukosten är viktigare under deff än kvällsmaten.

Faajteer
2010-05-19, 22:00
Så mycket skitråd så det finns inte..

Mitt råd till dig, TS är att inte deffa. Men du behöver inte bulka för det, kcalbalans eller 100-200kcal överskott kanske kan vara något?




Mvh

Ande
2010-05-19, 22:12
frukosten är viktigare under deff än kvällsmaten.

+1

Faajteer
2010-05-19, 22:21
+1

Motivera. Äter själv mitt första mål mat kl 18.00, efter träningen. Funkar utmärkt.

puppztah
2010-05-19, 22:29
Motivera. Äter själv mitt första mål mat kl 18.00, efter träningen. Funkar utmärkt.

Men för de första är de helt jävla onödigt att deffa på 55kg?!?! så varför ens göra värsta stora grejjen av de.? för dig som säkert har tränat ett tag går de bra att göra som du gör men en unge på 15 år behöver inte de. ät och träna rätt bara grabben så kommer du se stora framsteg, du behöveringen deff än

OskarNorberg
2010-05-19, 22:38
Motivera. Äter själv mitt första mål mat kl 18.00, efter träningen. Funkar utmärkt.

Kanske fattar fel nu men äter du INGEN mat före 18.00 ? låter ju vansinnigt.


Iallafall om man inte äter frukost under en deff så blir de flesta väldigt sötsugna, tappar all ork framemot dagen. Frukosten är ju som början på dagen, om inte jag får i mig frukost så är jag trött hela morgonen och det är ju bättre om man äter frukost för då behöver man ju inte gå vrålhungrig till lunchen och proppa i sig alldeles förmycket mat då. Man får helt enkelt mycket bättre balans i kosten om man äter frukost.

Faajteer
2010-05-19, 22:43
Men för de första är de helt jävla onödigt att deffa på 55kg?!?! så varför ens göra värsta stora grejjen av de.? för dig som säkert har tränat ett tag går de bra att göra som du gör men en unge på 15 år behöver inte de. ät och träna rätt bara grabben så kommer du se stora framsteg, du behöveringen deff än

Håller med dig. Skrev samma sak några inlägg ovanför. :)

Kanske fattar fel nu men äter du INGEN mat före 18.00 ? låter ju vansinnigt.


Iallafall om man inte äter frukost under en deff så blir de flesta väldigt sötsugna, tappar all ork framemot dagen. Frukosten är ju som början på dagen, om inte jag får i mig frukost så är jag trött hela morgonen och det är ju bättre om man äter frukost för då behöver man ju inte gå vrålhungrig till lunchen och proppa i sig alldeles förmycket mat då. Man får helt enkelt mycket bättre balans i kosten om man äter frukost.

6g bcaa bara. :) Ligger på runt 1 k-1,500kcal om dagen och då äter jag allt efter gymmet.

Visst, om det funkar för en själv så ska man självklart köra så. Men frukost är inget måste :]

OskarNorberg
2010-05-20, 06:23
Håller med dig. Skrev samma sak några inlägg ovanför. :)



6g bcaa bara. :) Ligger på runt 1 k-1,500kcal om dagen och då äter jag allt efter gymmet.

Visst, om det funkar för en själv så ska man självklart köra så. Men frukost är inget måste :]

Jo, det är ju upp till ensjälv hur man vill göra. Men jag håller med, onödig deff på 55 kg! Ät mycket mat istället och träna på :)

Rakanichy
2010-05-20, 17:00
Jag kommer forsätta deffa en slödeff fram till sommaren då jag tyvärr kommer att festa en del antagligen. Kommer dock att ligga som du säger, kaloribalans eller 100-200 överskott. Vill bara definiera mig lite till då jag skulle tippa att jag ligger på 9-10% Bf och vill ner till illafall 8%. För att visa min ungefära form så linkar jag denna bild http://www.smpersonaltraining.com/larry/CADOIXXB.jpg . Ungefär samma kropp fast jag har lite mindre traps. Bilder kommer komma när jag får tag på en kamera. Så fort som möjligt iallfall. 2 veckors deff kvar sen kommer jag ligga på kaloribalans.

Rakanichy
2010-05-20, 17:23
Jag kommer forsätta deffa en slödeff fram till sommaren då jag tyvärr kommer att festa en del antagligen. Kommer dock att ligga som du säger, kaloribalans eller 100-200 överskott. Vill bara definiera mig lite till då jag skulle tippa att jag ligger på 9-10% Bf och vill ner till illafall 8%. För att visa min ungefära form så linkar jag denna bild http://www.smpersonaltraining.com/larry/CADOIXXB.jpg . Ungefär samma kropp fast jag har lite mindre traps. Bilder kommer komma när jag får tag på en kamera. Så fort som möjligt iallfall. 2 veckors deff kvar sen kommer jag ligga på kaloribalans.

Menar då att jag efter deffen kommer att ligga på kaloribalans

rickardptrsn
2010-05-20, 17:57
55kg väger du å du jämnför dig med ngn som ligger långt över 55kg? å jag antar att han på bilden inte är allt för lång? hela denna journal är ju.. ah.. spännande.

Rakanichy
2010-05-20, 19:09
Proportioner är kanske rätt ord i detta fall, snubben på bilden är 188cm och väger 79kg

Rakanichy
2010-05-20, 19:14
Frukosten är viktigare under deff än kvällsmaten.

Periodisk fasta, 8timmars ätfönster mellan 12.00 - 20.00. Är dock inte så jättenoga kan hända att jag äter lunch lite tidigare men då äter jag oxå middag lite tidigare :)

rickardptrsn
2010-05-20, 20:14
Proportioner är kanske rätt ord i detta fall, snubben på bilden är 188cm och väger 79kg

du har liknande proportioner på 55kg? svårt å se d.. men antar att en pic kmr upp snart..

Rakanichy
2010-05-20, 23:17
Jajo, jag ska försöka skynda mig med bilden så gott jag kan.

Slänger in en snabb dagsrapport:
Frukost 07.40: 0.5l svart kaffe
Cykeln till skolan 10mins riktigt intensivt. (hade brådis)
Gympa 10.20: Pardans... och sen en bandymatch (Kanske gick åt en 450kcal på 1½timma)
Lunch: 12.00: 9st pannkakor, 150gram jordgubbssylt, tzatziki, pizzasallad, oliver och
2skopor whey80 och en halv glass på burgerking(100kcal) som efterrätt (och en liten patron)
Cykel hem från skolan 20mins + en cykelrunda på en timma efter jag lastat av träningsbagen hemma.
Middag: Optigryta på tonfisk, torsk, champinjoner och en massa olika grönsaker + ett ägg med typ 25gram parmesan på + ett päron.

ca 2100kcal 128gram protein
Uppskattat underskott mellan 400-600kcal.

Förövrigt en riktigt fin dag med bra väder osv 8/10!

joasimo
2010-05-20, 23:25
Håller med dig. Skrev samma sak några inlägg ovanför. :)



6g bcaa bara. :) Ligger på runt 1 k-1,500kcal om dagen och då äter jag allt efter gymmet.

Visst, om det funkar för en själv så ska man självklart köra så. Men frukost är inget måste :]

Precis, frukost är inget måste, det som avgör är hur du har ätit dagen innan och under hela dagen. Jag kör väl någon slags fasta, vilket även fungerar under bulk. Har ett ätar fönster mellan 12.00-20.00 (så all mat under denna tid), tränar runt 15.00 och försöker lägga all mat efter träningen :)
Sedan tycker jag inte TS behöver fundera på någon deff, bara äta och träna hårt!

Rakanichy
2010-05-20, 23:50
Okej, jag vet att alla tycker att jag inte ska fundera på någon deff o.s.v. men jag känner för att definiera mig lite till inför sommaren. Större grejer kommer hända när bulken drar igång, inte säker på om jag ska grisbulka eller köra sloow typ 100-200 överskott varje dag. Får se sen. Antar att jag kommer öka som ett djur i gymmet :hbang:

Rakanichy
2010-05-22, 20:04
22 maj 2010:
Frukost: Svart kaffe + 4 godisbitar
Träningspass
Pushdowns
35kg x 11
30kg x 12
30kg x 8

Dips
kv -15kg x 12 (kände för mkt i brösten övergick till benen på en stol framför)
kv (med stol) x 15
kv x 15

Liggande Frenchpress (EZ-bar)
Stång+10kg x10
stång+10kg x8
stång+10kg x5 (2 med spot)


Stående vadpress
100kg x12
100kg x12
100kg x9
80kg x 12

Sittande vadpress
50kg x12
50kg x9


Kabeldrag för bakre axlar/ Framåtlutande kabeldrag (typ flyes) vad heter övningen??

5kg(på varje) x12
5kg x 11
5kg x 12

Supersets: Sidoflyes 5kg, Framåtflyes 8kg, Axelpress 10kg
8+16(8varje)+8
8+16+10
8+16+10

Halvkul pass sådär, fick vänta i över 1 timma på att gymmet skulle öppna då vi missuppfattade öppettiderna och tagget försvann helt. En ny polare började träna med oss idag vilket var skoj. Återfann tagget när jag kom till axlarna och fick redig kontakt.
7/10

Frukost 13.30: 1 skål med musli och minimjölk + ett päron
Lunch: 20cm baguette med rostbiff, köttbullar, sallad, tomat, majonnäs, rödbetssallad, potatissallad, ost, örtsalt, smör.

Småät: 1 päron, ett halvt kex, lite ost, lite tacosås, någon godisbit.

Kommande middag som ligger och saftar sig i ugnen: Kyckling / tonfiskpaj med tacosås och tacokryddor.

Kommande kvällsbite: lättglass med lite krossad polkagris och daimchoklad.

Räknade ej kalorierna idag men kan ju säga att jag ligger kring 2500-3000kcal vilket innebar typ kaloribalans och jag är nöjd med min sommarform ungefär. Kanske kommer deffa bort lite till ifall jag får onyttighetsabstinens eller anorexi.

Fritösen
2010-05-22, 20:13
Hur orkar du skriva upp allt du äter? :D

Rakanichy
2010-05-23, 14:28
Det är ju inte så jättejobbigt

Rakanichy
2010-05-23, 19:02
23maj 2010:
frukost 1245: kaffe m. kreatin
lunch 1500: Fiskpinnar m. remouladsås och tortellini (konstig blandning vart sugen på massa olika rätter så plockade ihop det godaste jag hittade
massa småätning av olika slag men ca: 1 skål musli med mjölk, 50gram mörk choklad, 100gram wasabiärter, 100gram keso, 25gram glass.

Vilodag ingen träning, hemmasittning förutom en cykelrunda på 30sekunder fram och tillbaka till konsum i piskregnet. Vart helt genomblöt som om jag hade badat på ca 10sekunder utan att överdriva. Helt sjukt. Riktigt svenskt sommarväder. Sjukt varmt och fint i ett par dagar sen regnar det som in i helvete. Skönt att ha tillbaka det :D Hemmasittningarna med datorspelande + beachen på de bra dagarna. Helt jävla underbart! Någon som håller med?

HulkH
2010-05-23, 19:21
Kul att se att du tränat :) har du några bilder, då du säger att du är biffigare än det flesta 95or,och även 94or och 93or.

Och som många skrev tidigare i din tråd, kör inte på för hårt så att du tappar stinget, i din ålder så vill man testa på många olika saker och man hittar många ny interessen :)

Rakanichy
2010-05-23, 20:52
Kul att se att du tränat :) har du några bilder, då du säger att du är biffigare än det flesta 95or,och även 94or och 93or.

Och som många skrev tidigare i din tråd, kör inte på för hårt så att du tappar stinget, i din ålder så vill man testa på många olika saker och man hittar många ny interessen :)


Känns inte som att det finns någon risk för att jag skulle tappa intresset för styrketräningen. Jag har ändå tränat sen -08 och jag har läst vääldigt mkt om träning och kost osv. Vet mer än typ alla jag känner, både vuxna och barn.

förövrigt så har jag i princip avslutat deffen, fast jag har heller inte påbörjat bulken. Ligger på kaloribalans, äter godis osv på helger och deffar kanske lite mera på vardagar. Det jämnar väl ut sig veckovis.

Rakanichy
2010-05-24, 21:24
måndag 24maj 2010:

1000 - sesamciabatta med sallad ost skinka tomat.
1200 - kebabgryta med en potatis + 3 knäckebröd med smör och sallad
1215 - 1.5hg godis + en magnum gold *gah!* Varför äter jag sånt här egentligen!??
1520 - 0.5hg godis och en lightcola, samma sak igen .....
1730 - 0.75dl whey-80 + en hel del oboy och dextropur + en dextrosoltablett
1900 - 170gram keso + 190gram kvarg + en mandarin + Canderel sötningsströ ( typ lite osmakligare risgrynsgröt !!)

Träning:
1645 - 1730 Gym - Axlar Traps

Testar Max-OT Schema 6 får se om det är någe vidare :)

Militärpress i Smith (skriver endast viktskivorna)
22.5 x6
20 x 5(1)

Hantellyft åt sidan
6 x6
5 x6

Framåtlutande hantellyft
2.5 x6
3.5 x6

Skivstångshrugs
50 x8
50 x6
40 x8

Fyfan vad jag känner mig klen jämfört med andra här på kolozzeum men jag känner inte för att skada mig i axlarna då det är min sämsta muskelgrupp (som ni kanksne ser på 3kg's hantellyften (haha).

2100 - Backlöpning i Vita Bergen
7spurter på ca 30sekunder upp och gång ner

Fick iallafall sota för mitt skräpätande under lunchen. Morgondagen kommer bli opti och siktar på 2500kcal och 250gram protein :eating: får se hur det går med det :D

Ca Kcal in - 2600
Ca Kcal ut - 2500-2700

Sjoba
2010-05-24, 21:36
Försök att äta mer ordentlig mat så ska du se att sötsuget kommer minska, bra sätt att lära sig självdiciplin också. Du kan inte länka till andra sidor sådär, det blir censurerat, något bantningspreparat antar jag? Lägg ner med det och strukturera upp kosten bättre tycker jag.

Det är oerhört sällan man skadar sig i deltoid-muskulaturen, om du vill hålla dig skadefri så se till att träna cuffarna ordentligt med lätta vikter. Det är där 90%+ av alla axelskador sitter. Det gäller inte bara innan bröstpassen utan även innan axelpass, som exempel så jobbar infraspinatus väldigt mycket i början av en sidolyftsrörelse och det är väldigt dumt att gå på liknande övningar utan ordenlig uppvärmning.
Innan axelpressarna är det troligtvis ännu viktigare att vara ordentligt uppvärmd.

Inte så konstigt att du känner dig klen jämfört med dom flesta andra på kolozzeum, dom flesta 93:or är väldigt starka redan och många av dom 94:or som hänger här är rent galna dom också. Oroa dig inte, det kommer. Du väger ju inte ens 60kg än :)

OskarNorberg
2010-05-24, 21:38
försök att äta mer ordentlig mat så ska du se att sötsuget kommer minska, bra sätt att lära sig självdiciplin också. Du kan inte länka till andra sidor sådär, det blir censurerat, något bantningspreparat antar jag? Lägg ner med det och strukturera upp kosten bättre tycker jag.

Det är sällan man skadar sig i deltoid-muskulaturen, om du vill hålla dig skadefri så se till att träna cuffarna ordentligt med lätta vikter. Det gäller inte bara innan bröstpassen utan även innan axelpass, som exempel så jobbar infraspinatus väldigt mycket i början av en sidolyftsrörelse och det är väldigt dumt att gå på liknande övningar utan ordenlig uppvärmning.

Inte så konstigt att du känner dig klen jämfört med dom flesta andra på kolozzeum, dom flesta 93:or är väldigt starka redan och många av dom 94:or som hänger här är rent galna dom också. Oroa dig inte, det kommer. Du väger ju inte ens 60kg än :)

+1

simonua
2010-05-24, 22:06
bild? har du ingen mobil att ta kort me?

Rakanichy
2010-05-25, 16:26
Har varit uppe i 67kg innan. Det jag länkade var ett träningsschema. Deffar inte längre men äter inte heller som en gris utan äter normalt försöker äta mkt protein o.s.v.
Angånde kort så har jag faktiskt ingen mobil, den är trasig atm.

Rakanichy
2010-05-25, 21:06
Tisdag 25 maj 2010:
Frukost - 1 burk makrill + 200gram keso
lunch - 1 stor potatis, En näves storlek av korvgryta, sallad, 2 mackor, 2 päron
efter träning - 28gram vassle
middag - 6fiskpinnar, 100gram haricot verts, ½dl quinoa (okokt). Lite småätning i form av havregryn med sötningsmedel mjölk kakao.

Kcal ut: ca 2500
Träning Gym - Framsida & Baksida lår
Knäböj i smith (skriver endast ut viktskivorna)
40kg x9
30kg x8
30kg x6

Benspark
35kg x7
30kg x10
30kg x 8

Bencurl (baksida)
60 x9
60 x8

tråkigt pass, eftersom jag och polarna är 15 ska några snubbar bossa runt över oss, tvingar oss till 12reppare och låga vikter osv. Avråder oss till att ta protein (!) och kreatin, tvingar oss stretcha med mera...
3/10

Backlöpning 15-20sekunders intervaller på 90% vO2 max.
7st upp varav gång ner ( ska försöka orka göra detta varje dag nu i ett längre tag tills jag ska åka iväg och lana med några polare i början på sommaren och det blir, som det ser ut nu, början på min bulk !!)

Kcal ut: 2400-2600
Energibalans

Fritösen
2010-05-25, 21:11
Ehh vafan? Varför gör dom så?

OskarNorberg
2010-05-25, 21:14
Kör knäböj med skivstång istället, mycket skönare :)

Rakanichy
2010-05-25, 21:17
Kör knäböj på skivstång istället :)

Tänkte göra det men kände mig så osäker, nästa vecka blir det att släppa smithen helt

Rakanichy
2010-05-26, 21:01
Onsdag - 26 maj 2010

Frukost 0720 - 2 skivor Wasa Delikatess med 140gram tonfisk och 20gram tomatpure + 1 chokladkex och en mörk chokladbit (81%)
Mellanmål 1000 - en halv kötbullemacka med grovbröd och rödbetssallad.
lunch 1200 - 400gram makaronilåda med 3 Knäckebröd och sallad
snack 1220 - 5st små godisar
efter träning 1700 - 28gram vassle
middag 1800 - 110gram tortellini m. ostfyllning + 125g mozarella light + ett chokladkex och 1ruta mörk choklad (81%)
kvällsmål 1950 - 250gram kvarg
Efter träning 2115 - 2chokladkex (fyfan va goda de är !!)

Träning Gym - Rygg Biceps
Chins
51 reps uppdelat i 7sets

Kabelrodd
25kg x8
35kg x15

Sen en massa olika övningar t.ex. T-bar, stångrodd, hantelrodd, dubbel hantelrodd, pullovers, maskinrodd för att lära mig känna kontakt, kan då banne mig inte känna någon kontakt alls i övre ryggen eller latsen, allt kommer i armar/axlar. KONSTIGT!! Lats är min bästa och mest välutvecklade muskelgrupp och den som jag även har svårast att känna kontakt i bland alla muskler *screwy*.

Hyperextensioner
kv+15 x10 + kv x10 (Ett dropset)

Marklyft
50kg*10
40kg*15

Ländryggen ger då finfin kontakt och är helt slutkörd efter varje pass :) Ger mig som har en liten småirriterande krökning och skitproblem en jävligt bra hållning som är näst intill perfekt. Sen jag började med ländryggsträning har problemen så gott som försvunnit!

Rak Skivstångscurl
27.5kg*6(+4 med dålig form)
25kg*8

Koncentrationscurl
7kg*8
10kg*10

Växlande hantelcurl + Hammercurl superset
10kg*10 + 10kg*10

Betyg 6/10 - Tråkigt att inte känna kontakt i latsen och jag får gå runt och göra massa övningar för att få kontakt men alla övningar är lika kassa, gjorde lite dumbell pullovers dock som jag kände gav lite stretch och belastning på latsen så jag ska göra dessa ett tag framöver på mina ryggpass och se om jag får någon vidare utveckling.
Ryggen tog även vääldigt mkt av mina krafter och efter skivstångscurlsen hade jag ingen energi kvar, brukar vanligtvis lyfta 30kg på curlsen med bra form *gah!*

Träning Intervall - Backlöpning ca. 50m
5rundor varvat med gång

Kcal ut ca: 2400-2800
kcal in ca 2400-2600
Mellan 400underskott och 200 överskott någonstans.

Förövrigt var dagen bra och jag lämnade in läsårets sita läxuppgift ( Ännu mer fokus på träningen !!!)

Rakanichy
2010-05-27, 19:05
Torsdag 27 maj 2010

Frukost 0720 - 250g kvarg 1dl havregryn + 1 bit mörk choklad.
Mellanmål 1000 - 35g whey80
Lunch 1200 - Mycket Spaghetti Bolognese + sallad och 2 mackor och en solero isglass (60kcal) på rasten.
Middag 1800 - 540g Knorr Köttsoppa med grönsaker (NICE näringsvärde asså! per 100g/ 30kcal 3,5g protein, 2g kolhydrat 1g fett + 1 bit mörk choklad)
Kvällsmål 2000 - 150g tonfisk + 40g sötsur sås

Träning Gympalektion -
1.5h fotboll, taggade till och körde riktigt hårt med mtk snabb löpning osv för maximal ansträgning.
Betyg 9/10, riktigt kul match men vi förlorade med 3-2.

Kcal in ca 2300-2600
Kcal ut ca - 2500-3000
Kaloribalans - 500 underskott någonstans

Rakanichy
2010-05-28, 18:24
fredag 28maj 2010
Träning Gym - Bröst o. Triceps
Hantelpress
15x9
15x6

Incline Hantelpress
12,5x11
12,5x9

Bänkpress Hade ingen passning så körde lågvikt (måste öka till iaf 50-55kg här under sommaren)
30x10
35x11

Hantelflyes
7kgx12

Cablecrossvariant (typ bara en press ut åt sidorna utan fly)
15kgx12
20kgx10

Pushdowns m. rakstång
35x12
35x8

Pushdowns m. rep
20x8
15x8 (Kontakt, sitter redan och fantiserar om hur hutlös träningsverk jag kommer ha!)

Dips mellan 2 bänkar
kv x12
5x10+ kv*2

Kickbacks
6kgx8

Sen dog jag.

Rakanichy
2010-05-28, 23:22
28maj 2010:

Käk:
Frukost 0730: proteinpannkakor - 100g keso, 50g vetemjöl, 3 ägg, salt - Smakar i princip Exakt som vanliga pannkakor fast ger 37gram protein /servering utan pålägg, dessa åts med jordgubbssylt och ett glas minimjölk + 1 bit mörk choklad

Lunch 1200: 1skål kycklingsoppa med pasta, 1portion makaronilåda + sallad. 3 mjukbröd med smör, ost, skinka + 2 knäckebröd med smör ost skinka.
Efterrätt: BCool Strawberry Cheescake @burger king (glass).

Efter träning 1450: 35g vassle

Snack 1600: 2bitar mörk choklad + 1 chokladkex, 250g keso + 40g jordgubbssylt.

Middag: 250g biff + haricot verts och champinjoner
Kvällsmål: knäckebröd med parmaskinka och tomat
Kvällsmål 2: 250g kvarg + 35g hallon och fun light.

Rakanichy
2010-05-31, 19:41
31maj 2010 - träning:
Gym 1h10min

Hantelpress
15x8
15x12
15x12
Incline Bänkpress
40x12
40x8
40x8
rak bänkpress
40x5
40x4
40x3
Pecdeckflyes
15x12
20x12
25x9
Uppåtflyes i Kabel Tung övning (gymmets biff tar 15kg)
5x12
5x12
5x11

+ lite random magträning

Rakanichy
2010-05-31, 19:48
31maj2010 - käk:
Frukost:
2.5dl havregryn (kokat med vatten) + lingonsylt, kanel, 1 banan och sötningsmedel
Lunch: ett tiotal pannbiffar, 2 potatisar, 3 mackor, 2 laddningar sallad, brunsås
efter träning: 0.8l minimjölk
Middag: 100g tortellini med ostfyllning + byggargryta med torsk, tonfisk, musslor, bläckfisk, tomatsås och massa grönsaker.

Blir väl något extra "nyttosnack" ikväll typ mackor, banan eller något :) Kaanske lite mörk choklad som jag tycker borde räknas emellan nyttosnack och onyttosnack då det ändå är kakaofett (mct-fett???) och mycket antioxidanter !!

Nobby
2010-05-31, 22:03
Kul att du skriver ner det du äter, glöm dock inte att lägga lika mycket energi på träningen också :)

Sjoba
2010-05-31, 22:17
Oroa dig inte, du har inte lärt dig tekniken än i hur man får bra kontakt i ryggens olika delar :)
Det kommer, försök bara att helt enkelt dra så lite med armarna och så mycket med ryggen du kan. Tänk dig att du ska föra armbågen bakåt, inte att du ska föra händerna bakåt.

Rakanichy
2010-05-31, 22:38
Oroa dig inte, du har inte lärt dig tekniken än i hur man får bra kontakt i ryggens olika delar :)
Det kommer, försök bara att helt enkelt dra så lite med armarna och så mycket med ryggen du kan. Tänk dig att du ska föra armbågen bakåt, inte att du ska föra händerna bakåt.

Tack för bra feedback och tipset! :) Ska testas nästa pass :D

Biffiga Biceps
2010-05-31, 22:49
Han trollar som fan, jag lovar.. Vilken 95a skriver på det sätt denna person gör egentligen? Snackar om preparat som är illegala, finns det 14åringar som börjar med sådant skit i Sverige? Tveksamt!

Upp med en bild samt en lapp där ditt nick finns med så kanske jag tror dig, eller ett videoklipp.

Rakanichy
2010-06-01, 14:18
Han trollar som fan, jag lovar.. Vilken 95a skriver på det sätt denna person gör egentligen? Snackar om preparat som är illegala, finns det 14åringar som börjar med sådant skit i Sverige? Tveksamt!

Upp med en bild samt en lapp där ditt nick finns med så kanske jag tror dig, eller ett videoklipp.

Hehe, det kommer, det kommer. Ska fråga om polarn som jag ska gymma med idag tar med kamera, vad ska det stå på lappen? Rakanichy? Förövrigt är jag 15 :)

Biffiga Biceps
2010-06-01, 14:21
Hehe, det kommer, det kommer. Ska fråga om polarn som jag ska gymma med idag tar med kamera, vad ska det stå på lappen? Rakanichy? Förövrigt är jag 15 :)

Jajamen! Ta inte bild på gymmets biff med getskägg nu bara utan jag vill se dig :hbang:

Rakanichy
2010-06-01, 18:06
Jajamen! Ta inte bild på gymmets biff med getskägg nu bara utan jag vill se dig :hbang:

Glömde bildjäveln.
Hur visste du att gymmets biff har getskägg? stalkar du mig eller?

Rakanichy
2010-06-01, 18:21
jag slänger iaf upp en resumé på dagens pass
Tisdag 1 Juni 2010:
Axelpress
12.5x12
12.5x10
15x12
Hantellyft åt sidan
6x12
6x11
6x10
Hantellyft Framåt
10x10 (10reps per arm då (kör en arm i taget))
10x8
8x10
Omvända pecdecs
25x12
30x9
30x6(1)


Pushdown m. rep
20x8
15x9
15x6
Pushdown m. stång
20x12
20x11
25x8
TricepsDips (mellan 2 bänkar)
kv*16
kv*15
kv*15

Riktigt, riktigt skönt pass och kände kontakt i allt, hade kul med allihopa och vart rejält peppad. 10/10!!! Efter passet avnjöt jag en liter iskall minimjölk :eating:

Rakanichy
2010-06-01, 21:25
Bjuder på nyaste tagglåten, en av de bästa på länge!!

2 Riktigt bra artister som skriver taggande musik ur 2 olika stilar förenade = TaggTagg!!!

wydB0Qez7MY

Fritösen
2010-06-01, 22:59
Det går ju framåt! Starkt :)

HulkH
2010-06-01, 23:11
Fixa pics iaf :)


Btw, att du deffar, skulle jag inte säga är smart i din ålder då vikt går upp och ner och man ökar i längd o.s.v

Biffiga Biceps
2010-06-02, 15:56
Fixa pics iaf :)


Btw, att du deffar, skulle jag inte säga är smart i din ålder då vikt går upp och ner och man ökar i längd o.s.v

Indeed! Varför deffa när du inte har någon större muskelmassa? Bulka långsamt och bygg upp en muskulös kropp istället för att svälta dig. Kroppen mår dessutom inte bra av att ligga på underskott när du håller på att växa.

Som sagt, ordna bild. Det är nästan för bra för att vara sant..

Dr Jones
2010-06-02, 16:06
Du räddade min dag!!!! in flames och pendulum kan fan inte bli bättre !!!!!!! bara för det så ska jag följa din journal!

Rakanichy
2010-06-02, 19:36
Fixa pics iaf :)


Btw, att du deffar, skulle jag inte säga är smart i din ålder då vikt går upp och ner och man ökar i längd o.s.v

Varken deff eller bulk nu längre, kör bara på. Har jag ätit godis eller onyttigt så kör jag bara udnerskott dagen efter:)

Pics kommer idag tillsammans med utvärdering av dagen, var lite stressigt så bilderna blev extremt dåliga och var missnöjd med dem. Brösten ser mindre ut än vad de är :S

Rakanichy
2010-06-02, 21:28
Okej här kommer dagens:
Onsdag 2 Juni 2010:
Frukost: 500gram kvarg, 100gram musli, 1dl funlight, 2dl mjölk + en kopp kaffe
Lunch: Jävligt mycket pasta med skinksås + diverse grönsaker + en knäckemacka
Efter träningen: 1 liter minimjölk
Middag: 200gram hälleflundra, 2potatisar, grönsaker + en knäckemacka
Kvällssmåskitwtfbbqätning: 1 skål musli med mjölk + 1 tiramisu med kladdkakebitar.

Träning - Gym:
Växlande Hantelcurls
13x10
13x8
13x8
10x10
Cablecurls
40x9
35x12
35x12
35x12
Preachercurls
40x6
35x7
25x12
25x10
Sjuk pump här, var helt jävla mörbultad i biccarna.

Lite diverse magövningar såsom, swissball-crunches, hängande benlyft, benlyft, maskincrunches, sidocrunches i extensionsställningen

Sjoba
2010-06-02, 21:51
Han trollar som fan, jag lovar.. Vilken 95a skriver på det sätt denna person gör egentligen? Snackar om preparat som är illegala, finns det 14åringar som börjar med sådant skit i Sverige? Tveksamt!

Upp med en bild samt en lapp där ditt nick finns med så kanske jag tror dig, eller ett videoklipp.

Vad talar du om nu egentligen? Trollar? Han får väll skriva hur han vill, och visst finns det 14-åringar i sverige som sysslar med saker som är bra mycket värre än efedrin som inte är illegalt. Hade det varit det hade en moderator troligtvis tagit bort tråden och bannat medlemmen. Jag känner personligen killar som knarkat (marijuana, hasch, o.s.v) sen innan dom var 14.


Indeed! Varför deffa när du inte har någon större muskelmassa? Bulka långsamt och bygg upp en muskulös kropp istället för att svälta dig. Kroppen mår dessutom inte bra av att ligga på underskott när du håller på att växa.

Som sagt, ordna bild. Det är nästan för bra för att vara sant..

Källa på att kroppen mår dåligt av att ligga på kcal-underskott när man växer? Det är troligtvis inte särskilt bra när du gått ner på en väldigt låg procent BF eller ligger på väldigt stort underskott, men att ett underskott av ca 200kcal per dag skulle vara på något sätt skadligt har jag väldigt svårt att tro.

Han får absolut deffa om han vill, tycker han att han blir snyggare med lite mindre hull på kroppen, varför inte? Kom med lite konstruktiv kritik istället.


Att han skulle ha proportioner liknande nedanstående bild är inte på något sätt konstigt, jag var nog grövre än killen på bilden när jag var 14-15.
http://www.smpersonaltraining.com/larry/CADOIXXB.jpg

Rakanichy
2010-06-02, 21:52
Här kommer bilderna, inte perfekta hade inte mkt tid! De var så stora så jag skickar bara länkar, sorry för att dom är långsamma, polaren fattade inte att han inte skulle fokusera bilden och göra den 1mb stor... :)

http://upload.snelhest.org/images/100602DSC01275.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01280.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC01283.JPG
Extremt dålig dubbelbicce, fick inge spännign i bröstet eller latsen och helt sne men slänger upp den ändå: http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01281.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/----DSC01277.JPG

*Flex*

Som ni ser släpar trapsen men det ska det bli ändring på!!

Sjoba
2010-06-02, 21:58
BILDER

Tycker varken att du bör deffa eller ligga på balans, jag tycker att du borde äta så jäkla mycket ordentlig mat du kan. Just nu är du RIKTIGT smal och bör verkligen inte bli smalare. Då ser det bara sjukligt ut.

Ta vara på din ungdom och bli så grov som möjligt, vänta du med att deffa inför stranden tills du är 16-17.

Rakanichy
2010-06-02, 22:00
Tycker varken att du bör deffa eller ligga på balans, jag tycker att du borde äta så jäkla mycket ordentlig mat du kan. Just nu är du RIKTIGT smal och bör verkligen inte bli smalare. Då ser det bara sjukligt ut.

Ta vara på din ungdom och bli så grov som möjligt, vänta du med att deffa inför stranden tills du är 16-17.

Jag lyder, och därför tänker jag nu slänga i mig en proteinshake innan läggdags :)

Sjoba
2010-06-02, 22:06
Jag lyder, och därför tänker jag nu slänga i mig en proteinshake innan läggdags :)

Då vill jag se att du håller det löftet! ;) Jag vill se att du käkar ordentligt med riktig husmanskost och gör dina basövningar! :smash:

HulkH
2010-06-02, 22:12
Dude...

Käka på normalt fast lite mer, tänk inte så himla mycket på hur många kalorier o.s.v du får i dig. du e fortfarande ung. käka bara bra och tills du blir mätt, träna bra så kmr du få bra resultat ;)

Mitt råd vad jag skulle göra;)

nmanradnävna
2010-06-02, 22:43
Som sagt, det här kan bli riktigt bra!! Hoppas verkligen du fortsätter med träningen utan allt för många och för långa uppehåll

jizzinmypants
2010-06-03, 15:16
Här kommer bilderna, inte perfekta hade inte mkt tid! De var så stora så jag skickar bara länkar, sorry för att dom är långsamma, polaren fattade inte att han inte skulle fokusera bilden och göra den 1mb stor... :)

http://upload.snelhest.org/images/100602DSC01275.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01280.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC01283.JPG
Extremt dålig dubbelbicce, fick inge spännign i bröstet eller latsen och helt sne men slänger upp den ändå: http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01281.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/----DSC01277.JPG

*Flex*

Som ni ser släpar trapsen men det ska det bli ändring på!!

Kallar du dig själv biffig?

Rakanichy
2010-06-03, 18:19
Kallar du dig själv biffig?

Jämfört med alla i min ålder, ja. Biffigare än 94orna i skolan och 93orna som gick ut förra året.

Rakanichy
2010-06-03, 19:47
3juni 2010:
Frukost: 150gram f-müsli med 6dl mjölk och kaffe
Lunch: En pastasallad med en proteinshake
Mellanmål: en halv pizza, 3brödskivor, sallad med dressing
middag: 150gram biff, 1 potatis, lite svamp och zuccini
Småätning, 3matskedar glass och 1 bit mörk choklad
Ikväll blir det väl något till proteinrikt mål + en skål glass :)
Hittils är jag ungefär på 2800kcal och 165g protein!

Träning - Idrottsdag 0900-1430 (Allt jag körde var verkligen 110%)
1x400m löpning
3x100m löpning
4xlängdhopp
ca.10xhöjdhopp
3fotbollsmatcher
3x kulstötning
400m jogging
+ 2 cykelrundor á 15mins och typ 2timmars gång under dagen

En jävla hög kaloriförbrukning idag vill säga!

Lite stats från dagen, över förväntan, blev riktigt nöjd!!
400m - 1.09min
100m - 13.00s
kulstötning 6kg kula(tror jag)- 10.1m
höjdhopp - 1.30m (Inte nöjd, iaf 1.45 hade jag velat ha)
längdhopp - 3.90 (samma här, hade velat ha typ 5)
Stafett(8st personer á 100m var) - vårat lag vann våran etapp

puppztah
2010-06-04, 17:03
tycker de är rent skämmigt att du jämför dig med den killen. du är aboslut för smal. börja ät pojk då kommer du bli grym!

Rakanichy
2010-06-04, 17:49
Vikt och längd för tillfället:
62kg 174cm

Förstår inte riktigt hur jag kan ha ökat så mkt i vikt på 1-2 veckor. 4kg? Inget jag är ledsen över direkt men det är bara skumt asså. Vägde mig på morgonen innan frukost och efter toan. Jag har också slutat med kreatin vilket fick mig att minska 2kg kv :S

Rakanichy
2010-06-04, 21:42
Fredag 4 Juni 2010:
Frukost - 1 skål müsli, 2 mackor med lax och smör, kaffe
lunch - Lagom mycket oxpytt med rödbetor, sallad, 3 knäckemackor.
Lunchgodis - 50gram godis.
Efter träning - 1 liter lättmjölk
middag - Kalvschnitzel + Jordgubbar m. Grädde
kvällsgodis -150gram godis, 1 skål glass


Träning - Gym
Assisted Chins
-15kg*12
-15*11
-15*9(2)
Latsdrag
40*9
35*12
40*8
Hantelrodd
20*10
20*10
V-Rodd
25*20
35*12
Maskinrodd
40*9
45*6
40*6
Lite varierade magövningar såsom, benlyft, abwheel, Obliquecrunches, hängande benlyft

Hantelshrugs
30*12
30*15
35*12

Cableshrugs
75*12
75*13
75*11

Väldigt grymt pass, följde ett tips jag fick av någon här i journalen om att jag skulle tänka att jag drar bak armbågen ist för händerna, hjälpte enormt för att få kontakten i latsen :) !:thumbup:

Makalos
2010-06-04, 22:33
Haha du verkar vara en skön kille, skippa allt dopingklassat och ät nyttigt och MYCKET! Skulle tycke att du ska köra, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål kvällsmat och kanske nåt litet på kvällen och skippa periodiska fastan! :) Då skulle du bygga bättre tror ja. Deffa eller ligga på kcal ballans kommer bara att göra det svårare för dig att bygga. Deffa kan du göra när du blir äldre! Ska försöka läsa på hur det går för dig, tappa inte motivationen!

Blev det några skolrekord btw?

Rakanichy
2010-06-05, 08:36
Haha du verkar vara en skön kille, skippa allt dopingklassat och ät nyttigt och MYCKET! Skulle tycke att du ska köra, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål kvällsmat och kanske nåt litet på kvällen och skippa periodiska fastan! :) Då skulle du bygga bättre tror ja. Deffa eller ligga på kcal ballans kommer bara att göra det svårare för dig att bygga. Deffa kan du göra när du blir äldre! Ska försöka läsa på hur det går för dig, tappa inte motivationen!

Blev det några skolrekord btw?

Tack så mkt :D Kör ej på periodisk fasta längre, mättnaden var bra och jag höll mig i genomsnitt mättare under dagen men eftersom jag är en frukostmänniska så kunde jag inte hålla mig. Frukosten är det godaste målet under dagen enligt mig.

Vart inga skolrekord, ribban var ganska hög så att säga. 400meter var något med 50sekunder vilket är i princip omöjligt för mig. Ska försöka nästa år :D Samma med kulan som jag hört rykten ligger på uppåt 16meter

Rakanichy
2010-06-05, 10:13
H7I_P2QsTyU

Dagens tagglåt, en av de låtarna som jag lirar på elgitarren :hbang::hbang::hbang:

Gabriel174
2010-06-05, 10:20
Du har en bra grund att bygga på :) Dessutom så är jag riktigt avis på dig eftersom att du börjat träna så tidigt. Ät ät ät och träna träna träna så kommer du se att det blir riktigt bra:)

Lycka till!

rickardptrsn
2010-06-05, 10:27
tycker de är rent skämmigt att du jämför dig med den killen. Du är aboslut för smal. Börja ät pojk då kommer du bli grym!

+1

Casper
2010-06-05, 18:07
Micke!! Hjälp mig med Journal sen!

Dackesson
2010-06-05, 19:18
Har läst igenom din journal litegranna och kollat bilder osv. Du ska absoult inte ligga på underskott, Du är redan smal. Käka på och kör hårt istället, och läste om att du tänkte ta effe, snälla du måste ju bli lite större innan du ens tänker på sånt, jag har polare som kör effe, clen osv. men dom är då fortfarande ganska mycke större.



Det ser ju ut som att du börjat träna som en smal person, alltså som jag. Ectomorfa kroppstypen alltså.
Så du har säkert svårt att gå upp i vikt?
Så du måste jobba hårt med att äta extra mycket mat. Så käka på :).

Sjoba
2010-06-05, 19:43
Vikt och längd för tillfället:
62kg 174cm

Förstår inte riktigt hur jag kan ha ökat så mkt i vikt på 1-2 veckor. 4kg? Inget jag är ledsen över direkt men det är bara skumt asså. Vägde mig på morgonen innan frukost och efter toan. Jag har också slutat med kreatin vilket fick mig att minska 2kg kv :S

Mestadels vatten genom ett ökat kolhydratintag och möjligtvis en liten viktökning. Du kan inte ha så grova 93:or på din skola ;)
62kg på 174cm är absolut ingenting, jag ligger på över 10kg mer och är dessutom kortare än vad du är. Mata på med käk och försök att bli rejält stark så ska du se att det kommer resultat.
Tror nästan att du kan sänka repsantalet lite i dina set, du borde nog kunna öka mycket mer genom att träna med ungefär 5-7 reps och mycket basövningar.

Bra att du tog mitt tips med armbågarna, fortsätt öva så kommer du se att det blir jättelätt att få bra kontakt :)

Rakanichy
2010-06-05, 21:04
Har läst igenom din journal litegranna och kollat bilder osv. Du ska absoult inte ligga på underskott, Du är redan smal. Käka på och kör hårt istället, och läste om att du tänkte ta effe, snälla du måste ju bli lite större innan du ens tänker på sånt, jag har polare som kör effe, clen osv. men dom är då fortfarande ganska mycke större.



Det ser ju ut som att du börjat träna som en smal person, alltså som jag. Ectomorfa kroppstypen alltså.
Så du har säkert svårt att gå upp i vikt?
Så du måste jobba hårt med att äta extra mycket mat. Så käka på :).

hehe tvärtom, började träna när jag var knubbig och deffade ner mig till det jag är på nu, är endomorf(?) och har vääldigt enkelt att gå upp i vikt. Behöver bara lägga till typ 2 extra mackor eler något på kvällen så ökar jag hehe.

Sjoba
2010-06-05, 21:10
hehe tvärtom, började träna när jag var knubbig och deffade ner mig till det jag är på nu, är endomorf(?) och har vääldigt enkelt att gå upp i vikt. Behöver bara lägga till typ 2 extra mackor eler något på kvällen så ökar jag hehe.

Du ser ut att vara av den typen som har svårt att lägga på dig kroppsmassa, ser iaf så ut på dina muskelfästen, axelvidd och kroppsform. Tror mer att du tänkte dig själv som knubbig än att du faktiskt var knubbig.

ÄT! :MrT:

LinusM
2010-06-06, 01:53
Ät på och träna hårt så tror jag att det här kan bli bra. :)

Måste bara tillägga, att ha en låg %bf är inte att vara biff.

Rakanichy
2010-06-06, 14:26
Du ser ut att vara av den typen som har svårt att lägga på dig kroppsmassa, ser iaf så ut på dina muskelfästen, axelvidd och kroppsform. Tror mer att du tänkte dig själv som knubbig än att du faktiskt var knubbig.

ÄT! :MrT:

Nej, jag skojar inte :) När jag var liten var jag alltid knubbig. Märkbart alltså. Kanske typ >20%bf.

Rakanichy
2010-06-06, 16:36
Lite av det jag förtärit igår och idag:
2 skålar musli, 1 med minimjölk, 1 med gammeldagsmjölk.
Några mörka chokladbitar
typ 100-200gram smörpopcorn
1 calzone
lite extra pizzakanter
kycklingpytt
kyckling med grönsaker och sweet chilli
Proteinpannkakor
bananer
keso
150gram godis

Rakanichy
2010-06-06, 21:02
Påfyllning:
2st Wasa Delikatess
125gram makrill i tomatsås
en skål musli med lättmjölk

Rakanichy
2010-06-07, 16:02
Träningsrapport Gym - Måndag 7Juni 2010:
Bänkpress:
1x50 PB!
2(1)*45
4(1)*45
3(1)*45
5(1)*40

Armhävningar:
7*10
6*10 + 7*kv

Dips:
Kv*5
Kv*4

Incline Hantelpress:
4*15
9*13
7(1)*13

Hantelflyes:
11*7

Pecdeckflyes:
5*35
7*25
8*25

Lite div. magövningar såsom cablecrunch, lutande bänkcrunches, hängande benlyft, benlyft.

Rakanichy
2010-06-07, 16:08
Äntligen känner jag att det går framåt i ganska snabb takt, klarade nästan 2 reps på 50kg. För lite mindre än en månad fick jag inte upp stången mer än 5cm från bröstet sen kollapsade jag på 50kg. Nästan så att man skulle pallat 1rep på 52.5kg, får göra det nästa bröstpass!

Gabriel174
2010-06-07, 17:33
Bra bänkat!

Rakanichy
2010-06-07, 19:52
Bra bänkat!

Tack :D

Rakanichy
2010-06-07, 21:46
Dagens käk:
Frukost: 2dl makaroner, 135g tonfisk, ketchup, smör
(blev värsta b-frukosten idag, hade inget hemma..)
Lunch: typ 7 kyckling drumsticks med potatissallad, sallad, 1 glass (typ cornetto jordgubb) och 4-5 godisbitar
Efter träning: 1l minimjölk
Mellanmål: 1banan
middag: Mycket pasta med gryta gjort på Seafood(bläckfisk, musslor, räkor osv), tonfisk, torsk, zuccini och diverse kryddor + vatten.
kvällsmål: Müsli med minimjölk

Rakanichy
2010-06-08, 17:17
8 Juni 2010Träning - Gym
Gym:Fryshuset
Träningspartner Ensam
(Vikt*Reps)
Hantelpress
13*9
13*7
13*5
Stående Hantellyft åt sidan
7*6
6*7
6*6
Stående Hantellyft Framåt
10*8
9*8
9*9
Omvänd Pecdec
30*5 PB!
25*6
25*8
Hakdrag med V-Hantdag i Cable
40*10
45*9 PB!
45*8
Pushdown med Rep
20*10
25*6 PB!
25*5
Pushdown Med stång
40*3 PB!
35*5
35*3
Liggande Frenchpress, Ez-Stång (15kg?? + 10kg vikter)
25*6 PB!
25*8
25*6
Bänkdips
Kv*15

Riktigt bra pass med 5st PB's trots att jag var lite föruttröttad i axlarna från gårdagens lite för mycket uppåtlutande hantelpress ;)


Käk änsålänge:
Frukost: 1 Stor skål musli med minimjölk, kaffe, banan
Snack: 1 päronsplitt + 1 chokladhavreflarn och ett glas Osockerfri saft.
Lunch: 1 kycklingpastasallad
Lite onyttigheter på stranden: 1 3.5% Mariestad, 2 godisbitar, ca 50-100g chips, 5-10 marshmallows
Efter träning: 1 liter lättmjölk
Mellanmål: 1 bit mörk choklad, 1 banan

Rakanichy
2010-06-08, 19:36
Middag: 300gram gryta + 80gram pasta

Rakanichy
2010-06-08, 22:42
Kvällsmål: 1dl havregrynsgröt med sylt och kanel

Rakanichy
2010-06-12, 16:38
STOR UPDATE

De senaste 3dagarna har jag varit iväg på LAN med några polare och lirat lite dator, blev en hel del onyttigheter, för lite protein och för mycket kalorier mm.
Jag hann iallafall med att dra 2 gympass.

Onsdag: 9/6
Gym: Fryshuset
Tränade tillsammans med: David

Knäböj
40*8
50*4 SMÄRTA, har en envis sträckning som har hållt sig sedan idrottsdagen, därför blir det kanske ingen ben nästa vecka heller

Benspark
30*10
35*9
35*10 PB!

Benpress
70*12
90*12
102,5*4
120*0 ( hade säkert pallat detta utan sträckning)

Resten av benen hann vi ej med eftersom det var stängningsdags.



Torsdag 10/6
(tappat lappen på vad jag gjorde så allt stämmer inte helt 100%)
Gym: Fryshuset
Tränade tillsammans med: Jonthe

Chins:
8*kv
6*kv
7*kv

Latsdrag:
55*6 PB!
50*7(3)
45*8

V-Rodd, endast slutfasen med armarna (Lats)
25*12
35*8

Hela V-Rodd, lite för mkt sving
45*12 PB!

Skivstångscurls
25*12 PB!
25*10
25*8

Liggande Cablecurl
35*8 PB!
35*5
35*4

Koncentrationscurls
höger:
10*5 PB!
10*5
10*5
Vänster:
10*7
10*6
10*7

Marklyft
40*12
50*8
50*(8)
50*(8)
50*(8) (osäker på antalet här)

skivstångsshrugs
50*8
50*8
50*12

Passet var sådär eftersom jag hade ätit dåligt osv innan var jag slö.


Dags att ta saker på allvar nu!
Nu ska jag sluta äta så mycket onyttigt och Bulken har officielt börjat! Ingen grisbulk här inte, utan lagom. Kanske 200-500 överskott som max.

Sjoba
2010-06-12, 16:45
Bra pass, men jag skulle personligen försöka att hålla repsantalet o.s.v. så lika som möjligt på båda armar.

Du kan nog ha ett lite större överskott, 500 på träningsdagar och lite mindre på vilodagar, det skulle nog göra dig gott att äta på ordentligt! :)

Rakanichy
2010-06-12, 16:57
Bra pass, men jag skulle personligen försöka att hålla repsantalet o.s.v. så lika som möjligt på båda armar.

Du kan nog ha ett lite större överskott, 500 på träningsdagar och lite mindre på vilodagar, det skulle nog göra dig gott att äta på ordentligt! :)

Okej, börjar med högern och kör lika många reps sen med vänstern eller? är ju lite starkare i vänster biceps. Fast jag är högerhänt :Virro

Sjoba
2010-06-12, 17:08
Okej, börjar med högern och kör lika många reps sen med vänstern eller? är ju lite starkare i vänster biceps. Fast jag är högerhänt :Virro

Exakt. Samma här, lite starkare i vänster biceps, men man vill ju förhindra att bli snedtränad så gott man kan :)

Rakanichy
2010-06-13, 17:33
vilodag 13JUni 2010

Hittils har dagen varit opti med käk och så, bara suttit inne dock.

Frukost: 500gram kvarg 200gram minimjölk, 125g bär, 1dl Canderel, 4 knäckebröd med skinka ost, smör.
mellanmål: 1dl mjölk (i kaffet) och 1 bit mörkchoklad och en banan för att stilla sötsuget lite.
Lunch: Omelett med 4ägg, 100g skinka, 50g herrgårdsost.

Rakanichy
2010-06-14, 18:13
Måndag 14Juni 2010:
Uppvärmning: Cykla fort till gymmet
17.30-18.20
Tränade tillsammans med: ENSAM

Bänkpress:
20*20
30*12
40*8
45*4
40*4

Hantelpress:
15*6
15*6
15*6

Lutande Bänkpress:
30*8
30*5
30*4(1)

Pecdec:
30*8
35*3(1) *flex*
30*4

Framåtflyes i Cable:
5*9
5*6

Cablecrunch:
65*12
75*8
75*10 *flex*

Crunchmaskin
45*8
40*9
35*8

Frukost: Pannkakor - 75g vetemjöl, CA250g keso, Ca 100g lingonsylt, 300g(5) ägg tsm med 3dl mjölk. ca 1000kcal

1 kopp svart kaffe.

Uppdaterar med middagen och resten av käket.

*flex* = PB :D

Rakanichy
2010-06-14, 18:43
Middag: 6st Cevapcici med råris

Rakanichy
2010-06-14, 20:59
Kvällsmål: ca 450g kvarg med 50gram musli, funlight och vatten (KVARGYOGHURT !!!)

difeddy
2010-06-14, 21:38
Du räddade min dag!!!! in flames och pendulum kan fan inte bli bättre !!!!!!! bara för det så ska jag följa din journal!

haha +1, snart 300 spelningar på den... *rolleyes*

difeddy
2010-06-14, 21:39
Och förresten, snyggt schema där, fortsätt så :thumbup:

Rakanichy
2010-06-15, 00:28
Och förresten, snyggt schema där, fortsätt så :thumbup:

Tack :) Uppskattar't

kvällsmål 2: 1ruta mörkchoklad för att hålla nere sötsuget + 3dl mjölk och 1 dl musli! Har blivit frälst av müslin! Måste dom goda varianterna vara så onyttiga :( 390kcal och 7g protein / 100gram

Rakanichy
2010-06-15, 20:38
Tisdag 15/6 2010:

Frukost: 250g kvarg 50g musli
Mellanmål: 250g kvarg 50g musli
Efter träning: 1l lättmjölk (samma igår, glömde skriva)
Mellanmål: 4 wasa sport, 5 skivor kalkon, 5skivor ost, Smör, 100g keso
Kommande middag: högst troligt 1 kycklingfile med något till.

Rakanichy
2010-06-15, 20:45
Träning Tisdag 15/6 2010:
Gym: Fryshuset
Tränade tillsammans med:Alex & Casper
Passets start: 1705
Passets slut: 1805

Axelpress:
15*6
15*7 *flex*
12.5*10

Hantellyft åt Sidan:
7*10 Ganska Ostrikta
6*6
5*10 2 sista ostrikta

Hakdrag med V-Handtag:
45*10
40*8 sen började jag få ont så jag uteslöter övningen ett tag.

Omvänd Pecdec:
25*7
25*6
25*5

Pushdown Rep:
20*5
15*8
15*6

Pushdown Stång:
35*3
30*5
25*8

Liggande Frenchpress:
25*12
25*10
25*8

Kände mig allmänt svag idag, svagare i det mesta än förra veckan

Sjoba
2010-06-15, 21:02
Men du, skulle inte du käka på ordentligt? Ät på så att du blir lite större istället! :)

Rakanichy
2010-06-15, 22:11
Bulkar långsamt :) Innesittar dag + ett gympass, blir inte mkt mer än 2300kcal förbrukat, det jag stoppat i mig under dagen motsvarar ca 2500kcal när jag ätit lite kvällskäk som jag alltid gör

Sjoba
2010-06-15, 22:40
Bulkar långsamt :) Innesittar dag + ett gympass, blir inte mkt mer än 2300kcal förbrukat, det jag stoppat i mig under dagen motsvarar ca 2500kcal när jag ätit lite kvällskäk som jag alltid gör

Du kan nog gott käka mer än så, det är bra för dig :)

nmanradnävna
2010-06-15, 22:58
Du kan nog gott käka mer än så, det är bra för dig :)

På en sådan dag som han beskriver så fungerade 2500kcal bra för mig under bulk. Jag är ca 1.80 @ 70kg

När jag låg på 2700-2900 så gick jag upp i vikt för fort

Så det är olika :)

Crocker
2010-06-15, 23:11
På en sådan dag som han beskriver så fungerade 2500kcal bra för mig under bulk. Jag är ca 1.80 @ 70kg

När jag låg på 2700-2900 så gick jag upp i vikt för fort

Så det är olika :)

Vi är ungefär lika lång, väger ungefär lika mycket. Jag går upp i vikt(0.5 kg/vecka). Av att äta ca 4000-4500 kcal. Det är nog inga problem att ligga på lite högre. Om du inte ligger i soffan hela dagen. :)

Rakanichy
2010-06-16, 00:13
Haha jävlar, jag ökar lätt som fan i vikt. Hade LAN 2 dagar med 3 andra polare. Åt under hela vistelsen typ: 150g riesen, 400g lösgodis, 300g chips, 2.5 gorbys, 2billys, en kinabuffé, 3 hotdogs, 1 tallrik spaghetti med köttfärssås.

Jag ökade 0.5kg :S

Rakanichy
2010-06-16, 01:12
och 3 snickersglassar ;)

Rakanichy
2010-06-16, 01:13
Ikväll åt jag dessutom: 35g havregryn, 2 ägg, 50gram musli, 6dl mjölk

Rakanichy
2010-06-16, 23:15
Dagens träning och käk, Onsdag 16 Juni 2010:
Frukost: 6Wasa Delikatess, 100gram keso, smör, 6 ostskivor + en liten skål musli
MEllanmål: en medium skål musli
efter träning: 1L lättmjölk
middag: 2 kycklingfileer, Quinoa, Rattatuille
kvällskäk, 100gram musli 500gram kvarg + 4 kakor. 1 kaffe med mjölk

Rakanichy
2010-06-16, 23:22
Träning:
Gym: Fryshuset
Träningspartner: Casper

(På t.ex. Hantelcurlsen skriver jag antalet reps per arm)

Växlande Hantelcurls:
12,5*8
12.5*6
12.5*3

Liggande Cablecurls:
40*12
45*6 *flex*
45*6

Sittande Hammercurl:
10*10
10*8
10*8*flex*

Scottcurl EZ-bar:
17.5*8
17.5*8
17.5*8*flex*

Stående Vadpress:
80*12
110*12
140*10 *Pb* (Fick lite ont i ryggen av belastningen, nästan så jag skadade mig allvarligt)

Sittande vadpress:
50*12
50*12
60*12 *flex*

Skönt pass, en del Pb och skönt att man bara tränade 2 pers:)

Fritösen
2010-06-17, 11:08
Jag har oxå fått sånt där av vadpress..:( Fast jag spände inte bålen, så det kanske var det:)
Bra pass.

Rakanichy
2010-06-17, 11:10
Spände faktiskt bålen. Men det blir sittandes i framtiden. Minst lika bra övning med i princip ingen skaderisk!

Morrris
2010-06-17, 11:47
Spände faktiskt bålen. Men det blir sittandes i framtiden. Minst lika bra övning med i princip ingen skaderisk!

Nja, en mycket sämre övning om du har seriösa bodybuildingmål. Böjningen i knäleden kommer koppla ur den stora vadmuskeln Gastrocnemius till förmån för den betydligt mindre Soleus som knappast utgör nån nämnvärd del av vadmuskulaturen.

Sjoba
2010-06-17, 12:18
Nja, en mycket sämre övning om du har seriösa bodybuildingmål. Böjningen i knäleden kommer koppla ur den stora vadmuskeln Gastrocnemius till förmån för den betydligt mindre Soleus som knappast utgör nån nämnvärd del av vadmuskulaturen.

+1
Vill du ha en komplett vadträning bör du ha stående vadpress som bas, och du bör inte byta ut den bara för att du är lite klen i bålen.
Oroa dig inte, det kommer inte vara några problem när du blivit lite starkare i böjarna och marklyften.

Rakanichy
2010-06-17, 20:07
Okej! Tack! Hade jag ingen aning om :) får väl sänka lite i vadpressen så jag inte skadar rygen, kör 100pannor framöver! :D

Rakanichy
2010-06-17, 20:19
Torsdag 17Juni 2010:

Framsida och baksida lår
Gym: Fryshuset
tränade tillsammans med: Casper
övrigt: Tränade i jeans för det blev en liten incident, berättas längre ner. Därför kunde jag inte safta på i böjarna för dom satt som ett korvskinn.

Knäböj i Smith:
40*12
50*12
60*6 *flex*

Benpress: (räknar ej med släden)
100*8
100*7
100*6

Benspark:
40*9
40*12
45*8 *flex* Härligt, satte först pb på 40kg, sen tänkte jag att jag lika gärna kunde öka ett snäpp till vilket gick galant :D

Lårcurl:
60*10
65*7
70*4 *flex* Samma här, ökade först till 65 som var PB, sen gick jag upp till 70 :D!! Underskattar nog min styrka lite i benen

Benpress högrep för lite pump:
60*60 - Fick inge pump i benen, bara i skallen :S Började bulta läskigt hårt i skallen, skall ej göras om

Förtäring:
Frukost - 4 ägg, en hel skiva leksand rundknäcke.
Mellanmål på stranden - En Ost&Skinkmacka + Pepsi max och 1 Smutt(jag menar verkligen SMUTT) vodka med sockerdricka och jordgubb, några tjejer fyllde år så de hade med sig vodka och allt. Spårade ut totalt, de skrek och skämde ut oss, tårtkrig och allt möjligt, var så stressad på hemvägen att jag glömde hela träningsbagen på busshållplatsen -.- Som tur var min ängel till polare kvar på stranden och tog med sig den hem !

Efter träning: 1 liter Röd mjölk.
Middag: 2 oxbollar, 1 kalvjärpa, 4 potatisar, gräddsås + 2 kakor och kaffe med gammeldags mjölk

Säkert något mer mums ikväll
Är förövrigt emot att dricka oansvarigt. Ska man dricka, ska man dricka för att det är gott, dricker man max 1glas/1burk osv och dricker man på t.ex. fest ska man dricka tills man känner att man börjar bli lite småpåverkad, sen lägger jag av. Mer för att lätta på trycket och ha lite kul. Festar EXTREMT sällan och när jag väl gör det är det kankse på valborg eller midsommar.

Rakanichy
2010-06-18, 16:45
Frukost: 500gram kvarg, 100gram musli
Mellanmål: Några kakor, 1 bröllopsbakelse
Mellanmål 2: 2 ägg
Kommande middag: Gryta på fisk och grönsaker, tillsammans med Quinoa.
Sedan lite mer till kvällen, atnagligen 500gram kvarg med bär och musli eller ngt :) KAnske några ägg.

Sjoba
2010-06-18, 19:45
Bra att du håller dig ifrån alkoholen :)

Hade inte sagt fy skäms om du hade druckit heller, prioriteringsfråga imo. Själv tycker jag att man dricker för att ha roligt, (ja, nog fan är det roligt att supa sig full) och jag struntar helt och hållet i om jag kolar av redan vid 80. Go hard or go home! :D
Dricker dock inte särskilt ofta nu för tiden, väldigt sällan faktiskt.

Rakanichy
2010-06-19, 01:05
En bild på dagsformen från "Strandfesten" http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs104.snc4/35572_128636970501958_100000669664244_186826_56611 91_n.jpg

Rakanichy
2010-06-19, 01:53
Lägg gärna inte märke till den äckliga linnebrännan :D

Rakanichy
2010-06-19, 17:56
Käk idag:
Frukost: 1 rundskiva leksandknäcke med 4 ägg och 1 glas mjölk
lunch. Byggargryta med pasta
Kommadne middag: McDonalds
Lite godis och läsk, ska typ lira data en natt på internetcafe.

Rakanichy
2010-06-20, 00:01
Middagen blev: Byggargyrta med pasta
Kvällskäket blev: 0.5l pasta, 1l byggargryta!!

Jävligt mkt protein !!"!"!" Stannade hemma för kvällen också :D

Rakanichy
2010-06-20, 11:41
Idag blir det nog att ta an med ryggpasset som jag inte fick gjort i fredags då jag stukade ringfingret mot en boll (AJ!!!). Kommer med edit senare !:)

Rakanichy
2010-06-20, 18:01
Kom till gymmet en kvart innan dom stängde blev skitsnabbt pass idag:
1set chins
2set latsdrag
2set kabelrodd
2set marklyft

käkat 750gram kvarg 100gram musli, 2 bananer, 1liter mjölk.

nmanradnävna
2010-06-20, 18:59
Vikter!?

Rakanichy
2010-06-20, 19:19
Kv chins
Dropset latsdrag:
50 - 40 - 20
40*8
Kabelrodd
25kg
marklyft:
60kg

Dålig motivation pga tidsbrist
orkar inte skriva utförligare heller :/

Rakanichy
2010-06-23, 19:18
Inte uppdaterat på ett jäkla tag ska ta och slänga upp alla passen när jag orkar, skriver käket nu 100g musli
250g kvarg
Jordgubbar med grädde och glass
1l vaniljyoghurt

Middag blir väl:
Kyckling med ris/quinoa/pasta ELLER en pizza!

Träningen kommer när jag orkar..

Rakanichy
2010-06-27, 21:14
Kände att det började bli dax för en update då journalen varit död i en vecka! Blir en STOOOOOOOOR update.
21/6 2010 Måndag - Bröst & Mage:
Hantelpress:
15*10
20*6 *flex*
20*0
15*6

Lutande Hantelpress:
12,5*12
15*6
12,5*8

Flyes:
7*12
7*12
9*8

Uppåtflyes i cable:
10*6
5*8
5*12

Cablecross:
20*8
15*12
15*8

Crocker
2010-06-27, 21:21
Du gillar mc donalds? :D

Tog du 20x6 h-press? :thumbup:

Rakanichy
2010-06-27, 21:34
Tisdag 22/6 2010 Axlar Triceps:
Maskinpress:
50*8 *flex*
45*9
30*8

Axelflyes i maskin:
20*5
25*8
25*8(1) *flex*

Ez-Hakdrag:
22,5*12
27.5*12
32,5*8 *flex*

Omvänd Pecdec:
35*4(2)
25*8
20*9

Pushdown Stång:
40*6
50*3 *flex*
45*4
35*10

Pushdown Rep:
20*5
15*10
15*9

Bänkdips:
kv*30
kv*35
kv*50 *flex*

Rakanichy
2010-06-27, 21:35
Japp, jag gillar mcdonalds :D och ja, jag tog 6reps med 20hantlarna i press :D

Rakanichy
2010-06-27, 21:39
Växlande Hantelcurl:
12,5*5
10*10
10*8

Liggande Cablecurl:
40*10
45*7
35*11 Extra Strikta

Koncentrationscurls:
10*8
9*10
10*10

Stående vadpress:
80*12
100*12
120*12
100*12

Kan säkert göra 140-160 här men har inte tillräckligt tryck i bålen och ryggen.

Rakanichy
2010-06-27, 21:41
Chins
kv*6
kv*8

Latsdrag:
35*5
45*9
40*10

smala latsdrag:
40*6
40*8

Halva V-Roddar (lats):
20*10
25*12

Maskinrodd:
35*12
40*12
45*12

Marklyft
50*12
50*12

Djupa Marklyft
50*8

stångshrugs
50*12
50*15
50*20

Rygglyft
10*20 + kv*10 dropset

Dåligt tryck detta pass

Crocker
2010-06-30, 19:49
Fan du utvecklas fort, jag får akta mig. :D

Vart bor du?

Rakanichy
2010-06-30, 21:50
Bor i stockholm på södermalm :)

difeddy
2010-06-30, 23:39
Vilket gym tränar du på och vilken åldersgräns gäller? :)

Rakanichy
2010-07-01, 00:35
Tränar på fryshuset och 16bast gäller, har dock fixat in mig med lite underskrift osv :) Dock täcker inte försäkringen men vem fan bryr sig? :D

Rakanichy
2010-07-01, 00:37
Det är vad jag skulle kalla ghettogym. Alla känner alla och är trevliga, och maskinerna har de ärvt från Sats och nautilus gym som har bytt ut ;) Kostar dock bara 1700/år och köper man på hösten kostar det 1400

difeddy
2010-07-01, 09:49
Oj, det är en rätt snäll mängd pengar. Var dessa underskrifter ett undantag eller skulle man också kunna göra samma sak? :) Jag har iofs lovat min vän att vi ska träna tillsammans på samma gym efter han har gått klart styrkekursen, men men ;)

Rakanichy
2010-07-01, 12:46
Nejnej, dom vill bara locka dit folk :)

Rakanichy
2010-07-03, 00:41
PB mark 60

Lägger ner träningsrapporter. Drar bara allt i korta drag, lägger kanske upp lite bilder filmer osv.

difeddy
2010-07-03, 00:44
Nejnej, dom vill bara locka dit folk :)
Härligt :)
PB mark 60

Lägger ner träningsrapporter. Drar bara allt i korta drag, lägger kanske upp lite bilder filmer osv.

Oj, mycket att göra? Självklart upp till dig då det är din journal ;)

EDIT: Grattis till PB, förresten :D

Rakanichy
2010-07-05, 19:26
Bra pass idag, bröst mage. blev inte mkt mage, men jag plockade fina hantelpressar, 7x20 :)

Rakanichy
2010-07-10, 17:22
Ny ökning:
Bred maskinrod 45kg -> 60kg

Också var jag extra nöjd med hantelpressarna 8x20kg i måndags :)
Även 9 dips nu :) Går framåt!

väger nu någonstans runt 63 kg, kommer nog med nya bilder snart :)

Rakanichy
2010-07-10, 17:23
Fick ett skärsår på ena fingret under torsdagen, så på fredagens ryggpass kom jag på den smarta idén att köra shrugs i vadpressen :) Skall göras i fortsättningen, grymt skönt!

Rakanichy
2010-07-12, 21:31
Börjat reppa på 50kg i bänken
50x7 idag :)

sp123ltd1
2010-07-12, 21:55
Kul att höra att du ökar*flex* Bara en fråga. Hur kör man shrugs i en vadpress?:confused:

Sjoba
2010-07-12, 22:04
Kul att höra att du ökar*flex* Bara en fråga. Hur kör man shrugs i en vadpress?:confused:

Pressar med axlarna istl för vaderna :) Men jag tycker inte att det är en särskilt skön övning.

difeddy
2010-07-14, 14:37
Börjat reppa på 50kg i bänken
50x7 idag :)

Ånej, du börjar komma ikapp mig nu! *gah!*

Grattis i alla fall ;)

Rakanichy
2010-07-21, 21:06
Nytt PB i böj!
80kg, första gången jag kör böj fritt från smithen.

Rakanichy
2010-07-21, 21:07
Ska köra 90 i böj imorgon!

Rakanichy
2010-07-23, 00:15
Det blev inte bara 90 kg utan 101kg böj, min polare var tvungen att lägga på 1 kg extra för att koma över hundra lol.

difeddy
2010-07-23, 00:22
1RPM eller är jag körd? :)

Rakanichy
2010-07-24, 01:40
Nepp 10 reps ;)

Rakanichy
2010-07-24, 01:42
Nytt rekord - Marklyft:
70x5

difeddy
2010-07-24, 23:48
Nepp 10 reps ;)

Maffigt! :hbang:

HulkH
2010-07-25, 00:15
En bild på dagsformen från "Strandfesten" http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs104.snc4/35572_128636970501958_100000669664244_186826_56611 91_n.jpg

haha, det är du till vänster va? :)


Längst till höger är jag till 99% säker att det inte är du :D

Rakanichy
2010-07-25, 02:01
haha självklart :D

luderlasse
2010-07-25, 12:03
fan va kul å börja seriöst i unga år, hade man haft den kunskapen då som man har idag hade man varit kung

lycka till

Rakanichy
2010-07-26, 23:15
Bänk idag, gick inte bra.

difeddy
2010-07-26, 23:30
haha, det är du till vänster va? :)


Längst till höger är jag till 99% säker att det inte är du :D


Rakanichy, av vad jag kan säga utifrån bilden är du väldigt stark i förhållande till din kropp! Alltså; när testosteronet börjar leka på topp lär du vara grov som bara den med tanke på vilka vikter du lär ligga på och det försprånget som du kommer att ha :thumbup:

Rakanichy
2010-07-27, 19:34
Rakanichy, av vad jag kan säga utifrån bilden är du väldigt stark i förhållande till din kropp! Alltså; när testosteronet börjar leka på topp lär du vara grov som bara den med tanke på vilka vikter du lär ligga på och det försprånget som du kommer att ha :thumbup:

Njae, om jag jämför med andra så säger jag att jag är svag för min kroppsmassa.

Sjoba
2010-07-27, 19:38
Behövs mer mat Rakanichy, MER MAT! :)

LinusM
2010-07-27, 19:47
Hur djupa är böjarna? Ganska sjuk ratio med 5x70kg mark och 10x101kg böj imo, fast det kanske bara är jag. :D

Sjoba
2010-07-27, 20:25
Hur djupa är böjarna? Ganska sjuk ratio med 5x70kg mark och 10x101kg böj imo, fast det kanske bara är jag. :D

Tar man mer i böj än mark så kan man börja fråga sig om man fuskar i böjarna eller om man bara har dålig teknik i marklyft:)

Om man inte är en tungvikts-styrkelyftare, dom tar ofta mer i böj än mark. Och vissa är helt enkelt bättre i böj än mark.

difeddy
2010-07-30, 21:06
Njae, om jag jämför med andra så säger jag att jag är svag för min kroppsmassa.

Skojar du? :) Då är jag garanterat körd eller så pressar jag fjädervikter då jag är relativt stor (dvs, väldigt tidigt utveckladt). :cryout:

difeddy
2010-08-12, 15:01
Vad hände med den här journalen då? :(

Rakanichy
2010-08-12, 23:21
Jag är i tyskland :D Inte haft tillgüng till dator pa ett tag nu. Tranar pa enkelt med armhävningar, situps, viktlösa böj, dips, chins osv...

Äter ganska oregelbundet men far ända i mig tillräckligt.

Skriver mer sen när jag kommer hem igen.

Fritösen
2010-08-13, 00:15
Jag är i tyskland :D Inte haft tillgüng till dator pa ett tag nu. Tranar pa enkelt med armhävningar, situps, viktlösa böj, dips, chins osv...

Äter ganska oregelbundet men far ända i mig tillräckligt.

Skriver mer sen när jag kommer hem igen.

Deutchland Deutchland über alles:Virro

Haha nejdå men kul att vara i tyskland! Hoppas du hare bra:)

difeddy
2010-08-13, 01:15
Jag är i tyskland :D Inte haft tillgüng till dator pa ett tag nu. Tranar pa enkelt med armhävningar, situps, viktlösa böj, dips, chins osv...

Äter ganska oregelbundet men far ända i mig tillräckligt.

Skriver mer sen när jag kommer hem igen.

Aha, trodde du slutade upp med journalen. :D

Nej men skönt, Tyskland! Ha det bra tills vidare. :)

Rakanichy
2010-08-20, 20:24
Hemma och har tränat tre pass nu :)
Lite svag och sådär men markade 70 , bänkade 50 med lätta ska ta 55 nästa pass :) sen kanske t.om. 60

Rakanichy
2010-08-20, 20:29
Träningsvärken är dock enorm. Ovan som få :)

Rakanichy
2010-08-21, 17:42
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-DSC00450.JPG
Sitter här på vilodagen och äter ett litet mellanmål (se ovan)
På varje lingongrova finnes:
Smör
2 skivor herrgård
1 blad romansallat
2 skivor kokt skinka

+ ett glas minimjölk!

Rakanichy
2010-08-23, 16:41
Något större update :)

Riktigt bra bröstpass idag, jag bara matade och matade.
60x4 i Bänkpress PB
20x10 i Hantelpress, ska upp till 22.5 nästa gång :D
12 dips
och lite pushdowns för triceps.

Rakanichy
2010-08-23, 16:45
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=356&pictureid=1521
Benen med manuell censur ;)

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=356&pictureid=1520
Överkroppen

Kv 63.6kg, Längt 175cm

Rakanichy
2010-08-25, 14:40
Nya personbästa:
Axelpress 17.5kg x8
Maskinflyes 25kg x8

Rakanichy
2010-08-28, 00:18
Ingen dålig dag idag omv i säger så ;) Uppfyllde hela mitt proteinbehov på enbart mjölk (utöver det: PAnnbiff med potatis grönsaker brunsås och lingonsylt. Hembakad tonfisk- och salamipizza. 1 paket ballerina kladdkaka och som sagt 3 liter mjölk )

Galet jävla tryck på gymmet också!
Lade upp latsdrag på 60kg x 6
fina Kabelroddar på 55kg med sving
70kg i maskinroddmaskinen och allt! Var riktigt flippat nice :D!

Rakanichy
2010-09-02, 17:44
Nytt personbästa idag
4x20 i axelpress, ska köra 6-8x20kg axelpress nästa vecka

Rakanichy
2010-09-02, 17:47
Vikt på gymmet idag, 67kg. Som ni kanske märker har jag väldigt enkelt att lägga på mig fett ;) Men det är väl inget problem, blir en deff igen nästa år högst troligt.

difeddy
2010-09-05, 15:28
Fan, du börjar ju bli (om inte redan är) starkare än en och annan här, grymt! :thumbup:

Rakanichy
2010-09-07, 21:06
Uppskattar det :)

Idrottsdag idag.
Sänkte mig i alla grenar ;)
Nästa år ska jag börja intervalla när det börjar bli varmt :) Tagga till Idrottsdagen i vår!

Rakanichy
2010-09-09, 22:01
Litet helkroppspass idag, jobbat lite på kontakten i ryggen. Äntligen börjar bitarna falla på plats :)
Rygg
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=356&pictureid=1591
Rygg&Biceps (lite snett men vafan ;)
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=356&pictureid=1590
Framsida
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=356&pictureid=1589

Dagsvikt på gymmet 65kg

Rakanichy
2010-09-09, 22:05
Satte dessutom en 6a på 22.5kg i hantelpressen :)

Rakanichy
2010-09-14, 23:03
Dagens nya artistfynd - Oz Noy! Riktigt nice funk

http://open.spotify.com/track/21xPgbiAj1rhsOEr22VSXN

Nice dag, ingen träning, lite sjuk :( skola + gitarr hela eftermiddagen :D!

Rakanichy
2010-09-16, 15:47
Nytt personbästa:
HANTELPRESS
25kg x 3(1)

Rakanichy
2010-09-30, 20:38
bästa benpasset någonsin
Ass to the grass:
40kg + 50kg 4 sets

benspark:
1set 40kg
1set 35kg
1set30kg
1dropset 25-20-15 kg
Kunde inte ha benen rakt utan vikt efter detta

Lårcurl:
20x40kg
12x 55kg
8x 50kg


Släppte lite på knäböjen och jobbade på mer djup, känns att jag behöver stretcha ut sätesmuskeln lite, är stel.

difeddy
2010-09-30, 20:40
bästa benpasset någonsin
Ass to the grass:
40kg + 50kg 4 sets

benspark:
1set 40kg
1set 35kg
1set30kg
1dropset 25-20-15 kg
Kunde inte ha benen rakt utan vikt efter detta

Lårcurl:
20x40kg
12x 55kg
8x 50kg


Släppte lite på knäböjen och jobbade på mer djup, känns att jag behöver stretcha ut sätesmuskeln lite, är stel.

Kul att du kör djupt! Ser bara hockeyböjar på mitt gym. :)

Sundqvist
2010-09-30, 20:44
Tvivlar på att du drar en 10 på 101kg i böj, kanske en bra bit över 90 grader isf, om du bara tar 70kg i marken ?

Rakanichy
2010-10-03, 11:48
bakisdag, borde tränat rygg idag men det är nog bäst om jag skippar och curlar med vattenflaskorna till munnen istället.

Morrris
2010-10-03, 11:52
Hur går träningen då?

Rakanichy
2010-10-03, 18:00
Hur går träningen då?

Går bra, inte mycket att tillägga faktiskt.

difeddy
2010-10-03, 18:16
Går bra, inte mycket att tillägga faktiskt.

Vad tar du i hantelpress i dagsläget? :)

Rakanichy
2010-10-03, 18:34
25x6 eller 8 tror jag det var :)

Rakanichy
2010-10-05, 16:26
höjer 2.5kg varje pass i bänk
4x62.5 kg igår

Rakanichy
2010-12-11, 16:02
Haft ett ganska långt uppehåll, nu är jag tillbaka.
60*7 idag i bänken

30*6 i militärpress.

30*5 Bicepscurl

4 chins -.- Aldrig fått kontakt i ryggen, får fortfarande inte det.

Martinio0o
2010-12-11, 16:14
Härligt! Har du haft ett uppehåll i träningen eller bara journalen?

Crocker
2010-12-11, 16:46
Haft ett ganska långt uppehåll, nu är jag tillbaka.
60*7 idag i bänken

30*6 i militärpress.

30*5 Bicepscurl

4 chins -.- Aldrig fått kontakt i ryggen, får fortfarande inte det.

Ganska? ;)
Fina resultat efter så lång väntetid.

Rakanichy
2010-12-20, 00:18
Uppehåll i träningen och ett ännu längre i journalen.

Drog en enkel fyra på 65 i bänken och matar på som innan i de andra övningarna. Reser iväg imorgon så jag fortsätter med journalen i januari. Som sagt ingen seriös journalsatsning då jag har välidigt höga krav på mig själv när det gäller skola och musicerande (ge mig gärna en stavning på ordet).

Är dock väldigt chockad, snarare sagt imponerad, på era ökningar när jag varit borta. Innan var ni snäppet vassare än mig, nu är ni ljusår i förväg :< bara att kriga sig framåt.
Kommer ha en bänk och skivstång dit jag reser, så det kommer bli en del basövningar.

De tre stora just nu alltså:
Bänk 65
Mark 80
Knäböj 70
(inget är angett i 1rm då jag inte gillar att maxa)

difeddy
2011-01-23, 22:46
Höhö. Vore kul att få se fler pass. :D