handdator

Visa fullständig version : Pump i underarmarna, inte i biceps


elinelinelin
2010-05-16, 21:20
När jag kör biceps börjar det pumpa något otroligt i mina underarmar, men inte i biceps. Underarmarna svullnar och känns ungefär
så som det gör när man t.ex. har stukat en fot eller har något annat svullet pga skada.

Detta förstör min träning eftersom det gör ont och jag inte kan fortsätta och köra tills mina biceps är slut. Vad kan detta vara och går det att göra något åt det?

Robban
2010-05-16, 21:28
När jag kör biceps börjar det pumpa något otroligt i mina underarmar, men inte i biceps. Underarmarna svullnar och känns ungefär
så som det gör när man t.ex. har stukat en fot eller har något annat svullet pga skada.

Detta förstör min träning eftersom det gör ont och jag inte kan fortsätta och köra tills mina biceps är slut. Vad kan detta vara och går det att göra något åt det?

Lägg tummen under, inte runt. Kan hjälpa. Ta mindre vikter så det inte är tungt i händerna.

Danne2k
2010-05-16, 21:35
Ett tips på såna problem brukar väl vara att tänka på att inte försöka greppa stången alltför jävla hårt tror jag.

Verkar iofs jobbigt men kan vara värt att prova/tänka på.

elinelinelin
2010-05-16, 21:40
Okej, tack för tipsen. Jag får prova det nästa gång och hoppas att det går bättre :)