handdator

Visa fullständig version : Finslipa kropen i sommar


NiklasGöteborg
2010-05-16, 17:04
Tja!

Jag är 19 år gammal och har kört ordentligt hela 2010 i gymmet med Whey 80 tre gånger om dagen å gått upp 7-8 kg muskler. Hade tänkt att i mitten av juli "deffa", finslipa rutorna och dra ner på kroppsfettet så mycket det bara går.

Hur länge ska man "deffa?"?

Att jag tar whey 80 tre gånger om dagen är något jag själv valt och jag vet att det är dyrt men bor man hemma å jobbar heltid å är det inga problem hehe..

har hört mycke gott om Adipokill, 108 capsules, bränner underhudsfett.
Någon annan som har någon synpunkt eller kan rekomendera någn annan "deff"produkt?

Sköt om er // NIklas

NiklasGöteborg
2010-05-16, 17:05
kroppen ska de stå ^^ sorry

Matte_
2010-05-16, 17:23
Räkna ut ditt kaloribehov sen ta -500kcal/dag.
Hur länge man skall deffa? Beror på hur mycket fett du vill ta bort. Kör tills du är nöjd med formen.
Personligen tror jag inte på några tabletter som tar bort underhudsfettet.
/Matte

NiklasGöteborg
2010-05-16, 17:40
har ingen aning om hur mycke kcal jag får i min per dag men jag försöker ligga på en jämn nivå iaf.

06:30 Frukost: Havregrynsgröt 1,5dl. Lättyougurt. Svart kaffe +shaker whey 80 1 dl.

11:00 Mellanmål 50gram kött, rostbiff, skinka mm. + banan.

13:00 Lunch köttbit med normalstor portion ris pasta

16:00 mellan mål shaker

17:00 gym


19:00 middag, normalstor portion med kolhydrater och köttbit



ungefär hur mycket kan detta vara?

är 170cm ång och väger 66kg

Frantic
2010-05-16, 17:43
Väg din mat och räkna om du vill veta hur mycket kalorier du får i dig. Det är inte så krångligt.

Matte_
2010-05-16, 17:47
Som sagt, väg maten.
Svårt för oss att räkna ut när du skriver "normalstor portion med kolhydret och köttbit" eller "mellanmål shaker".
Du får vara mer specifik när du skriver upp ditt kostschema.
/Matte

mattilainen
2010-05-16, 18:25
hur har du kommit fram till att du gått upp 7-8 kg muskler på låt oss säga 5 månader?

inga produkter kan bränna fett. Det är kaloriunderskott som gör så att du går ner i vikt. Bara för du tar whey80 3 ggr om dagen betyder inte det att du behöver hamna på ett högt proteinintag. Runt 2 g protein/kg kroppsvikt är bra att ha i tanken.

Läs deffguiden.

HulkH
2010-05-16, 18:35
hur har du kommit fram till att du gått upp 7-8 kg muskler på låt oss säga 5 månader?

Inga produkter kan bränna fett. Det är kaloriunderskott som gör så att du går ner i vikt. Bara för du tar whey80 3 ggr om dagen betyder inte det att du behöver hamna på ett högt proteinintag. Runt 2 g protein/kg kroppsvikt är bra att ha i tanken.

läs deffguiden.


1111+ :)

NiklasGöteborg
2010-05-16, 20:09
jag ökar vikterna ofta å får bra tips av dom "duktiga" på gymmet..
Löper också en hel del.

jag tycker iaf att whey80 är en bra produkt och jag har gått från tanig till ganska vältränad på 5-6 månader :)

Ber om ursäkt för mitt orimliga matintagschema men du Matte, skulle du kunna tänka dig att ge exempel på ett bra matschema? äter allt utom tonfisk som liknar mitt det jag har nu.

Jag väger som sagt 66kg, 1,79 lång och tränar gym 5dagar i veckan + löpning 2 ggr

Eddie Vedder
2010-05-16, 20:25
Ber om ursäkt för mitt orimliga matintagschema men du Matte, skulle du kunna tänka dig att ge exempel på ett bra matschema?

Det du äter idag är det inget fel på i sig. Det är bra käk rakt igenom. Men det är inte livsmedelsvalen det är fel på utan bara det att ingen av oss ens kan gissa det allra minsta om det är tillräckligt mycket/lite. Du skriver upp bra mat men totalt omöjligt att uppskatta energiinnehållet utifrån den dåliga informationen om mängder.

Och vad är "löpning" mer specifikt, vad gör du när du inte tränar?

Sjoba
2010-05-16, 20:28
+1 på Mattis så klart.

Först och främst så ska du läsa deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) (<-länk) av King Grub.

Du har naturligtvis inte gått upp 7-8kg muskler på ett halvår, och "deffprodukter" är för det mesta helt enkelt att kasta sina pengar i havet. Naturligtvis kan det hjälpa lite med hungerkänsla o.s.v, men det är grundprincipen att energin ut ska vara högre än energi in som kommer göra att du går ner i vikt.
Whey80 är inte heller något mirakelmedel men visst är det ett bra sätt att få i sig protein.

Allt står förklarat i deffguiden, det är egentligen inte särskilt svårt. Bedriv tung styrketräning (för att minimera muskelförlust), sikta på runt 2g protein per kilo kroppsvikt och ligg på kaloriunderskott så kommer du tappa kroppsfett. Hur mycket kaloriunderskott du väljer att ligga på och hur du vill komma att ligga på underskott får du bestämma själv.

NiklasGöteborg
2010-05-16, 20:48
okey jag löper 50min två gånger i veckan, intervall 10 lugnt, 10 tempo.

jag går upp ca 06-07:00 äter, jobbar i delikatesschark och är igång hela dagarna, tränar på kvällen äter middag, tittar på tv en stund, hinner inte med så mycke mer.

om jag nu ska deffa så kanske jag ska skippa kolhydraterna runt lunch och fokusera på mer kött, äter gratis på jobbet så det är inga problem.

min shaker som jag tar tre gånger per dag innehåller:

1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein)
Kalorier: 115 kcal
Protein: 21,3 g
Fett: 2,0 g
Kolhydrater: 1,4 g

av bara shakern får jag i mig ca 65 gram protein, utöver det får jag i snitt i mig 2dl mjölk,
250gram nötkött. Vet inte hur mycke protein det är i det men det kanske är för lite.

Sjoba
2010-05-16, 21:57
100g nötkött brukar i regel innehålla runt 20g protein.

johannes91
2010-05-16, 22:26
Finns det verkligen något att deffa bort om man är 1,79 cm lång och väger 66 kg? Tipsen jag har fått är att jag ska minimera mitt intag av kolhydrater och fett, viktigt att givetvis inte fuska med sötsaker eller alkohol.

BobaFett
2010-05-16, 23:28
Du har naturligtvis inte gått upp 7-8kg muskler på ett halvår

Hur vet du det?

okey jag löper 50min två gånger i veckan, intervall 10 lugnt, 10 tempo.

jag går upp ca 06-07:00 äter, jobbar i delikatesschark och är igång hela dagarna, tränar på kvällen äter middag, tittar på tv en stund, hinner inte med så mycke mer.

om jag nu ska deffa så kanske jag ska skippa kolhydraterna runt lunch och fokusera på mer kött, äter gratis på jobbet så det är inga problem.

min shaker som jag tar tre gånger per dag innehåller:

1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein)
Kalorier: 115 kcal
Protein: 21,3 g
Fett: 2,0 g
Kolhydrater: 1,4 g

av bara shakern får jag i mig ca 65 gram protein, utöver det får jag i snitt i mig 2dl mjölk,
250gram nötkött. Vet inte hur mycke protein det är i det men det kanske är för lite.

1,5 skopa är lite mer än 28g pulver, skulle tippa på närmare 40 gram. Du har inget att deffa fram vid 66 kilo, satsa på att träna hårt i några år och öka åtminstone till 80kg innan du börjar tänka tanken att deffa.

Jag tycker att man efter en deff ska hamna på en vikt som är i närheten av längden -100 för att se proportionerlig ut (min åsikt). Du ligger 10 kilo mindre än det och det är innan du deffat.

Sjoba
2010-05-17, 11:20
Hur vet du det?

Du vet också att han inte lagt på sig så mycket muskelmassa på ett halvår.

chrilledude
2010-05-17, 19:44
Hmm, 8-7kg muskler på 5månader? Tar nog 1-2år.

Läs deffguiden som folk sa. :)

NiklasGöteborg
2010-05-17, 19:58
Bobafett, håller med dig helt, ska nog fokusera på att gå upp i vikt och deffa först nästa år. 80kg på 179cm är nog lite för mycke men runt 10kg till så jag kommer upp i 75-76kg är nog de man ska satsa på.

Och helt enkelt fortsätta undvika läsk , alkohol mm så mycke som möjligt =P

stoffer
2010-05-17, 20:16
Bobafett, håller med dig helt, ska nog fokusera på att gå upp i vikt och deffa först nästa år. 80kg på 179cm är nog lite för mycke men runt 10kg till så jag kommer upp i 75-76kg är nog de man ska satsa på.

Och helt enkelt fortsätta undvika läsk , alkohol mm så mycke som möjligt =P
Stå på dig! Du verkar ha fått bra resultat av träningen och har du gått upp 7-8kg i fettfri massa är det riktigt bra jobbat!

Tänkte bara säga att jag väger ungefär 80kg på 177cm och jag tycker jag ser rätt smal ut fortfarande, och är inte för tung för att prestera bra i löpning mm. Har gått upp från 64kg på 5-6 år.

NiklasGöteborg
2010-05-17, 20:50
tack för all info!

Ska försöka lägga på mig 10kg till ch sedan deffa, nästa år om jag har tur :)

En fin länk till bilder på magövningar skulle varit fint, om någon har det.

vanliga situps känns så meningslöst nu och när jag kör situps i lutning så spänner jag framlåren så mycket så jag måste avbryta innan jag är i närheten av att maxa magmusklerna.

Jag kanske har för klena framlår helt enkelt, vem vet

Eddie Vedder
2010-05-17, 20:51
En fin länk till bilder på magövningar skulle varit fint, om någon har det.

Sticky på förstasidan i forumets träningsdel:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

NiklasGöteborg
2010-05-17, 21:05
kanon!

Grenen
2010-05-18, 15:11
Som "referens" kan jag nämna att jag väger 85kg på 178cm och är inte speciellt grov. Så satsa på en viktuppgång först och läs in dig på deffguiden, nyttigt att ha koll på det även om man inte tänkt gå ner i vikt, men för att ligga på ett sunt överskott.

prOtotype
2010-05-18, 15:20
tack för all info!

Ska försöka lägga på mig 10kg till ch sedan deffa, nästa år om jag har tur :)

En fin länk till bilder på magövningar skulle varit fint, om någon har det.

vanliga situps känns så meningslöst nu och när jag kör situps i lutning så spänner jag framlåren så mycket så jag måste avbryta innan jag är i närheten av att maxa magmusklerna.

Jag kanske har för klena framlår helt enkelt, vem vet


Tänk på att viktuppgången i sig inte är målet. Det är inte lyckat om du fläskar till dig som fan och får deffa bort all vikt igen, så stirra dig inte blind på vågen.