handdator

Visa fullständig version : Utbrott vid diet?


goja
2010-05-16, 16:25
Brukar det vara vanligt med utbrott & väldigt kort gnista när man hållt på att deffa en längre tid?
Jag känner mig som en trotsig 5-åring emellanåt nuförtiden & får utbrott för smågrejer...
Kanske dags att sluta deffa & börja äta ordentigt igen?

Flytkorken
2010-05-16, 16:51
jag förstår precis vad du menar. Jag kan gå runt och reta upp mig på små saker nästan till bristningsgränsen ibland. Jag vet själv hur löjligt de är och varför jag är så lättretlig, så försöker lugna ner mig.

Står du inte ut så ät normalt ett tag och se om de blir bättre. :)

TehSaxo
2010-05-16, 17:01
jag förstår precis vad du menar. Jag kan gå runt och reta upp mig på små saker nästan till bristningsgränsen ibland. Jag vet själv hur löjligt de är och varför jag är så lättretlig, så försöker lugna ner mig.

Står du inte ut så ät normalt ett tag och se om de blir bättre. :)

Me too :[

Kung
2010-05-16, 17:09
Jag skulle tro att det beror på lågt blodsocker. Jag kan också bidra med min hypotes: När människan fick sin föda genom att vi jagade, åt nötter och bär så hände det att någon stackare fick gå utan mat en längre tid (http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6863448.ab). När så någon ytlig bekant till honom lyckats fälla en gnu eller get eller liknande gäller det som hungrande grottman att ta för sig eller lida. Svält leder till lågt blodsocker som leder till lättretlig grottman. Han pucklar således på sin kompis, tar för sig av maten, överlever dagen och för därefter sina gener vidare till er.

Flytkorken
2010-05-16, 17:53
jo lågt blodsocker är nog iaf grunden till humöret. glukagonet som utsöndras vid lågt blodsocker triggar även fram lite andra hormoner, tex adrenalin, kortisol, tillväxthormon osv...

mattilainen
2010-05-16, 18:23
jag förstår exakt vad du menar :p

HulkH
2010-05-16, 18:38
Ät vanligt en ett, sen börjar du deffa igen :) eller så fortsätter du om det inte e något större problem, försök hålla dig utanför häktet iaf :)

Sniggel
2010-05-16, 18:45
Verkar vanligt hos vissa.
Jag brukar ha bättre humör på deff numera.

Endorah
2010-05-16, 19:21
jag blir iaf extremt lättirriterad under deff. Mår någorlunda sämre allmänt oxå

goja
2010-05-16, 19:31
Ät vanligt en ett, sen börjar du deffa igen :) eller så fortsätter du om det inte e något större problem, försök hålla dig utanför häktet iaf :)

hahaha ska försöka hålla mig utanför det stället ja xD

Jag har iofs bara knappt en månad kvar på deffen (kommer väll inte va slim som fan men men) innan jag ska börja bygga istället, så man får försöka härda ut. Vet varjefall att nästa deff INTE kommer att vara 10 månader lång haha

kalaskonrad
2010-05-16, 19:55
ojojojoj vad jag känner igen mig:D jag som vanligtvis är en riktigt lugn och gó kille som accepterar det mesta tänder till på en sekund och kan bli riktigt jävla irriterad på ingenting egentligen när jag ligger på underskott en längre tid :D

senast var när jag upptäckte att ett av mina ägg innehöll 2st gulor FFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU

rätt coolt egentligen :)

vicarious
2010-05-18, 09:54
Känner också igen mig i detta. Mår allmänt sämre under deff. Psykiskt mest.

HulkH
2010-05-18, 12:23
hahaha ska försöka hålla mig utanför det stället ja xD

Jag har iofs bara knappt en månad kvar på deffen (kommer väll inte va slim som fan men men) innan jag ska börja bygga istället, så man får försöka härda ut. Vet varjefall att nästa deff INTE kommer att vara 10 månader lång haha

haha, men mycket kan hända på en månad :D:D

Se till så vi slipper läsa något om dig i tidningen bara :)

BrorDuktig
2010-05-18, 12:34
Verkar vanligt hos vissa.
Jag brukar ha bättre humör på deff numera.

Samma här känner mig extremt mycket positivare än de flesta vars humör kraschar vid diet. Kanske förvisso bero på att jag undviker skräpmat, godis, kakor och annat skit när jag inte är på diet. Vilket gör att det inte blir så svårt när man stället om till diet.

En polare brukar säga;"vill du veta hur en människa verkliga humör är sätt den personen på en bodybuilding/fitness diet". Kanske ligger en hel del i det...