handdator

Visa fullständig version : För många set?


Masterpan
2010-05-15, 18:47
Tjena, jag har tränat hårt sen Augusti förra året och kikade in på en tråd angående hur många set / övningar man ska köra på varje muskelgrupp.

Rent spontant kändes det som att jag kör onödigt många set på mina muskler, så jag tänkte att jag kunde fråga er om jag kör för många :D

Så här ser det ut:

Bröst: 16-18 set, varav ca 10 "Press-set"
Rygg: 20 set, varav 4-5 mark
Ben: ca 17 set, 5 set benböj och 3 set squats i smith. Resten isolation (tex benspark)
Axlar: ca 12 set, 4 set axelpress, 4 set militär, 3-4 hantellyft åt sidan
Triceps: 12 set
Biceps: 12 set
Mage: 10

Mina mål med träningen är helt enkelt att bli stark och stor, inga konstigheter :P

För att variera kör jag 2 veckor lågreps, två veckor mellanreps, och en vecka högreps.

Tackar för svar :) !

MrMuggelSnuggel
2010-05-15, 19:12
Trivs du med det så är det väl bara att fortsätta.. Men det är svårt att hjälpa när du inte skriver hur många gånger du faktiskt tränar varje muskelgrupp. Om du tränar 16-18 set bröst uppdelat på två pass (8-9set/pass) så är det väl inte orimligt mycket medans 16-18 set kanske är aningen mycket för mig. Fast om du trivs med högvolym så varför inte..

stevebc
2010-05-15, 19:14
Antar att det är set per vecka. Nej, det där verkar vara lagom.

limenka
2010-05-15, 19:15
Håller du samma tempo genom hela passet så kör på.

Masterpan
2010-05-15, 19:15
Trivs du med det så är det väl bara att fortsätta.. Men det är svårt att hjälpa när du inte skriver hur många gånger du faktiskt tränar varje muskelgrupp. Om du tränar 16-18 set bröst uppdelat på två pass (8-9set/pass) så är det väl inte orimligt mycket medans 16-18 set kanske är aningen mycket för mig. Fast om du trivs med högvolym så varför inte..

Oj glömde att skriva det.

Jag kör på ett rullande schema där jag tränar i 2 dagar och sen vilar en dag. Varje muskelgrupp tränas var 6e dag :)