handdator

Visa fullständig version : Dalblad's proteinpulver


Mighty
2003-10-08, 13:32
Vad jag har förstått är det inte många som använder kosttillskott från Dalblads. Jag har sökt på forumet, men knappt hittat några kommentarer om detta märke. Det är ju svenskt, så det känns rel. tryggt att köpa, men där kanske jag bara lurar mig själv? :confused:

Vad anser ni om deras produkter? Är det skräp eller helt ok?

EDIT: Såg att jag hade stavat fel.. sökte och hittade denna tråd
www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10735&highlight=Dahlblad (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10735&highlight=Dahlblad)

Team 666
2003-10-08, 13:36
Deras smak Cream Toffee är god. Jag vet massor som kör på Dalblads och som tycker det är bra grejer.

mvh,,

Tompi
2003-10-08, 13:41
Funkar och smakar bra! Dom har lite olika pulver i olika prisklasser!

JAM
2003-10-08, 14:08
Jag äter just nu Ultra milk way med vaniljsmak. Smakar inte så tokigt om man blandar med mjölk, men fan inte bra alls med vatten. Ett klart minus är att det skummar väldigt mycket, speciellt med mjölk. Eftersom jag inte gillar skum så kommer jag inte att köpa något mer av detta...

Tänker köpa Excells utreade protein så fort det kommer till Budo-Fitness nära mig.

loboman
2003-10-09, 06:55
Jag köper ofta Dahlblads och är nöjd! Bra produkter till ett bra pris.

ABC123
2003-10-09, 12:50
Suveräna produkter enligt mig och de jag känner.

Godast smak bladat med vatten:
1. Cream toffe
2. Choklad
3. Tropic
4. Jordgubb
5. Vanilj

Vanilj och jordgubb kan skumma i vissa produker. Men oftast beror det på att man skakar för mycket. Det blandas väldigt lätt och behövs inte skakas en massa.

pettan85
2003-10-09, 13:53
Originally posted by ABC123
Suveräna produkter enligt mig och de jag känner.

Godast smak bladat med vatten:
1. Cream toffe
2. Choklad
3. Tropic
4. Jordgubb
5. Vanilj

Vanilj och jordgubb kan skumma i vissa produker. Men oftast beror det på att man skakar för mycket. Det blandas väldigt lätt och behövs inte skakas en massa.

Lätt att blanda är det ju inte, iaf inte deras vassle ! Sen är deras produkter helt för söta för mig, iaf jordgubben som jag köpte 4 kg av men var tvungen att sälja de sista 1½ kg till en polare för att jag inte klarade av att dricka det... och då är jag inte kräsen ! Polaren blev också han sjukt trött på smaken. Har dock inte provat några av deras andra produkter

ABC123
2003-10-09, 14:45
Originally posted by pettan85


Lätt att blanda är det ju inte, iaf inte deras vassle ! Sen är deras produkter helt för söta för mig, iaf jordgubben som jag köpte 4 kg av men var tvungen att sälja de sista 1½ kg till en polare för att jag inte klarade av att dricka det... och då är jag inte kräsen ! Polaren blev också han sjukt trött på smaken. Har dock inte provat några av deras andra produkter

Menar du Whey Class+? Det kan man blanda med sked i ett glas om man vill, iaf tropic, vanilj och choklad...
Vet dock inte hur deras gamla vassle produker var...

Kimo
2003-10-09, 18:14
Jag kör på deras kasein just nu och det skummar inte, varken med mjölk (betydligt godare) eller vatten. Har kört deras vassle också och tycker att det fungerar bra. Blev dock otroligt trött på chokladsmaken efter ett tag.

Wilson
2003-10-10, 01:52
Kör med "three in one". Har kört det i säkert 7-8 månader nu... smakar bra, billigt och känns bra:)
Enda proteintillskott jag använder, så jag tar även detta efter träning. mest pga att jag inte har orkat/haft råd att köpa ett till proteinpulver i form av rent vassle.
Förresten kasnke det är bättre att ta ett 50/50 vassle/kasein-pulver efter träningen istället för ett rent vassle?

Wiiking
2003-10-10, 09:31
Har precis kämpat ner min whey class+ 4kg jordgubb från Dahlblads och det var då inte lätt för min del. "Hålla-för-näsan-och-tänka-på-rosenträdgårdar-tricket" har nästan varit ett måste för att jag ska slippa återse blandningen i nån papperskorg. Brukar aldrig ha några problem med smak på protein innan denna beställning.

Har knappt förstått de som klagat på smaken vad det gäller kosttillskott förut, men efter detta inferno köper jag antagligen inte Dahlblads mer. Men, ska väl sägas, det kan vara att smaken inte passar just mig bara...