handdator

Visa fullständig version : Riksmästerskapen i klassisk styrkelyft 2010 umeå


Sidor : [1] 2 3

Thunmarker
2010-05-14, 22:15
Inom en snar framtid kommer den officiella inbjudan att komma ut på styrkelyftonline. Vi arbetar även med en hemsida där information om tävlingen och boende samt anmälda lyftare kommer att presenteras, och lite annat som rör tävlingen.

Är det något som är oklart framöver gällande RM så är ni mer än välkommna att använda den mailen som står på inbjudan för att ställa frågor. Ni kan även skriva frågorna i tråden men vill ni ha kontakt med de som arrangerar så är det nog bäst att maila.

Lamb_Of_God
2010-05-18, 09:38
Nu har inbjudan kommit upp på styrkelyft online

Hirvis
2010-05-18, 11:49
Av vilken anledning är sista anmälningsdag redan den 28 juni? Alltså sju veckor innan tävlingen. Kan ju förstå att man vill ha god tid på sig att förbereda tävlingen, men det verkar lite väl hårt med en så tidig anmälan. Alla andra SM-tävlingar har ju i regel sista anmälningsdag tre eller fyra veckor innan tävlingen.

SweLabs
2010-05-18, 12:07
Av vilken anledning är sista anmälningsdag redan den 28 juni? Alltså sju veckor innan tävlingen. Kan ju förstå att man vill ha god tid på sig att förbereda tävlingen, men det verkar lite väl hårt med en så tidig anmälan. Alla andra SM-tävlingar har ju i regel sista anmälningsdag tre eller fyra veckor innan tävlingen.

Största anledningen till det tidigarelagda sista anmälningsdatumet är att det kan bli en tre dagars tävling och att vi i så fall i god tid kan meddela detta till tävlande osv så att detta kan förberedas i god tid.

Sedan bara sett till arrangörshåll så kan det vara bra med lite extra tid då förberedelser osv sker under sommarmånaderna.

Hirvis
2010-05-18, 12:38
Största anledningen till det tidigarelagda sista anmälningsdatumet är att det kan bli en tre dagars tävling och att vi i så fall i god tid kan meddela detta till tävlande osv så att detta kan förberedas i god tid.

Sedan bara sett till arrangörshåll så kan det vara bra med lite extra tid då förberedelser osv sker under sommarmånaderna.

Ok, men tror ni verkligen att det kan komma att bli en tredagars tävling?
Man hinner ju utan problem med 80-90 tävlande på två dagar, speciellt när det är raw, och fler deltagare än så kan det väl knappast bli? Eller?

Anledningen till att jag undrar är för att det ställer till en del problem för oss eftersom vi planerat in en tävling i Sundsvall i mitten av juli där folk tänkt kvala då vi räknat med vanlig anmälningstid. Får väl se om vi eventuellt kan tidigarelägga den då.

stevebc
2010-05-18, 20:16
Vore enormt kul om det blev så många som 80-90, men jag har svårt att se det. Är ju rätt tufft att kvala in anser jag.

Hur många anmälningar har ni fått in än så länge?

Carolinew
2010-05-18, 21:55
Räknade snabbt ihop hur många som kvalat klassiskt hittills (finns ju några klubbar som kommer hålla extra tävlingar nu framöver), och det är 44 herrar och 18 damer. Den största klassen är herrar -100 där hela 12 st kvalat :)

Så totalt 62 stycken, lägg därtill de som kvalat till vanliga SM. Så ett 80-tal deltagare eller fler är nog inte omöjligt.

Nitrometan
2010-05-19, 08:22
Så totalt 62 stycken, lägg därtill de som kvalat till vanliga SM. Så ett 80-tal deltagare eller fler är nog inte omöjligt.
Om vi får ihop 80 kvalade, hur många tror du då ställer upp?

Hur många av de kvalade till ett vanligt SM kommer till start? 50-60%?

Gute
2010-05-19, 08:52
Om vi får ihop 80 kvalade, hur många tror du då ställer upp?

Hur många av de kvalade till ett vanligt SM kommer till start? 50-60%?

Det är nog för tidigt att uppskatta antalet deltagare men precis som du säger är bortfallet högt av de som kvalar till SM, mot det antal lyftare som kommer till start. Vi får hoppas att uppslutningen är god till RM. I likhet med Sundsvall finns det fler föreningar som planerar för ett ytterligare tillfälle till kval. På rak hand kan Nässjö och Södertälje+Katrineholm nämnas vilka ansökt om dispens för tävling under datum i juni månad.

Må väl
/Gute

Börje H
2010-05-19, 09:23
I likhet med Sundsvall finns det fler föreningar som planerar för ett ytterligare tillfälle till kval. På rak hand kan Nässjö och Södertälje+Katrineholm nämnas vilka ansökt om dispens för tävling under datum i juni månad.

Till denna skara kan också Jokkmokk läggas. Osäkert om exakt datum för detta dock.

Beträffande andelen inkvalade i jämförelse med faktiska tävlande inbillar jag mig att den kanske blir högre på RM än ett sedvanligt SM. Kan dock ha fel, men nyhetens behag är inte att förakta. Bänk EM går ju dock samtidigt så där ryker ju en 4-5 st riktiga kanoner i form av tävlande och coacher. Två säkra toppkort i klass -100 kg bland annat.

z_bumbi
2010-05-19, 09:48
Av som kvalat utan utrustning borde intresset vara högre då de lagt ner energin på att göra det, av de som kvalat in till SM så är frågan om intresset lite mer oklart. När kvalreglerna är som de är så är det ju dessutom bara de som kvalat till SM serie1, SM eller serie2 i år som är kvalade vilket också drar ner antalet rejält.

L-Sami
2010-05-19, 09:59
När kvalreglerna är som de är så är det ju dessutom bara de som kvalat till SM serie1, SM eller serie2 i år som är kvalade vilket också drar ner antalet rejält.

Umeå Power har varit i kontakt med förbundet och till er som är oroliga kring kvalet så kan jag hälsa att förbundet inte kommer sätta några käppar i hjulen för de som kvalar till detta RM 2010, med andra ord så ni som kvalat till SM kommer med all sanolikhet också ha kvalat till RM.

Kan meddela att om du gjort kvalet till SM 2010 SÅ kommer du också vara kvalad till RM2010. För kval i klassisk stil gäller 1/1 till sista anmälningsdatum.

Enligt Umeå Power som har varit i kontakt med förbundet så gäller kvaltiden 1/1 för klassiska lyftare.

z_bumbi
2010-05-19, 10:27
Enligt Umeå Power som har varit i kontakt med förbundet så gäller kvaltiden 1/1 för klassiska lyftare.

Så exakt gäller för kval till RM? Jag kan av någon anledning inte kolla på hemsidan då den kräver lösenord av mig (wtf?) så jag kan inte kolla om det skett några ändringar sedan jag läste där sist.

L-Sami
2010-05-19, 10:53
Så exakt gäller för kval till RM? Jag kan av någon anledning inte kolla på hemsidan då den kräver lösenord av mig (wtf?) så jag kan inte kolla om det skett några ändringar sedan jag läste där sist.

Sist jag kollade så stod det inte någonting nytt på hemsidan. Jag vet inte vad det är som gäller officiellt, men det är det svaret jag fick i allafall.

Carolinew
2010-05-19, 11:10
Om vi får ihop 80 kvalade, hur många tror du då ställer upp?

Hur många av de kvalade till ett vanligt SM kommer till start? 50-60%?

Jag säger ju inte att det kommer bli si eller så, jag skrev bara hur många som kvalat klassiskt och att ett 80-tal lyftare inte är omöjligt :)

Ungrim
2010-05-19, 11:20
Till denna skara kan också Jokkmokk läggas. Osäkert om exakt datum för detta dock.



Så Jokkmokk tänker köra en tävling snart???

Måste kolla med dem,

Timme
2010-05-19, 11:34
Tror ni att det blir livesändning från RM?

Det vore oerhört roligt! Jag vill ju se Bernhard sparka Raw röv! Den mannen kan lyfta Raw säger jag bara :)

stevebc
2010-05-19, 11:42
Timme: har du kvalat alt. kan du kvala till RM? Vill du tävla på RM (i framtiden)?

JSLK
2010-05-19, 13:04
Så Jokkmokk tänker köra en tävling snart???

Måste kolla med dem,

Vi har planer på att köra lördag den 3/7 men i och med att anmälningstiden går ut hela 7v före tävlingen så blir det ju ingen kvaltävling till RM.
Tävling blir det nog iallafall.
Klassisk stil

stevebc
2010-05-19, 16:44
Till denna skara kan också Jokkmokk läggas. Osäkert om exakt datum för detta dock.

Beträffande andelen inkvalade i jämförelse med faktiska tävlande inbillar jag mig att den kanske blir högre på RM än ett sedvanligt SM. Kan dock ha fel, men nyhetens behag är inte att förakta. Bänk EM går ju dock samtidigt så där ryker ju en 4-5 st riktiga kanoner i form av tävlande och coacher. Två säkra toppkort i klass -100 kg bland annat.Det vore ju otroligt kul, men hur ar det mojligt? Ar det sa manga som har kvalat in raw via serietavlingar?

Erik__
2010-05-19, 17:28
Tror ni att det blir livesändning från RM?

Det vore oerhört roligt! Jag vill ju se Bernhard sparka Raw röv! Den mannen kan lyfta Raw säger jag bara :)

För en gångs skull håller jag med i vad du säger, läser inte hans träningsjournal längre men han böjde väl 225 på dm småskadad för nått år sen och vägde in på lite>kilon?

Landström
2010-05-19, 17:44
läser inte hans träningsjournal längre men han böjde väl 225 på dm småskadad för nått år sen och vägde in på lite>kilon?

På serie 1 böjde han 242,5 kg med en kroppsvikt på 87 kg.

Timme
2010-05-19, 19:52
Timme: har du kvalat alt. kan du kvala till RM? Vill du tävla på RM (i framtiden)?

nej, jag är totalt sämst raw :D Det är bara i marklyft jag kan göra okej resultat i raw. Men ska jobba på raw - styrkan nu.

Timme
2010-05-19, 19:53
För en gångs skull håller jag med i vad du säger, läser inte hans träningsjournal längre men han böjde väl 225 på dm småskadad för nått år sen och vägde in på lite>kilon?

haha vad håller du inte med i? :P

stevebc
2010-05-19, 19:58
nej, jag är totalt sämst raw :D Det är bara i marklyft jag kan göra okej resultat i raw. Men ska jobba på raw - styrkan nu.Gött. Samma här förresten. Siktar på RM 2011.

Timme
2010-05-19, 20:54
Gött. Samma här förresten. Siktar på RM 2011.

Jag siktar endast på utrustning :D Men tycker att de är sjukt bra att RM finns! Det är bra för sporten tror jag :) Mycket lättare att börja och många kan tävla som aldrig skulle tävlat med utrustning!

z_bumbi
2010-05-20, 09:28
Sist jag kollade så stod det inte någonting nytt på hemsidan. Jag vet inte vad det är som gäller officiellt, men det är det svaret jag fick i allafall.

Nu har jag kollat och det är inga ändringar så:
Alt 1 Någon har missat att uppdatera reglerna.
Alt 2 Det som står på hemsidan är det som gäller.

Thunmarker
2010-05-20, 12:14
När det gäller kvalet är det det här som gäller, och inget annat:

Kvalar du RAW så börjar kvaltiden 1/1 2010.

MEN är du kvalad till SL SM 2010 så ÄR du också kvalad till Riksmästerskapen, alltså har du gjort kvalet till SL SM före 1/1 så är du likväl kvalad till RM.

Enda kvaltiden som började 1/1 är alltså om man gör kvalet RAW.


Några frågor gällande det?

Börje H
2010-05-20, 12:38
Kvalar du Klassiskt så börjar kvaltiden 1/1 2010.

MEN är du kvalad till SL SM 2010 så ÄR du också kvalad till Riksmästerskapen, alltså har du gjort kvalet till SL SM före 1/1 så är du likväl kvalad till RM.

Några frågor gällande det?

Inga konstigheter :)

Tycker att det absolut är den bästa lösningen. Visst överseende bör finnas när det är både en helt ny tävling och tävlingsform.

Nu är det bara att hoppas på många anmälningar :hbang:

JSLK
2010-06-07, 11:11
Vi har planer på att köra lördag den 3/7 men i och med att anmälningstiden går ut hela 7v före tävlingen så blir det ju ingen kvaltävling till RM.
Tävling blir det nog iallafall.
Klassisk stil

Det blev int nån tävling i Jokkmokk.
Vi tar sommarlov istället.

Carolinew
2010-06-19, 15:58
Kommer det bli någon hemsida? Än så länge är den tom, men kanske kommer upp när anmälningstiden gått ut :)

Tänkte bara att det kanske börjar bli dags att boka boende etc. snart och det vore ju trevligt med lite tips på bra och billiga ställen i närheten :)

mini
2010-06-28, 12:25
Glöm inte att det är sista anmälningsdagen idag!

Damien Thorne
2010-06-29, 08:59
Hur många är anmälda?

Lägg gärna ut anmälningslistan här eller på hemsidan.
http://www.klassiskstyrkelyft.se/

sweetkarolina
2010-06-29, 10:20
Hur många är anmälda?


48 morska män och 18 lika morska kvinnor.

Arf Pingvin
2010-06-29, 10:51
48 norska män och 18 lika norska kvinnor.

:Virro Inga svennar med? :D

Halldin
2010-06-29, 10:53
Ganska bra siffror eller?

kjell33
2010-06-29, 11:01
Ungefär jämförligt med sl-sm i gbg senast.

mini
2010-06-29, 11:02
Ungefär jämförligt med sl-sm i gbg senast.

Nja, där var det över 90 anmälda väl?

Damien Thorne
2010-06-29, 11:06
48 morska män och 18 lika morska kvinnor.

Tack. :thumbup:

EkarN
2010-06-29, 11:31
Väldigt bra för att vara första året tycker jag. RM har säkerligen inte slagit igenom maximalt ännu. Kommer nog bli åtskilligt fler nästa år.

kjell33
2010-06-29, 11:37
Dessutom krockar det med bänk-em.

stevebc
2010-06-29, 12:09
48 morska män och 18 lika morska kvinnor.Oj tusan!

Finns det folk med där som inte kvalade till årets SM? Om inte så innebär det ju att det finns ett stort intresse hos de som tävlar på hög nivå med utrustning att även tävla utan. Om det istället är andra, nya lyftare det handlar om är ju det ännu roligare.

Halldin
2010-06-29, 12:15
Väldigt bra för att vara första året tycker jag. RM har säkerligen inte slagit igenom maximalt ännu. Kommer nog bli åtskilligt fler nästa år.
Av vad jag har hört hade det möjligen blivit större deltagande om det inte låg så långt bort för de flesta dessutom. Det är riktigt fint att norrlänningarna har tagit tag i detta och arrangerar det, påpekar bara att deltagandet säkert hade varit större om det hölls i exempelvis Göteborg som SM gjordes senast.

SweLabs
2010-06-29, 13:17
Anmälda finns på http://www.klassiskstyrkelyft.se/anmalda_rm.htm

OBS! Då det förekommit strul för vissa då de försökt anmäla via stykrlyft online så kan listan komma att uppdateras med något namn till.

Damien Thorne
2010-06-29, 13:23
Anmälda finns på http://www.klassiskstyrkelyft.se/anmalda_rm.htm

OBS! Då det förekommit strul för vissa då de försökt anmäla via stykrlyft online så kan listan komma att uppdateras med något namn till.

Tack Patrik.

Coolt att få se både Big Lou och Jwzrd :naughty:
Båda i 125an

Fetknoppen
2010-06-29, 13:26
Hoppas ni har pratat med dopningkontrollanterna på orten. En av dem som klarat kvalgränsen är dömd i en stor narkotikarättegång i Gällivare i mitten av 2000-talet.

Ungrim
2010-06-29, 14:12
Hoppas ni har pratat med dopningkontrollanterna på orten. En av dem som klarat kvalgränsen är dömd i en stor narkotikarättegång i Gällivare i mitten av 2000-talet.

Är denne person även anmäld??

Karlos
2010-06-29, 14:20
Gött att man valde 82an ist för 75an med två anmälda. Kamp! :)

mini
2010-06-29, 14:29
Anmälda finns på http://www.klassiskstyrkelyft.se/anmalda_rm.htm

OBS! Då det förekommit strul för vissa då de försökt anmäla via stykrlyft online så kan listan komma att uppdateras med något namn till.

Kan ni lägga en länk på förstasidan på klassiskstyrkelyft.se så man kan navigera från startsidan? Det blir så hemligt annars.

stevebc
2010-06-29, 14:30
Tack Patrik.

Coolt att få se både Big Lou och Jwzrd :naughty:
Båda i 125anFan vad gött. Big Lou är så fantastiskt raw-stark, samtidigt som Patrik ökat enormt raw på senaste tiden.

SweLabs
2010-06-29, 14:42
Kan ni lägga en länk på förstasidan på klassiskstyrkelyft.se så man kan navigera från startsidan? Det blir så hemligt annars.

Fixat! Design m.m. är fortfarande väldigt temporär men vi hoppas kunna komma upp med mer info samt bättre design inom kort.

Carolinew
2010-06-29, 15:25
Känner mig lite ensam :Virro

Carolinew
2010-06-29, 15:29
Oj tusan!

Finns det folk med där som inte kvalade till årets SM? Om inte så innebär det ju att det finns ett stort intresse hos de som tävlar på hög nivå med utrustning att även tävla utan. Om det istället är andra, nya lyftare det handlar om är ju det ännu roligare.

Alla fyra som kommer från vår klubb är helt nya och gjorde sin första tävling på serie 2. Vet även lyftare från andra klubbar som debuterade mycket pga RM. Så en del nya är det i alla fall :)

Fetknoppen
2010-06-29, 15:47
Är denne person även anmäld??

Jo han är anmäld.

stevebc
2010-06-29, 18:10
Alla fyra som kommer från vår klubb är helt nya och gjorde sin första tävling på serie 2. Vet även lyftare från andra klubbar som debuterade mycket pga RM. Så en del nya är det i alla fall :)Riktigt skoj! Klassisk styrkelyft ger ett litet lyft för sporten på det sättet :). Synd att det krockar med Bänk-EM.

Helt galen uppslutning i seniorer -90 och -100. Fler än på vanliga SM?

edit: Caroline, det ser ut som du bara är junior, kom som en liten överraskning.

Carolinew
2010-06-29, 19:01
Riktigt skoj! Klassisk styrkelyft ger ett litet lyft för sporten på det sättet :). Synd att det krockar med Bänk-EM.

Helt galen uppslutning i seniorer -90 och -100. Fler än på vanliga SM?

edit: Caroline, det ser ut som du bara är junior, kom som en liten överraskning.

Jo jag tror absolut att det kommer hjälpa sporten framåt (och inte tvärtom som vissa verkar/verkade tro) :) Ja -90 och -100 kommer bli helt galna klasser, en del sjukt starka rawlyftare där med så ser verkligen fram emot dem :D

Haha jodå jag är bara junior än så länge (inte för att det spelar någon roll den här tävlingen dock), är inte tant riktigt än :D

Damien Thorne
2010-06-29, 20:40
Anmälda finns på http://www.klassiskstyrkelyft.se/anmalda_rm.htm

OBS! Då det förekommit strul för vissa då de försökt anmäla via stykrlyft online så kan listan komma att uppdateras med något namn till.

Det verkar vara nåt fel på anmälningslistan. *gah!*

Jag ser ingen Westberg ;)

Lillgrabben
2010-06-29, 20:53
Det verkar vara nåt fel på anmälningslistan. *gah!*

Jag ser ingen Westberg ;)

Ingen Lundberg i +en heller.....

Big Lou
2010-06-29, 21:37
Fan vad gött. Big Lou är så fantastiskt raw-stark, samtidigt som Patrik ökat enormt raw på senaste tiden.

-125 kommer nog bli en väldigt jämn och intressant klass.
Trevligt att nämnas i förhandssnacket men jag tror att -125 kommer domineras av en jwzrd som är kraftigt på uppgång.

Förhoppningsvis ska vi andra kunna bjuda honom en riktigt bra fight och det ska nog kunna bli strid hela vägen in i kaklet.

Halldin
2010-06-29, 21:40
Går det att läsa om jwzrds rawframgångar någonstans eller var kommer denna info ifrån?

mini
2010-06-29, 21:48
De som har problem med anmälan via styrkelyft online bör rimligen snarast höra av sig till kansliet via mail eller telefon. Anmälningstiden är samma för alla.

Big Lou
2010-06-30, 06:36
Går det att läsa om jwzrds rawframgångar någonstans eller var kommer denna info ifrån?

Han skriver träningsjournal på reactive training systems.
Sen så ser man ju en del klipp på youtube också.

Det sjukaste hittils är väl 4x290 i upphöjda mark.

Så det vill till att försöka rycka åt sig ett försprång efter bänken för i marken är han GRYM.

Gute
2010-06-30, 10:24
Glädjande med över 60 anmälda. :thumbup:

All heder till Umeå Power och övriga föreningar som engagerade sig i att få till stånd första riksmästerskapet i klassisk lyftning på 2000-talet.

Halldin
2010-06-30, 13:50
Han skriver träningsjournal på reactive training systems.
Sen så ser man ju en del klipp på youtube också.

Det sjukaste hittils är väl 4x290 i upphöjda mark.

Så det vill till att försöka rycka åt sig ett försprång efter bänken för i marken är han GRYM.
Galet, det verkar vara utan bälte också. Försökte komma in på reactive training systems men sidan verkar ligga nere... vore intressant att se vad det är för ny träningsfilosofi som har genererat de här ökningarna.

Börje H
2010-06-30, 15:47
Galet, det verkar vara utan bälte också. Försökte komma in på reactive training systems men sidan verkar ligga nere... vore intressant att se vad det är för ny träningsfilosofi som har genererat de här ökningarna.

Om du väl kommer in tror jag att du kommer upptäcka att det inte är något revolutionerande i sig. Bara hederligt pannben och ett djävla skägg. Inga konstigheter. Mycket imponerande för övrigt.

Ungrim
2010-07-08, 21:55
Fler funderingar då jag är ny inom SL:

Hur funkar det på dessa tävlingar, Är det medalj enbart för totalen eller delas det ut medaljer även för grensegrar??

Karlos
2010-07-13, 11:15
Kan någon som sitter inne på lite info om arrangemanget lägga ut typ adress och dylikt? Börjar bli hög tid att boka boende osv. Tack på förhand!

Pinglan
2010-07-13, 14:42
Kan någon som sitter inne på lite info om arrangemanget lägga ut typ adress och dylikt? Börjar bli hög tid att boka boende osv. Tack på förhand!

http://www.klassiskstyrkelyft.se/

Dessvärre har det inte kommit upp vilken dag man tävlar ännu och det är ju bra att veta innan man beställer resa och boende. Förhoppningsvis kommer det snart informtion om detta också.

Adam-sama
2010-07-16, 12:56
Undrar också lite över dagar och tävlingstider. Behöver veta om man måste stanna till måndagen eller om man hinner med ett flyg 18.30 på söndagen. Vore bra med lite mer info!

stevebc
2010-07-16, 13:26
Galet, det verkar vara utan bälte också. Försökte komma in på reactive training systems men sidan verkar ligga nere... vore intressant att se vad det är för ny träningsfilosofi som har genererat de här ökningarna.Sajtens ISP har legat nere några dagar. Fungerar nu.

http://www.reactivetrainingsystems.com/blogs/view-blogs/userblog/143http://www.reactivetrainingsystems.com/blogs/view-blogs/userblog/143

eleni
2010-07-16, 16:32
Undrar också lite över dagar och tävlingstider. Behöver veta om man måste stanna till måndagen eller om man hinner med ett flyg 18.30 på söndagen. Vore bra med lite mer info!

+1!
Det är en bit för oss att åka :)

Big Lou
2010-07-19, 07:17
Håller med föregående. Vore väldigt bra att få ett preliminärt tidsschema för att kunna boka in resa upp.

SweLabs
2010-07-21, 19:12
Lördag:

Inv 09.00-10.30 tävlings start 11.00

Damer klass 48-82

Invägning kl 12.30 tävlingsstart kl.14.30

Herrar klass 60-90

Söndag:

Inv 09.00-10.30 tävlings start 11.00

Herrar klass 100-+125

Ungrim
2010-07-21, 19:56
Härligt, då kan man börja planera.

Akoral
2010-07-21, 23:18
Vilka är favortiterna i de olika klasserna?

Damien Thorne
2010-07-22, 21:35
Vilka är favortiterna i de olika klasserna?

Jag tror James Holmström (fd. Umeå Power) vinner plussen :D

75an vinner Mattias Hållström, Umeå Power
90an vinner Choffe Lindmark, Umeå Power
100an vinner antingen Lars Berglund eller Patrik Hedqvist, fd Umeå Power
I damernas 56a blir det mycket jämnt mellan Tessie, Nellie och Marine, Umeå Power.

Halldin
2010-07-22, 22:13
Jwzrd borde vara farlig i 125an, blir väl antingen det eller Big Lou.

Mapa
2010-07-22, 22:15
ångrar lite att jag inte anmälde mig. tror jag kunnat gett james en riktig match. men men. de blir väl en tävling nästa år också kanske

W.J
2010-07-23, 00:14
Han skriver träningsjournal på reactive training systems.
Sen så ser man ju en del klipp på youtube också.

Det sjukaste hittils är väl 4x290 i upphöjda mark.

Så det vill till att försöka rycka åt sig ett försprång efter bänken för i marken är han GRYM.

Hans 2x310 utan bälte på platta är inte heller så pjåkig ;)

Stefan J
2010-07-23, 08:25
Som segrare i klass 100 sätter jag en slant på Lunds Henrik Franzén. Styrkan har han, nerver/psyke kanske är otestat i mästerskap, men det ska nog gå vägen utan utrustning som stör och ställer till med små spratt!

Hirvis
2010-07-23, 08:35
Jwzrd borde vara farlig i 125an, blir väl antingen det eller Big Lou.

Jag tror nog att Jocke Svedin från Sundsvall kan matcha båda. En bra dag gör han närmare 750.
Dock är han lite svajig i både kropp och själ så det kan sluta lite hur som helst.

Pepz
2010-07-23, 09:29
jenny adolfsson vinner -60 ...lätt ;)

stevebc
2010-07-23, 10:24
Som segrare i klass 100 sätter jag en slant på Lunds Henrik Franzén. Styrkan har han, nerver/psyke kanske är otestat i mästerskap, men det ska nog gå vägen utan utrustning som stör och ställer till med små spratt!Ska bli ett sant noje att se (?) Henke/Saft_und_Kraft lyfta raw pa masterskapen!

Lamb_Of_God
2010-07-23, 15:28
Jag tror James Holmström (fd. Umeå Power) vinner plussen :D

75an vinner Mattias Hållström, Umeå Power
90an vinner Choffe Lindmark, Umeå Power
100an vinner antingen Lars Berglund eller Patrik Hedqvist, fd Umeå Power
I damernas 56a blir det mycket jämnt mellan Tessie, Nellie och Marine, Umeå Power.

Om han nu ens kommer vara med och kommer han vara med så tror jag inte han kan köra fullt pga. av strul i höger knä. Så böj eller mark har knappt tränats nånting den senaste månaden och kommer nog inte heller bli så mycke sådan träning innan tävling.

Risken finns att allt känns jätte bra under uppvärming och efter ingångsböjen kommer smärtan komma igen, sen är de bara stå över resten och avsluta med ett lätt marklyft.. *mini Så jag gissar iaf minst på ett silver i -75. :)

Inge strul än så länge i bänken och där tror jag faktiskt att jag blivit lite starkare, triceps styrkan har då skjutit i höjden, måste bara få kläm på dom första 5 cm.

Floddan
2010-07-23, 19:39
Både Jimmy och Håkan från GKK är gubbstarka det jag sett, så det kan nog sätta både en och två norrlänningar på plats.

Big Lou
2010-07-24, 12:45
Jag tror James Holmström (fd. Umeå Power) vinner plussen :D


James är rawstark så det är mycket möjligt att han vinner klassen men det är inte säker att han kommer gå ensam i plussen. Kan ju hända att nån från -125 väger över.

Jag tror nog att Jocke Svedin från Sundsvall kan matcha båda. En bra dag gör han närmare 750.
Dock är han lite svajig i både kropp och själ så det kan sluta lite hur som helst.

Jocke är en mycket stark lyftare så jag tror det kommer bli jämnt om pallplatserna om inte nån väger över till plussen.

Börje H
2010-07-24, 14:12
Lite om 100-ingen

Det finns många med goda ambitioner. Kan det vara på sin plats att kika lite mer noga på deltagarna:

Håkan Ask 100 Herr Senior Göteborg KK
*Lars Berglund 100 Herr Senior Luleå AK
*Patrik Hedqvist 100 Herr Senior Luleå AK
Henrik Franzén 100 Herr Senior Lunds TK
*Patrik Winbjörk 100 Herr Senior Malmbergets Allmänna IF
Tommy Johansson 100 Herr Veteran 40-49 Nora AK
Andreas Henning 100 Herr Senior Sundbybergs TK
Anders Henriksson 100 Herr Senior Sundbybergs TK
*Viktor Renberg 100 Herr Junior Öjeby AK
Daniel Karlsson 100 Herr Senior Östersunds AK

När det gäller rankingen är det bara att skita i den rakt av. Flera har smygit upp till ett kval eller något över. Jag har inte koll alls på samtliga men jag kan sträcka mig så långt att de markerade lyftarna garanterat har en kapacitet som ligger i intervallet 635-660 kg. Flera av dem; Winbjörk, Berglund och ffa Renberg har en mycket stor fördel.... De har sin absolut bästa gren i marklyftet och de kan alla dra en bit över 270 kg. Renberg & Berglund troligen en ordentlig bit. Håkan Ask skall ju vara "gubbstark" och Henning & Henriksson från STK är solida lyftare. Henriksson kan ju smälla till med en 210-215 kg´s bänk och då är även han med i matchen. Saftkraften höjs ju av LundMaffian och det bör respekteras. Ingen rök utan eld.

Fetknoppen
2010-07-26, 00:35
Lite om 100-ingen

Viktor var bara en hårsmån från 290kg i marklyft i måndags, med bälte. Drog 270kg snorlätt. Har fortfarande lite skadebekymmer men jag tror han kan bli vass ändå.

Damien Thorne
2010-07-26, 11:50
Vad tror ni om 90kgs klassen?

Halldin
2010-07-26, 12:07
Vad tror ni om 90kgs klassen?
Jimmy från GKK tror jag blir farlig, han fick ihop ca. 390 i Wilks utan att ens ha ett bälte på sig under kvalet.

kjell33
2010-07-26, 12:23
Dålig koll på 90, men larsa_wee borde ha varit en medaljkandidat om han inte varit halvkrasslig veckorna innan vår kvaltävling.

Damien Thorne
2010-07-26, 12:30
Jimmy från GKK tror jag blir farlig, han fick ihop ca. 390 i Wilks utan att ens ha ett bälte på sig under kvalet.

Vad gjorde han för resultat?

Dålig koll på 90, men larsa_wee borde ha varit en medaljkandidat om han inte varit halvkrasslig veckorna innan vår kvaltävling.

Synd att han inte är med.
Vad har han för PB´n

Halldin
2010-07-26, 12:36
Vad gjorde han för resultat?

200-140-260 = 600, utan bälte. Vikt ca. 87kg.

Har nog faktiskt inte sett honom sen kvalet så vet inte hur träningen går för honom dock.

kjell33
2010-07-26, 12:36
Tar tillbaks, larsa väger ca 95 numera.

Damien Thorne
2010-07-26, 12:46
Det blir skoj att se Choffe´s marklyft. Han gjorde 270kg ganska lätt i kvalet i 82.5an. Nu har han gått upp i vikt. 290-300 kan det bli.

190-200 i böj och 140-150 i bänk. = 620-650

Kristian har 635 som PB. Så det blir en spännande kamp mellan dom två.

Fast enligt Kristian så ligger dom båda i lä för Petter Jonsson. Men jag vet ej vad han gjort för resultat, de flesta "mörkar ju formen" och gör enbart kvalgränsen på kvaltävlingarna. Så det är omöjligt att veta hur stak alla är om man inte får lite inside information från de som tränar på samma gym som personerna, eller om de skriver journal.

Hursomhelst... Spännande blir det :D

Damien Thorne
2010-07-26, 12:47
200-140-260 = 600, utan bälte. Vikt ca. 87kg.

Har nog faktiskt inte sett honom sen kvalet så vet inte hur träningen går för honom dock.

Låter som han kan vara med och slåss om medaljerna.

Big Lou
2010-07-26, 13:48
Intressant att se hur många personer det blir som klarar drömgränserna.
200 i bänk och 300 i mark ska väl några mäkta med men klarar någon 300 i böj?

Petter__Jonsson
2010-07-26, 13:56
Jimmy från GKK tror jag blir farlig, han fick ihop ca. 390 i Wilks utan att ens ha ett bälte på sig under kvalet.

Jag tävlade med Jimmy i Nässjö och han har nog kapacitet att komma upp en bit över 600 kg om böjen stämmer och han har kunnat köra för fullt i bänken (i mark såg det ut att finnas gott om kapacitet).

Börje H
2010-07-26, 13:56
Intressant att se hur många personer det blir som klarar drömgränserna.
200 i bänk och 300 i mark ska väl några mäkta med men klarar någon 300 i böj?

Att någon skall klara 300 kg i böj känns inte aktuellt. Vi får se hur många som tar sig över 260 kg. Jag tror inte att det blir så värst många.

Petter__Jonsson
2010-07-26, 14:05
Det blir skoj att se Choffe´s marklyft. Han gjorde 270kg ganska lätt i kvalet i 82.5an. Nu har han gått upp i vikt. 290-300 kan det bli.

190-200 i böj och 140-150 i bänk. = 620-650

Kristian har 635 som PB. Så det blir en spännande kamp mellan dom två.

Fast enligt Kristian så ligger dom båda i lä för Petter Jonsson. Men jag vet ej vad han gjort för resultat, de flesta "mörkar ju formen" och gör enbart kvalgränsen på kvaltävlingarna. Så det är omöjligt att veta hur stak alla är om man inte får lite inside information från de som tränar på samma gym som personerna, eller om de skriver journal.

Hursomhelst... Spännande blir det :D

Det finns nog ytterliggare några namn som bör vara med rätt högt upp. Borde inte Kristofer Lundström kanske till och med vara favorit? Rent meritmässigt tycker nog jag det i alla fall.

Man ska nog inte lyssna för mycket på Sewén, han pratar så mycket :D Han kommer nog inte att ligga i något lä. Är helt säker på att han gör sitt livs tävling och är med högt uppe.

Big Lou
2010-07-26, 14:24
Det finns nog ytterliggare några namn som bör vara med rätt högt upp. Borde inte Kristofer Lundström kanske till och med vara favorit? Rent meritmässigt tycker nog jag det i alla fall.

Man ska nog inte lyssna för mycket på Sewén, han pratar så mycket :D Han kommer nog inte att ligga i något lä. Är helt säker på att han gör sitt livs tävling och är med högt uppe.

Kristoffer Lundström och även Joachim Nilsson skulle jag vilja lägga till i listan över duktiga 90-kilos lyftare.

För övrigt ska det bli skoj att se Lars Berglund i 82,5.

Ungrim
2010-07-26, 14:26
För övrigt ska det bli skoj att se Lars Berglund i 82,5.

Var tvungen att kolla igenom deltagarlistan, Tänkte "Lars Berglund, LAK" matvägrat sista veckorna.

Halldin
2010-07-26, 14:39
Jag tävlade med Jimmy i Nässjö och han har nog kapacitet att komma upp en bit över 600 kg om böjen stämmer och han har kunnat köra för fullt i bänken (i mark såg det ut att finnas gott om kapacitet).
Säkert det? Jag var inne på online.styrkelyft.se och kan bara se att han har gjort en tävling, den han debuterade på och kvalade i. http://online.styrkelyft.se/web/userInfo.aspx?userId=1820

Det låter ju dock som att det är samma Jimmy du beskriver, så antar att det beror på något annat då. :)

Petter__Jonsson
2010-07-26, 15:08
Säkert det? Jag var inne på online.styrkelyft.se och kan bara se att han har gjort en tävling, den han debuterade på och kvalade i. http://online.styrkelyft.se/web/userInfo.aspx?userId=1820

Det låter ju dock som att det är samma Jimmy du beskriver, så antar att det beror på något annat då. :)

Jag kan inte tänka mig annat än att det är samma Jimmy som vi talar om. Det är samma namn och samma klubb. Hans klubb har troligen inte fört in resultaten från Nässjö i databasen (han hade ju redan samma resultat på rankingen, 600 båda gångerna). Men jag skulle inte bli förvånad om det blev mycket mer på RM.

jejms
2010-07-26, 15:36
ångrar lite att jag inte anmälde mig. tror jag kunnat gett james en riktig match. men men. de blir väl en tävling nästa år också kanske

Mmm då får du allt va med så vi blir fler i plussen, känns lite ensamt!

petersson
2010-07-26, 18:21
Jag håller på Lars Berglund i 82.5!

Carolinew
2010-07-26, 18:31
Klass -90 och -100 kommer bli sjukt roliga att se :)

Ungrim
2010-07-26, 18:38
Klass -90 och -100 kommer bli sjukt roliga att se :)

Jag utlovar dig ett skratt när jag ska köra böj :)

Big Lou
2010-07-26, 21:51
Mmm då får du allt va med så vi blir fler i plussen, känns lite ensamt!

Blir nog inte själv i plussen nu heller....

jejms
2010-07-26, 22:41
Blir nog inte själv i plussen nu heller....

Jaså! Kommer du väga över?

Karlos
2010-07-26, 23:18
Jag kan inte tänka mig annat än att det är samma Jimmy som vi talar om. Det är samma namn och samma klubb. Hans klubb har troligen inte fört in resultaten från Nässjö i databasen (han hade ju redan samma resultat på rankingen, 600 båda gångerna). Men jag skulle inte bli förvånad om det blev mycket mer på RM.

Enligt hans vapendragare Håkan Ask har deras toppning givit fina resultat i böj, ska bli mycket intressant att se. Det blir tid över att diskutera träningsförberedelserna under den 100 mil långa bilresan upp *gah!*

W.J
2010-07-26, 23:28
Enligt hans vapendragare Håkan Ask har deras toppning givit fina resultat i böj, ska bli mycket intressant att se. Det blir tid över att diskutera träningsförberedelserna under den 100 mil långa bilresan upp *gah!*

nu vet du hur vi uppe i norr känner oss när det är tävling nere i södra sverige. ;)

Landström
2010-07-26, 23:48
nu vet du hur vi uppe i norr känner oss när det är tävling nere i södra sverige. ;)

Umeå ÄR södra Sverige. ;)

Big Lou
2010-07-27, 08:39
Jaså! Kommer du väga över?

Väger 130 i dagsläget och semester brukar inte innebära viktnedgång. ;)

Damien Thorne
2010-07-27, 10:47
Väger 130 i dagsläget och semester brukar inte innebära viktnedgång. ;)

Roligt att få se en kamp i plussen också :D

Med utrustning är det ganska jämnt. Bänken är exakt lika, böj är james starkare i och mark är Big Lou starkare i.

Fredrik Nilsson
Knäböj 2009-09-05 131,30 317,50
Bänkpress 2009-10-10 132,00 242,50
Marklyft 2009-11-08 131,40 325,00
Sammanlagt 2009-09-05 131,30 880,00

James Holmström
Knäböj 2009-02-28 136,80 340,00
Bänkpress 2010-02-28 140,15 242,50
Marklyft 2009-02-28 136,80 292,50
Sammanlagt 2010-02-28 140,15 862,50

James väger ungefär 10kg mer

Ska bli skoj att se vad det blir för resultat utan utrustning :naughty:

stevebc
2010-07-27, 11:44
Väger 130 i dagsläget och semester brukar inte innebära viktnedgång. ;)Och Patrik som såg fram emot att mäta skivstång med dig! :)

Big Lou
2010-07-27, 11:49
Och Patrik som såg fram emot att mäta skivstång med dig! :)

Den fighten kan också bli av....

Karlos
2010-07-27, 18:04
nu vet du hur vi uppe i norr känner oss när det är tävling nere i södra sverige. ;)

Mmm.. Nu åt jag upp min hatt :em:

Akoral
2010-07-27, 19:36
nu vet du hur vi uppe i norr känner oss när det är tävling nere i södra sverige. ;)

När var det tävling i Skåne senast? :D kan inte minnas nått sm som inte gått i norland :confused:

EkarN
2010-07-27, 20:43
När var det tävling i Skåne senast? :D kan inte minnas nått sm som inte gått i norland :confused:

Haha allt norr om Skåne=Norrland?:D

kjell33
2010-07-27, 20:50
Senaste bänk-sm; sundbyberg, borlänge, nässjö, göteborg.
Senaste sl-sm: göteborg, sundsvall, nässjö, köping.
Bara ett i norrland således, dock ett jsm i kiruna.

sweetkarolina
2010-07-27, 20:55
Senaste bänk-sm; sundbyberg, borlänge, nässjö, göteborg.
Senaste sl-sm: göteborg, sundsvall, nässjö, köping.
Bara ett i norrland således, dock ett jsm i kiruna.

Och de andra J-SM: Borlänge, Örebro och Karlstad.

Men iofs så går gränsen för 'norrland' vid Hallandsåsen om man är skåning, har jag hört. :D

Och är man stockholmare går den vid Dalälven.

Själv röstar jag på nånstans runt Sundsvall. :)

Ungrim
2010-07-27, 20:59
Själv röstar jag på nånstans runt Sundsvall. :)

Och ändå har man 80 mil ner till sundsvall

kjell33
2010-07-27, 21:01
Gränsen går visst vid tönnebro värdshus.

Skämt åsido är dalälven det vedertagna.

mini
2010-07-27, 21:17
När var det tävling i Skåne senast? :D kan inte minnas nått sm som inte gått i norland :confused:

Jag tror inte det finns en enda skåneklubb just nu som vill eller kan ta en större tävling. Lund har väl störst verksamhet.

Landström
2010-07-27, 21:52
För att hålla sig till fakta...

Norrland (http://www.regionfakta.com/templates/Page.aspx?id=3384)

Deceiver85
2010-07-27, 22:05
Men iofs så går gränsen för 'norrland' vid Hallandsåsen om man är skåning, har jag hört. :D

Och är man stockholmare går den vid Dalälven.

Bara så vi har allt klart för oss:

Norra riksgränsen 5 mil norr om Gävle, allt norr om denna är Norrland och samer. Södra riksgränsen ett stenkast söder om Göteborg, allt söder om är Snapphaneland.

Akoral
2010-07-27, 22:51
Haha allt norr om Skåne=Norrland?:D

Yes det vet alla söder om allt norr om Skåne :D

O.W.
2010-07-28, 08:44
När var det tävling i Skåne senast? :D kan inte minnas nått sm som inte gått i norland :confused:

U&J SM i Höllviken 2001 och senior SM i SL 1999(?). Kanske var det dessa?

Gute
2010-07-28, 09:21
Hur ser fördelningen ut av antalet lyftare sett över våra distrikt? För övrigt skulle det vara intressant att känna till hur många licenser som lösts 2010 totalt och hur detta står sig mot tidigare år?

Mackanlarsson
2010-07-31, 01:35
När var det tävling i Skåne senast? :D kan inte minnas nått sm som inte gått i norland :confused:
1998 så gick bänksm i malmö och 1999 så gick slsm i malmö
och vi från kiruna var där och tävla

Karlos
2010-07-31, 07:46
1998 så gick bänksm i malmö och 1999 så gick slsm i malmö
och vi från kiruna var där och tävla

Haha! Det är som om skåningarna åkte till Rom och tävlade (SM!).

Gute
2010-07-31, 09:47
Haha! Det är som om skåningarna åkte till Rom och tävlade (SM!).

:D

Kiruna-Malmö = 185 mil

Malmö- Rom = 175 mil

Karlos
2010-07-31, 11:48
:D

Kiruna-Malmö = 185 mil

Malmö- Rom = 175 mil

Se där ja :)
Minner mig om ett gäng från Kiruna jag hängde med på Hultsfredsfestivalen '99, de hade lite ågren över hemresan efter en veckas dygnetruntförgiftning *spy*

Karlos
2010-08-01, 20:17
För att återgå till själva arrangemanget, finns det några planer på att web-sända?

W.J
2010-08-01, 21:34
För att återgå till själva arrangemanget, finns det några planer på att web-sända?

Jag har inget svar. Men jag misstänker att det inte blir så. Fast det vore ju kul om det skulle sändas*popcorn*

Landström
2010-08-01, 21:47
Eftersom man kunde landa på månen OCH filma landningen så får vi hoppas att viljan och tekniken även finns nu 41 år senare... ;)

mini
2010-08-01, 21:52
Eftersom man kunde landa på månen OCH filma landningen så får vi hoppas att viljan och tekniken även finns nu 41 år senare... ;)

Nu tror jag iofs att det är lite skillnad både i allmänintresse och budget.
Förbundet kommer inte att stå för någon webbsändning så vitt jag vet. Huruvida Umeå kommer att göra det ska jag låta vara osagt.

kjell33
2010-08-01, 21:55
Förbundets utrustning för websändning blev stulen under bänk-sm och den sändning som blev av från sl-em i köping lejdes in av förbundet. Blir nog upp till arrangören om det ska bli ngn websändning.

Landström
2010-08-01, 22:00
Nu tror jag iofs att det är lite skillnad både i allmänintresse och budget.


Sant, men vissa lyfter ju så mycket att man nästan kan tro att de befinner sig på månen. :cool:

Förbundets utrustning för websändning blev stulen under bänk-sm

Skicka Hasse Aro och Leif GW på bovarna! *grr*

Nitrometan
2010-08-09, 11:49
För den som vill jämföra finns resultaten från de amerikanska (USAPL) RAW-mästerskapen här (pdf): http://www.rmlccolorado.com/rawnats/images/RESULT_RAW_2010.pdf

Carolinew
2010-08-12, 15:21
Var kommer alla att bo? Kan vara kul att veta så man har en hum om vilka man kan tänkas stöta på imorgon. Alla från GKK kommer att bo på YMCA i alla fall :) Vi lär väl inte komma fram förrän ganska sent på kvällen dock då vi åker bil.

mini
2010-08-12, 15:35
Vi från STK bor på Winn och Scandic. Vi kommer i spridda skurar men jag hoppas att man kan få leka med lite styrkelyftare lördag kväll.

eleni
2010-08-12, 15:41
LTKarna bor på Scandic Plaza.

Ungrim
2010-08-12, 15:43
YMCA hotellet lät lite scary så det fick bli Scandic Plaza

Börje H
2010-08-12, 18:28
Luleå AK bor på OK hotell.

Scandic Plaza är hur bra som helst och har ffa en helt underbar frukostbuffé. Tämligen populärt att unna sig lördagsfrukost där även för icke gäster.

Pinglan
2010-08-12, 18:39
JSK´s tjejer (dvs jag och Jonna) bor också på OK hotell! Var JSK´s grabbar bor vet jag inte.

Karlos
2010-08-12, 18:52
YMCA hotellet lät lite scary

Gött! Passar oss perfekt! :hbang: :devil:

Adam-sama
2010-08-12, 19:35
JSK´s tjejer (dvs jag och Jonna) bor också på OK hotell! Var JSK´s grabbar bor vet jag inte.

Vi blev lite utspridda eftersom det var fullt på OK. Jag bor på Gamla fängelset medan David och Micke lyxar sig på Hotel Aveny. Ses däruppe!

Pinglan
2010-08-12, 19:40
Vi blev lite utspridda eftersom det var fullt på OK. Jag bor på Gamla fängelset medan David och Micke lyxar sig på Hotel Aveny. Ses däruppe!

Gamla fängelset minsann :MrT: :D Vad har du gjort för att förtjäna det när de andra får leva lyxliv ;) Åker ni imorgon eller på lördag? Vi skulle ju ha hört angående samåkning men vi ordnade skjuts på annat håll så det blev aldrig av. Det blir trevligt att ses :thumbup:

Adam-sama
2010-08-12, 19:56
Gamla fängelset minsann :MrT: Vad har du gjort för att förtjäna det när de andra får leva lyxliv ;) Åker ni imorgon eller på lördag? Vi skulle ju ha hört angående samåkning men vi ordnade skjuts på annat håll så det blev aldrig av. Det blir trevligt att ses :thumbup:

Hehe, jag föll för möjligheten att laga sin egen mat så råkade hamna där:) Planen är att åka bil upp till arlanda imorrn och flyga därifrån, och bilen är fullsatt så hade blivit svårt att få in er också ;)

Pinglan
2010-08-12, 19:59
Hehe, jag föll för möjligheten att laga sin egen mat så råkade hamna där:) Planen är att åka bil upp till arlanda imorrn och flyga därifrån, och bilen är fullsatt så hade blivit svårt att få in er också ;)

För att inte tala om våra resväskor :D! Nej men allvarligt så tänkte jag nog lite så också...hur ska man få plats med 5 styrkelyftare + bagage i en bil liksom...då behöver jag inte ha dåligt samvete som inte hörde av mig :thumbup: Vi flyger förresten från Bromma. Kör försiktigt imorgon då :)

Lamb_Of_God
2010-08-12, 20:51
Luleå AK bor på OK hotell.

Scandic Plaza är hur bra som helst och har ffa en helt underbar frukostbuffé. Tämligen populärt att unna sig lördagsfrukost där även för icke gäster.

Ojojoj den är helt fantastisk, lätt värt 100 spänn om man är icke gäst!

Ni är alla varmt välkomna, hörde rykten om härligt väder också, runt 25 grader är ju inte fel

Big Lou
2010-08-12, 21:34
Verkar som om jag är själv att bo på Scandic syd.
Flyger upp redan i morgon förmiddag.

Ska bli skoj att träffa alla!

SweLabs
2010-08-12, 22:21
Vi jobbar hårt på att kunna erbjuda live webbsändning samt live uppdatering av resultat.

Nitrometan
2010-08-13, 07:39
Vi jobbar hårt på att kunna erbjuda live webbsändning samt live uppdatering av resultat.

Hoppas att ni löser det. :hbang:

Halldin
2010-08-13, 07:53
Det hade varit riktigt najs :)

HookersUnited
2010-08-13, 13:52
Så jävulskt tråkigt att jag ska norrut i helgen, hade varit grymt kul att se tillställningen.

Lycka till alla som ska lyfta!

SweLabs
2010-08-13, 14:21
Sändningen kommer finnas på http://www.ustream.tv/channel/riksm%C3%A4sterskapen-i-klassisk-styrkelyft-2010-ume%C3%A5

Om ni har möjlighet så testsänder vi lite nu för att testa kvalite osv så kommentera gärna om det fungerar eller ej.

Landström
2010-08-13, 14:26
Sändningen kommer finnas på http://www.ustream.tv/channel/riksm%C3%A4sterskapen-i-klassisk-styrkelyft-2010-ume%C3%A5

Om ni har möjlighet så testsänder vi lite nu för att testa kvalite osv så kommentera gärna om det fungerar eller ej.

Funkar bra här norr om polcirkeln iaf! :thumbup: Bara nåt litet hack ibland.

Floddan
2010-08-13, 15:04
Funkar bra. Vart hittar man tävlingstider för respektive klass?

PepzAdept
2010-08-13, 15:05
Grymt kul att det blir sändning :bow:

Ungrim
2010-08-13, 15:44
Funkar bra. Vart hittar man tävlingstider för respektive klass?

www.klassiskstyrkelyft.se

Ungrim
2010-08-13, 15:46
Sändningen kommer finnas på http://www.ustream.tv/channel/riksm%C3%A4sterskapen-i-klassisk-styrkelyft-2010-ume%C3%A5

Om ni har möjlighet så testsänder vi lite nu för att testa kvalite osv så kommentera gärna om det fungerar eller ej.

Härligt!

Kommer det gå att tanka hem / se sändingen i efterhand??

SweLabs
2010-08-13, 17:13
Härligt!

Kommer det gå att tanka hem / se sändingen i efterhand??

Den möjligheten kommer tyvärr inte att finnas. Däremot finns program att tanka ner där du kan spara ner en livestream på din egen dator.

wird
2010-08-13, 18:39
Intressant och njutbart lär det bli att få möjligheten att se tävlingen live via webben

thatkrillesshow
2010-08-13, 20:37
Kul att det blir websändning!! Synd att man jobbar hela helgen=/ Får hoppas på många fina youtube-videos istället.

SweLabs
2010-08-13, 21:06
Ni som har möklighet kolla in livesändningen nu och meddela om det fungerar bra. Vi testsänder lite!

eleni
2010-08-13, 21:09
Funkar finfint :)

Ungrim
2010-08-13, 21:10
Funkar fin fint för mig
:thumbup:

Ungrim
2010-08-14, 06:47
Lycka till nu alla dagens lyftare!!! :hbang:

creperiet
2010-08-14, 07:27
Det är riktigt bra gjort att få fram en livesändning. Ska bli kul!:)

SweLabs
2010-08-14, 09:06
Liveuppdateringen av resultat kommer att ske här i denna tråd.

Börjar dra ihop sig nu med ca 1 timma till start.

SweLabs
2010-08-14, 09:55
Nu är vi i gång med livesändningen. Tävlingsstart på ca 5 min.

Halldin
2010-08-14, 10:01
Vore najs om någon spelade in det också, nån frivillig :)

Floddan
2010-08-14, 10:03
Tävlar varje klass var för sig? Eller är det typ böj först några klasser sen bänk osv?

LadyInsane
2010-08-14, 10:04
Ska det vara ljud?

SweLabs
2010-08-14, 10:08
Knäböj omgång 1

Nellie Ahlstrand 50kg GODKÄNT 2-1
Jonna Reinholm 65kg GODKÄNT 3-0
Marine Johansson 70kg GODKÄNT 3-0
Helene Fallermo 80kg GODKÄNT 3-0
Frida Leandersson 82,5kg GODKÄNT 3-0
Malin Pegenius 85kg GODKÄNT 3-0
Tessie Ahlstrand 85kg GODKÄNT 3-0
Ingela Jonsson 95kg GODKÄNT 3-0
Jenny Adolfsson 112,5kg GODKÄNT 3-0

SweLabs
2010-08-14, 10:17
Knäböj omgång 2

Nellie Ahlstrand 55kg GODKÄNT 30
Jonna Reinholm 70kg GODKÄNT 3-0
Marine Johansson 75kg GODKÄNT 3-0
Helene Fallermo 87,5kg GODKÄNT 3-0
Frida Leandersson 87,5kg UNDERKÄNT 3-0
Tessie Ahlstrand 90kg UNDERKÄNT 3-0
Malin Pegenius 95kg GODKÄNT 3-0
Ingela Jonsson 105kg GODKÄNT 3-0
Jenny Adolfsson 117,5kg UNDERKÄNT 2-1

Skaegge
2010-08-14, 10:24
Ska det vara ljud?

Ska det vara rörliga bilder?

SweLabs
2010-08-14, 10:26
Knäböj omgång 3

Nellie Ahlstrand 60kg GODKÄNT 3-0
Jonna Reinholm 72,5kg UNDERKÄNT 3-0
Marine Johansson 80kg UNDERKÄNT 3-0
Frida Leandersson 87,5kg UNDERKÄNT 2-1
Helene Fallermo 90kg UNDERKÄNT 3-0
Tessie Ahlstrand 90kg UNDERKÄNT 3-0
Malin Pegenius 102,5kg UNDERKÄNT 3-0
Ingela Jonsson 110kg GODKÄNT 3-0
Jenny Adolfsson 117,5kg GODKÄNT 3-0

LadyInsane
2010-08-14, 10:26
Ska det vara rörliga bilder?

:smash:

Har inget ljud, men det kan lika gärna vara jag som har missat något, det är inte min dator.

Pepz
2010-08-14, 10:27
slarv av jenny på andra lyftet imho.

LadyInsane
2010-08-14, 10:29
slarv av jenny på andra lyftet imho.

Ja precis, 117.5kg verkar inte alls vara svårt för henne! Men jag blev lite impad, har aldrig sett någon som lyckats med sänkning i en raw-böj ;)

creperiet
2010-08-14, 10:29
:smash:

Har inget ljud, men det kan lika gärna vara jag som har missat något, det är inte min dator.

Jag har inte heller ljud...?

Pepz
2010-08-14, 10:32
Ja precis, 117.5kg verkar inte alls vara svårt för henne! Men jag blev lite impad, har aldrig sett någon som lyckats med sänkning i en raw-böj ;)

böj med stopp ;)

SweLabs
2010-08-14, 10:35
Knäböj omgång 1 grupp 2:

Caroline Odsell 80kg GODKÄNT 3-0
Annelie Nilsson 90kg GODKÄNT 3-0
Eleni Kamuissis 100kg GODKÄNT 3-0
Marilea Nordström 110kg UNDERKÄNT 3-0
Jenny Sellen 120kg GODKÄNT 3-0
Josefin Bark 125kg GODKÄNT 2-1
Carolina Hjelt GODKÄNT 3-0
Emelie Pettersson UNDERKÄNT 2-1

SweLabs
2010-08-14, 10:36
Tyvärr fungerar inte ljudet.

SweLabs
2010-08-14, 10:44
Knäböj omgång 2 grupp 2:

Caroline Odsell 92,5kg GODKÄNT 3-0
Annelie Nilsson 97,5kg GODKÄNT 3-0
Eleni Kamuissis 110kg GODKÄNT 3-0
Marilea Nordström 115kg GODKÄNT 3-0
Josefin Bark 130kg UNDERKÄNT 3-0
Jenny Sellen 130kg GODKÄNT 3-0
Emelie Pettersson 140kg UNDERKÄNT 2-1
Carolina Hjelt 140kg GODKÄNT 3-0

Pepz
2010-08-14, 10:50
men josefin bark vad gör du?

SweLabs
2010-08-14, 10:53
Knäböj omgång 3 grupp 2:

Caroline Odsell 95kg GODKÄNT 3-0
Annelie Nilsson 102,5kg UNDERKÄNT 3-0
Eleni Kamuissis 122,5kg GODKÄNT 3-0
Marilea Nordström 125kg GODKÄNT 2-1
Josefin Bark 130kg UNDERKÄNT 3-0
Jenny Sellen 137,5kg GODKÄNT 3-0
Emelie Pettersson 140kg GODKÄNT 2-1
Carolina Hjelt 147,5kg UNDERKÄNT 3-0

SweLabs
2010-08-14, 10:53
Nu är det 5 minuters paus innan bänken drar igång.

O.W.
2010-08-14, 10:55
Tack för resultatuppdateringar och info Swelabs.

SweLabs
2010-08-14, 11:07
Bänkpress omgång 1 grupp 1

Jonna Reinholm 37,5kg GODKÄNT 3-0
Nellie Ahlstrand 47,5kg GODKÄNT 3-0
Marine Johansson 50kg GODKÄNT 3-0
Frida Leandersson 50kg GODKÄNT 3-0
Tessie Ahlstrand 55kg GODKÄNT 3-0
Ingela Jonsson 57,5kg GODKÄNT 3-0
Malin Pegenius 62,5kg GODKÄNT 3-0
Helene Fallermo 62,5kg GODKÄNT 3-0
Jenny Adolfsson 87,5kg GODKÄNT 3-0

Pepz
2010-08-14, 11:09
perfa swelabs.

intressant om Jenny vågar gå på 100kg i sista

SweLabs
2010-08-14, 11:15
Bänkpress omgång 2 grupp 1

Jonna Reinholm 40kg GODKÄNT 3-0
Nellie Ahlstrand 52,5kg UNDERKÄNT 3-0
Frida Leandersson 52,5kg GODKÄNT 3-0
Marine Johansson 57,5kg UNDERKÄNT 3-0
Tessie Ahlstrand 60kg UNDERKÄNT 3-0
Ingela Jonsson 62,5kg GODKÄNT 3-0
Malin Pegenius 67,5kg GODKÄNT 3-0
Helene Fallermo 67,5kg GODKÄNT 3-0
Jenny Adolfsson 92,5kg GODKÄNT 3-0

SweLabs
2010-08-14, 11:25
Bänkpress omgång 3 grupp 1

Jonna Reinholm 45kg UNDERKÄNT 3-0
Nellie Ahlstrand 52,5kg UNDERKÄNT 3-0
Frida Leandersson 55kg UNDERKÄNT 3-0
Marine Johansson 57,5kg UNDERKÄNT 3-0
Tessie Ahlstrand 60kg UNDERKÄNT 3-0
Ingela Jonsson 65kg UNDERKÄNT 3-0
Helene Fallermo 70kg GODKÄNT 3-0
Malin Pegenius 72,5kg GODKÄNT 2-1
Jenny Adolfsson 95kg UNDERKÄNT 3-0

SweLabs
2010-08-14, 11:51
Bänkpress omgång 1 grupp 2

Carolline Odsell 50kg GODKÄNT 3-0
Eleni Kamuissis 55kg GODKÄNT 3-0
Annelie Nilsson 67,5kg Godkänt 3-0
Josefine Bark 67,5kg Godkänt 3-0
Jenny Sellen 70kg Godkänt 3-0
Marilea Nordström 70kg Godkänt 3-0
Emilie Pettersson 80kg Godkänt 3-0
Carolina Hjelt 100kg Godkänt 2-1
Caroline Odsell 57,5kg Godkänt 3-0
Eleni Kamuissis 60kg Underkänt 0-3
Josefine Bark 70kg Godkänt 3-0
Annelie Nilsson 72,5kg Underkänt 0-3
Marilea Nordström 75kg Underkänt 0-3
Jenny Sellen 77,5kg Godkänt 3-0
Emelie Pettersson 85kg Underkänt 0-3
Carolina Hjelt 102,5kg Godkänt 3-0
Caroline Odsell 60kg Underkänt 0-3
Eleni Kamuissis 60kg Underkänt 0-3
Annelie Nilsson 72,5kg Underkänt 0-3
Josefine Bark 72,5kg Underkänt 0-3
Marilea Nordström 75kg Underkänt 0-3
Jenny Sellen 82,5kg Godkänt 3-0
Emelie Pettersson 85kg Underkänt 0-3
Carolina Hjelt 107,5kg Underkänt 0-3

SweLabs
2010-08-14, 11:52
Siesta innan marklyftet, 5min.

delta_mats
2010-08-14, 11:58
Står ej hur mycket dom lyfter nu.

darocker
2010-08-14, 12:08
Annorlunda markteknik en av tjejerna hade, stod lite bredare än smalmark, o drog sumo..vanlig teknik?

Pepz
2010-08-14, 12:11
Annorlunda markteknik en av tjejerna hade, stod lite bredare än smalmark, o drog sumo..vanlig teknik?

inte vanligast, men inte ovanligt. brukar vara stora grabbar som väljer den stilen

darocker
2010-08-14, 12:13
inte vanligast, men inte ovanligt. brukar vara stora grabbar som väljer den stilen

Ok, där ser man!

SweLabs
2010-08-14, 12:21
Marklyft omgång1 grupp1

Nellie Ahlstrand 70kg Godkänt 3-0
Jonna Reinholm 100kg Godkänt 3-0
Helene Fallermo 100kg Godkänt 3-0
Frida Leandersson 105kg Godkänt 3-0
Tessie Ahlstrand 110kg Godkänt 0-2
Malin Pegenius 115kg Godkänt 3-0
Marine Johansson 120kg Godkänt 3-0
Jenny Adolfsson 125kg Godkänt 3-0
Ingela Jonsson 140kg Godkänt 3-0

Omgång2 grupp1

Nellie Ahlstrand 85kg Godkänt 3-0
Jonna Reinholm 107,5kg Godkänt 3-0
Frida Leandersson 107,5kg Godkänt 3-0
Helene Fallermo 115kg Godkänt 3-0
Tessie Ahlstrand 115kg Godkänt 3-0
Maline Pegenius 122,5kg Godkänt 3-0
Marine Johansson 125kg Underkänt 0-3
Jenny Adolfsson 135kg Godkänt 3-0
Ingela Jonsson 150kg Godkänt 3-0

Omgång3 grupp1

Nellie Ahlstrand 92,5kg Godkänt 3-0
Jonna Reinholm 110kg Godkänt 3-0
Frida Leandersson 110kg Underkänt 0-3
Tessie Ahlstrand 120kg Godkänt 3-0
Marine Johansson 125kg Godkänt 2-1
Helene Fallermo 125kg Underkänt 0-3
Malin Pegenius 130kg Godkänt 3-0
Jenny Adolfsson 140kg Godkänt 3-0
Ingela Jonsson 155kg Underkänt 0-3

SweLabs
2010-08-14, 12:29
Marklyft omgång1 grupp2

Annelie Nilsson 45kg Godkänt 2-1
Caroline Odsell 115kg Godkänt 3-0
Eleni Kamuissis 120kg Godkänt 3-0
Josefin Bark 130kg Godkänt 3-0
Emelie Pettersson 140kg Godkänt 3-0
Carolina Hjelt 145kg Godkänt 2-1
Jenny Sellen 155kg Godkänt 3-0
Marilea Nordström 160kg Godkänt 3-0

SweLabs
2010-08-14, 12:35
Marklyft omgång2 grupp2

Caroline Odsell 125kg Underkänt 0-3
Eleni Kamuissis 130kg Godkänt 3-0
Josefine Bark 135kg Underkänt 0-3
Emelie Pettersson 150kg Underkänt 0-3
Carolina Hjelt 155kg Underkänt 0-3
Jenny Sellen 165kg Godkänt 3-0
Marilea Nordström 170kg Godkänt 3-0

bubbe
2010-08-14, 12:41
Riktigt fint Swelab!

Är det möjligt att skicka in ljud från kamerans mick?

SweLabs
2010-08-14, 12:42
Marklyft omgång3 grupp2

Carolina Odsell 125kg Underkänt 0-3
Josefine Bark 135kg Underkänt 0-3
Eleni Kamuissis 135kg Underkänt 0-3
Emelie Pettersson 150kg Underkänt 0-3
Carolina Hjelt 155kg Underkänt 0-3
Jenny Sellen 170kg Godkänt 3-0
Marilea Nordström 177,5kg Godkänt 3-0

SweLabs
2010-08-14, 13:19
Herrarna är i gång på ca 10-15minuter. Vi startar sändningen då.

Pepz
2010-08-14, 13:45
vilken klass rullar?

SweLabs
2010-08-14, 13:50
Knäböj omgång 1 grupp 1

Mattias Nilsson 125kg godkänt 3-0
Fredrik Bylund 130kg godkänt 2-1
Karl-Erik Malmberg 140kg godkänt 3-0
Nisse Forsman 160kg godkänt 3-0
Jonas Telégin 160kg godkänt 3-0
Staffan Karlsson 160kg godkänt 3-0
Johan Persson 162,5kg godkänt 2-1
Karl-Henric Karlsson 165kg godkänt 2-1
Arvid Nyman 175kg godkänt 3-0
Linus Hedberg 175kg underkänt 3-0
Lars Bergund 190kg godkänt 3-0
Kenneth Möllersten 200kg underkänt 2-1

SweLabs
2010-08-14, 14:05
Knäböj omgång 2 grupp 1

Mattias Nilsson 137,5kg godkänt 3-0
Fredrik Bylund 140kg godkänt 3-0
Karl-Erik Malmberg 150kg godkänt 3-0
Nisse Forsman 167,5kg godkänt 3-0
Jonas Telégin 167,5kg godkänt 3-0
Staffan Karlsson 167,5kg underkänt 3-0
Johan Persson 172,5kg godkänt 3-0
Karl-Henric Karlsson 172,5kg godkänt 3-0
Linus Hedberg 175kg godkänt 3-0
Arvid Nyman 180kg godkänt 3-0
Lars Bergund 200kg godkänt 2-1
Kenneth Möllersten 210kg underkänt 3-0

SweLabs
2010-08-14, 14:19
Knäböj omgång 3 grupp 1

Mattias Nilsson 142,5kg underkänt 3-0
Fredrik Bylund 145kg godkänt 3-0
Karl-Erik Malmberg 160kg underkänt 3-0
Staffan Karlsson 170kg underkänt 3-0
Jonas Telégin 172,5kg godkänt 2-1
Nisse Forsman 175kg underkänt 3-0
Karl-Henric Karlsson 177,5kg underkänt 3-0
Johan Persson 182,5kg godkänt 3-0
Arvid Nyman 185kg underkänt 3-0
Linus Hedberg 192,5kg godkänt 2-1
Kenneth Möllersten 210kg godkänt 3-0
Lars Bergund 210kg underkänt 3-0

KniveN
2010-08-14, 14:26
Kan man se nuvarande ställning någonstans?

SweLabs
2010-08-14, 14:32
Knäböj omgång 1 grupp 2

Mattias Hållström 140kg godkänd 3-0
Tommy Lindqvist 150kg godkänd 3-0
Fredrik Andersson 150kg underkänd 3-0
Christoffer Widegren 165kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 180kg godkänd 3-0
Jan Andersson 180kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 180kg godkänd 2-1
Kristofer Lundström 180kg godkänd 3-0
Petter Jonsson 187,5kg godkänd 2-1
Jimmy Karlsson 195kg godkänd 3-0
Anders Andersson 200kg godkänd 3-0
Kristian Sewén 205kg godkänd 2-1

SweLabs
2010-08-14, 14:44
Knäböj omgång 2 grupp 2

Mattias Hållström 155kg godkänd 3-0
Tommy Lindqvist 157,5kg underkänd 3-0
Fredrik Andersson 157,5kg underkänd 3-0
Christoffer Widegren 172,5kg godkänd 3-0
Jan Andersson 185kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 190kg godkänd 3-0
Kristofer Lundström 190kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 195kg underkänd 3-0
Petter Jonsson 195kg godkänd 2-1
Jimmy Karlsson 205kg underkänd 2-1
Kristian Sewén 215kg godkänd 2-1
Anders Andersson 220kg godkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 14:56
Knäböj omgång 3 grupp 2

Tommy Lindqvist 157,5kg underkänd 3-0
Fredrik Andersson 157,5kg underkänd 3-0
Mattias Hållström 160kg godkänd 2-1
Christoffer Widegren 177,5kg underkänd 2-1
Jan Andersson 190kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 195kg underkänd 3-0
Kristofer Lundström 200kg godkänd 2-1
Jimmy Karlsson 205kg godkänd 3-0
Petter Jonsson 205kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark stod över
Kristian Sewén 222,5kg underkänd 3-0
Anders Andersson 227,5kg underkänd 3-0

Floddan
2010-08-14, 14:58
fy fan vilka duktig knäböjare, 227.5 kg!

SweLabs
2010-08-14, 14:58
5 minuters paus

Pepz
2010-08-14, 15:06
fy fan vilka duktig knäböjare, 227.5 kg!

dock bom
220kg högsta vikt. veteran är han va?

Floddan
2010-08-14, 15:08
dock bom
220kg högsta vikt. veteran är han va?

Ahh, nu hade jag otur i tanken igen. 220 är ändå jävligt grymt på 90 kg.

Floddan
2010-08-14, 15:09
Bänkarna ska bli intressanta.

Floddan
2010-08-14, 15:16
Stykelyft är en fin sport

SweLabs
2010-08-14, 15:16
Bänkpress omgång 1 grupp 1

Mattias Nillson 92,5kg godkänd 3-0
Jonas Telégin 107,5kg godkänd 3-0
Nisse Forsman 115kg godkänd 3-0
Karl-Henrik Karlsson 117,5kg godkänd 3-0
Karl-Eric Malmberg 120kg godkänd 3-0
Johan Persson 127,5kg godkänd 3-0
Kenneth Möllersten 130kg godkänd 3-0
Linus Hedberg 130kg godkänd 3-0
Fredrik Bylund 130kg godkänd 3-0
Staffan Karlsson 135kg godkänd 3-0
Arvid Nyman 140kg godkänd 3-0
Lars Berglund 165kg godkänd 3-0

Pepz
2010-08-14, 15:16
du är en klippa swelabs!

SweLabs
2010-08-14, 15:29
Bänkpress omgång 2 grupp 1

Mattias Nillson 97,5kg godkänd 3-0
Jonas Telégin 112,5kg godkänd 3-0
Nisse Forsman 120kg godkänd 3-0
Karl-Henrik Karlsson 122,5kg godkänd 3-0
Karl-Eric Malmberg 130kg underkänd 3-0
Johan Persson 132,5kg underkänd 3-0
Kenneth Möllersten 135kg underkänd 3-0
Fredrik Bylund 135kg underkänd 3-0
Linus Hedberg 140kg godkänd 2-1
Staffan Karlsson 140kg underkänd 3-0
Arvid Nyman 145kg godkänd 3-0
Lars Berglund 170kg godkänd 3-0

Pepz
2010-08-14, 15:30
kunglig bänk av lars

SweLabs
2010-08-14, 15:42
Bänkpress omgång 3 grupp 1

Mattias Nillson 102,5kg underkänd 3-0
Jonas Telégin 115kg godkänd 3-0
Nisse Forsman 125kg godkänd 3-0
Karl-Henrik Karlsson 125kg underkänd 3-0
Karl-Eric Malmberg 130kg underkänd 3-0
Johan Persson 132,5kg underkänd 3-0
Kenneth Möllersten 135kg godkänd 3-0
Fredrik Bylund 135kg underkänd 3-0
Staffan Karlsson 140kg underkänd 3-0
Linus Hedberg 142,5kg underkänd 3-0
Arvid Nyman 150kg underkänd 3-0
Lars Berglund 175kg underkänd 2-1

SweLabs
2010-08-14, 15:54
Bänkpress omgång 1 grupp 2

Mattias Hållström 107,5g godkänd 3-0
Tommy Lindqvist 110kg godkänd 3-0
Jan Andersson 122,5kg godkänd 3-0
Anders Andersson 130kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 135kg godkänd 2-1
Christoffer Widegren 135kg godkänd 3-0
Fredrik Andersson 150kg underkänd 3-0
Kristian Sewén 140kg godkänd 3-0
Jimmy Karlsson 142,5kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 150kg godkänd 3-0
Kristofer Lundström 150kg godkänd 3-0
Petter Jonsson 152,5kg godkänd 3-0

Floddan
2010-08-14, 15:59
Hur smalt får man hålla i klassiskt styrkelyft?

SweLabs
2010-08-14, 16:05
Bänkpress omgång 2 grupp 2

Tommy Lindqvist 112,5kg underkänd 2-1
Mattias Hållström 115kg underkänd 3-0
Jan Andersson 127,5kg underkänd 3-0
Anders Andersson 137,5kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 140kg underkänd 2-1
Christoffer Widegren 140kg godkänd 3-0
Kristian Sewén 145kg godkänd 3-0
Jimmy Karlsson 150kg godkänd 3-0
Petter Jonsson 160kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 160kg godkänd 2-1
Kristofer Lundström 160kg godkänd 3-0

Pepz
2010-08-14, 16:06
Hur smalt får man hålla i klassiskt styrkelyft?

lika smalt som i vanligt styrkelyft ;)

SweLabs
2010-08-14, 16:16
Bänkpress omgång 3 grupp 2

Tommy Lindqvist 112,5kg godkänd 3-0
Mattias Hållström 115kg underkänd 3-0
Jan Andersson 127,5kg underkänd 3-0
Christoffer Lindmark 140kg underkänd 3-0
Anders Andersson 142,5kg godkänd 3-0
Christoffer Widegren 145kg unerkänd 3-0
Kristian Sewén 150kg godkänd 3-0
Jimmy Karlsson 155kg underkänd 3-0
Petter Jonsson 165kg underkänd 3-0
Daniel Larsson 165kg underkänd 3-0
Kristofer Lundström 165kg underkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 16:33
Marklyft omgång 1 grupp 1

Nisse Forsman 180kg godkänd 3-0
Karl-Erik Malmberg 180kg godkänd 3-0
Fredrik Bylund 180kg godkänd 3-0
Mattias Nilsson 180kg godkänd 3-0
Jonas Telégin 195kg godkänd 3-0
Johan Persson 200kg godkänd 3-0
Arvid Nyman 200kg godkänd 3-0
Kenneth Möllersten 210kg godkänd 3-0
Karl-Henric Karlsson 220 godkänd 3-0
Lars Berglund 220kg godkänd 3-0
Linus Hedberg 225kg godkänd 3-0
Staffan Karlson 230kg godkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 16:45
Marklyft omgång 2 grupp 1

Fredrik Bylund 187,5kg godkänd 3-0
Nisse Forsman 190kg godkänd 3-0
Mattias Nilsson 192,5kg godkänd 3-0
Karl-Erik Malmberg 200kg godkänd 3-0
Arvid Nyman 205kg godkänd 3-0
Jonas Telégin 205kg godkänd 3-0
Johan Persson 215kg godkänd 2-1
Kenneth Möllersten 225kg godkänd 3-0
Karl-Henric Karlsson 230 godkänd 3-0
Lars Berglund 230kg godkänd 3-0
Linus Hedberg 240kg godkänd 3-0
Staffan Karlson 240kg underkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 17:00
Marklyft omgång 3 grupp 1

Fredrik Bylund 190kg godkänd 3-0
Mattias Nilsson 197,5kg godkänd 3-0
Nisse Forsman 200kg underkänd 3-0
Karl-Erik Malmberg 205kg godkänd 3-0
Arvid Nyman 210kg underkänd 3-0
Jonas Telégin 212,5kg godkänd 3-0
Johan Persson 220kg godkänd 3-0
Kenneth Möllersten 235kg underkänd 3-0
Staffan Karlson 240kg underkänd 3-0
Lars Berglund 240kg godkänd 2-1
Karl-Henric Karlsson 242,5 godkänd 3-0
Linus Hedberg 247,5kg godkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 17:11
Marklyft omgång 1 grupp 2

Mattias Hållström 200kg godkänt 3-0
Tommy Lindqvist 215kg godkänt 3-0
Kristoffer Lundström 220kg godkänt 3-0
Anders Andersson 225kg godkänd 3-0
Christoffer Widegren 225kg godkänd 3-0
Jimmy Karlsson 245kg godkänd 3-0
Jan Andersson 245kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 250kg godkänd 2-1
Petter Jonsson 250kg godkänd 2-1
Kristian Sewén 250kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 255kg godkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 17:22
Marklyft omgång 2 grupp 2

Mattias Hållström 210kg underkänd 3-0
Tommy Lindqvist 220kg godkänd 3-0
Christoffer Widegren 240kg godkänd 3-0
Kristoffer Lundström 240kg godkänd 3-0
Anders Andersson 250kg underkänd 3-0
Jan Andersson 255kg godkänd 2-1
Jimmy Karlsson 260kg underkänd 3-0
Petter Jonsson 265kg godkänd 3-0
Daniel Larsson 265kg godkänd 3-0
Kristian Sewén 265kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 272,5kg underkänd 3-0

SweLabs
2010-08-14, 17:35
Marklyft omgång 3 grupp 2

Mattias Hållström 210kg underkänd 3-0
Tommy Lindqvist 240kg underkänd 3-0
Anders Andersson 250kg godkänd 3-0
Christoffer Widegren 255kg godkänd 3-0
Kristoffer Lundström 257,5kg underkänd 3-0
Jimmy Karlsson 260kg godkänd 3-0
Jan Andersson 255kg godkänd 2-1
Daniel Larsson 270kg underkänd 3-0
Petter Jonsson 272,5kg underkänd 3-0
Kristian Sewén 272,5kg godkänd 3-0
Christoffer Lindmark 275kg underkänd 3-0

Joakim pettersen
2010-08-14, 17:50
När tävlar Patrik Hedqvist och de andra?

SweLabs
2010-08-14, 17:52
And thats a wrap! Full fart i morgon vid 11.00 då klass 100kg köttar igång :)

Timme
2010-08-14, 17:55
skönt när 90kg killarna började posera på pallen! Äkta byggarkillar :D

bubbe
2010-08-14, 17:58
skönt när 90kg killarna började posera på pallen! Äkta byggarkillar :D

Ja det var ju kul:Virro

Timme
2010-08-14, 17:59
Ja det var ju kul:Virro

tyckte du inte det? :D

Kalle_planka
2010-08-14, 18:05
tyckte du inte det? :D


Haha, håller med dej Timme!

Men i och för sig är ju både Kristian och Petter mer byggare/fitness killar än styrkelyftare egentligen. Men det är jävligt kul att dom bevisar att även "små" fitnesspojkar är starka!! :hbang:

joseferiksson
2010-08-14, 18:12
Kristoffer Lundström och även Joachim Nilsson skulle jag vilja lägga till i listan över duktiga 90-kilos lyftare.

För övrigt ska det bli skoj att se Lars Berglund i 82,5.

jaa lasse van ju 82,5an nu men hans RAW pers är 650kg i 82,5an på tävling

Pepz
2010-08-14, 18:38
Haha, håller med dej Timme!

Men i och för sig är ju både Kristian och Petter mer byggare/fitness killar än styrkelyftare egentligen. Men det är jävligt kul att dom bevisar att även "små" fitnesspojkar är starka!! :hbang:

precis.
Styrkelyftarna är inte starkast :D

likasom Jenny adolfsson- fitnesstjej från början ;)

PepzAdept
2010-08-14, 19:12
Vill passa på att tacka för en kanontävling. Riktigt bra uppstyrkt med allt faktiskt. Ovanligt jäkla bra att det är så, sett ur en fitnesskilles perspektiv.
dessutom jäkligt skön stämning mellan alla som tävlade, många trevliga killar verkligen! Så stort tack alla som har hjälp till att göra den här dagen och upplevelsen till en succé.

Angående poseringen. Det var mest på kul, är man fitnessfjolla så är man ;) Vi hade sagt innan att om vi hamnar på pallen så blir det posedown. Nu var både jag och Petter skeptiska till att vi skulle räcka dit på förhand så fick stå för det helt enkelt. Anledningen var att någon på KAK hade sagt att på pallen vinner han med störst arm, så det var väl Petter helt enkelt :D

Bazti
2010-08-14, 19:18
Swelabs har gjort ett LYSANDE jobb idag med uppdateringar!Mycket snyggt och shysst för oss som sitter hemma!Tack!!

L-Sami
2010-08-14, 19:24
Självklart är fitnesskillarna starka, de har ju typ dubbelt så mycket muskler än styrkelyftseliten. Att förvänta sig något annat är bara naivt.

Props till alla rena idrottsmän som ställde/ställer upp i tävlingen. Respect y'all.