handdator

Visa fullständig version : Näsblod?


Wcfluff
2010-05-14, 08:42
Hejsan, har tre dagar den här veckan börjat utan anledning som jag kan se, börjat blöda näsblod?
En gång på morgonen innan träning, en gång vid stretch efter träning och nu igen direkt innan träning.
Ser inget direkt samband med detta och träningen, men jag vet inte var jag ska posta annars.
Jävligt störigt faktiskt... jag brukar aldrig blöda näsblod.

GPa
2010-05-14, 08:45
Du ringer närmsta vårdcentral.

secce
2010-05-14, 09:30
Har du pollenallergi? Själv har jag tyvärr det (verkar dock bli lindrigare med åren), och när jag tränar hårt under pollensäsongen är det inte ovanligt med näsblod, både i löpningen och på gymmet.

Om inte så är fallet, då håller jag med föregående talare.

Numse
2010-05-14, 09:38
Ring som sagt vårdcentralen direkt.

Monsterbiceps
2010-05-14, 09:42
Jag brukar blöda en hel del när jag äter kreatin. Har minskat dosen när jag såg sambandet och det blev bättre.

limenka
2010-05-14, 09:45
Om man blöder upprepande gånger utan anledning så ringer man först vårdcentralen. Finns tid efter samtalet kan man ev. göra en tråd på kolo om det*gah!*

Tolkia
2010-05-14, 10:25
+1 på den som skrev om pollen ovan. Särskilt om du tar någon nässpray mot allergisk nästäppa, de brukar göra att man blöder lättare. Gäller f.ö. även vanlig nässpray mot ordinär snuva.

HulkH
2010-05-14, 10:33
+1 på den som skrev om pollen ovan. Särskilt om du tar någon nässpray mot allergisk nästäppa, de brukar göra att man blöder lättare. Gäller f.ö. även vanlig nässpray mot ordinär snuva.

Korrekt, har haft LITE av det problemet själv en gång.

När jag va liten så blödde jag näsblod väldigt lätt, bara åka till sjukan så bränner dem av någon åder i näsan, så erre väldigt svårt att blöda :)

Angående nässprayen så finns det vissa som är väldigt starka, och drf "frätter" lite på insidan, och därmed så blir man känsligare.

Sen att blöda i träningssammanhang är väl inte så ovanligt? typ som att kräkas, om man pressar tillräckligt hårt?

Wcfluff
2010-05-14, 22:19
Har ingen pollen allergi, så är nog inte därför.
Jag borde nog ringa vårdcentralen
anledningen till att jag inte gjort detta än är för att här är den komplett värdelös.
Ex. Hade varit ute och löpt ca 6km, efteråt så svullnade knät upp till typ fotboll, jag for till vårdcentralen och fick svaret, Det är vätska i ditt knä.. mer kan vi inte säga. Bara en av gångerna man fått värdelösa svar där.

Käkar dock kreatin så jag borde kanske minska dosen litet.
Får se om det hjälper annars ringer jag.


Om man blöder upprepande gånger utan anledning så ringer man först vårdcentralen. Finns tid efter samtalet kan man ev. göra en tråd på kolo om det
Litar fan nästan mera på vad som sägs här än på vårdcentralen i Robertsfors!

Mvh/L

HulkH
2010-05-15, 01:18
Har ingen pollen allergi, så är nog inte därför.
Jag borde nog ringa vårdcentralen
anledningen till att jag inte gjort detta än är för att här är den komplett värdelös.
Ex. Hade varit ute och löpt ca 6km, efteråt så svullnade knät upp till typ fotboll, jag for till vårdcentralen och fick svaret, Det är vätska i ditt knä.. mer kan vi inte säga. Bara en av gångerna man fått värdelösa svar där.

Käkar dock kreatin så jag borde kanske minska dosen litet.
Får se om det hjälper annars ringer jag.



Litar fan nästan mera på vad som sägs här än på vårdcentralen i Robertsfors!

Mvh/L

Ring för säkerthets skull, och kolla upp skiten :)