handdator

Visa fullständig version : Benpress


mickehbg
2003-10-08, 08:04
Jag har läst lite på forumet på hur den ska utföras. Men jag tror jag har två problem som någon kanske kan hjälpa mig med.

1 Mina hälsenor är nog inte de smidigaste. När jag försöker gå djupt så tar måste jag släppa plattan med hälen. För jag kan inte böja foten tillräckligt.

2 Har en liten mage. Men ska ändå gå djupt. men för att gå djup måste jag vinkla ut benen lite, det gör att den tar fruktansvärt mycket på insidan av benen.

Mina svar jag vill ha är hur ska jag göra så det tar BRA......

z_bumbi
2003-10-08, 08:37
På 1 säger jag stretcha.

På 2 säger jag att du verkar ha ganska smal fotställning ? Du bör inte behöva vinkla ut benen bara för att du har mage.

mickehbg
2003-10-08, 08:56
Stretching får man väl börja med :( Det e så långtråkigt.

2 jag har det så brett som plattan tillåter i benpressen....det är väl som axelbrett på mig.

z_bumbi
2003-10-08, 09:17
1 Det är väl inte tråkigt att stretcha ? :)
Seriöst så går det ganska snabbt att bli bättre, se även till att alltid köra med stretch i bottenläget på vadpressarna så får du snabbt längre vadsenor/muskler.

På 2 svarar jag nu, byt benpress om du inte kan ha bredare än axelbrett. finns det ingen annan så börja kör knäböj eller byt gym.

Karl_alfred
2003-10-08, 10:08
Har ett annat svar!
1. Ställ in en annan vinkel på brädan där du har fötterna. Folk brukar alltid ställa in den så att de ska köra med en kortare rörelse.

2. kör så att knäna tar emot i bröstet.