handdator

Visa fullständig version : Bygga eller deffa?


hejhopp79
2010-05-12, 19:44
Jag är 187 cm lång och väger i nuläget 76,5 kg. Egentligen vill jag bli större men vill samtidigt inte bli fet. Pallar inte att vara så smal, skulle vilja ligga någonstans kring 85-90 kg i vikt.

Deffa eller bygga? Döm ni. Vad ljuset gör skillnad förresten, bifogar en annan bild som jämförelse några dagar innan. ingen pump

MarcusDanielsson
2010-05-12, 19:48
Jag tycker personligen att du ska satsa på bygga, vill du inte lägga på dig ev. fett på de få veckor som är kvar till sommaren så ät inte i tokmängder, ligg på ganska svagt överskott. Jag sket totalt i "deff" förra året, vilket jag är väldigt glad över idag!

hejhopp79
2010-05-12, 19:50
Mm, har legat nere på 72-73 kg tidigare och visst har jag mindre fett men man är en jävla räka. Jag vill mest inte gå runt halvfet på stranden, men att bygga långsamt låter iofs intressant.

Dreas
2010-05-12, 19:52
Litet kcalunderskott eller kcalbalans. Att bli fetare är inget som kommer gynna dig i längden utan se till att hålla fettmängden på kroppen hyffsat låg :)

Klarar du så kan ju ett liiiitet kcalöverskott funka bra, säg 1-200kcal. Vilket faller inom felmarginalen men på sikt leder det nog till en viktuppgång iaf .

hejhopp79
2010-05-12, 19:56
Litet kcalunderskott eller kcalbalans. Att bli fetare är inget som kommer gynna dig i längden utan se till att hålla fettmängden på kroppen hyffsat låg :)

Klarar du så kan ju ett liiiitet kcalöverskott funka bra, säg 1-200kcal. Vilket faller inom felmarginalen men på sikt leder det nog till en viktuppgång iaf .

Jao, kör det för tillfället, långsam deff. Får jag bara bort något kg fett till kan det nog bli nice.

MarcusDanielsson
2010-05-12, 19:57
Även lite andra faktorer som spelar in också ju, hur mycket du tränar, hur du tränar osv.. Personligen gillar jag att ligga på ganska högt överskott när jag "bulkar".. Enligt egna erfarenheter går det faktiskt lägga på sig ganska mycket muskler på ett år när man är "nybörjare".

Sen är det ju väldigt individuellt hur mycket fett man lägger på sig och hur det lägger sig, låg tidigare på ca 20-21% BF utan att se i närheten av tjock ut.

Kauppi
2010-05-12, 19:57
Bygg!

hejhopp79
2010-05-12, 19:59
Jag har styrketränat sen jag var 16-17 (snart 15 år). Men jag har sprungit mycket också och annat, men nuförtiden är det mest styrketräning. Har dock aldrig ätit upp mig tillräckligt, slutar alltid innan av någon dum anledning för jag tycker jag blir fet.

Jo BF syns ju olika beroende på hur mycket muskler man har också.

hejhopp79
2010-05-12, 20:00
Jag tränar 5 dagar i veckan i nuläget, 3 dagar styrketräning och 2 dagar intervaller på x-trainer.

Ristretto
2010-05-12, 20:04
Jag är iaf fetare än du och tänker inte deffa. Bygg, det är roligare, men överdriv inte matintaget.

toto2009
2010-05-12, 20:34
Skulle försöka deffa ner dig och försöka få ner fett mängden och sedan öka på nytt fast långsamt under sommarn

hejhopp79
2010-05-12, 20:47
Skulle försöka deffa ner dig och försöka få ner fett mängden och sedan öka på nytt fast långsamt under sommarn

Mm, lutar åt att ligga på svag deff, 300 kcal minus kanske tills jag loosat nåt kilo till och sen ligga på kcal-balans och fortsätta styrketräningen hela tiden med målet att öka vikter utan att öka en massa i vikt.

hejhopp79
2010-05-12, 23:26
Förresten vad tror ni mitt BF ligger på?

eiri
2010-05-12, 23:31
bygg självklart.

pcw
2010-05-12, 23:43
Jag skulle byggt först och sedan deffat.

Adam123
2010-05-13, 00:24
Lånar tråden..
Vill inte starta ny för en exakt samma grej, men jag är smal på övriga ställen på kroppen men har fått en rejäl kagge.
66kg på mina 177cm.

http://img194.imageshack.us/i/94303790.jpg/

Bygga eller deffa?

HulkH
2010-05-13, 00:55
Lånar tråden..
Vill inte starta ny för en exakt samma grej, men jag är smal på övriga ställen på kroppen men har fått en rejäl kagge.
66kg på mina 177cm.

http://img194.imageshack.us/i/94303790.jpg/

Bygga eller deffa?

Bygga skulle jag säga :)

Eddie Vedder
2010-05-13, 06:37
Adam du borde deffa tycker jag utan tvekan. I trådskaparens fall känns båda lika rätt tycker jag.

Exhale_
2010-05-13, 07:34
Adam du borde deffa tycker jag utan tvekan. I trådskaparens fall känns båda lika rätt tycker jag.

Tryckfelsnisse?

Eddie Vedder
2010-05-13, 07:37
Tryckfelsnisse?

Menade du att jag använde ordet "rätt"?

För det var i medvetet. Jag menar att oavsett val tycker jag han egentligen gör rätt val. Om HejHopp bestämmer sig för att deffa tycker jag det är klokt men vill han bygga mer tycker jag samma sak.

Men i Adams fall tycker jag bara deff är det bra valet.

mikaelj
2010-05-13, 08:26
Varför inte bara träna på? Så länge vikterna/repetitionerna i gymmet ökar kommer du får mer muskelmassa vilket kommer göra att fettet du har bärs upp bättre. Du behöver inte äta ihjäl dig för att bli starkare, faktiskt.

BobaFett
2010-05-13, 09:18
Jag är 187 cm lång och väger i nuläget 76,5 kg. Egentligen vill jag bli större men vill samtidigt inte bli fet. Pallar inte att vara så smal, skulle vilja ligga någonstans kring 85-90 kg i vikt.

Deffa eller bygga? Döm ni. Vad ljuset gör skillnad förresten, bifogar en annan bild som jämförelse några dagar innan. ingen pump

Jag är lika lång som dig men vägde 98 kilo med ungefär samma BF%, (kanske något mer) och hade samma fundering som dig innan jag började deffa. Det kanske säger vad jag tycker.

BYGG för fan du är redan en speta, du kommer bara att bli mindre om du deffar. Om jag var du så hade jag kört en bulk, kanske gå upp ett halvt kilo i veckan mot 100 kilo och sen kört en lång deff. Det gäller att tänka långsiktligt och skita i att man är fet nu.

När du fått den kickstarten och är klar med din deff så ska du se till att inte bulka upp dig mer än 5 kilo på ett halvår men en första grisbulk är helt OK för att man ökar i styrka/muskler så jävla bra under den första bulken men gör aldrig om det sen :thumbup:

mikaelj
2010-05-13, 09:22
... förutsatt att du tränar regelbundet och progressivt. Många som grisbulkat har inte fått de resultat de velat.

siimon89
2010-05-13, 09:38
förresten vad tror ni mitt bf ligger på?

13-14%

Lånar tråden..
Vill inte starta ny för en exakt samma grej, men jag är smal på övriga ställen på kroppen men har fått en rejäl kagge.
66kg på mina 177cm.

http://img194.imageshack.us/i/94303790.jpg/

Bygga eller deffa?

Deffa.

Landström
2010-05-13, 09:58
Lånar tråden..
Vill inte starta ny för en exakt samma grej, men jag är smal på övriga ställen på kroppen men har fått en rejäl kagge.
66kg på mina 177cm.

http://img194.imageshack.us/i/94303790.jpg/

Bygga eller deffa?

Jag har ingen aning om vad du vill ha ut av din träning men 66 kg på 177 cm är inte mycket. Sysslar du inte med en konditionssport eller liknande så kan det vara på sin plats att trycka dit lite muskelmassa.

Adam123
2010-05-13, 10:02
Fan det var förvånande att höra. Har trott att bygga vore det enda rätta. Jag började träna i februari, vägde 62kg då, och nu 4kg senare så ska jag deffa :)

kolla noga på bilden så ser ni att jag har jävligt breda höftben, så när fetter försvinner från kärlekshandtagen så kommer det inte gynna min kroppsform någonstans, timglasfigur typ.
Motivera gärna varför deff :)
tack för svaren!

Landström
2010-05-13, 10:08
Fan det var förvånande att höra. Har trott att bygga vore det enda rätta. Jag började träna i februari, vägde 62kg då, och nu 4kg senare så ska jag deffa :)

kolla noga på bilden så ser ni att jag har jävligt breda höftben, så när fetter försvinner från kärlekshandtagen så kommer det inte gynna min kroppsform någonstans, timglasfigur typ.
Motivera gärna varför deff :)
tack för svaren!

Jag tycker INTE du ska deffa. ;) Om man är för "fet" på 66 kg så kan det bara innebära att muskelmassan är liten och då är det läge att göra nåt åt saken. :thumbup:

BobaFett
2010-05-13, 10:18
... förutsatt att du tränar regelbundet och progressivt. Många som grisbulkat har inte fått de resultat de velat.

Trodde att det var underförstått att han skulle träna hårt samtidigt :naughty:

Om han ska "deffa" så antar jag att han ska styrketräna samtidigt, annars är det ju inte en deff längre utan en bantning. :)

Lovisa
2010-05-13, 10:30
Kan bara ge min subjektiva åsikt som kvinna; jag tycker inte att du är så himla smal. Beror iofs på din ålder, men jag gissar att du är 20+. Då är din vikt helt normal och du behöver varken stressa ihjäl dig med bygg eller deff. Åtminstone inte om brudar är det som du är ute efter... :cool: Om du vill impa på polarna kanske mer muskler vore på sin plats, men du väljer själv. Och smaken är som bekant olika.

Om du vill se mer muskulös ut, skulle jag satsat på hårdare träning. Då kommer du automatiskt att se mer biffig ut och troligen bli av med lite BF på köpet (alltså även utan en regelrätt deff).

Adam123
2010-05-13, 10:37
Haha intressant, jag är 18 bast!
Och jag tränar ju självklart främst för min egen skull, men sekundärt för brudarna kan man väl säga :D

BobaFett
2010-05-13, 11:23
Kan bara ge min subjektiva åsikt som kvinna; jag tycker inte att du är så himla smal. Beror iofs på din ålder, men jag gissar att du är 20+. Då är din vikt helt normal och du behöver varken stressa ihjäl dig med bygg eller deff. Åtminstone inte om brudar är det som du är ute efter... :cool: Om du vill impa på polarna kanske mer muskler vore på sin plats, men du väljer själv. Och smaken är som bekant olika.

Om du vill se mer muskulös ut, skulle jag satsat på hårdare träning. Då kommer du automatiskt att se mer biffig ut och troligen bli av med lite BF på köpet (alltså även utan en regelrätt deff).

Så du säger alltså att 20% BF och inga muskler är vad brudarna vill ha *gah!* Faaan, jag måste skita i att gå till gymmet och börja äta lite chips *gah!*

Seriöst, du säger bara det där för att vara snäll :D

Visst, en bulk skulle göra att han ser för jävlig ut för brudarna men det får han leva med. Han får tänka framåt och fokusera på hur grym han kommer att se ut efter deffen sen *flex*

spoonchest
2010-05-13, 11:29
Jag är iaf fetare än du och tänker inte deffa. Bygg, det är roligare, men överdriv inte matintaget.

+1 ar för den sköna inställningen:)

joasimo
2010-05-13, 11:37
Tycker som många andra att du borde fortsätta bygga, ligg bara på ett litet överskott så är de lugnt :) 76kg på 187 är ingen vikt att nojja över, ligger själv på 91kg på samma längd och har inga funderingar på börja deffa än, men vill heller inte lägga på mig mycket fett, så jag ligger på ett litet överskott :)

hejhopp79
2010-05-13, 14:47
Kan bara ge min subjektiva åsikt som kvinna; jag tycker inte att du är så himla smal. Beror iofs på din ålder, men jag gissar att du är 20+. Då är din vikt helt normal och du behöver varken stressa ihjäl dig med bygg eller deff. Åtminstone inte om brudar är det som du är ute efter... :cool: Om du vill impa på polarna kanske mer muskler vore på sin plats, men du väljer själv. Och smaken är som bekant olika.

Om du vill se mer muskulös ut, skulle jag satsat på hårdare träning. Då kommer du automatiskt att se mer biffig ut och troligen bli av med lite BF på köpet (alltså även utan en regelrätt deff).


Jag tränar i snitt 5 dagar i veckan nu, 3 dagar styrka, 2 dagar kondition. Haha menar du att min "beach"-kropp kan visas på stranden? Jag tränar dessutom hårt och tungt och intervaller på x-trainer.

hejhopp79
2010-05-13, 14:49
Så du säger alltså att 20% BF och inga muskler är vad brudarna vill ha *gah!* Faaan, jag måste skita i att gå till gymmet och börja äta lite chips *gah!*

Seriöst, du säger bara det där för att vara snäll :D

Visst, en bulk skulle göra att han ser för jävlig ut för brudarna men det får han leva med. Han får tänka framåt och fokusera på hur grym han kommer att se ut efter deffen sen *flex*

Haha har jag verkligen 20% bodyfat och inga muskler? Jag kanske skulle ladda upp några andra bilder i annat ljus för det känns som denna är en aning missvisande.

hejhopp79
2010-05-13, 14:50
Fasen jag kan inte bestämma mig!

Bygga på litet överskott eller deffa hardcore till 73-74 kg?

Eddie Vedder
2010-05-13, 14:53
Haha har jag verkligen 20% bodyfat och inga muskler?

Han syftade inte på dig utan rent allmänt tror jag. ;)

hejhopp79
2010-05-13, 14:55
Han syftade inte på dig utan rent allmänt tror jag. ;)

Ah okej, skulle tippa att jag ligger på kanske 15% eller liknande.

Edit: Faktum är att jag tror att han syftade på mig ändå! haha :)

Sen har jag lärt mig för länge sedan att kvinnor inte går igång på kropp i första hand.

BobaFett
2010-05-13, 15:20
Ah okej, skulle tippa att jag ligger på kanske 15% eller liknande.

Edit: Faktum är att jag tror att han syftade på mig ändå! haha :)

Sen har jag lärt mig för länge sedan att kvinnor inte går igång på kropp i första hand.

Syftade inte på dig, trodde att jag var i en annan tråd :em:

Fast du kan behöva lite mer muskler iofs

HulkH
2010-05-13, 15:26
Haha intressant, jag är 18 bast!
Och jag tränar ju självklart främst för min egen skull, men sekundärt för brudarna kan man väl säga :D

:O

Tränar man inte för att få ligga? :(

Eddie Vedder
2010-05-13, 15:28
:O

Tränar man inte för att få ligga? :(

Det skrev han ju också. Primär njutning för han själv och sekundärt för brudarna. :D

hejhopp79
2010-05-13, 15:44
Syftade inte på dig, trodde att jag var i en annan tråd :em:

Fast du kan behöva lite mer muskler iofs

Å fan okej, gött mos! :D

kalaskonrad
2010-05-13, 17:42
Var inte orolig hejhopp, du och jag kan ligga på stränderna som två stora sälar tillsammans i sommar :eating: Den här tråden fick mig att inse att jag gott kan bulka på i lugn takt under hela sommaren och satsa på nästa år istället :) Jag har bestämt mig för att avsluta deffen nu och köra på 200kcal+ varje dag istället till någon gång i vinter!

Man är alltid mest kritisk själv och dessutom bör man nog inte vara orolig för att vara lite knubbig i sommar, i stort sett alla medel-Svensson här i Sverige är i vilket fall bra mycket mjukare än du kommer hinna bli på ett lågt överskott (200-300?) :D

Hellre lite mjuk och känna sig lite mer bitig än att kuta omkring som en tanig lite räka imo!

Pompere
2010-05-13, 17:47
Hellre bygga än deffa skulle jag göra.

Ligg på balans, träna hårt, ät din fredagspizza då och då - du blir stor inom sinom tid (+du kommer må jävligt gött under tiden!)

toto2009
2010-05-13, 18:17
Gör vad du vill, vill du ha brad pitt kropp eller nån bodybuilder kropp

hejhopp79
2010-05-13, 18:37
Mm blir nog lite deff först och i Juni bygger jag antingen lite lätt eller deffar det sista.

mangemani
2010-05-13, 19:01
inge illa menat,men du har för lite massa i mina ögon för att ens börja tänka på en deff.
du har också lite BF och det stärker även min åsikt om att en deff är vansinne.

Fredrik_S
2010-05-13, 19:28
Jag har styrketränat sen jag var 16-17 (snart 15 år). Men jag har sprungit mycket också och annat, men nuförtiden är det mest styrketräning. Har dock aldrig ätit upp mig tillräckligt, slutar alltid innan av någon dum anledning för jag tycker jag blir fet.

Jo BF syns ju olika beroende på hur mycket muskler man har också.

Vad slutar du med? Att äta eller slutar du med att fortsätta träna med tunga vikter?
Det är en väldigt bra anledning att sluta äta mer om man tycker man blir för fet. Men för den sakens skulle ska man ju alltid se till att man tränar hårdare och hårdare oavsätt om man äter lite mindre eller lite mer.
Och har du tränat till och från i 15 år måste du läsa på mer om styrketräning än om kost.

Lovisa
2010-05-13, 23:16
Så du säger alltså att 20% BF och inga muskler är vad brudarna vill ha. Faaan, jag måste skita i att gå till gymmet och börja äta lite chips

Seriöst, du säger bara det där för att vara snäll :D

Visst, en bulk skulle göra att han ser för jävlig ut för brudarna men det får han leva med. Han får tänka framåt och fokusera på hur grym han kommer att se ut efter deffen sen

Sorry grabbar, men det är inte alls säkert att Mest Muskler vinner hos brudarna. OK, nu är jag ingen ung tjej längre, men jag är inte så gammal att jag börjar bli gagga ;). Så jag minns mycket väl vad jag ville ha när jag var typ 20 år.

LAGOM är ordet. En överdrivet biffig snubbe är imponerande - men det är inte särskilt mysigt i sänghalmen. Mest hårt och obekvämt om man får säga så. Och en lite mjuk mage är mysigt att luta huvudet mot när åskan går.... Fast sjysta axlar och biceps sitter inte fel, känns betryggande om det skulle komma någon ogärningsman som man behöver bli räddad ifrån.... ;)

Mannen I Mitt Liv är 188 cm lång och väger 104 pannor. Och tro mig, det är INTE mest muskler.... Men det är myyyysigt och tryggt med en stor karl.

mikaelj
2010-05-13, 23:23
Mannen I Mitt Liv är 188 cm lång och väger 104 pannor. Och tro mig, det är INTE mest muskler.... Men det är myyyysigt och tryggt med en stor karl.

Väl i ett förhållande, ja. Men hur ser det ut innan dess? Kommer den store muskulöse killen eller den store småfete killen ha störst chans, om vi låtsas att vi kan slipa bort personligheten på dem bägge tillfälligtvis?

toto2009
2010-05-14, 07:32
Ja man tar väl tjockisen så kan man sätta huvuet mot magen under åskan :D

Lovisa
2010-05-14, 10:26
Väl i ett förhållande, ja. Men hur ser det ut innan dess? Kommer den store muskulöse killen eller den store småfete killen ha störst chans, om vi låtsas att vi kan slipa bort personligheten på dem bägge tillfälligtvis?

Beror på vad vi talar om för sammanhang och givetvis, vem tjejen är. En av mina bästa väninnor är något av en muskel-fetischist och är givetvis gift med en STOR STARK karl. Jag brukar spela Diana Ross´ "Muscles" och tänka på henne.... *flex*

Jag blir impad av vältränade killar/män, eftersom jag vet vilket jobb som ligger bakom. Men attraktivt, tja det vete sjutton... Det finns ju en gräns åt alla håll, både hur mycket muskler som är snyggt och hur mycket fett som är acceptabelt. En smällfet skräpmatsätare är väl inte direkt något ideal, milt uttryckt.

Själv är jag extremt medveten om att jag sänker mitt attraktionsvärde som kvinna genom att styrketräna. Väldigt få män vill ha kvinnor med synliga muskler. Men det struntar jag blankt i, eftersom träningen ger mig så mycket!

young_george
2010-05-14, 10:29
Själv är jag extremt medveten om att jag sänker mitt attraktionsvärde som kvinna genom att styrketräna. Väldigt få män vill ha kvinnor med synliga muskler. Men det struntar jag blankt i, eftersom träningen ger mig så mycket!


Vad baserar du det på? Skulle säga att sveriges elitidrottande damer ligger betydligt högre på attraktionsskalan än medelpersonen.

joasimo
2010-05-14, 10:47
Lovisa, om din man skulle gå ner i fettprocent och bygga lite muskler skulle han inte vara lika attraktiv då?
Tjejer med lite lagom tränad kropp går hem hos mig, typ fitnesstjejer, fast det får inte vara för lågt bf på dom ;)

Lovisa
2010-05-15, 09:57
Lovisa, om din man skulle gå ner i fettprocent och bygga lite muskler skulle han inte vara lika attraktiv då?
Tjejer med lite lagom tränad kropp går hem hos mig, typ fitnesstjejer, fast det får inte vara för lågt bf på dom ;)

Oj, nu är vi lite OT, men frågan är intressant ändå.

Man älskar en person, inte en kropp. Även om utseendet kan väcka uppmärksamhet och attrahera i början, är det ju inte det som håller ihop en relation (inte en vettig relation i alla fall). Så om man är någorlunda nomalt funtad, älskar man inte en person vare sig mer eller mindre om hans eller hennes kropp förändras. Det gäller givetvis sådant som naturligt åldrande samt ändrad vikt/utseende. Man kan ju inte ifrågasätta relationen om älsklingen blir rynkig, gråhårig eller blir kraftigare med åren.

Om min man började träna hårt skulle jag dock bli lite förvirrad. Jag är så van vid hans mjuka yttre, att en fast och vältränad kropp skulle kännas konstigt.

Dessutom skulle jag ärligt talat vara osäker på hans motiv. Gubbsjuka? Jag är som bekant ingen tonåring, så min sambo är på god väg mot de sextio. Gubbar i den åldern kan träna för att må bättre. Men om en inbiten soffpotatis 55+ plötsligt börjar kuta på gymmet fyra gånger i veckan - handen på hjärtat, vad skulle NI tänka spontant? *rolleyes*

BobaFett
2010-05-15, 17:08
Oj, nu är vi lite OT, men frågan är intressant ändå.

Man älskar en person, inte en kropp. Även om utseendet kan väcka uppmärksamhet och attrahera i början, är det ju inte det som håller ihop en relation (inte en vettig relation i alla fall). Så om man är någorlunda nomalt funtad, älskar man inte en person vare sig mer eller mindre om hans eller hennes kropp förändras. Det gäller givetvis sådant som naturligt åldrande samt ändrad vikt/utseende. Man kan ju inte ifrågasätta relationen om älsklingen blir rynkig, gråhårig eller blir kraftigare med åren.

Om min man började träna hårt skulle jag dock bli lite förvirrad. Jag är så van vid hans mjuka yttre, att en fast och vältränad kropp skulle kännas konstigt.

Dessutom skulle jag ärligt talat vara osäker på hans motiv. Gubbsjuka? Jag är som bekant ingen tonåring, så min sambo är på god väg mot de sextio. Gubbar i den åldern kan träna för att må bättre. Men om en inbiten soffpotatis 55+ plötsligt börjar kuta på gymmet fyra gånger i veckan - handen på hjärtat, vad skulle NI tänka spontant? *rolleyes*

Lovisa, du verkar vara ärlig med dina svar men utseendeidealet har ändrats sen du var tjugo. På din tid fanns det inga män som brydde sig om sin fettprocent eller hur mycket de bänkpressade. Då såg filmstjärnorna ut som vanliga normala män. Nu för tiden så ser man bara muskler på tv och idealet ändras för män på exakt samma sätt som för kvinnor.

Kolla på den här till exempel:

ZkbnRrzt18U

tigerofsweden
2010-05-15, 17:17
Grabbar nu är ni på helt fel forum, http://www.sweseduction.com/category/forum ska ni bege er till om ni vill ligga :D

BobaFett
2010-05-15, 17:23
Grabbar nu är ni på helt fel forum, http://www.sweseduction.com/category/forum ska ni bege er till om ni vill ligga :D

Tror jag sabbade mina chanser när jag skrev: "på din tid" *slap*

:D

Lovisa
2010-05-15, 19:12
Tror jag sabbade mina chanser när jag skrev: "på din tid" *slap*

:D

"asgarv" Det är lugnt, jag är typ nittio år gammal.... 47 närmare bestämt.

Men nog sjutton fanns det uteeendeideal på 1800-talet också, när jag var ung. Glöm inte att 80-talet (när jag var 20+) var aerobics-klassernas, jympa-trikåernas, Lanefelts och Jane Fondas decennium.

Och Schwartzeneggers och Stallones !!! *flex* :smash:

BobaFett
2010-05-15, 19:20
"asgarv" Det är lugnt, jag är typ nittio år gammal.... 47 närmare bestämt.

Men nog sjutton fanns det uteeendeideal på 1800-talet också, när jag var ung. Glöm inte att 80-talet (när jag var 20+) var aerobics-klassernas, jympa-trikåernas, Lanefelts och Jane Fondas decennium.

Och Schwartzeneggers och Stallones !!! *flex* :smash:

Jag vet att mina föräldrar i alla fall (de är också 47) tycker att jag är för bitig, de tycker att jag ska träna lagom och äta lagom, i stället för att bulka/deffa och träna 6 ggr/vecka men alla tjejer jag har haft hemma hos mig har kommenterat vilken grym kropp jag har. Fast det var inget de tänkte på vid själva uppraggningsögonblicket med kläder på :confused:

Frågan är hur man ska klä sig för att de ska se det :laugh:

Jag är 27 förresten så "min tid" är snart förbi också :em:

Lovisa
2010-05-15, 22:54
Jag vet att mina föräldrar i alla fall (de är också 47) tycker att jag är för bitig, de tycker att jag ska träna lagom och äta lagom, i stället för att bulka/deffa och träna 6 ggr/vecka men alla tjejer jag har haft hemma hos mig har kommenterat vilken grym kropp jag har. Fast det var inget de tänkte på vid själva uppraggningsögonblicket med kläder på

Är väl aldrig fel med muskler, jag menar bara att man många killar är överdrivet fixerade vid att bli så stora som möjligt. Ungefär som sisådär 90 %av alla tjejer vill vara så smala som möjligt - trots att de flesta killar säger att de vill ha tjejer med lite former.

Och jag skulle själv träna 6 ggr per vecka om tiden räckte till. Nu blir det "bara" 4-5 gånger. Men bulk och deff verkar för jobbigt. Själv nöjer jag mig med en mini-deff om jag märker att jeansen stramar eller deltamuskeln inte ser strimmig ut längre :em:


Frågan är hur man ska klä sig för att de ska se det :laugh:

Jag är 27 förresten så "min tid" är snart förbi också

Vad sägs om det gamla hederliga linnet (åtminstone sommartid). Annars en sjyst t-shirt eller pikétröja. Tro mig, om du är "bitig" som du själv skriver, så syns det igenom kläderna!

Varför kallar du dig BobaFett förresten? Om du tränar 6 ggr/v och dessutom deffar, lär du knappast vara ett fetto någon längre tid!

Men oj oj, passa dig så att du inte skrotar ihop totalt. Vid 28 år rasar hela maskineriet samman och man förvandlas till en förslappad fläskhög om man inte passar sig. Skämt åsido, du har minst trettio år på dig att se trimmad ut !!! Jag är så kaxig att jag påstår att jag är mer vältränad än många brudar som är i din ålder. Då kan du klå gubbarna i MIN ålder med hästlängder - även år 2030 (när du är 47 själv) !

Undrar förresten hur JAG skall klä mig för att visa musklerna? Man vill ju inte se ut som en pinsam och gumsjuk Madonna-wanna-be....

Chrillee
2010-05-16, 02:00
Jag är iaf fetare än du och tänker inte deffa. Bygg, det är roligare, men överdriv inte matintaget.

Sant, men det är allt för många som fastnar i bulken som aldrig orkar ta tag i deff, mig inkluderat.
Skulle behöva deffa en 4-5kg för att få bort fettet på nedre delen av magen.

Men som du säger, överdriv inte överskottet. Lycka till!

BobaFett
2010-05-16, 11:49
Är väl aldrig fel med muskler, jag menar bara att man många killar är överdrivet fixerade vid att bli så stora som möjligt. Ungefär som sisådär 90 %av alla tjejer vill vara så smala som möjligt - trots att de flesta killar säger att de vill ha tjejer med lite former.

Och jag skulle själv träna 6 ggr per vecka om tiden räckte till. Nu blir det "bara" 4-5 gånger. Men bulk och deff verkar för jobbigt. Själv nöjer jag mig med en mini-deff om jag märker att jeansen stramar eller deltamuskeln inte ser strimmig ut längre :em:




Vad sägs om det gamla hederliga linnet (åtminstone sommartid). Annars en sjyst t-shirt eller pikétröja. Tro mig, om du är "bitig" som du själv skriver, så syns det igenom kläderna!

Varför kallar du dig BobaFett förresten? Om du tränar 6 ggr/v och dessutom deffar, lär du knappast vara ett fetto någon längre tid!

Men oj oj, passa dig så att du inte skrotar ihop totalt. Vid 28 år rasar hela maskineriet samman och man förvandlas till en förslappad fläskhög om man inte passar sig. Skämt åsido, du har minst trettio år på dig att se trimmad ut !!! Jag är så kaxig att jag påstår att jag är mer vältränad än många brudar som är i din ålder. Då kan du klå gubbarna i MIN ålder med hästlängder - även år 2030 (när du är 47 själv) !

Undrar förresten hur JAG skall klä mig för att visa musklerna? Man vill ju inte se ut som en pinsam och gumsjuk Madonna-wanna-be....

Jag är definitivt för fixerad vid min kropp. Jag tränar rätt mycket just nu men jag gör inte det året om, jag tappar motivationen ibland och slutar träna då och då. Fast när jag väl tränar då tränar jag hårt :D

Jo det syns att man är bitig, brukar få kommentarer från folk men det är när man tar av sig tröjan som det "snygga" syns. Alltså rutorna, formen på pecsen o.s.v. Sen vill inte jag vara så bitig som möjligt utan jag är mer ute efter kalsongmodell-looken.

Pikè och t-shirts funkar, linne gillar jag inte, man känner sig naken då och har man 45+ armar så stirrar folk (på fel sätt). Man vill inte heller se ut som att man är en sån där spännis :laugh:

BobaFett är en karaktär från Star Wars, har inget att göra med hur jag ser ut :D

Vet inte hur du ska klä dig men undvik för mycket solarium säger jag bara :D Inte för lättklätt, har du urringning, ha inte kjol och vise versa. Smakfullt utan att det blir för tantigt men får absolut inte se ut som att du försöker se ut som en 20 åring.

Nu kanske vi inte ska snacka för mycket skit här haha, moderatorerna gillar inte det.

Chrillee
2010-05-16, 15:13
Inget fel på självförtroendet här inte. ;) Måste nästan kräva lite bilder

BraSma
2010-05-16, 16:27
Ser ut ungefär som mig. Jag tänkte själv börja deffa innan sommaren men jag sket seriöst i det, så jävla tråkigt. Jag tror det blir automatiskt att man tappar ett par kilo under sommaren ändå faktiskt, man rör sig generellt mer än under vinterhalvåret.

BobaFett
2010-05-16, 17:38
Inget fel på självförtroendet här inte. ;) Måste nästan kräva lite bilder

Bilder på mig eller :D

Klart jag har självförtroende, jag är invandrare :laugh:

oTure
2010-05-16, 17:47
Jag vill mest inte gå runt halvfet på stranden, men att bygga långsamt låter iofs intressant.


DU är ju värre än min syrra, klart du kan skippa deff för 6 veckor halvmulet väder i sverige.
Du är ju precis i starten så bygg på och håll koll på midjemåttet bara så det inte går åt fel håll.

kalaskonrad
2010-05-16, 19:59
DU är ju värre än min syrra, klart du kan skippa deff för 6 veckor halvmulet väder i sverige.
Du är ju precis i starten så bygg på och håll koll på midjemåttet bara så det inte går åt fel håll.

1+ Svensk sommar suger i vilket fall *grr27*

svennebanan
2010-05-16, 20:46
Bilder på mig eller :D

Klart jag har självförtroende, jag är invandrare :laugh:

Ja rutor på 45+ armar är rätt bra.

nightwolfer
2010-05-19, 19:05
folk i sverige vill se ut som ballerinor , riktiga män är arnold .

http://www.youtube.com/watch?v=ivCTPr53nQg&feature=related´

Sen så frågar ni en brud som redan har en tjock pojkvänn om brudar gillar välltrännade killar doh kvinnor vet inte ens vad dom vill ha , status och pengar ligger ju oftast först i listan dock .

lagerrensning
2010-05-31, 20:19
bygg definitivt, inte mycket muskler där om man ska vara ärlig. Ser ut som vem som helst som inte tränat seriöst. Lägg på ett kol på träningen och käka så ska du se förändringar. Slipper du gå runder som en sticka. Lycka till!

hejhopp79
2010-05-31, 21:06
Japp, faktum är att jag struntat i att deffa nu och bara äter på, lite mer än vanligt. Orkar inte räkna kcal för tillfället men bara kör på och försöker öka i allt. Det är så jäkla mycket roligare att styrketräna när man ligger på kcal+ än när man deffar. Allt går vägen och man har ORK.

Jag ska hålla koll på midjemåttet och jag skiter nu blankt i om mina magrutor syns eller inte så länge det finns konturer. Jag vill ha mukkler =)

Dessutom som Lovisa påpekat är också min erfarenhet att tjejer inte är särskilt brydda om killars kroppar (i regel). Så länge man har en schysst grundfysik är lite mage osv en baggis.

Haha, ljuset på den andra bilden är verkligen brutalt osexigt.

PS. Jag fokuserar mycket på axlar, rygg och underarmar nu. Här länge kört mycket bröst och skit och det har blivit ändring på det. Ben ska plöjas också

hejhopp79
2010-05-31, 21:15
Såhär såg jag ut i höstas förresten. Mer simning och löpning då

http://img693.imageshack.us/img693/4285/jagkropp.jpg (http://img693.imageshack.us/i/jagkropp.jpg/)