handdator

Visa fullständig version : Fat burn produkter


Candydarling
2010-05-12, 11:14
tjena!

satt precis och beställde hem lite eaa och vassleprotein och kan inte låta bli att kika på alla knepiga, färgglada burkar och påsar med kosttillskott.

funderar på detdär med fatburn kapslar osv, är det helt och hållet skitsnack eller är det någonting som faktiskt kan fungera om man är en fysiskt aktiv person som har en bra kosthållning?

Dreas
2010-05-12, 11:19
tjena!

satt precis och beställde hem lite eaa och vassleprotein och kan inte låta bli att kika på alla knepiga, färgglada burkar och påsar med kosttillskott.

funderar på detdär med fatburn kapslar osv, är det helt och hållet skitsnack eller är det någonting som faktiskt kan fungera om man är en fysiskt aktiv person som har en bra kosthållning?Marginellt, inte värt pengarna :) Gå 5min extra per dag och du har troligen bränt mer.

Faajteer
2010-05-12, 11:34
Enda vettiga anledningen till att ta sk fettförbrännings piller är mättnadskänslan och energin man får imo. :)

WHITEFOLKS
2010-05-12, 11:35
Det en del sådana produkter kan fungera som är lite som PWO, dvs de kan ge dig energi att träna och ev. träna hårdare. Och om du träner t.ex. kondition längre och hårdare så gör du ju givetvis av med mer energi.

Däremot är den effekt som de har om man bara lägger de ovanpå ett precis likadant träningspass som utan de väldigt försumbar.

dannegavle
2010-05-12, 15:20
Om produkten ökar din förbränning 5%, vilket är ungefär vad man kan räkna med för lagliga preparat, så betyder det ~100 kcal extra per dag. En inte obetydlig ökning sett över lång tid men långt ifrån de påståenden om snabb viktnedgång som medlen marknadsförs med.

dannegavle
2010-05-12, 15:21
Köp billiga koffeintabletter istället och dra i dig 4-600 mg per dygn så får du nog ungefär samma effekt till en bråkdel av priset!

Dreas
2010-05-12, 15:21
Om produkten ökar din förbränning 5%, vilket är ungefär vad man kan räkna med för lagliga preparat, så betyder det ~100 kcal extra per dag. En inte obetydlig ökning sett över lång tid men långt ifrån de påståenden om snabb viktnedgång som medlen marknadsförs med.Inte ens de mindre farliga olagliga preparaten ökar förbränningen med 5%.

Sverker
2010-05-13, 16:14
Diskutera inte efedrin i tråden.

Kischen
2010-05-13, 16:53
Hur är det med muskelbesparande? Tänkte om fettoxidationen påverkar det.

Dreas
2010-05-13, 21:34
Diskutera inte efedrin i tråden.Inte ens påväg då det är ett no no här på kolo :)

Till TS rekommenderar jag koffein eller liknande.

CVNNN
2010-05-13, 23:39
Inte ens de mindre farliga olagliga preparaten ökar förbränningen med 5%.

Jag håller med dig, men man kan samtidigt undra hur exempelvis "Celsius" Sverige kan marknadsföra sina produkter och påstå att de "bränner cirka 100 kalorier"
För övrigt innehåller deras dricka:

Koffein och andra autentiska botaniska extrakt som Guarana och grönt te

okkrej
2010-05-13, 23:58
Alla dessa burkar kostar xxx kronor och du bränner mycket mer kalorier på att gå ut och röra på dig än att jobba ihop dom pengarna. Köp inte skit!

CVNNN
2010-05-14, 00:07
Alla dessa burkar kostar xxx kronor och du bränner mycket mer kalorier på att gå ut och röra på dig än att jobba ihop dom pengarna. Köp inte skit!

Det är klart att man "bränner" mer kalorier på att gå ut och röra på sig men det behöver inte vara dessa effekter man är ute efter när man letar efter en fettförbrännare. Jag vet själv att jag främst var ute efter ett hungerdämpande preparat när jag deffade förra året, men tänker inte gå in på den diskussionen nu.

Faajteer
2010-05-14, 18:37
Diskutera inte efedrin i tråden.

Sorry! Blev för ivrig med att rätta dreas :]

Jag håller med dig, men man kan samtidigt undra hur exempelvis "Celsius" Sverige kan marknadsföra sina produkter och påstå att de "bränner cirka 100 kalorier"
För övrigt innehåller deras dricka:

Dreas brukar ha rätt, men den delen är nog inte han starkaste sida. :)

Mvh

Dreas
2010-05-14, 20:21
Dreas brukar ha rätt, men den delen är nog inte han starkaste sida. :)

MvhNja, jag har väl läst runt lite bara. Vet att när koffein kommit fram är det typ 50-100kcal extra i förbrukning som gäller.

Vassle efter ett pass visade ju på förhöjd förbrukning dagen efter på över 100kcal.

Fast du har rätt, inte min starkaste sida då :)

Kischen
2010-05-14, 20:23
Ingen med svar på min fråga?

Dreas
2010-05-14, 20:32
Ingen med svar på min fråga?Muskelbevarande, fettoxidation? Hur fettbalansen påverkas av ett sådant preparat vet jag inte. Att det skulle göra någon skillnad gentemot inget vid samma kcalunderskott tror jag inte.

Muskelbevarande tror jag inte sådana är heller då det inte påverkar proteinsyntes eller muskelnedbrytningen(?).

Kischen
2010-05-14, 20:41
Jag tänkte kanske fail :(

Funderingen var om man på ett underskott, helt enkelt frisatte mer fett och på så sätt sparade muskelmassa.. men när jag läser det jag själv skriver blir det lite "eeeh"

Sjoba
2010-05-14, 20:54
Energiförbrukningen i vila ökade med 13% och fettoxidationen med 44%.

Det efter 10 mg koffein per kilo kroppsvikt i vila.

American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 79, No. 1, 40-46, January 2004

koffein ökar kaloriförbrukningen och fettoxidationen.

Tycker dessa två är ganska intressanta. Känns som att höjd fettoxidation bör vara till hjälp vid deff. (Påverkan på hungerkänsla, pigghet, m.m?)

Dreas
2010-05-14, 21:09
Tycker dessa två är ganska intressanta. Känns som att höjd fettoxidation bör vara till hjälp vid deff. (Påverkan på hungerkänsla, pigghet, m.m?)Jag gissar bara och utgår ifrån det jag tror i min lilla bubbla, men jag tror, även om det kanske inte är undersökt att det är likt detta: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2201159&postcount=74

Fettbalansen beror på underskottet och ökad fettförbränning vid ett tillfälle jämnas ut.

Viloförbrukningen ökade såpass alltså, ska kolla igenom sammanfattningen av rapporten...

edit: Kollade, de 13% rör inte dygnets förbrukning utan bara den tillfälliga förbrukningen antar jag?

Faajteer
2010-05-14, 21:19
Nja, jag har väl läst runt lite bara. Vet att när koffein kommit fram är det typ 50-100kcal extra i förbrukning som gäller.

Vassle efter ett pass visade ju på förhöjd förbrukning dagen efter på över 100kcal.

Fast du har rätt, inte min starkaste sida då :)


Tar de på olagliga på fb ist. :] Det andra har du full koll på!/Tobbe

Dreas
2010-05-14, 21:24
Tar de på olagliga på fb ist. :] Det andra har du full koll på!/TobbeKan även ha fel om koffeinet, darn! Jag får söka runt lite ifall ingen kan ge ett bra svar?

FB it is.