handdator

Visa fullständig version : Vart bränner fettet?


Davvedoo
2010-05-12, 01:00
Är det sant att under deff så bränns fettet på magen sist? Dvs att fettet på ex benen bränns bort innan magen?

Vet att man inte kan punktförbränna, frågan är om det är en jämn förbränning över hela kroppen eller tar den mer av andra ställen?

chrilledude
2010-05-12, 01:02
Där du sist la på dig fett bränner kroppen först bort. (Tror jag, för mig samt flera är det så i alla fall.)

vicarious
2010-05-12, 11:22
Är det sant att under deff så bränns fettet på magen sist? Dvs att fettet på ex benen bränns bort innan magen?

Vet att man inte kan punktförbränna, frågan är om det är en jämn förbränning över hela kroppen eller tar den mer av andra ställen?


Det går att punktförbränna men det är väldigt marginellt.

Där du sist la på dig fett bränner kroppen först bort. (Tror jag, för mig samt flera är det så i alla fall.)


Jag tror det är ganska genetiskt betingat vart fettet samlas och varifrån det tas, någon kanske kan bekräfta det? :D

tsp
2010-05-12, 11:24
Du bränner i stort sett "jämnt" över hela kroppen. Dock skiljer det mellan person till person. Jag själv har inte så mycket problem med fettet just rakt över magen.

JakeShaft
2010-05-12, 22:49
Hört att det är vanligt att man tappar fett uppifrån. D.v.s ansiktet, axlarna bröstet, magen etc.

Endast hörsägen men tycker inte själv att det är orimligt.

limenka
2010-05-12, 23:03
Hört att det är vanligt att man tappar fett uppifrån. D.v.s ansiktet, axlarna bröstet, magen etc.

Endast hörsägen men tycker inte själv att det är orimligt.

Beror nog på att vattenansamlingen är minst där. Vatten ryker oftast vid diet då carbintaget är lägre.

Men annars upplever jag exakt samma sak, bara den förbaskade magen som envisas med att inte försvinna*mini

remixxa
2010-05-13, 00:53
Beror på Beta/Alpha-2 receptorerna och deras position på kroppen. Män tenderar att mer Alpha-2 receptorer (svårbränt fett) runt bl.a. baksida höft, o kvinnor har oftast sina på lår och höfter. Googla på receptorerna :)

karlingen
2010-05-14, 09:25
Hört att det är vanligt att man tappar fett uppifrån. D.v.s ansiktet, axlarna bröstet, magen etc.

Endast hörsägen men tycker inte själv att det är orimligt.

Jag tror inte att det stämmer precis. Fett från brösten försvinner sist för mig

Eddie Vedder
2010-05-14, 09:30
Jag tror inte att det stämmer precis. Fett från brösten försvinner sist för mig

Nej du har rätt. Och just ansiktet är nog ett ställe där många tycker att fettreduceringen är envis. Och vice versa att det syns tidigt i just ansiktet när man börjar gå upp.

Kanske bara psykiskt eftersom det är ens ansikte man känner igen mest i detalj och därför tydligast ser små förändringar men många upplever det i alla fall.

HulkH
2010-05-14, 10:28
Nej du har rätt. Och just ansiktet är nog ett ställe där många tycker att fettreduceringen är envis. Och vice versa att det syns tidigt i just ansiktet när man börjar gå upp.

Kanske bara psykiskt eftersom det är ens ansikte man känner igen mest i detalj och därför tydligast ser små förändringar men många upplever det i alla fall.

Låter vettigt :)

Dreas
2010-05-14, 17:16
Sist in först ut är det jag har för mig gäller, precis som någon tidigare sa.

Körhårt
2010-05-15, 08:35
Helt klart individuellt
För mig börjar det då uppifrån och går ner. Ansikte, axlar/bröst/armar, översida mage och sist från naveln och neråt, där sitter fläsket som berget.

Adama
2010-05-15, 09:07
För mig ryker magen först, sen efter det kommer bröst och segast av allt är kärlekshandtagen. Bara dessa ställen mitt fett samlat sig på ;)

Degpekka
2010-05-15, 09:22
Bara dessa ställen mitt fett samlat sig på ;)

Då har du inte varit tillräckligt fet. :D

Adama
2010-05-15, 10:41
Då har du inte varit tillräckligt fet. :D

Nee, så mycket fett att man skulle kunna klassas som tjock har jag aldrig varit, skönt det, max 10 kg för mycket som mest skulle jag tro.