handdator

Visa fullständig version : Disco-armar!


bizzy
2010-05-11, 16:41
Tja,

Saken är som sådan att jag skulle vilja ha riktigt stora armar/axlar. Antar att ni hört detta förut men jag eftersöker ett program där armar/axlar ligger i fokus, Undanber mig ev svar om att träna hela kroppen, Jag är helt enkelt ute efter att få så stora armar som möjligt,

Hur bör jag gå tillväga? :)

Eriic
2010-05-11, 16:50
Träna armarna och äta

chrilledude
2010-05-11, 16:54
Träna armarna, axlarna och ät.

fiskebulle
2010-05-11, 16:55
Träna armarna och äta

Zing! (http://instantrimshot.com/)

hertzman
2010-05-11, 16:57
Om du bara tränar armar kommer du givetvis se helt missbildad ut, men det är ju ditt problem.

Push-downs
Hantel/stångcurls
Militärpress

Triceps, biceps och axlarna.

Eriic
2010-05-11, 17:00
Om du bara tränar armar kommer du givetvis se helt missbildad ut, men det är ju ditt problem.


Beror väl på hur hans kropp ser ut. han kanske får bättre symmetri med större armar och axlar? *flex*

hertzman
2010-05-11, 17:34
Beror väl på hur hans kropp ser ut. han kanske får bättre symmetri med större armar och axlar? *flex*

Något sa mig bara att så inte var fallet.

siimon89
2010-05-11, 17:53
Varför vill du inte att hela kroppen ska vara stor? Förmodligen bara du som lär gå igång på din missbildade kropp efter 1-2års armträning.

MtotheM
2010-05-11, 17:56
Tja,

Saken är som sådan att jag skulle vilja ha riktigt stora armar/axlar. Antar att ni hört detta förut men jag eftersöker ett program där armar/axlar ligger i fokus, Undanber mig ev svar om att träna hela kroppen, Jag är helt enkelt ute efter att få så stora armar som möjligt,

Hur bör jag gå tillväga? :)

Jag har sett studier som påvisar att man ökar snabbare i princip i allt då man kör andra muskelgrupper alltså mer tillväxthormon utsänds och detta gynnar även armar (om du tex kör både arma och ben så kommer ben passet hjälpa armarna). Så jag ser inte varför man bara ska träna en del, men, men, vill man så... Kör armar och Axlar. Glöm inte att vila (Du kommer inte att öka av att sitta och pumpa armarna hela tiden) och käka mycket. Lägg också märke till att om det är omkretsen på armen du vill öka så glöm inte bort triceps då den är mycket större i allmänhet än biceps.

puppztah
2010-05-11, 17:56
varför vill du inte att hela kroppen ska vara stor? Förmodligen bara du som lär gå igång på din missbildade kropp efter 1-2års armträning.

+1

bizzy
2010-05-11, 18:21
Tack för alla svar. Jag har nu tränat i ca tre år med nedanstående schema. Anledningen till att jag vill önskar fokusera på armarna är att jag tycker att de släpar efter samtidigt som jag tycker att det ser riktigt snyggt ut med välbyggda armar,

Dag 1: Rygg och Biceps
Dag 2: Bröst och Triceps
Dag 3: Axlar, Ben, Vader och Mage.

Eriic
2010-05-11, 18:29
Tack för alla svar. Jag har nu tränat i ca tre år med nedanstående schema. Anledningen till att jag vill önskar fokusera på armarna är att jag tycker att de släpar efter samtidigt som jag tycker att det ser riktigt snyggt ut med välbyggda armar,

Dag 1: Rygg och Biceps
Dag 2: Bröst och Triceps
Dag 3: Axlar, Ben, Vader och Mage.

Varför inte bara köra på som vanligt men att du slänger in ett extra armpass?

Gabriel174
2010-05-11, 18:30
Jag har sett studier som påvisar att man ökar snabbare i princip i allt då man kör andra muskelgrupper alltså mer tillväxthormon utsänds och detta gynnar även armar (om du tex kör både arma och ben så kommer ben passet hjälpa armarna). Så jag ser inte varför man bara ska träna en del, men, men, vill man så... Kör armar och Axlar. Glöm inte att vila (Du kommer inte att öka av att sitta och pumpa armarna hela tiden) och käka mycket. Lägg också märke till att om det är omkretsen på armen du vill öka så glöm inte bort triceps då den är mycket större i allmänhet än biceps.

Har för mig att jag läst att det var en myt att benträning leder till "ökade muskler" om man säger så genom hormonutsändning.

Någon som kan förtydliga?

Damien Thorne
2010-05-11, 19:46
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=50989

Manfred Hoeberl, 10 Minutes to Massive Arms

http://www.marunde-muscle.com/forum/attachment.php?attachmentid=8891&stc=1&d=1242158060