handdator

Visa fullständig version : Gainer utan smakämnen o.d.


LKX
2010-05-11, 12:50
Någon som har tips på en gainer utan smakämnen, aromämnen, aspartam och annat cancerogent och hälsofarligt? Jag är ute efter långsamma kolhydrater och att gå upp i vikt.

Ungrim
2010-05-11, 12:55
De flesta gainer har väll snabba kolhydrater!


Skulle råda dig att köpa en säck med protein av önskad kvalisort, dessa finns en hel del utan smakämnen mm. Sen hitta lämplig kolhydratskälla som är långsam och blanda till själv.

Nitrometan
2010-05-11, 13:18
Sen hitta lämplig kolhydratskälla som är långsam och blanda till själv.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=220
Slow Carbs är ett tips.

WHITEFOLKS
2010-05-11, 14:39
Gainer att använda just runt träning (och varför vill du ha långsamma isf?) eller för att gå upp i allmänhet?

Eriic
2010-05-11, 16:38
Blanda vassle och maltodextrin?

z_bumbi
2010-05-11, 17:08
Blanda vassle och maltodextrin?

Det eller mjölk och en macka/frukt.

hejhopp79
2010-05-11, 18:03
Någon som har tips på en gainer utan smakämnen, aromämnen, aspartam och annat cancerogent och hälsofarligt? Jag är ute efter långsamma kolhydrater och att gå upp i vikt.

Ät vanlig mat! Vad ska du med en gainer till överhuvudtaget?

;)

Sverker
2010-05-11, 18:24
Någon som har tips på en gainer utan smakämnen, aromämnen, aspartam och annat cancerogent och hälsofarligt? Jag är ute efter långsamma kolhydrater och att gå upp i vikt.


Din fråga är ytterst tillspetsad. Finns ingen som skulle sälja en hälsofarlig gainer till dig.


Du behöver ingen gainer. Det går lika bra att blanda mjölk och havregryn.

LKX
2010-05-12, 10:12
Jag kör redan med vassle och maltrodextrin (Fairing Fast Carbs). Men jag trodde man även behövde långsamma kolhydrater om man har problem med att öka i vikt? Eftersom att det kan vara svårt att proppa i sig tillräckligt med pasta/potatis osv.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=220
Slow Carbs är ett tips.
Såg bra ut, synd att den inte fanns som naturell. :(

Gainer att använda just runt träning (och varför vill du ha långsamma isf?) eller för att gå upp i allmänhet?
Runt träning, har svårt att lägga på mig muskelmassa. Antalet kg står rätt stilla oavsett vad jag gör.

WHITEFOLKS
2010-05-12, 11:29
Använd vassle/maltodextrin då och ät mer mat under resten av dagen.