handdator

Visa fullständig version : Träningsschema 2 gympass per dag


Millox
2010-05-10, 21:57
Hej! Tränar rätt ofta och eftersom jag håller på med träning konstant undrar jag hur man lägger upp scheman när man ska träna 2 ggr om dan (inkl. vilodagar givetvis) En träning på förmiddagen och en på kvällen.

Finns säkert tråd om detta men hittar inte! Tips uppskattas, tack för SNÄLLA svar.

Gabriel Forslund
2010-05-10, 22:05
Du kommer inte öka bättre för att du tränar 2 ggr dagligen.

Boston77
2010-05-10, 22:09
tror att dom som kör 2 ggr om dagen ofta käkar anabola för en vanlig person tror jag heller inte att det hjälper vad är målet med att träna 2 ggr om dagen för att det är kul eller bli stark eller att bli muskulös?

http://styrketraningtillstyrkelyftare.blogspot.com/

Pelle2
2010-05-10, 22:09
Du kommer inte öka bättre för att du tränar 2 ggr dagligen.

Inte?

Gabriel Forslund
2010-05-10, 23:33
tror att dom som kör 2 ggr om dagen ofta käkar anabola för en vanlig person tror jag heller inte att det hjälper vad är målet med att träna 2 ggr om dagen för att det är kul eller bli stark eller att bli muskulös?

http://styrketraningtillstyrkelyftare.blogspot.com/

Precis min poäng.

Medusa
2010-05-10, 23:40
fan vilket skitsnack somliga kommer med? har ni tränat 2 ggr om dagen en längre tid så ni överhuvudtaget kan säga något eller känner ni någon som gör?

jag känner flera tjejer som tränar väldigt mycket dans, flera timmar och pass om dagen varje dag samt styrketräning ovanpå detta och dom är mitt i tonåren, fungerar utmärkt, dessutom tränar många tyngdlyftare 2 ggr om dagen..

det fungerar utmärkt att träna 2 ggr om dagen om du splittar på ett smidigt sätt, du kan även utföra samma övningar om du vill bli riktigt duktig på någonting..

du behöver absolut inte vara dopad på något sätt, om inte mat räknas som doping..

har dock inget förslag eftersom jag inte kan särskilt mycket om det, mitt tips är att googla på olika program som används och kanske PMa lite kunniga SL folk här på forumet..

joasimo
2010-05-10, 23:59
fan vilket skitsnack somliga kommer med? har ni tränat 2 ggr om dagen en längre tid så ni överhuvudtaget kan säga något eller känner ni någon som gör?

jag känner flera tjejer som tränar väldigt mycket dans, flera timmar och pass om dagen varje dag samt styrketräning ovanpå detta och dom är mitt i tonåren, fungerar utmärkt, dessutom tränar många tyngdlyftare 2 ggr om dagen..

det fungerar utmärkt att träna 2 ggr om dagen om du splittar på ett smidigt sätt, du kan även utföra samma övningar om du vill bli riktigt duktig på någonting..

du behöver absolut inte vara dopad på något sätt, om inte mat räknas som doping..

har dock inget förslag eftersom jag inte kan särskilt mycket om det, mitt tips är att googla på olika program som används och kanske PMa lite kunniga SL folk här på forumet..

Sedan beror det ju även på hur träningspassen ser ut, dans fungerar nog rätt okej att träna flera gånger blandat med styrka. Jag tränar själv mellan 10pass i veckan under hockeysäsongen, och det fungerar men då gäller det att man tränar smart, sover ordentligt och äter bra.
Men jag skulle nog inte träna två hårda gympass per dag.

Medusa
2010-05-11, 00:37
Men jag skulle nog inte träna två hårda gympass per dag.

funkar utan problem om man håller volymen låg och inte går till failure på samtliga set..

kroppen klarar av att återhämta sig från en hel del om man bara äter tillräckligt mycket och sover ordentligt..

Pjotor
2010-05-11, 03:49
Tränar du två pass på en dag så kan du inte "hålla på med träning konstant". Vad har du för mål med din träning?

Fordon
2010-05-11, 07:05
av alla svar så är det endast den sista meningen som pjotor ställer relevant. Suck.