handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träningschema....


macsacre
2010-05-10, 20:37
Just nu tränar jag mån, ons, fre och lör.

Mån: Bröst och triceps
Ons: Rygg och Biceps
Fre: axlar
Lör: Ettor på bänk och när jag är klar så tränar jag ben.

Det schemat gillar jag problemen är:
1.- att jag vill träna smal bänk för att köra triceps rätt tungt och det går inte då jag kör bänk, sned bänk och så Decline bänk plus CC på slutet av bröst passet så då känns det att jag inte vill köra ännu mer pressar.

2.- Jag behöver köra mer rygg där jag tränar "V:et" mer då jag inte gjort det så mkt utan bara kört undre delen av ryggen och för att göra det så de övningar jag kör tar lite på bicepsen och då när jag kör biceps så kan jag ej köra lika tungt som om jag körde biceps och triceps samma dag.

Förr innan jag blev pappa så tränade jag 5 dagar i veckan för att få arm passet för sig och det gick bättre då och det är det jag vill nu, få ett eget pass till armarna, men om jag kör bröst + axlar då kan jag inte köra militärpress och den vill jag gärna köra efter fram och sido lyft. Kör jag Bröst + rygg då kommer passet ta för lång tid och jag vill hålla passet på runt 1.30h, plus att rygg vill jag ju köra för sig då jag behöver träna fram "V:et".
Bröst + ben är det jag har tänkt kanske funkar vad tror ni?

Juste jag kommer börja med nya schemat när jag är klar med det här schemat som jag kör nu, jag har 3 veckor kvar på den här och då kommer jag strunta i ettorna på bänk så att om jag inte kommer på ett bra sätt att dela upp träningen på så kommer det bli att jag kör bara ben på lördan.

macsacre
2010-05-11, 13:47
Hjälp!

HulkH
2010-05-11, 13:54
Hmm, testa att antingen leta upp något bra schema här på forumet.
Annars kan du byta plats på onsdag och fredags passet, skulle jag gjort.

macsacre
2010-05-11, 14:07
Jag har kollat runt redan. Gjorde det innan jag startade tråden men hittar inget som passar. Jag vill köra biceps + triceps samma dag, helst.Men verkar som att det inte går så jag får fortsätta på samma sätt som förr.

siimon89
2010-05-11, 14:16
Vad tar du i basövningarna och hur mycket väger du?

Buttran
2010-05-11, 14:26
Just nu tränar jag mån, ons, fre och lör.

Mån: Bröst och triceps
Ons: Rygg och Biceps
Fre: axlar
Lör: Ettor på bänk och när jag är klar så tränar jag ben.

Du behöver inte ha ett helt pass för bara axlar. Det är en såpass liten muskel. Som tips kan jag istället ge dig:

Måndag: Bröst
Onsdag: Rygg + biceps
Fredag: Triceps + Axlar
Lördag: Ben + mage

z_bumbi
2010-05-11, 14:31
Du behöver inte ha ett helt pass för bara axlar. Det är en såpass liten muskel. Som tips kan jag istället ge dig:

Måndag: Bröst
Onsdag: Rygg + biceps
Fredag: Triceps + Axlar
Lördag: Ben + mage

Typ så.

Med prio rygg och armar blir det t o m kanske något så här.
Bröst, triceps
Rygg, biceps
Axlar, triceps, bröst
Ben, rygg

fiskebulle
2010-05-11, 14:36
Nu slängde jag bara ihop något, men detta upplägg kanske kan vara intressant:

Måndag - Rygg
Tisdag - Vila
Onsdag - Axlar+armar
Torsdag - Vila
Fredag - Ben+mage
Lördag - Bröst

Då får armarna, axlarna, magen och benen typ 1.5 genomgång i veckan, samtidigt som du får ordentligt med vila mellan bröst och axlar vilket är viktigt för att kunna prestera i bänken. Benen får även vila ordentligt efter marklyften (nu antar jag att du kör marklyft) fram till knäböjen (nu antar jag att du kör knäböj). Då har du även ett helt pass att tillägna ryggen, som jag tycker ofta behövs, då det är mycket i ryggen som ska hinnas göras ordentligt.

Boston77
2010-05-11, 15:24
Så här kör jag och det funkar skit bra för mig tar nya rekord hela tiden... de ända jag inte vill köra tillsamans är rygg biceps och bröst triceps..... på grund av att kör jag bröst först då tar det även en del på triceps då kan jag inte köra triceps för fullt och samma sak med rygg biceps kör jag rygg först kan jag inte last max i bicepsen sedan. och jag vill alltid lasta maximalt för att bli så stark som möjligt.... visst nu så satsar jag bara på bänkpress, marklyft och knäböj men jag kör ju allt men fokus ligger där.




Onsdag 15 set
Br: Bänkpress: 5
Br: Decline: 5
Br: Snedbänk: 5



Torsdag 14 set
Ry: Marklyft: 3
Ax: Militärpress: 5
Ry: Stångrodd: 3
Ax: baksida hantel: 3


Fredag 11 set
Fl: Knäböj lätt: 3
Tr: Smalbänk: 5
Tr: Dips: 3



Lördag vila

Söndag 18 set
Br: Bänkpress lätt: 3
Bi: Bicepscurl: 5
Ma: Hjulet: 5
Ma: Benlyft: 5

Måndag 14 set
Fl: Knäböj: 3
Fl: Benpress: 3
Bl: Baksidalår: 5
Vd: Vader: 3


Tisdag vila

siimon89
2010-05-11, 15:34
Så här kör jag och det funkar skit bra för mig tar nya rekord hela tiden... de ända jag inte vill köra tillsamans är rygg biceps och bröst triceps..... på grund av att kör jag bröst först då tar det även en del på triceps då kan jag inte köra triceps för fullt och samma sak med rygg biceps kör jag rygg först kan jag inte last max i bicepsen sedan. och jag vill alltid lasta maximalt för att bli så stark som möjligt.... visst nu så satsar jag bara på bänkpress, marklyft och knäböj men jag kör ju allt men fokus ligger där.




Onsdag 15 set
Br: Bänkpress: 5
Br: Decline: 5
Br: Snedbänk: 5



Torsdag 14 set
Ry: Marklyft: 3
Ax: Militärpress: 5
Ry: Stångrodd: 3
Ax: baksida hantel: 3


Fredag 11 set
Fl: Knäböj lätt: 3
Tr: Smalbänk: 5
Tr: Dips: 3



Lördag vila

Söndag 18 set
Br: Bänkpress lätt: 3
Bi: Bicepscurl: 5
Ma: Hjulet: 5
Ma: Benlyft: 5

Måndag 14 set
Fl: Knäböj: 3
Fl: Benpress: 3
Bl: Baksidalår: 5
Vd: Vader: 3


Tisdag vila

http://styrketraningtillstyrkelyftare.blogspot.com/2010/05/mitt-traningsschema.html

Väldigt konstig schema.. :Virro

Boston77
2010-05-11, 15:44
hahahaha vad är det som du tycker är konstigt???

siimon89
2010-05-11, 15:46
Hur du har splittat det hela och de övningarna du lagt under samma pass

Boston77
2010-05-11, 15:53
ok jag har lagt upp det så att 3 viktiga övningar finns det är bänkpress knäböj marklyft. jag kör knäböj ett lättare pass explosiva samma med bänkpressen. Jag kör 1 or i dom tunga bänkpressen marklyften och knäböjen så jag har lagt ut dom på de platser där jag kommer lyckas bäst med dom.... sedan vill jag alltid köra tungt därför vill jag inte köra biceps efter rygg då har jag redan slösat en hel del kräm i bicepsen samma sak med triceps och rygg. detta har fungerat sjukt bra för mig då jag har ökat på 50 dagar från 170 i knäböj till 212.5 kg och i marklyft från 225-260 kg och i bänk med stopp är det lite sämre men där har jag ökat från 135-145

Det behöver inte vara rätt så jag tränar men för mig ger det resultat och det är det viktigaste för min del.

macsacre
2010-05-11, 18:57
ok jag får testa armar + axel, bara det att det blir ett långt pass, annars tycker jag triceps + axlar låter intressant. Jag får testa det så får vi se.