handdator

Visa fullständig version : Om en partition försvinner?


Termy
2010-05-10, 18:04
Hej,

Nån som har nått tips om hur man kan gå tillväga om en partition försvinner? Jag har två fysiska diskar, med en partition för varje (C: respektive D:)

När jag kom hem idag, var D: borta. Syns ej som icke-allokerat utrymme eller nått sånt i disk manager.

:(

Wayfaerer
2010-05-10, 21:29
Med andra ord har en hårddisk försvunnit? Starta om och kolla om den upptäcks av BIOS. Pröva med lite olika byglingar. Kolla om den fortfarande låter, ta ut alla kablar och sätt i dem igen. Pröva den i en annan dator. Om inget av detta fungerar är den troligtvis trasig.

Piranha
2010-05-10, 21:46
Med andra ord har en hårddisk försvunnit? Starta om och kolla om den upptäcks av BIOS. Pröva med lite olika byglingar. Kolla om den fortfarande låter, ta ut alla kablar och sätt i dem igen. Pröva den i en annan dator. Om inget av detta fungerar är den troligtvis trasig.

Bios och byglingar påverkar inte partitionerna.

Skaffa ett bra program för partiotionhantering som drive copy pro, eller partition magic.

Wayfaerer
2010-05-10, 21:55
Bios och byglingar påverkar inte partitionerna.

Skaffa ett bra program för partiotionhantering som drive copy pro, eller partition magic.

Hej,

Nån som har nått tips om hur man kan gå tillväga om en partition försvinner? Jag har två fysiska diskar, med en partition för varje (C: respektive D:)

När jag kom hem idag, var D: borta. Syns ej som icke-allokerat utrymme eller nått sånt i disk manager.

:(

Jag tolkar det som att en hårddisk (med en partition) helt enkelt har dött.

Piranha
2010-05-10, 21:56
Jag tolkar det som att en hårddisk (med en partition) helt enkelt har dött.

Verkar som så, öppna och kolla kontakterna

Dreas
2010-05-10, 21:57
Hoppas på att benämningen bara försvunnit och att du kan fixa det, annars så blir du kanse som jag av med allt på tre hårddiskar!!! :(:(:(

Hur ser det ut i diskhanteraren?