handdator

Visa fullständig version : Dragremmar eller krokar


Elias
2010-05-10, 10:23
Hej

Har skadat underarmarna och har därför blivit rekommenderat att köra mina dragövningar med antingen dragremmar eller krokar (vet inte om de egentligen kallas nåt annat, men det är iaf ett band runt handleden där det sitter en krok i metall som går upp längs insidan av handen och sen böjer sig.)

Vad är bäst? Jag är alltså ute efter att kunna slappna av så mkt som möjligt i underarmarna i dessa övningar. Curls, bänk funkar bra utan.

Tack för svar! :)

Ungrim
2010-05-10, 10:33
vad är det för typ av skada??

Vanish
2010-05-10, 10:46
Vet inte hur bra krokar är, men remmar funkar bra sålänge du vet hur man använder dom ;)

Elias
2010-05-10, 10:48
vad är det för typ av skada??

Ej tendinos, men någon sorts smärta i underarmarnas ut/insida nedanför armbågen. Fick det pga mkt klättring. Går på stötvågsbehandling och det har blir bättre. Är ordinerad att träna, men känner mig matt just i greppet i dessa övningar. Känns obehagligt på något sätt i armarna att greppa hårt... Annars funkar träningen och dessa övningar utmärkt.

Elias
2010-05-10, 10:50
Vet inte hur bra krokar är, men remmar funkar bra sålänge du vet hur man använder dom ;)

Precis, jag vet inte riktigt heller. Funkar dom bra verkar det ju smidigt. Känns svårt att fästa remmar med en hand. Men såklart, något man lär sig efter lite träning.

hugok
2010-05-10, 11:06
Jag trot inte att det spelar nåton soll så länge båda håller för den vikt du ska använda.

Vanish
2010-05-10, 11:12
Precis, jag vet inte riktigt heller. Funkar dom bra verkar det ju smidigt. Känns svårt att fästa remmar med en hand. Men såklart, något man lär sig efter lite träning.

Kan vara lite bökigt i början. Men det går rätt så fort att lära sig, ingen direkt rymdforskning :D Bara kasta runt den, snurra upp och dra åt:Virro

Elias
2010-05-10, 11:43
Då får det bli remmar till en början. :)

Juggernaut78
2010-05-10, 11:51
Har själv provat bägge och tycker krokar är svårare då iaf jag måste "knipa inåt" med händerna på något sätt, annars känns det som stången vill släppa från "kroken".
Tyckte det var betydligt enklare att använda dragremmar då man kan "snurra fast" dom hårdare så stången sitter som gjutet....
Med förbehåll att jag var total n00b på dessa hjälpmedel och provade mig fram hur de skulle användas bäst...

(nuförtiden kör jag ingetdera dock)

biffen669
2010-05-10, 14:32
Jag rek Bodygripen, överlägnsa alla remmar och dragkrokar!

Paperbasket
2010-05-10, 15:03
Var kan jag hitta bodygripen? Försökt att googla samt kolla diverse butiker men hittar inte tyvärr.

Donald Black
2010-05-10, 15:14
Var kan jag hitta bodygripen? Försökt att googla samt kolla diverse butiker men hittar inte tyvärr.

Kolla på bodys hemsida.

Elias
2010-05-10, 15:23
Kollade på bodygripen. Förstår tanken, men den där lilla "tygbiten" måste ge väldigt bra grepp om man inte ska behöva greppa hårt själv. Men ser helt klart intressant ut. Någon annan som testat?

Blev ett par better bodies dragremmar idag med fast ögla, one size fits all stod det, och trodde jag, men ögglan var lite stor. Får se hur de funkar i praktiken.

Elvinsson87
2010-05-10, 15:48
jag rek bodygripen, överlägnsa alla remmar och dragkrokar!

+1

Fordon
2010-05-10, 19:10
Ja, Duo-grip från body är enligt mig betydligt bättre och smidigare än valfri rem/krok. Dock höll mina duo-grip i bara 8-9 månader men känslan är så mycket bättre. Köpte ett par dragremmar denna gången men ångrar mig.