handdator

Visa fullständig version : Rippad '010


KevinWest
2010-05-10, 00:40
#Vecka 1-7

Då var det dags att bli så "rippad" inför sommaren som möjligt!

Lite fakta om mig:

Ålder: 19
Vikt: 73,5 kg (varav 15% kroppsfett enligt ett test jag gjorde på nätet, hur "säkert" det nu var)
Längd: 181 cm

Tillskott: Vassle protein, Berocca Performance, Sport Vitamins

När jag var mindre höll jag på med fäktning, tränade upp mot 15h/veckan på 2 olika klubbar i Stockholm. Slutade dock helt upp med fäktningen på grund av schlatter när jag var 15-16 (kunde knappt gå i trappor/uppförsbackar till slut).

För 7 veckor sedan, när jag satt framför datorn och spelade WoW, så tänkte jag "Vad pysslar jag med? Istället för att spendera 8 timmar om dan för att bli världsbäst på ett patetiskt datorspel så kan jag träna istället och bli galet rippad".

Nu är det dags att förverkliga drömmen, med spelen av installerade så är det dags att komma igång.

So far, so good

Jag började som sagt för 7 veckor sedan, började med en diet som heter "Scarsdale" och går ut på att äta lite kolhydrater och lite fett, men mycket protein. Jag svalt i stort sätt 2 veckor och gick ner från 82-78, antagligen förlorade jag lika mycket fett som muskler.

Efter att ha kikat runt rätt så mycket på nätet så fick jag dieten under kontroll, och förstod att jag behövde ett kalori-underskott för att tappa fett, och protein för att inte förlora muskelmassa.

Nu har jag även börjat gymmar cirka 5-6 dagar i veckan och ligger på 73,5 KG.

Mål

Mitt mål är att bli slimmad, 10% kroppsfett och stoppa in en massa fräscha muskler.

Eftersom jag är väldigt oerfaren så uppskattar jag väldigt mycket tips om kost och träning.
En kompis tipsade mig om det här forumet, och visst läser jag på mycket ;)

chrilledude
2010-05-10, 02:52
Välkommen! Ska följas. :)

Medlem på fragbite btw?