handdator

Visa fullständig version : Protein pulver efter jogging?


SpekkarN
2010-05-09, 20:12
Är det till positiv effekt att ta protein pulver efter ett jogging pass så som efter styrketräning?

Sen en till fråga som kanske inte ska vara under kosttillskott kategorin, Men ställer den i samma tråd så slipper ja göra flera, Om jag gymmar varanan dag och joggar dom dagarna jag inte gymmar för att tex, tappa fett och bygga upp kondition men under gympassen bygga muskler, Ska jag då under dem dagarna jag joggar ligga på kalori underskott och dmo dagarna jag gymmar på kalori överskott?

King Grub
2010-05-09, 20:14
1. Om du vill. Någon form av protein är en god idé, men det måste inte vara pulver.

2. Du kommer inte att tappa fettvikt om du varvar dagar med underskott med dagar med överskott.

SpekkarN
2010-05-09, 20:17
1. Om du vill. Någon form av protein är en god idé, men det måste inte vara pulver.

2. Du kommer inte att tappa fettvikt om du varvar dagar med underskott med dagar med överskott.Så jag ska få i mig ungefär lika mycket dom dagarna då jag gymmar smo då jag joggar? Har hört att de är svårt att bygga muskler och tappa fett under samma period.

King Grub
2010-05-09, 20:20
Ja, och du kan inte tappa fett om du nollställer en dags underskott nästa dag med ett överskott.

Wcfluff
2010-05-10, 06:01
Sorry för OT

Har en fråga, om näsan samma sak,
(kanske vait på tapeten tidigare)
Men om man ex. Bulkar en månad och säg att man går upp ca 1kg sedan vänder man på steken och deffar i 1 månad och tappar låt och säga 1kg.
Borde man inte då kunna under månad 1 bygga upp muskler och sedan månad 2 tappa fettet + lite extra??

Eddie Vedder
2010-05-10, 06:08
Borde man inte då kunna under månad 1 bygga upp muskler och sedan månad 2 tappa fettet + lite extra??

Jo att bygga muskler och sedan reducera fett men behålla så mycket av musklerna som möjligt är ju hela grundidén. Bara lite kortare tidsintervall än normalt i ditt fall.

Spekkarn: Joggning i sig gör inte at du tappar mer fett. Det förbränner större andel fett under aktivitet än vad styrketräning gör men det påverkar inte i sig din kropssfettförlust över längre tid än just träningstillfället.