handdator

Visa fullständig version : Sänka kaloriintaget allt eftersom man går ned


PRound
2010-05-09, 19:21
Hallå där.

Jag använder mig av harris & benedict-ekvationen för att räkna ut mitt dagliga intag av kalorier. Ska man efter varje kilo man går ner räkna om ekvationen? (på den delen av ekvationen kroppsvikten är med) Jag har aldrig gjort det förut, bara en tanke som slog mig.

WHITEFOLKS
2010-05-09, 19:28
Om du vill fortsätta gå ner i samma takt så måste du ju justera när du går ner i vikt om det betyder att din energiförbrukning minskar.. Dock tror jag knappast 1kg gör så stor skillnad.

Rockhard
2010-05-09, 19:29
Hallå där.

Jag använder mig av harris & benedict-ekvationen för att räkna ut mitt dagliga intag av kalorier. Ska man efter varje kilo man går ner räkna om ekvationen? (på den delen av ekvationen kroppsvikten är med) Jag har aldrig gjort det förut, bara en tanke som slog mig.


Brukar sänka 100 kcal varannan vecka. Har aldrig behövt köra mer än 6 veckor för att nå mitt mål dock. Kan bli lite jobbigt om man har en längre diet framför sig ;)

PRound
2010-05-09, 19:41
Brukar sänka 100 kcal varannan vecka. Har aldrig behövt köra mer än 6 veckor för att nå mitt mål dock. Kan bli lite jobbigt om man har en längre diet framför sig ;)

Det tänkte jag också, det känns som man kommer sluta på ingenting tillslut ;)