handdator

Visa fullständig version : Nackdel med bra gym.


Charleston
2010-05-09, 14:03
Jag tränar på ett "byggargym" som är bra med fria vikter och powerrack etc, samt bra priser och öppettider. Problemet för mig med det gymet är dock att det är fullt med andra som förmodligen gillar det av samma anledning, och gjort så längre än jag. Så stundtals känner jag mig själv svag för att jag tycker jag tar så lite vikt i många övningar jämfört med många (de flesta känns det som ibland) på gymet. Försöker att omvända till postivt och tänka att "de som tränar här gör det rätt och blir starka så det är bara att bita ihop och jobba på". Men ändå så tycker jag självförtroendet får sig en liten knäpp när nån "liten" kille kör mer i smalbänk på bänken bredvid mig än vad jag kör i bänkpress samtidgt. Provade träna på ett annat gym en gång som var rätt kass utrustningsmässigt, men slogs av att jag helt plötsligt kände mig som en av de starkare på gymet. Självförtroendet fick sig en göddig boost då. Men inte tillräckligt för att fortsätta träna där.

Nån med tips på mentalt agerande för att komma över problemet kanske? Att man bara ska skita i andra är lite svårt då jag gärna inte gymmar blundandes och det är lite svårt att helt "slå av" tankeverksamheten.

BobaFett
2010-05-09, 14:07
Jag tränar på ett "byggargym" som är bra med fria vikter och powerrack etc, samt bra priser och öppettider. Problemet för mig med det gymet är dock att det är fullt med andra som förmodligen gillar det av samma anledning, och gjort så längre än jag. Så stundtals känner jag mig själv svag för att jag tycker jag tar så lite vikt i många övningar jämfört med många (de flesta känns det som ibland) på gymet. Försöker att omvända till postivt och tänka att "de som tränar här gör det rätt och blir starka så det är bara att bita ihop och jobba på". Men ändå så tycker jag självförtroendet får sig en liten knäpp när nån "liten" kille kör mer i smalbänk på bänken bredvid mig än vad jag kör i bänkpress samtidgt. Provade träna på ett annat gym en gång som var rätt kass utrustningsmässigt, men slogs av att jag helt plötsligt kände mig som en av de starkare på gymet. Självförtroendet fick sig en göddig boost då. Men inte tillräckligt för att fortsätta träna där.

Nån med tips på mentalt agerande för att komma över problemet kanske? Att man bara ska skita i andra är lite svårt då jag gärna inte gymmar blundandes och det är lite svårt att helt "slå av" tankeverksamheten.

Träna inte när det är mycket folk, risken blir större att du blir dwarfad om det är mycket folk.

Mapa
2010-05-09, 14:11
egot fick sig en göddig boost då.

stäng av egot :)

om du är svagast på gymmet borde de vara en sporre för dig att bli starkare. inte tvärtom

L-Sami
2010-05-09, 14:15
Kör ditt eget race. Det blir bäst så. Jag var också minst och svagast i gymmet en gång i tiden.

Adama
2010-05-09, 14:19
Äh man ska inte bry sig om andra. Är inte alls ovanligt att jag är minst på gymmet men det stör mig inte det minsta. Tvekar inte på att be största killen på 120 kg att passa mig i bänk om det skulle behövas, hittils inga problem även om det knappt kvalificerar till uppvärmning i hans värld.

Det är dock väldigt vanligt att man som nybörjare tror att alla andra på gymmet inte gör annat än att stirra på dina vikter, vilket dom i verkligheten är totalt ointresserade av.

HulkH
2010-05-09, 14:23
Äh man ska inte bry sig om andra. Är inte alls ovanligt att jag är minst på gymmet men det stör mig inte det minsta. Tvekar inte på att be största killen på 120 kg att passa mig i bänk om det skulle behövas, hittils inga problem även om det knappt kvalificerar till uppvärmning i hans värld.

Det är dock väldigt vanligt att man som nybörjare tror att alla andra på gymmet inte gör annat än att stirra på dina vikter, vilket dom i verkligheten är totalt ointresserade av.

haha EXAKT ;)

Dom flesta bryr sig inte alls om du lyfter lite. Dem ser ju att du är ny på gymmet eller att du kanske itne har kört så länge :)

Charleston
2010-05-09, 14:29
Hehe, tror det kan vara så att jag antar att alla tänker som jag, och eftersom jag är siffer och mätgalen så noterar jag vad varenda människa har för vikter i sina övningar.


om du är svagast på gymmet borde de vara en sporre för dig att bli starkare. inte tvärtom

Tror nog detta kan vara ett bra sätt att tänka på för mig.

Robban
2010-05-09, 14:29
Haha! Skit i det. Jag kör nog typ lättast på hela gymmet i de flesta övningarna. Finns nog inte en enda gymnasieelev som kör lättare än mig i biceps t ex. :D

oTure
2010-05-09, 14:30
Äsh då har du ju något att jaga... uppe på toppen finns det bara en väg och det är ner :D

frong
2010-05-09, 14:33
Tycker det är gött att träna runt stora, dels kan man få tips, samtidigt blir man peppad.

Matsa
2010-05-09, 14:34
stäng av egot :)

om du är svagast på gymmet borde de vara en sporre för dig att bli starkare. inte tvärtom

Bingo! Jag skulle tusen gånger hellre vara svagast på ett gym befolkat av löjligt starka individer än jag skulle vara starkast på ett gym fullt med sparrisar. Om någon är starkare så är det väl bara att se dennes resultat som inspiration?

Robban
2010-05-09, 14:36
Jag vill träna med Coleman! *cupid*

Gör mig inget att han e starkare!:D

krellik
2010-05-09, 16:05
Det är väll ett vällkänt faktum att vill man bli rik ska man umgås med rika framgångsrika människor, vill man bli stor och stark ska man träna med stora starka människor.

Det som knäcker ditt självförtroende nu flyttar också fram dina gränser för vad du tycker är rimligt och vad du får för mål.

Som de säger i BJJ lämna egot i dörren. Och jag vet att det är skitsvårt, men använd det konstruktivt.

Pjotor
2010-05-09, 17:51
Varenda en av de andra var lika svag eller liten som du en gång i tiden.