handdator

Visa fullständig version : Saker att tänka på när man har att göra med någon överdrivet full?


Erik__
2010-05-08, 22:46
Bor i studentkollektiv och ena roomien har blivit helt sjukt packad. Kan inte gå själv men ligger i sängen och är vid medvetande. Är det något man ska hålla koll på förutom att se till att hon inte sover på rygg och kvävs av spya?

Snobbe
2010-05-08, 22:54
Njae ha lite koll på henne bara. Om du börjar bli orolig så får du väl ringa dit någon. Kan vara bra o snacka med henne varför hon blev så packad imorn.

Onigiri
2010-05-08, 22:55
Mår personen direkt illa? Har personen spytt redan?

Ge personen mycket vatten, dock i små mängder åt gången, försök få personen att eventuellt spy "du kommer må så mycket bättre efteråt, tryck fingrarna i halsen/du blir inte bakfull imorgon om du spyr lite nu" Vill personen inte det här så tvinga inte! Kommer det så kommer det.

Annars, se till att personen ligger på sidan mot kanten av sängen och ha en hink/balja på golvet redo om personen spyr utan förvarning i sömnen eller redan nu snart. Sedan får personen bara sova av sig allt och lida imorgon, då kan ni spela jättehög musik och bjuda på öl ;)

Erik__
2010-05-08, 23:02
Hon spyr rätt friskt av sig själv =)

Aldrig sett någon vara så otroligt full och fortfarande vara vid medvetande, faciserande på riktigt.

Potatiskillen
2010-05-08, 23:07
Jag lider med henne faktiskt, aldrig att jag kommer att vara så packad igen :)

panzerpig
2010-05-08, 23:29
Följ råden de andra gett, det borde funka.
Jag blev äckligt full för nått år sedan (jävla BiB-vin, man ser inte hur mycket man dricker. trodde boxen var nästan tom men tydligen hade tjejen och hennes mamma druckit varsitt glas innan..)
När jag kom hem spydde jag bredvid toan, på katten som var i kattlådan (minns inte själv), tjejen märkte att han var blöt och luktade illa när han la sig bredvid henne i sängen..
Han var inte glad mot mig på flera dagar efter det, stackarn..

Wille005
2010-05-08, 23:35
testa att kasta skor på henne hahaha nä men seriöst asså kör ba fram hinkar o säg "de e good" sen du skrattar lite så hon ler o sen kmmer hon däcka o du kan sova. kan du filma me mobilen också o visa imorn så har du nåt att visa för grannen

shadowfire
2010-05-08, 23:49
usch jag mår dåligt av att bara läsa denna tråd även fast jag är spiknykter... lol.. hon kommer må såååååå bra imorgon.. not. *spy*

MouZe
2010-05-08, 23:53
This (http://lmgtfy.com/?q=rule+34&l=1)

MtotheM
2010-05-08, 23:53
Mår personen direkt illa? Har personen spytt redan?

Ge personen mycket vatten, dock i små mängder åt gången, försök få personen att eventuellt spy "du kommer må så mycket bättre efteråt, tryck fingrarna i halsen/du blir inte bakfull imorgon om du spyr lite nu" Vill personen inte det här så tvinga inte! Kommer det så kommer det.


Dom som inte vill spy brukar jag bjuda på lite saltvatten. Dom spyr rätt friskt efter det :P

biffen669
2010-05-09, 00:00
Ge henne en mix av svart starkt kaffe med lite salt i. Det brukar få folk att piggna till! Hon bör svepa det då det smakar inte så förfärligt bra...

Loke
2010-05-09, 00:12
Dom som inte vill spy brukar jag bjuda på lite saltvatten. Dom spyr rätt friskt efter det :P

Varför ska man ens få personen att spy? Är man riktigt full mår man inte bättre av att spy.

tsp
2010-05-09, 00:16
En polare blev så full att han tuppade av helt, spydde konstant i 3 timmar. Till slut rapade han bara upp galla och fekala spyklumpar. Han sket på sig och kissade ner sig också.

Apropå ingenting

Edit: Dock överlevde han och mådde riktigt fint nästa morgon! Fick nog ur sig en del alkohol och skit ( :D ) genom diverse kroppsöppningar vilket förbättrade hans utgångsläge nästa morgon

stafh
2010-05-09, 00:39
Pics or it didn't happen.

Raggis
2010-05-09, 01:05
Rita en massa kukar i ansiktet på henne!

HulkH
2010-05-09, 01:14
Rita en massa kukar i ansiktet på henne!

hahaha wooord! :D

emi23j
2010-05-09, 07:11
Nu kommer ju detta inlägg väldigt sent. men något du kan tänka på nästa gång är att ge personen vätske-ersättning. Det är väl egentligen någonting som man alltid bör dricka efter man varit och festat.

stevebc
2010-05-09, 07:43
Bor i studentkollektiv och ena roomien har blivit helt sjukt packad. Kan inte gå själv men ligger i sängen och är vid medvetande. Är det något man ska hålla koll på förutom att se till att hon inte sover på rygg och kvävs av spya?Mysigt boende! Se till att hon sover i framstupa sidoläge snarare än på rygg. Sova på rygg är sällan bra.

Muskelbyggaren
2010-05-09, 07:55
Varför ska man ens få personen att spy? Är man riktigt full mår man inte bättre av att spy.

För att bli av med den alkohol som ligger kvar i magen.

Wille005
2010-05-09, 09:12
Så hur gick det? Nu är jag nykter och kan instämma att en Resorb och ett par glas vatten bör göra kvinnans återställning desto bättre. :)

Erik__
2010-05-09, 09:58
Jo hon sitter här bredvid och ser "lite" sliten nu. Kommer nog bli en låång dag :D

creperiet
2010-05-09, 10:16
Håll henne vid liv så gott det går och låt henne pränta in känslan riktigt djupt i minnet.

Tricce
2010-05-09, 10:36
Om hon sitter nu kan det inte varit så farligt igår.

Wille005
2010-05-09, 11:08
Se till att påpeka att hon "kanske drack lite för mycket igår" var femte minut.

MrBurner
2010-05-09, 16:02
Jaha, jag som trodde att detta skulle vara någon form av tips-tråd rörande vad man bör tänka på när man har med mycket fulla människor att göra.

Önska henne lycka till i den mysiga bakfyllan.

Kek
2010-05-09, 16:20
Varför ska man ens få personen att spy? Är man riktigt full mår man inte bättre av att spy.

Tycker alltid man mår 100 ggr bättre efter att man har spytt.

stevebc
2010-05-09, 16:32
Se till att påpeka att hon "kanske drack lite för mycket igår" var femte minut.En annan grej att göra "dagen efter" är att simulera/härma att spy. Det kommer hon nog tycka är roligt.

Verbatim
2010-05-09, 16:36
Du skulle haft sex med henne.

Bubban
2010-05-09, 16:40
Angående att man mår bättre när man spyr, det vet jag av egen erfarenhet. Drack kopiösa mängder tequila och vodka en kväll på bara några timmar (ca 10-11-tiden), sedan spydde jag upp allting, däckade ett tag men sedan var jag nästan helnykter vid 1-tiden igen, satt och hade normala konversationer.

Cilia
2010-05-09, 16:41
Om hon sitter nu kan det inte varit så farligt igår.

observera att han skrev första inlägget 22.45 så hon var säkert borta redan vid 22 igår. Då är det inte lika otroligt. Jag gissar på att hon är uppe ngn timme och sen däckar igen.

Åsberg
2010-05-09, 16:43
En polare blev så full att han tuppade av helt, spydde konstant i 3 timmar. Till slut rapade han bara upp galla och fekala spyklumpar. Han sket på sig och kissade ner sig också.

Apropå ingenting

Edit: Dock överlevde han och mådde riktigt fint nästa morgon! Fick nog ur sig en del alkohol och skit ( :D ) genom diverse kroppsöppningar vilket förbättrade hans utgångsläge nästa morgon

:laugh::laugh::laugh:

Loke
2010-05-09, 17:01
För att bli av med den alkohol som ligger kvar i magen.

Nu är ju inte jag en expert på området, men vätska behandlar inte magsäcken, så har man inte ätit mycket innan så är det i princip en fråga om att rinna rakt igenom. Jag har svårt att tänka mig att det gör någon skillnad att spy om det var mer än en halvtimma sedan hon drack.