handdator

Visa fullständig version : Deff - Få men tunga set istället för högrepetion


Megalodon
2010-05-07, 00:08
Under deff så anser de flesta att man bör köra få men tunga set istället för högreps. Sliter inte det mycket på lederna, som redan är utsatta under deffen?

Jag är inne på min tionde vecka på deffen och jag kör få men tunga set (4-6 rep). Jag känner av lederna en hel del.

Är det så att man måste välja antingen tappa muskelmassa eller ha ont i lederna? Eller hur gör ni?

Medusa
2010-05-07, 00:12
nej

du ska givetvis inte ha ont i lederna, det låter ju ganska korkat, minska volymen eller minska vikten eller minska frekvensen, du kan även köpa och använda kosttillskottet cissus, isåfall rekommenderar jag kapslar eftersom pulvret smakar vidrigt..

för övrigt, du tar ingen östrogenblockerare?? ex Novedex?? om du tar det så minska på dosen om du får ont i lederna..

Megalodon
2010-05-07, 00:19
Stämmer det inte att lederna är mer utsatta under deff? "mindre fett som smörjer" Är det ingen annan som känner av lederna mer under deffen?

Megalodon
2010-05-07, 00:22
nej

du ska givetvis inte ha ont i lederna, det låter ju ganska korkat, minska volymen eller minska vikten eller minska frekvensen, du kan även köpa och

Kör inte hög hög volym, minskar jag vikterna så blir det ju inte tung träning?
Kör endast 3 dagar i veckan på gymmet nu under deffen.

använda kosttillskottet cissus, isåfall rekommenderar jag kapslar eftersom pulvret smakar vidrigt..

Får prova det, tack för tipset!

för övrigt, du tar ingen östrogenblockerare?? ex Novedex?? om du tar det så minska på dosen om du får ont i lederna..

Använder JW, har det någon påverkan?

Medusa
2010-05-07, 01:41
om du minskar vikterna så gör du bara fler reps men det innebär inte att träningen blir lätt, pröva att göra 20 reps i knäböj med en vikt som du precis klarar 20 reps med..

8-12 är tung träning om du verkligen inte klarar fler än 12.. ex..

jag har ingen aning om vad JW innehåller tyvärr..

Skjaves
2010-05-07, 06:08
Vilken av JW är det du kör?

Eddie Vedder
2010-05-07, 06:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=147512

Robban
2010-05-07, 06:41
Alltså. Minska vikterna, se över utförandet och lyssna på kroppen!

Commando1980
2010-05-07, 13:28
Under deff så anser de flesta att man bör köra få men tunga set istället för högreps. Sliter inte det mycket på lederna, som redan är utsatta under deffen?

Jag är inne på min tionde vecka på deffen och jag kör få men tunga set (4-6 rep). Jag känner av lederna en hel del.

Är det så att man måste välja antingen tappa muskelmassa eller ha ont i lederna? Eller hur gör ni?

dieta inte 10 veckor på raken! utan dela upp dieten i 6 veckors perioder (speciellt viktigt om man inte är jättetjock). dieta 6 veckor och höj sen kalorierna till underhållsnivåer i 2 veckor så att kroppen iaf delvis får tid att återhämta sig sen kan du gå på dieten igen.

tung träning på dieten betyder heller inte att man ska försöka köra ännu tyngre än normalt. låt det inte gå till överdrift.

se även över ditt fettintag (så att det inte är för lågt)

Dakke
2010-05-07, 22:39
för övrigt, du tar ingen östrogenblockerare?? ex Novedex?? om du tar det så minska på dosen om du får ont i lederna..

varför skulle man använda det?