handdator

Visa fullständig version : Behöver lite snabb hjälp/råd!!


Bobido
2010-05-06, 22:05
Jag sitter och ska beställa hem lite kosttillskott ifrån nätet. Nu har jag dock fastnat lite framför min beställning, och undrar därför. Vad skulle ni beställa, om det stod mellan 4kg gainer + 1kg kreatin och 1 kg gainer + 1 kg whey 80? Jag har rätt svårt att gå upp i vikt så därför lockar 4 kg gainer en hel del, även om det vore bra med whey som innehåller en massa protein.

Så, vad tycker ni? Tänker inte köpa något annat, så behöver inte ha förslag på andra produkter eller så, utan undrar bara vad ni skulle föreslå och helst lägga pengarna på?

MVH

Buck
2010-05-06, 22:07
Kommer du inte få i dig tillräckligt med protein av gainer + mat? Om du gör det så är det ju bara att skippa whey.

Bobido
2010-05-06, 22:08
Kommer du inte få i dig tillräckligt med protein av gainer + mat? Om du gör det så är det ju bara att skippa whey.

Alltså, jo om jag äter rejält med mat och även rätt mat, så borde det ju vara smartare och mer ekonomiskt att satsa på 4 kg gainer, än bara 1 kg gainer + whey..

WHITEFOLKS
2010-05-06, 22:09
Köp vassle, skippa gainer.

Bobido
2010-05-06, 22:12
Köp vassle, skippa gainer.

Why? Är väl bra om jag trycker i mig två portioner med gainer per dag om jag har svårt att gå upp i vikt? Vassle får jag väl i mig dagligen ändå via mjölk?

Dreas
2010-05-06, 22:13
Why? Är väl bra om jag trycker i mig två portioner med gainer per dag om jag har svårt att gå upp i vikt? Vassle får jag väl i mig dagligen ändå via mjölk?Två gainers per dag, OMG. Lär dig äta mat, det gynnar både dig och din kropp :)

Bobido
2010-05-06, 22:14
Två gainers per dag, OMG. Lär dig äta mat, det gynnar både dig och din kropp :)

2 gainer + frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål är väl skitbra? Det vill säga, att jag även tränar en gång den dagen.

WHITEFOLKS
2010-05-06, 22:15
Du behöver inte beställa vassle heller.

Var mest om du tyckte att du inte fick i dig tillräckligt med protein.

WHITEFOLKS
2010-05-06, 22:16
2 gainer + frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål är väl skitbra? Det vill säga, att jag även tränar en gång den dagen.

Mat är oftast bättre än gainer.

Gainer gör sig bäst direkt efter träning. Annars bör man undvika det.

Bobido
2010-05-06, 22:18
Mat är oftast bättre än gainer.

Gainer gör sig bäst direkt efter träning. Annars bör man undvika det.

Hm, okej! Jag har bara känt det som nödvändigt att ha gainer efteråt, med tanke på att jag inte är den som vräker i mig hur mycket som helst när jag äter, samt har svårt att gå upp i vikt.

Dreas
2010-05-06, 22:19
2 gainer + frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål är väl skitbra? Det vill säga, att jag även tränar en gång den dagen.Vad som är skitbra beror ju på. En skitbra dag för mig ser absolut inte ut så. Och jag tror du kan skippa iaf en av doserna med gainer.

WHITEFOLKS
2010-05-06, 22:19
Drick fet mjölk istället om du behöver extra kalorier.

Behöver du ännu mer kalorier så kan du ju slänga in lite oboy men en liter 3% mjölk om dagen utöver din vanliga mat borde lösa ditt problem.

Bobido
2010-05-06, 22:20
Vad som är skitbra beror ju på. En skitbra dag för mig ser absolut inte ut så. Och jag tror du kan skippa iaf en av doserna med gainer.

Jaja okej. Jag vill bara komma fram till om jag ska köpa 4 kg gainer + kreatin, eller 1 kg gainer + 1 kg whey.. eller om jag kan skippa båda och istället grisäta varje måltid, för att få i mig samma saker?

Dreas
2010-05-06, 22:30
Jaja okej. Jag vill bara komma fram till om jag ska köpa 4 kg gainer + kreatin, eller 1 kg gainer + 1 kg whey.. eller om jag kan skippa båda och istället grisäta varje måltid, för att få i mig samma saker?Hur många kcal per dag äter du? Hur många kcal per dag tror du att du behöver för att gå upp i vikt? Hur ser en normal dag ut för dig rent matmässigt?

Nu måste jag duscha och tvinga mig i säng men antar att någon kan fortsätta.

Försök att få det till en vana att försöka äta mer istället för att köpa mer pulver. Kreatin + protein/eaa är en bra nybörjarkombo. Sedan äter man som bara den. Funkar inte det så kan man ta till gainer imo :)

Bobido
2010-05-06, 22:32
Hur många kcal per dag äter du? Hur många kcal per dag tror du att du behöver för att gå upp i vikt? Hur ser en normal dag ut för dig rent matmässigt?

Nu måste jag duscha och tvinga mig i säng men antar att någon kan fortsätta.

Försök att få det till en vana att försöka äta mer istället för att köpa mer pulver. Kreatin + protein/eaa är en bra nybörjarkombo. Sedan äter man som bara den. Funkar inte det så kan man ta till gainer imo :)

Jag vet inte hur många kcal per dag jag äter, mina matbehov och rutiner går upp och ner något kopiöst. Men jag måste äta drygt 3000 kcal/dag, så det är väl nästan 3500 kcal/dag för att gå upp i vikt, kanske mer?

Men proteinet ifrån whey, känns ju inte nödvändigt, då det finns rätt mycket sånt i den rätta maten, dock vore det skönt med gainer efter träningar, samt för återhämtningens skull.

WHITEFOLKS
2010-05-06, 22:34
EAA är "bättre" än vassle/gainer runt träning. Kreatin blir svårt att få i dig tillräckligt av genom mat så det är ett bra tillskott.

Köp EAA + kreatin. Läs i EAA-tråden hur du ska använda det bäst.

Sedan äter du mat.

Dreas
2010-05-06, 22:37
Jag vet inte hur många kcal per dag jag äter, mina matbehov och rutiner går upp och ner något kopiöst. Men jag måste äta drygt 3000 kcal/dag, så det är väl nästan 3500 kcal/dag för att gå upp i vikt, kanske mer?

Men proteinet ifrån whey, känns ju inte nödvändigt, då det finns rätt mycket sånt i den rätta maten, dock vore det skönt med gainer efter träningar, samt för återhämtningens skull.Du går upp i vikt av ett överskott, antar att det här är rätt nytt för dig? Skulle lägga mig på ett lägre överskott. Typ 2-300kcal för att se vart vågen rör sig.

Ja, man kan skippa vassle, man kan skippa tillskott helt ifall man äter nog bra. För återhämtning och prestation är mat ypperligt :)

Bobido
2010-05-06, 22:39
Du går upp i vikt av ett överskott, antar att det här är rätt nytt för dig? Skulle lägga mig på ett lägre överskott. Typ 2-300kcal för att se vart vågen rör sig.

Ja, man kan skippa vassle, man kan skippa tillskott helt ifall man äter nog bra. För återhämtning och prestation är mat ypperligt :)

Jo, jag är rätt ny i gamet, om man säger så! Men jag anser inte själv att jag äter nog bra, och då är det väl rätt bra med en gainer som kan ge lite extra kcal per dag? Eller är jag helt ute och cyklar?

Dreas
2010-05-06, 22:41
Jo, jag är rätt ny i gamet, om man säger så! Men jag anser inte själv att jag äter nog bra, och då är det väl rätt bra med en gainer som kan ge lite extra kcal per dag? Eller är jag helt ute och cyklar?Ifall du inte orkar få in mer mjölk eller kcaltät mat i din kost så är gainer en utväg ja :)

Men jag råder dig att kolla runt lite här på forumet, du kan snappa upp mycket bra information som är nyttig för dig :)

WHITEFOLKS
2010-05-06, 22:43
Gainer gör ju inte din kost "bättre". Den tillför kalorier på ett enkelt sätt. Dock är det i princip alltid bättre att lösa det genom kosten än genom gainer.