handdator

Visa fullständig version : Tjuter i öronen, vad är det som händer?


Örebroninjan
2010-05-06, 20:26
Hej!
Jag har börjat köra dips med extra viktbelastning sen 4 månader tillbaka.
Efter att ha läst lite av Pavel Tatsouline, har jag prövat lite tekniker för att bli starkare. Stampa i golvet, grymta för mig själv, krama stenhårt det skivstången/dips-räckena/kabel-handtaget eller vad jag nu tränar med.
Jag kör tungt just nu 5-7 rep oftast, då jag deffar med konsultation av Martin Berkhan.
En sak som ofta händer mig när jag "peppar" igång mig själv inför ett set dips med extra vikt, är att efter ca 2 rep börjar alla ljud omkring mig låta ungefär som ett gammalt modem som ringer upp internet under 1-2 sek, och jag känner mig som jag ska svimma, varefter de resterande repsen känns jättelätta!
Som om min hjärna blivit "overriden" och inte upplever tyngden längre.
Martin hade ingen aning om vad det kunde bero på, han undrade om jag mixat E i min bcaa-drink innan passet he he.

Nån som vet vad som händer med mig och är det farligt?
Det ska sägas att jag numera alltid tränar fastande, dock med 10 g BCAA 5 min innan passet börjar. Jag deffar också, så ett veckomässigt kaloriunderskott gäller.

Denniss
2010-05-06, 20:33
Tinitus?

Örebroninjan
2010-05-06, 20:35
Nix, felfri hörsel i övrigt

TyskenGBG
2010-05-06, 21:39
Kanske är det så att du håller på att svimma pga plötslig ansträngning men att din kropp snabbt kan korrigera på något sätt ?

FilipWT
2010-05-06, 22:07
Ibland när jag har tränat hårt så brukar ljudet runt omkring låta "konstigt". Speciellt när jag pratar, blir lite som man hör sig själv tydligare... svårt att förklara...

vicarious
2010-05-06, 22:11
Känns som koffeinkick. Tar du nån PWO eller nåt liknande innan träning?