handdator

Visa fullständig version : Hur många ggr kan du benpressa din egen vikt?


HulkH
2010-05-06, 11:26
Tjena, tänkte kolla hur många ggr ni kan benpressa eran egna vikt.
Hittade någon tråd där dom ställde samma fråga i bänkpress, tror jag.

Sökte men hittade ingen sån här tråd, och tänkte det kan vara kul att se vad folks ben tar :)

(Ursäkta om alternativen blev lite konstiga, var inte riktigt säker på vad jag skulle skriva, hoppas ni förstår ;))

ceejay
2010-05-06, 11:31
Du menar knäböj?

spoonchest
2010-05-06, 11:32
knäböj eller benpress. Pollens alternativ fick mig att ana att du blandat ihop det lite.
Om inte: fler än tre ggr.

vicarious
2010-05-06, 11:32
Vilken slags benpress gäller det? Finns mängder av olika.

Med eller utan släde?

Vilket djup?

Väldigt svårt att jämföra i en sån här fråga, när de flesta troligtvis kör olika maskiner och djup, fotplacering m.m.

EDIT: Såg nu att det handlar nog inte om benpress :D

mtlca
2010-05-06, 11:33
Knäböj är mer relevant. Olika benpressar varierar något enormt, olika lutning mm.

svennebanan
2010-05-06, 11:35
Hur många gånger kan du lyfta en sten? Jag tycker alla alternativ är i pollen är IG vare sig du menar benpress eller knäböj.

Pjotor
2010-05-06, 11:35
Fler än tre gånger i både knäböj och de benpressar jag har provat.

ceejay
2010-05-06, 11:37
haha nu såg jag att pollen var rätt skum

HulkH
2010-05-06, 11:41
Tjena, tänkte kolla hur många ggr ni kan knäböja eran egna vikt.
Hittade någon tråd där dom ställde samma fråga i bänkpress, tror jag.

Sökte men hittade ingen sån här tråd, och tänkte det kan vara kul att se vad folks ben tar :)

(Ursäkta om alternativen blev lite konstiga, var inte riktigt säker på vad jag skulle skriva, hoppas ni förstår ;))

EDIT: ändra till knäböja :)

haha, kan någon moderator stänga tråden, så kan någon anna skapa en ny , så jag fortfarande är nyfiken. Dock som sagt, så blev den här tråden rätt misslyckad :) och i nästa tråd kanske alternativen ska vara lite fler än till tre gånger, då dem flesta verkar ta mer än så :)

Tänkte dock att benpress vore bättre, eftersom knäböj så lyfter man sin egen vikt, och måste därför räkna in den. men som ngåon sa så kanske lutningen varierar mycket mellan olika benpressar, så knäböj kanke är det bästa alternativet .

Kauppi
2010-05-06, 11:42
Med en sån här benpress vi har på vårt gym: http://2.bp.blogspot.com/_seqqkMtLvps/SYW4og6Q9UI/AAAAAAAAABk/r_W62kJVwyc/s320/benpress.jpg
klarar jag sååå måååånga mer än bara 3 reps..
Likaså om han menade knäböj. Så alternativen på pollen är ganska rejält dåliga haha...

Edit: eller han menar kroppvikten*3? alltså 72kg*3= 216kg i ett rep?
eller menar han 72kg med så många reps man bara kan?

spoonchest
2010-05-06, 11:45
Smart tänkt av kauppi.
Ont: fortfarande fler ggr än tre.