handdator

Visa fullständig version : Domningar i handen (underarmen)


s.m.f
2010-05-06, 08:04
Har av och till domningar i min vänstra underarm, börjar någonstans under armbågen för att bli kraftigare ut mot fingrarna. Samma domningskänsla som om man "legat" på armen eller liknande. Har inga smärtor och kan inte härleda till någon träning eller någon punkt på kroppen. Upplever också den handens fingrar som kallare än andra handen, kan bero på cirkulationen om det nu är det som är problemet.

Nervkläm eller något annat? Några tips på aktivitet som kan få det att släppa?

Förslag?

Pjotor
2010-05-06, 08:12
Uppstår domningarna vid särskilda tider på dagen? Uppstår de efter eller under vissa sysslor?

Ett tag kände jag liknande saker, och det visade sig vara i handen som jag kör datormusen med, men det var svårt att hitta det sambandet.

s.m.f
2010-05-06, 08:18
Jag ska försöka komma ihåg att göra noteringar när de uppkommer. Nu t.ex f.m. med datoraktivitet, dock under 60min idag och nu inne i en period där det är under 1h dagligen totalt.

Iom att det är "morgon" nu så hade jag tankar runt hur jag sovit, men hade förväntat mig att det skulle avta.

Sheogorath
2010-05-06, 08:38
Har du problem med nacken? Har du dålig hållning av bröstrygg/nacke? Har du fått ovanligt snabb tillväxt av muskulatur/fett på denna underarm? I vilka fingrar sticker det?

s.m.f
2010-05-06, 11:45
Det är i alla fingrar förutom tummen. Om hållningen skulle jag väl säga, kanske inte perfekt, finns alltid lite att förbättra, men jag skulle nog personligen inte säga dålig, bara inte alltid optimal.

Underarmarna har fått jobba hårt under några månader nu då jag börjat jobba på Rb grippers. Starkare har dom blivit, större hat jag ingen aning om.

Har inga problem med nacke eller skuldror.

Finns det någon bra samlingstråd om hållning och hur du förbättrar den så kan jag alltid börja kika lite på det.