handdator

Visa fullständig version : Thomas - starten på ett längre liv!


Thompy
2010-05-05, 17:40
Nu är det nog!

Här ska gås ner i vikt. Jag är så obotligt trött på att vara såhär stor, så nu har jag VERKLIGEN bestämt mig! Gör jag inget åt det här nu, kommer jag antagligen dö i förtid. Ni kommer haja till på min vikt och ja, sad but true. Men det finns inget annat att göra än att göra om och göra RÄTT! Jag började denna långsiktiga bantningen förra måndagen, 26/4.

Stats:
Ålder: 22
Längd: 190 cm
Vikt: 144 kg


Mitt mål är att nå 99 kg till Juni 2011. Jag hoppas att den här träningsdagboken kommer att hjälpa mig i min viktnedgång och att ni som gjort den här resan förut, kan komma med bra tips och råd för att hjälpa mig! Jag kommer, när jag känner att jag har modet, lägga upp bilder.

Jag har lagt om min kost och räknar så mycket kalorier jag kan. Jag har inte satt någon ribba att såhär mycket ska jag äta varje dag, utan tänker bara på vad jag äter. Träning kommer att ske i början med promenader. Jag kommer även köra spinning.

Vägning och mätning sker på fredagar. Träning redovisas varje dag.

Vecka 1
Vikt: 142.2 kg, -1.8kg
Midjemått: I.U
Bröstmått: I.U
Total viktnedgång: -1.8kg


Hjälp mig nu, o stora träningsgurus!

Thompy
2010-05-05, 17:42
Träning idag:

Tidig morgonträning: Löpband 6 km/h 3km

Eftermiddag: Löpband 6 km/h 6km

Totalt: 9km gång á 6 km/h

Thompy
2010-05-06, 20:25
Idag:

6 km gång med stavar - undra om det gör någon skillnad? Jobbigare var det iallafall =) Vägning imorgon, excited!

Poxeman
2010-05-06, 20:29
Bra att du tar tag i skiten! Med den inställningen kommer det gå bra.
Det finns mängder av journaler du kan titta i för att inspireras, Fogue hade en bland annnat.
Ta bilder nu i början, du behöver inte lägga upp dem här men det är grymt motiverande att kolla på efter ett par månader.

Lycka till!

Thompy
2010-05-06, 20:34
Bra att du tar tag i skiten! Med den inställningen kommer det gå bra.
Det finns mängder av journaler du kan titta i för att inspireras, Fogue hade en bland annnat.
Ta bilder nu i början, du behöver inte lägga upp dem här men det är grymt motiverande att kolla på efter ett par månader.

Lycka till!

Tack så mycket! Jag har tagit bilder och det kommer att komma upp tids nog. Jag är sjukt motiverad just nu, och tar emot alla tips jag kan få! Finns det några bra supplement som kan boosta min nedgång? Proteindrinkar och sådant, är det något jag ska prova?

OskarNorberg
2010-05-06, 20:38
Härligt att du ska ner i vikt! kommer följa denna journal, blir kul att följa din resa! :) Har du nån speciell diet, räknar kalorier eller bara minskat på maten ?

Thompy
2010-05-06, 20:51
Härligt att du ska ner i vikt! kommer följa denna journal, blir kul att följa din resa! :) Har du nån speciell diet, räknar kalorier eller bara minskat på maten ?

Tack så mycket, det värmer verkligen! Jag har ingen speciell diet nu mer än att jag verkligen tänker på vad jag äter. Jag är resande säljare så i mitt jobb har det varit väldigt tillängligt att bara svänga in på något snabbmatsställe och tagit en hamburgare. Nu har jag börjat äta husmanskost på dagarna och något lättare på kvällarna, t.ex en sallad.

Jag kikade i Fogues träningsjournal (WOW!) och såg att han även skrivit vad han käkat varje dag. Tror det är en bra grej att göra, så ni kan säga stopp om jag äter något helt fel! Skriver fr.o.m. imorgon! :)


EDIT: Skulle gärna vilja ha tips på bra styrkeövningar också! Om det finns något "tjockis-pass". ;)

Thompy
2010-05-07, 05:39
Vägning nu på morgonen:

Vecka 2
Vikt: 140.6 kg, -1.6kg
Midjemått: 136,5 cm, +/- 0
Bröstmått: 128,5 cm, +/- 0
Total viktnedgång: -3.4kg


Så, skönt med 1.6 kg till! Visar att den här veckan "payed off" =) Har nu tagit riktiga mått också så kan jag jämföra det nästa vecka. Great!

Thompy
2010-05-09, 21:16
Helgen: I fredags tog jag en vilodag och tränade ingenting.

Igår körde jag cross hela dagen, helt mörbultad!

Idag blev det tyvärr inte särskilt mycket träning heller, 4 km promenad. Men imorgon är det måndag, då ska fettet brinna igen! Skulle vilja ha hjälp med bra övningar på gymmet! Kanske även är idé att skaffa hantlar till hemmet?

Thompy
2010-05-10, 17:32
Idag: 5.06km på 48.21. Är på resande fot och hade lite svårt att hitta men det gick. Är så jävla peppad på det här nu! Mitt nya motto:

Decide. Commit. Succeed. ^^

Är det någon som har någon bra sida eller kan komma med tips om vad jag ska köra för övningar på gymmet?

Thompy
2010-05-10, 18:28
Just, jag skulle ju skriva vad jag åt varje dag!

Måndag:

Frukost: 3 Wasa havre med skinka och smör, ett glas Tropicana-juice.

Lunch: Räk och kräftsallad, lite currydressing och till det ramlösa citron.

Middag: ca 250g grillad kyckling (utan skinn) och ett äpple. Loka-vatten.

Mina kompisar säger att kolsyrat vatten är dåligt när man ska gå ner i vikt, stämmer det? att det stör matsmältningen och sväller magsäcken. Lite orolig över det, jag dricker väldigt mycket kolsyrat vatten för att dämpa mättnadskänslan.

Pepz
2010-05-10, 21:38
kom igen nu tompa. och lycka till!

Thompy
2010-05-11, 20:50
Idag:

Frukost: En liten tallrik yoghurt med Special K red berries, en grov smörgås med lätta och skinka, två hårdkokta ägg med kaviar. Ett glas äppeljuice.

Lunch: Hade fullt upp på jobbet idag så hann inte käka någon bra lunch utan det blev i bilen. 1 banan, 2 persikor och 200g korv, den med högsta kötthalt jag kunde hitta. ramlösa citron till det. Inte det bästa jag vet men jag gjorde vad jag kunde!

Middag: Kålpudding med en klick lingonsylt. Ingen potatis. Ett glas mjölk till.


Träning: Mitt lokala gym ska lägga ner nu i månadsskiftet, vilket gjorde att jag har börjat söka efter ett nytt. Idag var jag på Friskis och Svettis och det var riktigt bra! Körde ett 60 min spin medel-pass idag och det gick bra. Kändes att det var ett tag sen man satt på cykeln men det gick. Så jag kommer att skaffa gymkort där!

Thompy
2010-05-13, 20:55
Igår:

Frukost: 1 wasa havre med smör och kaviar. Ett halvt glas mjölk. Försov mig!
Lunch: smörgås på jobbet, grov med skinka ost salami sallad gurka tomat osv. Ett glas vatten till.
Middag: Tacos. Mjölk till.

Träning: Var så jävla trött igår så jag orkade ingenting. Har haft känningar i min högra hälsena och valde därför att vila.

Idag:

Frukost: 2 wasa havre med smör, ett glas mjölk.
Lunch: En tallrik romana-soppa (tomatsoppa), ett glas mjölk.
Middag: 2 wasa havre med kaviar, ett glas mjölk.

Tyvärr ensidig kost idag då jag flängt runt som fan!

Träning: Var på F&S idag igen. Fy fan vilket bra gym om jag jämför med mitt gamla. På det gamla fanns det 2 löpband och 2 crosstrainers. Här finns det 10 av varje! Det blev 60 min på löpbandet med en medelhastighet på 6.3 km/h. Efter det provade jag lite olika maskiner, b.la bicepscurl, upper back och nån mer. Jag ska börja skriva vad jag gör också.

Vad gäller viktnedgången allmänt känner jag redan på kläder osv att det sitter bättre. Det känns riktigt bra att jag ser resultat! Vägning imorgon..

Lellan
2010-05-13, 21:24
Först och främst är vi inte så lättskrämda, jag är kortare än dig (177 cm) och vägde 133 kg, gick ner till nästan 75 men så gick det sämre (90 kg häromdagen) så nu har jag tagit hjälp, även fast jag vet vad jag ska göra så har jag bantat så länge att det känns gött att nån annan bantar åt en just nu. Bra knep att ta till om det skulle kännas övermäktigt! :)

Galet jätteroligt bra att du gör dig själv en så bra tjänst, jag trodde aldrig att jag skulle lyckas, men man behöver inte gå ner i vikt med huvudet, bara nöta på och nöta osv.. och när man inte orka nöta, göra precis det du gör, be om pepp eller ta stöd utifrån! Man lever bara en gång och den gången ska va bra!

Mina kompisar säger att kolsyrat vatten är dåligt när man ska gå ner i vikt, stämmer det? att det stör matsmältningen och sväller magsäcken. Lite orolig över det, jag dricker väldigt mycket kolsyrat vatten för att dämpa mättnadskänslan.

Akta dig för att sila mygg och svälja kameler, drick vatten och låt kompisarna babbla på.. :)

Inte det bästa jag vet men jag gjorde vad jag kunde!


Allt behöver inte vara optimalt jämt, inställningen att välja bästa alternativet är som komplimanger till motivationen, stärker vanan osv.. blir bra det där! Blir det svårt med siffror och mängder osv, kan du gå till husläkaren och få remiss till dietist som hjälper med ett enkelt sätt att få grepp om ditt behov. Man MÅSTE inte väga och mäta, men det kan vara ett sätt att få det hanterligt, få överblick och se att det inte är så svårt. Men dietister har även bilder på en "normalfrukost" "normallunch" "normalmiddag" osv att följa så kan du suga åt dig info i takt med att du hänger här och kikar runt tex.


Träning: Var så jävla trött igår så jag orkade ingenting. Har haft känningar i min högra hälsena och valde därför att vila...

Som folk alltid tjatar om; gå inte ut för hårt. Skadar man sig är det en riktigt motivationsdödare.. Istället för att med tung vikt belasta där kan lättare styrketräning för hela kroppen vara bra, dels för att spara muskler och även för att känna att du gör något stärkande. Såg att du skulle skaffa friskiskort, bra bra... Tränar själv på friskis och tycker det är skoj!


Tyvärr ensidig kost idag då jag flängt runt som fan!..

Viktigast är kcalminus, för nedgången. Så länge du inte äter för lite proteiner, typ döda djur, ägg osv och superensidigt så är det ingen större fara, men kan säkert vara bra med ett läkarbesök för att kolla att du inte har ngn brist (jo, man kan ha brist som överviktig - kanske ätit för ensidigt, obalanserat).

Flänga bränner det med, men stressa är mindre bra, sova är bra för vikten!

Vad gäller viktnedgången allmänt känner jag redan på kläder osv att det sitter bättre. Det känns riktigt bra att jag ser resultat! Vägning imorgon..

Åh, sånt är najs! Vågen är en sak, men det är ju mindre volym som göttigast! Tycker det ser bra ut, gneta på envist, det här ser lovande ut! Och om det är till någon tröst så tyckte jag det var jobbigast innan man började se resultat, när man får resultat så blir det svårt att blunda för att man gör rätt.. och när man märker att man gör rätt, klapp på axeln och fortsätt.. :) När det kommer bakslag (inte om, herregud, man är väl mänsklig?) så är det ingen katastrof, man börjar om, hittar ngt nytt.

Insåg det själv nu när jag - som lovat mig själv att inte gå över 80 kg igen väger 90 pannor.. ?? Insåg att istället för att gå och gräma sig och vara besviken och piska och piska för "hur svårt kan det vara?" (man har ju gjort rätt innan liksom?), testa vad som funkar istället för älta. Kanhända fungerar en sak jättebra ett tag, men så kanske man behöver ngn nytändning osv..

Lev livet nu, kommer absolut kika in här, gillar din attityd. :)

Thompy
2010-05-14, 06:55
Lellan Tack för stödet, det peppar mig verkligen! Följ gärna min dagbok och ge mig tips längs med vägen!

Vecka 3:

Vecka 2
Vikt: 139,5 kg, -1.1kg
Midjemått: 135,5 cm, - 1cm.
Bröstmått: 125 cm, -3,5cm
Total viktnedgång: -4.5kg

Yes! Mitt mål är ju som sagt 1kg i veckan, Och än så länge funkar det ju! Mest överraskande den här veckan är bröstmåttet som minskat med 3,5cm, det hade jag inte räknat med. Det här ska vi fira med att åka till F&S efter frukost! =)

Thompy
2010-05-14, 14:40
Träning idag: 60 min på löpbandet, avg. speed 6.7 km/h. Kryper uppåt..
Hade med mig en kompis idag som har gymmat ett tag och han visade mig lite olika övningar. Idag körde vi axlar. Jag har suttit på EXRX och letat på vad alla heter och här är vad jag har kommit fram till.

Militärpress
15kgx13x3

Shrugs
15kgx13
20kgx13
20kgx15

Cable one arm lateral raise (namn på svenska? http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/CBOneArmLateralRaise.html) Det här var galet jobbigt!
2,5kgx13x3

Dumbbell shoulder press (Axelpress?)
8kgx13
8kgx13
11kgx13

Dumbbell lateral raise (namn på svenska? http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html)

12kgx12x3

Inga monstervikter direkt men skönt att man kommit igång! Imorgon är det vilodag och på söndag ska vi köra igen!

rickardptrsn
2010-05-14, 14:43
kabellyft åt sidan, hantellyft åt sidan

12kg hantlar.. monstervikter :P

Thompy
2010-05-14, 14:46
kabellyft åt sidan, hantellyft åt sidan

12kg hantlar.. monstervikter :P

Tack för hjälpen! Nej det blev fel, 6kg's hantlar körde jag! :D Hur ska jag skriva? Ska jag skriva varje hantels vikt eller den totala?

rickardptrsn
2010-05-14, 15:15
själv skriver jag ner hantelns vikt å inte den totala..

btw läste lite om ditt mål.. ett tips vore å ha enklare delmål för att inte tappa motivationen.. sätt ett mål 2 till 4 månader framåt i tiden, behöver inte vara din egen vikt.. låst dig inte till den i första taget förens du tränat ett tag å vet va du har å ge!

lycka till!

Matte_
2010-05-14, 15:58
Som rickardptrsn säger, ta något delmål så du inte tappar motivationen. Men annars ser det bra ut, lycka till med viktnedgången.

Thompy
2010-05-14, 16:27
Bra idé! Har suttit och klurat ett tag och här har ni ett delmål:

Till första advent ska jag vara under 120kg.

Thompy
2010-05-15, 10:01
Gårdagens mat:

Frukost: 2 wasa havre med kaviar, ett halvt glas mjölk.

Lunch: en liten tallrik romana-soppa, ett halvt glas mjölk.

Middag: Fläskfilé i en sån där färdig svampsås med kantareller och färska champinjoner, lite potatiskroketter och sallad till.

Efter middagen: Lite chips, något glas cola och några marknadsnougater!

Gårdagen blev veckans "syndardag", så idag blir det ingen cola eller liknande, vatten ikväll. :) Jag behöver ha en dag i veckan som jag får äta lite annorlunda på, det känns bra att när man blir sugen i veckan, bara tänka på att "i helgen, då kan jag få äta det". Men nu har jag utnyttjat den dagen för veckan!

Idag blir det vilodag, min hälsena gör ont som fan. Vet inte vad jag gjort. Återstår att se hur det känns imorgon, kanske bara blir styrketräning och inget löpband. Time will tell!

Thompy
2010-05-16, 18:19
Gårdagens mat:

Frukost: Färskt grovt bröd från lokala bageriet, tre skivor med kaviar. Ett glas mjölk.

Lunch: En grillad korv med bröd med senap och ketchup. Bubbelvatten.

Middag: Grillat, kyckling, lamm och majs. Sallad till och en liten klick bearnaise. Ett glas cola och sen vatten!

Vilodag.


Idag:

Frukost: Färskt grovt bröd igen, tre skivor med kaviar. Ett halvt glas mjölk.

Lunch: En omelett på tre ägg, och ett paket bacon (140g). inget stekfett och ett glas mjölk.

Middag: En kebabsallad, tog dock bort det mesta av köttet. Bubbelvatten tills det.

Träning: 45 min på löpbandet, medelhastighet på 6.65 km/h. Hälsenan gjorde inte ont innan men efteråt var jag ganska stel. Nu såhär efteråt känns det! Vettefan vad det kan vara. Har på Voltaren-gel och hoppas det släpper. Efter det körde vi bröst/biceps. Återkommer med vilka övningar!

Thompy
2010-05-17, 19:57
Idag:

Frukost: Tre Wasa havre med kaviar. Ett glas mjölk.

Lunch: Kycklingsallad med lite caesardressing. Bubbelvatten.

Middag: Grillad kyckling utan skinn. Bubbelvatten.


Träning: 60 min spinning. Sämst pass, ligger ute på hotell och de erbjöd träning i ett närliggande gym. I en liten trång sal, instruktören klarade inte av att hålla låtarnas tempo... De som var med hade önskat låtar passet innan tydligen, blev Elvis och allt möjligt..suck! Dessutom slutade högtalarna funka efter halva passet, så då fick vi köra till en liten boombox! Haha! Men jag blev svett som aldrig förr så det var skönt.

Efteråt högg det till ordentligt i min hälsena och jag fick sätta mig, men det gjorde inte ont efteråt. Gick en sväng till ICA och efter en stund högg det till igen! Otäck känsla! Behöver jag oroa mig för att skiten ska gå av eller nåt? :S

Thompy
2010-05-18, 18:34
Idag:

Frukost: en tallrik skogsbärsyoghurt med special-k red berries, två kokta ägg med kaviar och ett glas äppeljuice.

Lunch: En banan, ett äpple och en allevo low calorie bar. Var upp till Idre i jobbet idag och jag vågade inte chansa på att det var massa matställen öppna så jag köpte med mig i bilen. Drack vatten till.

Middag: Efter råd med Pepz (thanks man!) köpte jag 170g rostbiff, och för att dämpa mitt sötsug köpte jag lite vindruvor. Har en iPhone och har lagt Livsmedelsverkets näringsinnehållsindex som ett bokmärke på startskärmen - oavsett vad jag köper tittar jag alltid i den! Vindruvor hade 75kcal/100g och 15g kolhydrater, det är taget. :)

Träning: Efter känningarna med hälsenan igår var jag tveksam till träning idag. Men, jag kunde inte hålla mig - är så jävla motiverad till det här så ni anar inte! Ställde mig återigen på löpbandet och körde 60 minuter. Började på 6.5 km/h men kände efter en stund att smärtan i hälsenan återkom, svalde stolheten och sänkte till 6.0 km/h och då efter någon minut försvann smärtan. Så idag blev det 6.06 km på 60 min, d.v.s nästan helt 6 km/h. Är nöjd med det och att jag klarade det utan att ha skitont i hälsenan.

Imorgon blir det en vilodag, så kör vi på torsdag igen.

Pepz
2010-05-19, 10:39
snabb reflektion.

din frukost är för sockertät i mitt tycke.
yoghurten bör vara naturell om du har sockrade flingor på vilket du har.
bästa vore naturell helfet yoghurt med osockrade flingor och lite torkad frukt i. + två ägg.
skippa äppeljuicen och ät ett äpple istället. juice innehåller lika mycket socker som läsk och innehåller knappast några fler nyttigheter.


dina övriga frukostar är fattiga på protein. två knäckebrödmackor och ett glas mjölk ger för lite protein,
testa hälften lättkesella(eller keso)och hälften helfet yoghurt om du vill ha något mättande. blanda i fun light om du vill ha bra smak.

Thompy
2010-05-19, 17:19
Idag:

Frukost: filmjölk, special k. Två ägg med kaviar och ett glas äpplejuice.

Lunch: Big tasty, två cheeseburgare, pommes med ostdip och en stor Cola.......nä, inte riktigt. :D två äpplen, en banan och en swebar chocolate. Lunch i bilen idag igen. Vatten till!

Middag: någon röra med potatis och köttfärs, nästan dom soppa. Mjölk till.


Träning: skulle ju ha en vilodg idag men blev en lätt promenad på 4.2 km.

Pepz: tack för tipsen! Har fått hem whey80 nu som jag ska prova nu. Ska tänka på att äta mer protein, på hotellfrukostar är det ju bara att ta vad man vill ha :) (ligger ute en del)

Thompy
2010-05-20, 18:56
Idag:

Frukost: Damn! Försov mig, skulle upp tidigt som fan idag. Blev frukost i bilen, en lowcarb protein shake (har beställt lite olika för att prova) och en starbar.

Lunch: Räksallad, en liten dressing till och bubbelvatten.


Middag: 3 wasa havre med kaviar och ett glas mjölk.


Träning: 60 minuter på bandet, avg. speed 6.3 km/h. Efter ungefär 28 minuter började jag känna av ett jävla skoskav - har nya dojor. Jävla fan tänkte jag.. pausade bandet, knöt om fort som fan och körde igen. Nä, det blev sämre.. pausade igen, knöt tillbaka. Härdade ut. Tänkte att imorgon är det vägning, jag måste köra mina 60! No sacrifice, no victory! Körde 60 och kände mig jävligt nöjd med det.

Kände knappt av något av hälsenan under passet och nu efteråt är det ganska lugnt. Skönt! Som sagt, vägning imorgon, lets hope for the best!

Thompy
2010-05-21, 05:52
Vecka 4

Midja: 135,5 cm, +/- 0, totalt -1cm
Bröst: 124 cm, -1cm, totalt -4.5cm
Vikt: 137.9kg, -1.6kg, totalt -6.1kg

Yes, skön siffra den här veckan!

OskarNorberg
2010-05-21, 06:38
Vecka 4

Midja: 135,5 cm, +/- 0, totalt -1cm
Bröst: 124 cm, -1cm, totalt -4.5cm
Vikt: 137.9kg, -1.6kg, totalt -6.1kg

Yes, skön siffra den här veckan!

Härliga minskningar! Fortsätt såhär så kommer det gå skitbra :)

Lellan
2010-05-21, 07:50
Har själv sprungit på löpband vid 120 kg vikt, näradödenupplevelse, kanske variera med rodd, crosstrainer? Vore så trist om du skadade dig.. :(

Och protein för bövelen! Ägg, skivad skinka, skippa sockrigt som kaviar om du kan (eller så finns en kaviar som heter ngt med drottning, och ska du ha kaviar, självklart ägg? :naughty: Om du gillar, det är GRYMT, mättande bra näring!).

Hade jag varit du hade jag druckit lightcola, lite guldkant kan man ha och personligen är jag dåligt övertygad om lightdryckes dålighet..

Kämpa på, 120 kg till advent fixar du! :hbang:

Thompy
2010-05-23, 11:28
Helgen har varit en "dålig" helg i viktnedgångens tecken.

Fredag:

Frukost: en proteindrink.

Lunch: käkade jag pasta med oxfile och paprika till lunch, cola light till det.

Middag: Fläskfilé med grönmögelost och sallad, vatten till.

På kvällen blev det lite chips och sen två glas cola light.


Lördag:

Frukost: 3 grova bröd med kaviar. Mjölk till.

Lunch: Räkmacka, cider till.

Middag: BBQ Ribs, pommes och coleslaw. Cider till.


Vi hade en heldag med grabbarna igår, relaxavdelningen på gustavsvik på dagen, olearys och CL-finalen på kvällen med efterföljande utgång. Blev en hel del alkohol och mår som jag förtjänar idag.. ^^

Satt och hade ångest när jag åt igår kväll. Pommes, eller potatis, är något jag inte käkat på fyra veckor och det kändes fel. Jag tänkte hela tiden "ja den här veckan kommer jag ju gå upp.." men sen kom jag till insikt: Jag ska göra det här på ett år. Om jag går upp ett halvkilo en vecka, so what? Jag har fortfarande kvar glöden och viljan, och jag KOMMER att klara det här. Så jag kopplade bort det och såg till att ha roligt istället. Ny vecka imorgon, nya möjligheter!

Lellan
2010-05-23, 11:41
Satt och hade ångest när jag åt igår kväll. Pommes, eller potatis, är något jag inte käkat på fyra veckor och det kändes fel. Jag tänkte hela tiden "ja den här veckan kommer jag ju gå upp.." men sen kom jag till insikt: Jag ska göra det här på ett år. Om jag går upp ett halvkilo en vecka, so what? Jag har fortfarande kvar glöden och viljan, och jag KOMMER att klara det här. Så jag kopplade bort det och såg till att ha roligt istället. Ny vecka imorgon, nya möjligheter!


Ohh, been there, done that.. Precis som du säger, man kan må dåligt över att man inte gör allt i viktnedgångens tecken, men det är bra att ta ett steg tillbaka och se vad man gjort. Ok, man gjorde inte det bästa valet DEN gången. Man får kalkylera in "misstag" el pauser, el vad man vill kalla det.

Om man sätter som regel att "jag äter inte potatis" och sen gör det, så har man ju inte per automatik skiftat tillbaks till ursprungsläget, varken mentalt el viktmässigt. Man åt sällanmat. That´s it. Nu känns det ännu viktigare för dig att följa vägen mot dina mål, ta vara på den känslan - på ett positivt sätt - istället för att klanka ner på dig själv för att du inte var opti.

Rent viktnedsgångsmässigt kanske det inte behövs "pauser" från ett upplägg som gör att man går ner, men för att det ska fungera praktiskt i längden, kan det behövas. Du gjorde en paus, idag mår du lite sketet pga det, imorgon har du byggt upp till mer träningsglädje och kan utnyttja glykogenpåfyllningen till ett bra pass. DET kan vara roligt i sig, du gjorde fel, nu gör du rätt, poängen är hur stora "felen" är.. se det i proportion till det andra. Ingen hit att äta igen ett överskott så att man står stilla, vilket kan hända, men hoppa på spåret igen så mår du bättre!
Kämpa! *flex*

Lellan
2010-05-23, 11:44
Förresten, kan tillägga att 1a året hade jag för vana att äta igen mina underskott, gick väl ner 10 kg under det året och känns ju som en piss i havet, men det var en bra piss.. det fick mig att tröttna på att misslyckas, till slut orkar man inte ha tid med sånt utan vill ha lite resultat.. :thumbup:

Bara det att röra sig är jättebra, kroppen kan vara lite segövertygad om förträffligheten, men ditt huvud är smartare än kroppen! Du VILL detta, försök ha roligt på vägen och var envis! :hbang:

Thompy
2010-05-24, 18:50
Har fortfarande ångest efter den jävla helgen. Mitt mål den här veckan blir att stå still i vikt. Även fast jag vet att en vecka inte spelar så stor roll så sitter det iallafall och gnager i huvudet.

Idag:

Frukost: Tre wasa havre med kaviar, ett halvt glas mjölk.

Lunch: En allevo low calorie bar, två äpplen. Vatten.

Middag: En så jävla äcklig sallad. Jag äter det mesta men bulgur är en av sakerna jag inte klarar av. Jag köpte en färdigsallad i hotellobbyn och när jag börjar röra runt i den inser jag att det är bulgur i.. petar ur räkorna och slänger resten. Fan!

Träning: Har ett stort skoskav efter mina nya joggingskor jag har på gymmet, har kört bil i foppatofflor och skavsårsplåster idag :D Men jag har med mig mina gamla skor och jag provade att gå i dom, det gick utan att det gjorde särskilt ont. Så det blev en promenad på 45 minuter idag, 4.55 km.

Thompy
2010-05-25, 19:41
Idag:

Frukost: Två hårdkokta ägg med kaviar, två grova mackor med mycket skinka och tomat. Ett glas mjölk.

Lunch: Lunchen blir slarvig nu när jag har så mycket i jobbet. Det blev 250g av den mest köttrika korven jag hittade på lidl, 95% tror jag. Bubbelvatten.

Middag: Romanasoppa. Den soppan är förjävla god! Ett paket är på ungefär 350kcal och jag åt lite mer än halva idag. Proppmätt! I love it. Drack en 250ml proteindrink också.

Provade också min påse Whey-80 idag, vanilj. Fy FAN vad överjävligt äcklig! Så om någon vill ha ett kilo Whey-80 vanilj för en femtiolapp så säg till.

Träning: 60 min på bandet, 6.33 km. Kändes bra idag. Efter det körde vi lite olika ryggövningar. Hade ingen ork att skriva ner vad alla hette, var så förbannat mycket folk på gymmet. Summa sumarum: Bra dag!

Lellan
2010-05-25, 21:30
Skriva ner övningarna är ju mindre viktigt, huvudsaken att man gör dem! Kötta! *flex*

PS: Du har pm.. :eating:

Thompy
2010-05-28, 06:23
Den här veckan har varit en riktig skitvecka. Utgången i helgen med all mat och så vidare, nu onsdag torsdag har jag haft utbildning med jobbet, med tillhörande alkohol och mat.. Som grädde på moset har jag blivit superförkyld! Jag räknade med att ha gått upp 1-1.5kg. Men...

Vecka 5
Midja: 134cm, -1,5cm, totalt -2,5cm
Bröst: 123cm, -1cm, totalt -5,5cm.
Vikt: 137,3kg, -0.6kg, totalt -6,7kg

Fråga mig inte hur! Men NÖJD!

Thompy
2010-05-30, 08:14
Som sagt, jag har åkt på århundradets förkylning, har feber osv. Är helt sänkt och har NOLL ork! Vaknade tre gånger inatt av att jag inte fick någon luft.. helt värdelöst.

Jag köpte något igår som ska bli väldigt roligt i sommar! Inlines! Jag åkte mycket när jag var yngre och tänkte att fan det måste ju vara bra och rolig träning. Så ett par K2 blev det, har även stavar till som jag tänkte prova. Så nu är det ju extra roligt och sitta i soffan och inte orka någonting! :(

Thompy
2010-05-31, 18:56
Idag:

Frukost: 2 wasa havre med leverpastej och gurka. Ett glas mjölk.

Lunch: Pasta med någon laxsås. Åt inte särskilt mycket, ingen höjdare. Vatten till.

Middag: Ungsstekt laxfilé med kall sås på lättcr.fraiche, rom, rödlök och dill. Grönsallad och vatten till.

Fortfarande förkyld som en jävla gnu. Men var ute och gick 6.23 km på 1.04 förut, ganska slött tempo med andra ord. Men skönt att vara ute en sväng och röra på sig iallafall!

Thompy
2010-06-01, 17:04
Idag:

Frukost: 2 wasa havre med leverpastej. 1 glas mjölk.

Lunch: Fiskgratäng på sej med räkor. 2 potatisar. Bubbelvatten till. En liten bit äppelkaka och en kaffe till fika efteråt. (lunch med kunder)

Middag: Romanasoppa med mjölk till.

Träning: Fortfarande förkyld men kunde inte hålla mig från inlinesen idag, strålande solsken så jag passade på! FY FAN vad jobbigt det var! Första 2 kilometrarna var som en chock, men det blev 5.17 km på 23 minuter. Men dom kändes bra, inga skav någonstans än så länge. Nästa pass då jävlar!

Pepz
2010-06-01, 20:27
fortfarande ett för lågt proteinintag.

äter du tre gånger om dagen så bör varje måltid innehålla minst 50g protein.. cirka 20g fett och kanske 30-40g kolhydrater

det motsvarar (cirka)
frukost
250g kvarg med lite mjölk/fil, sockerfri musli och torkad frukt, två ägg.

middag lunch
250g kycklingfile en avokado och en jätteportion med grönsaker och en frukt efteråt.

middag/lunch
250g lax, två normala potatisar, lite sås gjord på kvarg(lättkesella) + en sallad

Thompy
2010-06-04, 06:12
Vecka 6
Midja: 134cm, -0cm, totalt -2,5cm
Bröst: 123cm, -0cm, totalt -5,5cm
Vikt: 136,1kg, -1,2kg, totalt -7,9kg

Har varit ute och gått och inte tränat något på gymmet den här veckan p.g.a min jävla förkylning, ändå går jag ner bra. Känns skönt.

Thompy
2010-06-07, 17:34
Träning igår: Promenad 5,8 km i 6km/h takt.

Träning idag: Inlines 7,66 km på 31 minuter blankt. Jobbigt som fan men gick lite lättare än sist.

Thompy
2010-06-12, 08:24
Vecka 7
Midja: 134cm, -0cm, totalt -2,5cm
Bröst: 123cm, -0cm, totalt -5,5cm
Vikt: 136,0kg, -0,1kg, totalt -8,0kg

Anledningen till att jag stått still är min jävla förkylning som övergått till bihåleinflammation. Den här veckan har dessutom innehållit födelsedag, två baltillställningar och en bror som tagit studenten, och en syrra som slutat nian. Fullt upp med andra ord! Är så förbannat trött på den här förkylningen och äter någon medicin mot bihålorna så jag hoppas det släpper snart, måste vara frisk till semester för då ska jag ha mitt eget lilla training camp!

Thompy
2010-06-18, 06:12
Vecka 8
Midja: 134cm, -0cm, totalt -2,5cm
Bröst: 123cm, -0cm, totalt -5,5cm
Vikt: 136,5kg, +0.5kg, totalt -7,5kg

Jävligt tråkigt med första plusset, den här veckan har varit sjukt stressig. Jag har inte tränat något i princip, haft bihåleinflammation och förra helgen var det massa tillställningar med anledning av student och skolavslutningar osv. Nåja, det är ett halvt kilo och ingen big deal, nu är jag i princip frisk från inflammationen och på måndag börjar min semester= träning! Då kommer också dagboken bli uppdaterad varje dag eftersom jag inte haft tid med det nu.

Trevlig helg alla!

sp123ltd1
2010-06-18, 09:19
Vecka 8
Midja: 134cm, -0cm, totalt -2,5cm
Bröst: 123cm, -0cm, totalt -5,5cm
Vikt: 136,5kg, +0.5kg, totalt -7,5kg

Jävligt tråkigt med första plusset, den här veckan har varit sjukt stressig. Jag har inte tränat något i princip, haft bihåleinflammation och förra helgen var det massa tillställningar med anledning av student och skolavslutningar osv. Nåja, det är ett halvt kilo och ingen big deal, nu är jag i princip frisk från inflammationen och på måndag börjar min semester= träning! Då kommer också dagboken bli uppdaterad varje dag eftersom jag inte haft tid med det nu.

Trevlig helg alla!
Lycka till med träningen nu då och hoppas du inte blir sjuk igen:)

Thompy
2010-06-25, 07:52
Första semesterveckan har gått bra, jag har ätit ordentligt och tränat osv. Har haft fullt upp och tyvärr inte skrivit något här. Jag ska försöka skriva nästa vecka! Här har ni resultatet av min första vecka på mitt eget training camp! :whipped:


Vecka 9
Midja: 133cm, -1cm, totalt -3,5cm
Bröst: 122,5cm, -0,5cm, totalt -6cm
Vikt: 135,1kg, -1,4kg, totalt -8,9kg

Thompy
2010-11-08, 20:16
Här var det ett tag sen man skrev.. ska försöka briefa lite vad som hänt sen sist!

Tanken var ju i Juni när jag skrev sist att jag skulle köra på som aldrig förr under min semester. Så blev inte riktigt fallet - jag föll tillbaka och det big time. När min semester var slut och efter sommaren och allt så stog jag på 141 kg, d.v.s jag gick upp 6 kg. Nu var jag i princip tillbaka på ruta ett.

Var besviken och trött på mig själv - men tog tag i det igen. Med en stor skillnad: min sambo hängde på också! Så den 6 september började jag smått igen, men den 8 oktober drog jag och min sambo igång på riktigt!

Min målsättning från början var ju att gå på gym och köra järnet, men jag har insett att i mitt jobb som resande funkar inte det. Så jag går, 6 km om dagen ungefär. Jag har märkt att jag verkligen gillar statistik och att gå tillbaka och kolla vad jag gjort, så min iPhone är verkligen guld värd när det gäller träningen. Jag använder Runmeter för att mäta hur långt, länge och hur fort jag går. Till att kolla vikten använder jag Trackweight.

Jag tänkte att jag skulle skriva in de senaste vägningarna här nu för att sedan väga mig varje fredag - till jag nått mitt mål. Börjar från 6 sep.

6 september
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 141,5 kg
Total viktnedgång: -2,5 kg

10 september
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 139,7 kg, -1,8 kg
Total viktnedgång: -4,3 kg

17 september
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 138,9 kg, -0,8 kg
Total viktnedgång: -5,1 kg

24 september
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 137,4 kg, -1,5 kg
Total viktnedgång: -6,6 kg

1 oktober
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 137,1 kg, -0,3 kg
Total viktnedgång: -6,9 kg

8 oktober
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 136,9 kg, -0,2 kg
Total viktnedgång: -7,1 kg

15 oktober
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 134,1 kg, -2,8 kg
Total viktnedgång: -9,9 kg

22 oktober
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 132,7 kg, - 1,4 kg
Total viktnedgång: - 11,3kg

28 oktober
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 131,8 kg, -0,9 kg
Total viktnedgång: - 12,2kg

5 november
Midja: I.U
Bröst: I.U
Vikt: 129,9 kg, -1,9 kg
Total viktnedgång: - 14,1kg


Som ni ser har jag inga mått på varesig midja eller bröst. Jag tog lite bilder på mig själv när jag var som störst och på fredag vid vägning ska jag ta nya bilder för att jämföra, då kommer jag även att mäta mig.

Nu kan ni räkna med mig här igen!

Thompy
2010-11-08, 20:28
Här är mina resultat från promenaderna.

Oktober:

Antal promenader: 21
Total distans: 130,79 km
Total tid: 20 tim 36 min 34 sekunder
Genomsnittlig distans: 6,23 km
Genomsnittlig tid: 58:53
Genomsnittlig takt: 9:27 /km

V44

Antal promenader: 5
Total distans: 27,54 km
Total tid: 4 tim 12 minuter 41 sekunder
Genomsnittlig distans 5,51 km (en halvtimmes promenad drar ner)
Genomsnittlig tid 50:32
Genomsnittlig takt: 9:10 /km


DAGENS TRÄNING:

Tid: 1:02:58
Distans: 7,08 km
Genomsnittlig takt: 8:54 /km

Thompy
2010-11-09, 20:11
Idag:

Total tid: 1:07:14
Distans: 6,47 km
Genomsnittlig takt: 10:23 /km


Riktigt jävla snöoväder idag, pulsa i 2 dec snö gjorde att takten blev ju som den blev. Dessutom har dom stängt av vägar runt i kring där vi bor så jag fick dirigera två bilar också, så takten blev väl sämre än vad det ser ut. Men vi tog oss runt vår runda och det är jag nöjd med! Känns oerhört skönt efteråt.

Till kvällsmat blev det kycklingbröst med sallad!

På fredag lägger jag upp lite bilder, från i Maj när jag började och dagsfärska!

Thompy
2010-11-10, 20:03
Dagens runda var en jävla skitrunda. Mina joggingskor (köpte nya förra veckan då de gamla var slut i dämpningen, Asics Kayano 16 - GRYMT sköna!) gillade inte is och tillplattad snö och jag halkade runt som bambi på hal is. Nej, inte en meter till med dom i det här vädret! Som tur var, vann jag 1000 kronor på Postkodlotteriet idag - perfekt! Det blir ett par ordentliga kängor i goretex imorgon som jag kan gå ut och gå i nu i vinter.

Dagens runda:

Tid: 1:06:22
Distans: 5,88 km
Genomsnittlig takt: 11:17 /km


Provade att göra proteinsmoothie igår med hallon, mjölk och proteinpulver vanilj. Alltså... det där whey 80 vaniljproteinet smakar SKIT! Så Lellan - erbjudande kvarstår... ^^

Thompy
2010-11-11, 18:38
Idag har jag införskaffat mig ett par rejäla vinterskor, som ska kunna stå pall att gå med hela vintern (och förhoppningsvis några vintrar till). Det blev ett par såna här: http://www.ecco.com/file/189175/20100730170117/6815452570-1.png Riktigt sköna och inga skoskav efter jungfruresan ^^


Dagens runda:

Tid: 1:03:58
Distans: 6,28 km
Genomsnittlig takt: 10:11 /km


Nu har jag gjort vad jag kan den här veckan känner jag. Mån - tors har jag gått knappt 26 km. Förra helgen var en bra helg med bra mat osv - så jag hoppas det ger resultat imorgon. Är det minus på vågen imorgon lägger jag upp lite bilder!

Thompy
2010-11-12, 07:26
12 november
Midja: 120,5 cm
Bröst: 130 cm
Vikt: 128,7 kg, -1,2 kg
Total viktnedgång: - 15,3kg

Skönt med minussiffra! Här kommer lite bilder som utlovat, nog ser jag en liten skillnad alltid!

EDIT: Bilderna fungerade inte - dom kommer upp ikväll, hinner inte nu innan jobbet!

Thompy
2010-11-12, 16:43
Här är bilderna!

Första bilderna är från 27e april och sen de senaste är från idag.

Thompy
2010-11-12, 16:45
Dagens bilder:

Benjila
2010-11-12, 16:52
Way to go bro! Lycka till och lägg inte av denna gången! DU KLARAR DET!!! :thumbup:

Idag när jag ser tillbaka på mitt liv är jag tacksam för valet jag gjorde att ta tag i min vikt. Tiden går fort, lika så viktnedgången. Hellre lida pin i ett år över att det är jobbigt att träna / äta rätt. Än att gå runt och ångra sig hela tiden att man inte gör något åt det.

Edit: Det behöver inte vara jobbigt heller. Idag älskar jag träning galet mycket och varje träningspass är bara roligt :)

Thompy
2010-11-12, 17:29
Way to go bro! Lycka till och lägg inte av denna gången! DU KLARAR DET!!! :thumbup:

Idag när jag ser tillbaka på mitt liv är jag tacksam för valet jag gjorde att ta tag i min vikt. Tiden går fort, lika så viktnedgången. Hellre lida pin i ett år över att det är jobbigt att träna / äta rätt. Än att gå runt och ångra sig hela tiden att man inte gör något åt det.

Edit: Det behöver inte vara jobbigt heller. Idag älskar jag träning galet mycket och varje träningspass är bara roligt :)

Thanks man! Ser att du har gått ner ungefär vad jag planerat att göra. Jag resonerar precis som du, ett år för att leva 10-15 år till? Lätt. Dessutom är ju vikten det enda jag går och tänker på just nu, och så vill jag inte ha det. Nu när det börjar synas på kläder och folk börjar kommentera så sporrar det bara ännu mer!! 29 kg to go! :)

Thompy
2010-11-14, 13:17
Igår hade vi inventering hela dagen på jobbet, så mör efter det blev det soffan. Sedan på kvällen blev det en väldigt oplanerad utgång - och vilken ångest av den sen! Jag drack sex 33cl öl, och eftersom jag inte druckit på.. tja ett par månader kändes det ju mer än vanligt. Men jag kunde inte låta bli att bara tänka kalorier hela tiden. När jag vaknade imorse fick jag ångest direkt över att jag var tvungen att ta mig ut och gå! Blir en eftermiddagspromenad idag.

Men såhär i efterhand känns det ju verkligen INTE värt det. Jag är inte bakfull men dom där extra ca 1000 kalorierna känns sjukt ovärda. Men men, det var br på ett sätt för nu vet jag att jag tänker säga nej nästa gång det blir tal om alkohol.

Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter - ska till Mora och Idre i jobbet så det blir lite fjällvandring någon dag! :)

Lellan
2010-11-14, 13:40
Igår hade vi inventering hela dagen på jobbet, så mör efter det blev det soffan. Sedan på kvällen blev det en väldigt oplanerad utgång - och vilken ångest av den sen! Jag drack sex 33cl öl, och eftersom jag inte druckit på.. tja ett par månader kändes det ju mer än vanligt. Men jag kunde inte låta bli att bara tänka kalorier hela tiden. När jag vaknade imorse fick jag ångest direkt över att jag var tvungen att ta mig ut och gå! Blir en eftermiddagspromenad idag.

Men såhär i efterhand känns det ju verkligen INTE värt det. Jag är inte bakfull men dom där extra ca 1000 kalorierna känns sjukt ovärda. Men men, det var br på ett sätt för nu vet jag att jag tänker säga nej nästa gång det blir tal om alkohol.

Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter - ska till Mora och Idre i jobbet så det blir lite fjällvandring någon dag! :)

Heja heja! En viktnedgång utan motgångar förbereder dig inte för livet "efter", man är ju nämligen inte "klar" när man är i mål.

Tycker du jobbar på asbra, ge dig själv lite cred! Herregud, mitt första år gick jag ner 10 kg och det var bland det svåraste jag gjort, fy fan.. Nu väger jag efter ett par år fortfarande under 80 istället för över 130 och det är ett helt annat liv, jag lovar dig. Visst, jag är kanske inte superfit, men mår verkligen superbra. Känns som att man orkar allt, både fysiskt och psykiskt starkare, självkänslan grundas, man växer in i en identitet som känns mer som en själv.. Du kommer klä bra som normalviktig! :thumbup:

Inte nog med att man "får" 10 år extra att leva, de blir så mkt gottigare när man kan slappna av. Äta bra, träna bra, överlag, och så slarva ibland och slöa ibland utan ångest, för man har balansen i stort. Kämpa kämpa!

Och hälsa min gamla hemort Mora, vinka! :D

Thompy
2010-11-15, 20:31
Jag märker redan, efter "bara" 15 kg att allting går otroligt mycket lättare - trappor, lyft, träning osv. TACK för stödet, Lellan!!

Idag är det måndag och back to reality. Är i Mora för kvällen och hotellet har tillgång till ett gym här - som är så jävla kass. Men, det var skönare att vara inne och stå på band än ute i kylan.

Dagens pass:

20 minuter crosstrainer, jag har ingen aning om hastigheter och sånt utan körde bara på.

60 min löpband
Längd: 6,73 km
Genomsnittlig takt: 8:55 /km


Imorgon blir det att knalla runt på Idre fjäll, ska bli GRYMT skönt!!

Thompy
2010-11-16, 17:54
Tänkte ju ta en kvällspromenad nu på Idre fjäll - men det är ju KOLsvart ute! Inga lysen någonstans, känns lite halvläskigt att gå runt i skogen då.. nej, jag kör lite situps och sånt på rummet och så går jag lite extra imorgon istället.

Thompy
2010-11-16, 20:19
Nej det där med att inte gå ut och gå idag höll inte - fick totalabstinens av att sitta i stugan så jag drog på mig kläderna och traskade ut! Blev att traska i lite backar fram och tillbaka för att bara dra ut på tiden så rundan blev en stund iallafall. Folk lär ju undrat vad fan jag höll på med.. gick ut och in bland alla stugor... ^^ Bifogar en bild på rundan! :)

Tid: 52:44
Distans: 5,06 km
Genomsnittlig takt: 10:25 /km

Thompy
2010-11-17, 20:43
Idag:

Tid: 57:42
Distans: 6,18 km
Genomsnittlig takt: 9:21 /km

Takten blir lite sämre nu när man måste gå i tunga kängor, är inte samma "studs" i skorna så det känns svårare att hålla uppe takten.

Thompy
2010-11-18, 19:35
Dagens:

Tid: 1:00:03
Distans: 6,58 km
Genomsnittlig takt: 9:08 /km

Gick bra idag, pinnade på helt okej. Återigen känner man verkligen skillnad från att gå i ordentliga löpskor med bra dämpning till dom här kängorna - dock är dom faktiskt helt okej att gå i! Sköna men inte samma kraft i stegen.

Vad tycker ni om mjölk? Jag brukar dricka ett glas till frukost och ett till middagen, är det värt att byta ut mot vatten för att spara in på kalorierna, kontra vad det ger?

Nu är veckan avklarad och vägning imorgon. Helgen var ju som den var, så jag är glad för vilket minus det än står, bara jag inte går upp. Håll tummarna!

Thompy
2010-11-19, 07:11
19 november
Midja: Ej mätt, föregående vecka 120,5 cm
Bröst: Ej mätt, föregående vecka 130 cm
Vikt: 127,2kg, -1,5 kg
Total viktnedgång: - 16,8 kg

Ah! Riktigt skönt! :)

MackeJuve
2010-11-20, 01:31
Fan vad kul att se :D Är inte illa med nästan 17 kg redan, tyder ju på att det går bra. Du verkar vara väldigt motiverad och noggrann/seriös så det här ska inte vara några problem alls!

Thompy
2010-11-20, 12:22
Dagens:

Tid: 59:32
Distans: 6,07 km
Genomsnittlig takt: 9:49 /km

Har snöat inatt så det blev lite pulsande. I början hade jag problem med mina benhinnor men dom känner jag inte av för fem öre längre - vilket är GRYMT skönt!

Jag är jävligt sugen på lite gym, men min axel spökar fortfarande och jag vet inte vad som är fel. Läkarna sa att det var en inflammation, så jag käkade antibiotika i tre månader utan resultat. Gick sedan till en "trollkarl" som tryckte lite i ryggen och ryckte lite i axeln och vips - smärtan borta! Men den kom tillbaks, dock i mindre skala och då gick jag till honom igen. Samma procedur, smärtan borta men kom tillbaka i mindre skala. Så nu har jag mindre ont men det är fortfarande märkbart när man tar i med axeln, skulle vilja bli helt frisk. Får se om jag ska till honom igen eller prova antibiotika. Lagom trött på skiten i alla fall! Skulle vilja simma sen på min semester under julen nämligen.

Thompy
2010-11-20, 12:24
Fan vad kul att se :D Är inte illa med nästan 17 kg redan, tyder ju på att det går bra. Du verkar vara väldigt motiverad och noggrann/seriös så det här ska inte vara några problem alls!

Tack!! Motivationen är på topp just nu, och att resultaten fortsätter komma gör inte saken sämre! :bpump:

Thompy
2010-11-21, 12:47
Idag:

Tid: 59:01
Distans: 5,96 km
Genomsnittlig takt: 9:54 /km

Idag var det riktigt moddigt ute, och tungt att gå. Takten blev som den blev, men man får verkligen kämpa när det är sånt här skitväder!

Om vi sammanfattar veckan:

Antal promenader: 6 (vilodag fredag)
Total tid: 5:49:02
Total distans: 36,57 km
Genomsnittlig distans: 6,09 km
Genomsnittlig tid: 58:10
Genomsnittlig takt: 9:33 /km

Nu avslutar vi veckan framför tvn! Först lite CoD Black ops och sedan ska jag och tjejen börja plöja Harry Potter-filmerna. Känns lagom mysigt nu inför jul.. :)

Thompy
2010-11-22, 18:58
Idag:

Tid: 1:11:28
Distans: 7,34 km
Genomsnittlig takt: 9:45 /km

Blev en lite längre runda idag, skönt men tungt att gå i snön som sagt.

Ska börja ta antibiotika för axeln igen och se om det hjälper - är så jävla sugen på att simma! Kör antibiotikan i tio dagar nu så får vi se om det händer något, annars får jag söka mig till vårdcentralen igen. Håll tummarna!

Thompy
2010-11-23, 19:36
Idag:

Tid: 59:01
Distans: 6,10 km
Genomsnittlig takt: 9:40 /km

Gooooo' jävla vind idag!

Thompy
2010-11-24, 17:29
Idag:

Tid: 1:00:00
Distans: 6,57 km
Genomsnittlig takt: 9:08 /km

Idag gick jag på löpband, skönt med tanke på vilket jävla väder det är utanför fönstret! Efter ungefär 30 minuter började jag få skoskav - vad fan! Vägrade ge upp utan körde på, när det var tjugo kvar snörade jag upp skon och körde klart. Nu har jag ett rätt fett skoskav, men bara att tejpa imorgon!

Körde även lite styrka, för att testa på axeln (som känts ganska bra nu sen i måndags).

Övningarna jag körde

Biceps curl i kabelmaskin 3x10 reps. Vikt vet jag inte, numrerade vikter. jag körde på nr 5.
Triceps curl i kabelmaskin 3x10, samma maskin fast vikt nr 6.
Latsdrag i kabelmaskin 3x10, körde nog på vikt 9 eller 10.

Provade även bänkpress i maskin men det stack till i axeln och då la jag av direkt. Någon som vet vad de här nuffrerna på maskinerna brukar motsvara?

Thompy
2010-11-25, 18:41
Idag:

Tid: 1:01:15
Distans: 6,24 km
Genomsnittlig takt: 9:49 /km

Nu har jag gjort vad jag kunnat den här veckan. Fuskade lite förra helgen, vi hade fikabjudning på lördagen så det blev diverse fikabröd, och på söndagen köpte vi utemat (kebabrulle), så förra helgen var inte optimal tyvärr.

Men just nu känns det som att jag struntar i vad det står på vågen imorgon - jag känner mig sjukt taggad och mår väldigt bra! Om det så är plus imorgon kommer jag köra 110% nästa vecka och även i helgen! Nu ska jag äta lite soppa, kolla på Robinson och sen invänta vägning imorgon... :)

Thompy
2010-11-25, 20:28
Någon som vet var det går att få tag på ett par hantlar för en hyfsat billig penning? Behöver inte vara några värstingar och runt 20kg på varje är väl lagom (lösa vikter då så man kan ställa om dom) Någon som kan hjälpa en lekman här? ^^

Thompy
2010-11-26, 09:26
26 november
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt, mäter detta vid jul.
Vikt: 126,2kg, -1,0 kg
Total viktnedgång: - 17,8 kg

Går stadigt neråt, 1 kg känns okej med tanke på det fusket som var förra helgen. Skönt att inte stå still iallafall! 6,2 kg till 120, nu börjar det kännas bra... :whipped:

Thompy
2010-11-27, 11:17
Idag:

Tid: 1:01:29
Distans: 6,09 km
Genomsnittlig takt: 10:05 /km

Idag blev det en runda före frukost och fy fan vad det kändes! Noll ork, pulsande i snön och nu är jag lite mör :)

Dagens frukost:

Thompy
2010-11-29, 17:51
Hmmz. Första advent igår, no good... pepparkakor blev det och någon lussekatt också. Har blivit lite slarv två helger i rad och det gillas INTE! Ska man jämföra med hur det var förut är det ju dock en piss i nilen ,men ändå. Det har varit i samband med att vi varit bortbjudna. Nej, i helgen blir det hemmamys och FULL KONTROLL! *grr27*

Har varit hos mina svärföräldrar i helgen och så fort jag kommer ifrån min hem-zon känns det skitjobbigt! Att inte ha kontroll över vad som serveras, och hos svärföräldrarna vill man ju inte bara rata maten, utan jag fick helt enkelt äta med förnuft. Nu var det inget katastrofkäk, stek och potatis och sås. Åt stek, sås och sallad.

Som sagt, det här med att inte kunna styra över maten får jag lite ångest över. Som imorgon så kommer jag antagligen åka iväg och käka med lite kunder, och då ploppar ju frågan upp direkt i mitt huvud: vad fan serveras? Nu är vi inte i någon storstad så att hoppas på en kanonbuffé av sallad är bara att glömma... Nåja, får hoppas på rostbiff, kyckling eller liknande och så lite sallad till det.

Måndag!

Löpband
Tid: 1:00:00
Distans: 6,60 km
Genomsnittlig takt: 9:05 /km

Har åkt på en jävla förkylning, men gick ner och ställde mig på bandet och det kändes hellugnt, körde på ganska bra. Men efteråt tänkte jag köra lite armar och jag var HELT slut, kände mig nästan yr när jag började - så jag körde bara biceps curl och sen var det slut.

Ingen som hade tips på var jag kan få tag på hantlar? :bpump:

Thompy
2010-12-02, 20:35
Förkylningen har satt sina spår, har haft träningsuppehåll i tre dagar nu. I tisdags hade jag feber på kvällen och däckade på hotellet vid niosnåret. Har dock fortsatt att äta som vanligt så jag har förhoppningsvis inte gått upp något. Vi får se imorgon!

Thompy
2010-12-03, 07:40
26 november
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt, mäter detta vid jul.
Vikt: 125,1kg, -1,1 kg
Total viktnedgång: - 18,9 kg

Funderar på när jag ska sätta nästa viktmål. Kanske ska köra över jul nu och se hur det går, och sen sätta ett mål efter det? Eller vad tycker ni?

Thompy
2010-12-03, 07:51
Nu står det 26 November där över men det ska ju så klart vara 3 December.

Lellan
2010-12-03, 08:07
Någon som vet var det går att få tag på ett par hantlar för en hyfsat billig penning? Behöver inte vara några värstingar och runt 20kg på varje är väl lagom (lösa vikter då så man kan ställa om dom) Någon som kan hjälpa en lekman här? ^^

Kolla blocket, eller ö&b och liknande lågpriskedjor el stora butiker nu till jul, funderar på detsamma själv faktiskt!

Och du, INTE träna förkyld.. :nono: Men det verkade du märka. Men hjärtmuskelinflammation tex är ju inte att leka med.

Förstår att det är stressande med bjudningar, men gör precis som du gör - välj de alternativ som känns ok - och så tycker jag att du ska passa på att njuta då när du äter av dem. Ibland tuggar man bara i sig lite halv-ågrenigt, men det är helt ok att ta lite och verkligen smaka på det istället. :)

Tycker det verkar gå finfint trots verklighet och jul i antågande, kämpa på! Det är ju vad man gör på stora hela taget som ger mest, och de enstaka gånger man får avvika från stigen - om man inte då går berzerk utan väljer russinen ur kakan så tycker jag du kan tillåta dig att slippa ågren. Man blir inte smal av den.. ;)

Du fixar det! :hbang:

Nykropp
2010-12-03, 15:47
Någon som vet var det går att få tag på ett par hantlar för en hyfsat billig penning? Behöver inte vara några värstingar och runt 20kg på varje är väl lagom (lösa vikter då så man kan ställa om dom) Någon som kan hjälpa en lekman här? ^^

Rusta har bra hantlar.
Detta var en riktigt bra journal! Skall absolut följas! Bara att kötta på som fan nu. Tillsammans är vi starka och oövervinnerliga.

Thompy
2010-12-03, 22:44
Rusta har bra hantlar.
Detta var en riktigt bra journal! Skall absolut följas! Bara att kötta på som fan nu. Tillsammans är vi starka och oövervinnerliga.

Tack för tipset! Har kikat på Rusta nu och de har ju ett par vettiga set, blir nog att slå till på 50kg setet!

Har kollat på den här videon ett par gånger för att boosta självkänslan - works every time. Ingen nyhet men ack så bra!

http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs

Thompy
2010-12-04, 17:17
Idag:

Tid: 59:28
Distans: 6,20 km
Genomsnittlig takt: 9:35 /km

Grymt skön runda idag! Skönt att gå ut och gå igen efter fyra dagars uppehåll! Kan äntligen ha min vinterjacka igen också :)

Thompy
2010-12-04, 17:23
Tänkte på det här med kosttillskott. Jag har använt en burk Jetfuel Pyro men har inte märkt någon särskild skillnad, mer än att mitt sögsug minskade. Har även lite koffeintabletter jag tagit vid behov. Tycker ni jag ska ta något annat? EAA?

Nykropp
2010-12-04, 19:02
Jag tycker det bästa är om du klarar dig utan tillskott alls. Jag kör whey100% och omega 3. Thats it. Sover du ordentligt och äter ordentligt tycker jag att det bör räcka. :)

Thompy
2010-12-06, 21:09
Idag:

Tid: 1:02:20
Distans: 6,13 km
Genomsnittlig takt: 10:10 /km

Har varit hos trollkarlen idag med axeln, ska dit igen på torsdag. Hoppas att den blir 100% bra, så att jag kan börja simma under julledigheten!

Thompy
2010-12-07, 18:38
Idag:

Tid: 54:43
Distans: 6,11 km
Genomsnittlig takt: 8:58 /km

Idag gick jag min och sambons runda själv eftersom hon fick rycka in och jobba kväll - och det kändes faktiskt riktigt bra. Största anledningen till att det gick så mycket snabbare än igår stavas: musik! Med lite klubbmusik i öronen pinnar benen på ännu bättre.

Innan jag gick ut så var jag rätt seg, men tog 200 mg koffein 5 minuter innan jag gick ut och sen var det bara att klä på sig och köra. FAN vad skönt det kändes när jag var ute! Ett tag hade jag sån adrenalin att jag fanemig kunde tagit GSP's plats i oktagonen på lördag och spöat skiten ur äcklet Koscheck! GSP's första match sen UFC 111. Femte matchen i rad nu som han kommer försvara bältet. Missa inte det alla UFC-fans!

Thompy
2010-12-08, 19:28
Idag:

Tid: 56:54
Distans: 6,13 km
Genomsnittlig takt: 9:17 /km

Nöjd även med dagens runda, sambo tillbaks och utan musik! :)

Jag kommer att väga mig imorgon istället för på fredag, för imorgon kväll har vi julbord/fest med jobbet. Fusk kanske några tycker men det känns faktiskt sådär att veta att jag har invägning fredag morgon när jag sitter på ett julbord. Inte för att jag ska frossa i allt jag ser men det vore kul att kunna äta lite gott! Så som sagt, invägning imorgon.

Axeln känns för övrigt MYCKET bättre, till 95% återställd. Ska till trollkarlen imorgon igen för att kolla om det behövs något mer. Sen siktar vi på att ta det lugnt fram till mellandagarna - då får jag äntligen prova att simma! :hbang::hbang::hbang:

Thompy
2010-12-09, 07:13
9 december
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt, mäter detta vid jul.
Vikt: 124,2 kg, -0,9 kg
Total viktnedgång: - 19,8 kg

Första veckan under ett kilo viktminskning på länge, men så är denna veckan en dag "kort" också. Då får vi väl se till att nästa vecka blir desto mer? ^^

Thompy
2010-12-11, 15:51
Tid: 1:02:09
Distans: 6,11 km
Genomsnittlig takt: 10:10 /km

Nysnö är förjävligt att gå i..

Thompy
2010-12-13, 19:46
Tid: 55:27
Distans: 5,91 km
Genomsnittlig takt: 9:23 /km

Så jävla sugen på att simma! Blir nog att prova i helgen..

Thompy
2010-12-14, 19:14
Och så idag igen...

Tid: 1:04:10
Distans: 6,53 km
Genomsnittlig takt: 9:50 /km

Tiden stämmer inte riktigt, eftersom vi stannade och pratade i 8-9 minuter och jag vet inte hur min app gör med tiden då, om den känner av att vi stannade osv. Vi pinnade på i ungefär samma tempo som igår.


Sen första Oktober har jag gått styva 303 km, fördelat på 49 promenader! :whipped:

Thompy
2010-12-16, 20:11
Igår:

Tid: 54:56
Distans: 6,08 km
Genomsnittlig takt: 9:02 /km

Idag:

Tid: 58:02
Distans: 5,93 km
Genomsnittlig takt: 9:47 /km




Rolig träningsdagbok va? Axeln ömmar lite fortfarande så jag väntar med simningen, eventuellt att jag provar på söndag. Invägning imorgon. Förra helgen inkl. julbord har säkert satt sina spår. Längtar tills den här jävla skitmånaden är över!

Thompy
2010-12-17, 07:31
17 December
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt, mäter detta vid jul.
Vikt: 123,5 kg, -0,7 kg
Total viktnedgång: - 20,5 kg

Ja, med tanke på att det var julfest med jobbet i torsdags och en reunion med utgång i lördags får jag vara nöjd med detta. Som sagt, den här månaden är ju en skitmånad och jag längtar tills den är över! Men - totalnedgången är över 20 kg! :thumbup:

Lellan
2010-12-17, 09:08
17 December
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt, mäter detta vid jul.
Vikt: 123,5 kg, -0,7 kg
Total viktnedgång: - 20,5 kg

Ja, med tanke på att det var julfest med jobbet i torsdags och en reunion med utgång i lördags får jag vara nöjd med detta. Som sagt, den här månaden är ju en skitmånad och jag längtar tills den är över! Men - totalnedgången är över 20 kg! :thumbup:

Attans vad BRA!!! :hbang: Känner faktiskt lite likadant ang den här månaden, har ätit det jag "måste" av julgott och nu blir det ju typ artighetsätande resten, gillart inte men man kan ju göra det bästa av det.

Håll uppe tempot in i 2011 sen, kämpa på!

Thompy
2010-12-17, 18:51
Attans vad BRA!!! :hbang: Känner faktiskt lite likadant ang den här månaden, har ätit det jag "måste" av julgott och nu blir det ju typ artighetsätande resten, gillart inte men man kan ju göra det bästa av det.

Håll uppe tempot in i 2011 sen, kämpa på!

TACK! Vi håller ut December nu! :)

Har gått runt och mått väldigt bra idag, det känns skitbra just nu och jag är tagg (fortfarande) som fan. Imorgon blir det promenix som vanligt, sen på söndag ska jag prova simma. Som jag längtar.... *love*

Thompy
2010-12-18, 11:51
Dagens lilla runda:

Tid: 1:05:08
Distans: 6,68 km
Genomsnittlig takt: 9:45 /km

Nu ska jag åka iväg på julbord, svärföräldrarna bjuder ut oss. Jag hoppas på mycket vilt på bordet så man äter någorlunda bra! ;) Imorgon blir det som sagt att simma!

Thompy
2010-12-19, 12:02
Nyss hemkommen från simhallen, med följande reflektioner:

Jag är inte hundra bra i axeln än. Det kändes lite i det första momentet av bröstsimtagen, och när jag tryckte ifrån. Kunde med andra ord inte köra 100%. Jag får nog lugna mig några veckor till innan jag kör för fullt där.

Det blev i alla fall 40 minuter bröstsim. Jag räknade inte längderna men tog tid på en normal-längd och det tog 40 sekunder. Bassängen är 25 m, á 60 längder (+/- någon längd då), så runt 1500 m.

Thompy
2010-12-21, 09:21
Gårdagen:

Tid: 1:05:20
Distans: 6,49 km
Genomsnittlig takt: 10:04 /km

Go jävla nysnö att pulsa i, alltid lika uppskattat! Idag är det -20 så ikväll blir det spännande att gå ut..

EDIT: Just det, beställde Sloow protein vanilj igår, den ska vi prova imorgon! Har dessutom en i princip oanvänd påse Whey 80 vanilj (1kg) som någon kan få ta hand om! Någon som känner sig manad?

Lellan
2010-12-21, 09:57
Gårdagen:

Tid: 1:05:20
Distans: 6,49 km
Genomsnittlig takt: 10:04 /km

Go jävla nysnö att pulsa i, alltid lika uppskattat! Idag är det -20 så ikväll blir det spännande att gå ut..

EDIT: Just det, beställde Sloow protein vanilj igår, den ska vi prova imorgon! Har dessutom en i princip oanvänd påse Whey 80 vanilj (1kg) som någon kan få ta hand om! Någon som känner sig manad?

Åh, jag! *vinkar* :D

Bor du i Örebro el är jag ute å cyklar?

Härligt med nysnöpuls, gjorde detsamma i söndags, såååå gött! Skönt när man verkligen kan njuta av något och det inte är annat än bra för en. När det är för kallt kan luftrören krångla dock, föredrar själv att andas i halsduk (stoppa en extra i fickan om den 1a blir fuktig), lite behagligare. God jul i förskott!

Thompy
2010-12-21, 20:45
Åh, jag! *vinkar* :D

Bor du i Örebro el är jag ute å cyklar?

Härligt med nysnöpuls, gjorde detsamma i söndags, såååå gött! Skönt när man verkligen kan njuta av något och det inte är annat än bra för en. När det är för kallt kan luftrören krångla dock, föredrar själv att andas i halsduk (stoppa en extra i fickan om den 1a blir fuktig), lite behagligare. God jul i förskott!

Kumla, close enough! Ska jag skicka den eller hur ska vi göra? Du kan betala frakten så är vi kvitt. Deal? :)

Idag var jag lite klen och stannade inne... termometern kröp ner till -21 och det var så J***A kallt ute så jag sket i det. Får småspringa lite imorgon istället och hoppas det är lite varmare då.

Lellan
2010-12-21, 20:49
Kumla, close enough! Ska jag skicka den eller hur ska vi göra? Du kan betala frakten så är vi kvitt. Deal? :)

Idag var jag lite klen och stannade inne... termometern kröp ner till -21 och det var så J***A kallt ute så jag sket i det. Får småspringa lite imorgon istället och hoppas det är lite varmare då.

Deal, va nice! Du är värsta tomten juh! Pm:a kontonr så betalar jag in på studs om du vet summan o vi fixar d praktiska.. Tack! *kissass*

Å hörru tomten, ska du småspringa andas du genom skägget el halsduk, inte förkyla sig inför julen nu! :thumbup:

Thompy
2011-01-10, 21:42
Häpp!

Har gått ett tag sen jag skrev här nu. Julmaten har lagt sig och idag började vardagen på riktigt efter alla helgdagar - vilket kändes riktigt skönt! Under julen har jag och sambon hållit igång med promenader men inte riktigt ätit rätt. Har inte vägt mig exakt men jag tror jag stått still, eventuellt gått upp något hekto. Den här veckan kör jag på som vanligt igen och kör vägning fredag så får vi se vad vågen säger! 6 månader till BEACH 2011! =)

Idag:
Tid: 1:03:28
Distans: 6,02 km
Genomsnittlig takt: 10:33 /km

Galet halt idag, köpte mig broddar på vägen hem från jobbet och utan dom hade jag nog legat ner ett tiotal gånger. :-)

Thompy
2011-01-14, 07:11
14 Januari
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt
Vikt: 122,4 kg, -1,1 kg
Total viktnedgång: - 21,6 kg


Första vägningen efter "juluppehållet" om vi får kalla det så. Känns underbart skönt att ligga på rätt sida, och nu är det bara 7,4 kg till nästa delmål - 115 pannor. Var ute och gick igår och i förrgår också men har inte skrivit in dom.

Thompy
2011-01-21, 09:09
Ingen särskild aktivitet i den här journalen för tillfället..

Jag var magsjuk i förra veckan och nu verkar det som att mitt immunförsvar gick i bott - nu är det dunderförkylning som gäller. Är så förbannat trött på att vara sjuk nu! Har haft feber under veckan men den har släppt. Träningen har blivit lidande men jag har hållt kosten. Förra helgen var jag ute och svirade och det blev ölhävande och onyttig mat. Den här helgen ska det bli så OTROLIGT skönt att bara vara hemma, äta gott och bra och ta det väldigt lugnt. Veckans siffror ser ut såhär:

21 Januari
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt
Vikt: 121,9 kg, -0,5 kg
Total viktnedgång: - 22,1 kg

Thompy
2011-01-28, 12:05
Är fortfarande sjuk, därför ingen aktivitet här - fortsätter dock skriva lite resultat så ni (?) kan hänga med där iallafall.

22 Januari
Midja: Ej mätt
Bröst: Ej mätt
Vikt: 120,9 kg, -1,0 kg
Total viktnedgång: - 23,1 kg

Frågan är när man ska ta nya bilder? Under 120.. :)

Vi har två mässor nu med jobbet och där är det mycket hinder på vägen tyvärr. Jag ska verkligen försöka att hålla mig i tyglarna allt vad jag kan, men det är lätt att det slinker ner skräpmat och dylikt när det inte finns så mycket tid till annat. Efter mässorna hoppas jag att jag är helt frisk och kan komma in i träningslunken igen!! :whipped:

g109
2011-02-23, 17:34
vad hände?

Thompy
2011-05-27, 06:14
Här var det ett tag sen man skrev...Men här har ni lite bilder efter ett drygt år av projekt viktminskning! På före-bilderna 144 kg, efter 118. Har 19 kg kvar att ta tills jag nått mitt mål - vilket jag kommer ta till jul. Trevlig sommar på er allihop!

http://img545.imageshack.us/img545/8343/freefter.jpg
http://img813.imageshack.us/img813/8823/freefter2.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/3679/freefter3.jpg

Second
2011-05-27, 09:18
Fasen du måste ju kämpa på! Vi vill ju läsa/följa/peppa hela vägen!
Kom igen!! :whipped:

viktor87
2011-05-27, 09:51
Sjukt bra jobbat!
Hur går det med inlinesen du köpte förra året? Blir det nått åka?
Kämpa på!!

Thompy
2011-05-27, 11:50
Second:
Tycker själv att boken blev lite enformig när jag enbart skrev att jag gick.. och gick.. och gick.. :P Men jag kan ta upp skrivandet igen, absolut!

viktor87:
TACK!!
Det har blivit ett par rundor, nästa steg är att köpa stavar till dom. Har tänkt att åka en del på semestern. När jag ligger borta på jobb är det enklare att bara köra pw och när jag är hemma vill tjejen med ut och gå så det har blivit så. Men det ska bli mer av det. :)

Chrilleftw
2011-05-27, 11:56
Fyfan vilken skillnad på bilderna! Herregud vad bra kämpat! Fortsätt såhär, jävlar så inspirerande detta var!

Thompy
2012-04-20, 07:22
Då var man tillbaka igen!

Har tänkt att börja skriva här igen för att peppa mig själv ytterligare. Min viktminskning har tagit längre tid än beräknat, men har åtminstone gått åt rätt håll. Ligger just nu på 108,8 kg. Bilderna är dagsfärska.


http://img26.imageshack.us/img26/2628/april123.jpg
http://img688.imageshack.us/img688/3945/april122.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/2167/april121.jpg


Några mål under sommaren:
* Halvvättern 10 juni (ej helt 100% spikat, men så gott som)
* Midnattsloppet Göteborg 25 Augusti

Har alltså börjat springa lätt och köpt mig en landsvägscykel. Återkommer med mer info under dagen. :)

Thompy
2012-04-20, 09:25
Har skaffat en pulsklocka som hjälp i min träning, en Suunto Quest som jag är riktigt nöjd med! Pulsband och sen en fotsensor som hjälper till att mäta distans. Här är senaste löppasset. Mitt mål är att springa midnattsloppet under timmen, så dom här fem kilometrarna var mest för att se vilket tempo man ska hålla. Höll för sakta första varvet (springer i elljusspår á 2,5 km) och för fort andra... nåja.

http://www.movescount.com/moves/move5036401

Har inte sprungit min första mil ännu, men kom igång med löpträningen för två veckor sen, så jag antar att jag inte ska stressa för mycket. Har provat på 7,5 km och det var inga större bekymmer!

Melinda
2012-04-20, 09:28
Tummen upp! Riktigt bra gjort :D

Thompy
2012-04-20, 10:28
Tummen upp! Riktigt bra gjort :D

Tack Melinda!! *cupid*

Melinda
2012-04-20, 17:06
Tack Melinda!! *cupid*

Bara att kämpa vidare! Försöker själv minska i vikt men det är lättare sagt än gjort att ändra på så inbitna vanor. Men det går åt rätt håll iaf. Står just nu stilla i vikten men ökar vikterna på gymmet :) ska lägga om kost osv vid månads skiftet här nu :)

Thompy
2012-04-21, 10:29
Bara att kämpa vidare! Försöker själv minska i vikt men det är lättare sagt än gjort att ändra på så inbitna vanor. Men det går åt rätt håll iaf. Står just nu stilla i vikten men ökar vikterna på gymmet :) ska lägga om kost osv vid månads skiftet här nu :)

Vad jag har märkt är att man ofta har för bråttom. Nu när jag ändå gått ner såpass mycket frågar ju folk ofta hur jag gjort. Jag berättar och får ofta till svar "ja jag ska också börja gå ner i vikt, ska sluta äta det och det och det och gå två timmar om dagen". Det fungerar säkert en vecka eller två, sen är man tillbaka i gamla vanor. Been there done that. För mig har det fungerat bäst att successivt öka graden av träning och strikt kost!

Dagens träning:

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 29'41
Genomsnittlig puls: 177 bpm
Högsta puls: 193 bpm

http://www.movescount.com/moves/move5069518

Kändes helt okej idag, får ont i ryggslutet i slutet av varje pass, är rätt otränad där och det märks att jag varit tung. Jag svankar lite också, tror att det har med det att göra.

Sprang med min sambo, vi har gjort den här resan tillsammans. Hon var inte alls lika stor som mig från början men har ändå gått ner nästan 25 kg - superstolt över henne!

Thompy
2012-04-22, 17:24
Dagens:

PW i lagom tempo. Försöker köra PW varannan och springa varannan nu i början, så får vi se vad resultatet blir utav det. Hoppas att kunna klämma in minst ett cykelpass den här veckan, förhoppningsvis två.

Tid: 55'24
Distans: 6,61 km
Genomsnittlig puls: 121 bpm


http://www.movescount.com/moves/move5090020

MrLomax
2012-04-22, 22:32
Vad jag har märkt är att man ofta har för bråttom. Nu när jag ändå gått ner såpass mycket frågar ju folk ofta hur jag gjort. Jag berättar och får ofta till svar "ja jag ska också börja gå ner i vikt, ska sluta äta det och det och det och gå två timmar om dagen". Det fungerar säkert en vecka eller två, sen är man tillbaka i gamla vanor. Been there done that. För mig har det fungerat bäst att successivt öka graden av träning och strikt kost!Håller med. Svårt att gå från 0 till full gas direkt. Man behöver en startstäcka, en uppvärmning. För mig har det varit viktigt att sätta upp tydliga kortsiktiga mål för att lyckas. Man kan inte gå från att leva som Elvis Presly till Anna Skipper-style på en dag. Dömt att misslyckas.
Dagens träning:

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 29'41
Genomsnittlig puls: 177 bpm
Högsta puls: 193 bpmBra jobbat!
Är det rekordet? Vad är rekordet? Hur mycket kan du förbättra på 1 månad tror du? Tar du tid för att tävla mot dig själv eller är tidtagandet oviktigt? Springer du på löpband, elljusspår eller på asfalt?
Kändes helt okej idag, får ont i ryggslutet i slutet av varje pass, är rätt otränad där och det märks att jag varit tung. Jag svankar lite också, tror att det har med det att göra. Jo, man sjunker ihop som en säck potatis emellanåt. Hehe :)
Sprang med min sambo, vi har gjort den här resan tillsammans. Hon var inte alls lika stor som mig från början men har ändå gått ner nästan 25 kg - superstolt över henne!:hbang:

Thompy
2012-04-23, 08:59
Är det rekordet? Vad är rekordet? Hur mycket kan du förbättra på 1 månad tror du? Tar du tid för att tävla mot dig själv eller är tidtagandet oviktigt? Springer du på löpband, elljusspår eller på asfalt?

Mitt rekord just nu ligger väl på 29'30 tror jag. Jag gillar statistik och att följa upp förbättringar/försämringar så det är nog mest därför jag tar tid. Pulsklockan är ett GRYMT hjälpmedel om man vill springa mot tid!

Jag har precis börjat med att springa, det här är min tredje vecka. Bara på dom här tre veckorna känner jag absolut en förbättring. Från att ha haft fullt sjå att komma runt 5 km till att kunna reglera min takt för att kunna springa på tid - utan att dö. :) Tiden är utmärkt att springa mot för att utmana mig själv! Sen är det som mycket annat när det gäller träning, man vill mycket och det snabbt. Jag får intala mig själv att jag bara sprungit 3 veckor och faktiskt väger 108 pannor, det kanske inte går att springa snabbare för tillfället...

Jag springer i elljusspår, för att spara på knän och leder. Har sprungit ett pass på löpband och det gick absolut okej! Asfalt väntar jag nog lite med, kan ta något pass då och då men lägger mestadels i elljusspåret.

MrLomax
2012-04-23, 10:51
Mitt rekord just nu ligger väl på 29'30 tror jag. Jag gillar statistik och att följa upp förbättringar/försämringar så det är nog mest därför jag tar tid. Pulsklockan är ett GRYMT hjälpmedel om man vill springa mot tid!

Jag har precis börjat med att springa, det här är min tredje vecka. Bara på dom här tre veckorna känner jag absolut en förbättring. Från att ha haft fullt sjå att komma runt 5 km till att kunna reglera min takt för att kunna springa på tid - utan att dö. :) Tiden är utmärkt att springa mot för att utmana mig själv! Sen är det som mycket annat när det gäller träning, man vill mycket och det snabbt. Jag får intala mig själv att jag bara sprungit 3 veckor och faktiskt väger 108 pannor, det kanske inte går att springa snabbare för tillfället...

Jag springer i elljusspår, för att spara på knän och leder. Har sprungit ett pass på löpband och det gick absolut okej! Asfalt väntar jag nog lite med, kan ta något pass då och då men lägger mestadels i elljusspåret.Vet du att det är exakt 5 km eller kan det vara 4,8 eller så? Mät på Hitta.se eller Eniro eller har din pulsklocka GPS?

Löpbanden brukar dämpa lite, tror inte det är så stor skillnad mot elljusspåret.
Elljusspåret är klart mycket jobbigare.

Imponerade. Som en jämförelse kan vi jämföra din prestation med mig.
108 kg vs 91 kg.
5 km elljusspår vs 5 km löpband.
29:30 vs 29:20
vecka 3 vs vecka 4.

Du borde kunna kapa minst 2 minuter direkt om du skulle köra på löpband.
Självklart ännu mera på längre sikt. Under 25 är nog inga problem efter sommaren.
Vi kan pusha varandra att klara ännu snabbare tider. Nu blev jag taggad, fan att jag blev sjuk igår.

Thompy
2012-04-23, 11:06
Vet du att det är exakt 5 km eller kan det vara 4,8 eller så? Mät på Hitta.se eller Eniro eller har din pulsklocka GPS?

Löpbanden brukar dämpa lite, tror inte det är så stor skillnad mot elljusspåret.
Elljusspåret är klart mycket jobbigare.

Imponerade. Som en jämförelse kan vi jämföra din prestation med mig.
108 kg vs 91 kg.
5 km elljusspår vs 5 km löpband.
29:30 vs 29:20
vecka 3 vs vecka 4.

Du borde kunna kapa minst 2 minuter direkt om du skulle köra på löpband.
Självklart ännu mera på längre sikt. Under 25 är nog inga problem efter sommaren.
Vi kan pusha varandra att klara ännu snabbare tider. Nu blev jag taggad, fan att jag blev sjuk igår.

Spåret är 2,5 km, sitter skyltar längs vägen. Kör med runmeter som gps på telefonen, plus fotsensor kopplad till klockan. :)

Ja, löpband är ju skillnad kontra att springa ute helt klart. Ska bli intressant att se hur mycket 10 kg mindre gör! Midnattsloppet är i Augusti och då ska jag ligga kring 96-97, helst mindre såklart. :whipped:

Thompy
2012-04-23, 20:52
Dagens:

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 28'58 PB
Genomsnittlig puls: 179 bpm
Högsta puls: 197 bpm

http://www.movescount.com/moves/move5108001


Kändes bra idag också. Jag måste börja träna ryggslut för det är där det gör "mest" ont idag, även om det inte gör "ont" i ordets rätta bemärkelse.

Har ni några tips på övningar för ryggslut jag kan göra? Med/utan redskap. Hur stretchar man ryggslutet bäst?

MrLomax
2012-04-24, 00:03
Dagens:

Löpning
Distans: 5 km
Tid: 28'58 PB
Genomsnittlig puls: 179 bpm
Högsta puls: 197 bpm

http://www.movescount.com/moves/move5108001


Kändes bra idag också. Jag måste börja träna ryggslut för det är där det gör "mest" ont idag, även om det inte gör "ont" i ordets rätta bemärkelse.

Har ni några tips på övningar för ryggslut jag kan göra? Med/utan redskap. Hur stretchar man ryggslutet bäst?Helvete! Nu måste jag snarast upp på löpbandet, jag kan inte acceptera att du har bättre tid än mig!
Tyvärr är jag lite krasslig och väntar till typ måndag innan jag gör en attack. Du får vara champ en vecka. :devil:

Jag tror inte du kan punktträna det stället där du har mest ont för att slippa smärtan. Allt hänger ihop. Min röst går på att du tränar hela ryggen, magen, axlar, armar, ben, vader, fötter lite lagom så ska du se att smärtan ger med sig.
Har du ingen som kan massera din rygg? Tigerbalsam eller Voltareen Gel?
Fick väldigt många bra träffar när jag googlade "träna ryggslutet".

kanki
2012-04-24, 12:08
Bra jobbat, fortsätt så!

Thompy
2012-04-24, 18:55
Tack Kanki!!

Dagens:

PW/Löpning
Tid: 49'53
Distans: 6,79 km
Genomsnittlig puls: 145
Högsta puls: 186

http://www.movescount.com/moves/move5119512

Dagens tänkta PW blev till ofrivillig löpning, då dagens resmål Borlänge bjöd på hällregn efter ungefär halva rundan. Blev DYNGsur och riktigt stelfrusen, sprang hem sista ca 3 kilometrarna. Så man kan väl säga att det blev premiär på asfalt idag, hann inte känna så mycket eftersom det inte blev så lång, fokus låg dessutom på att komma hem. ^^

MrLomax
2012-04-25, 11:44
Hörru tjockis! ;) Du skulle springa Midnattsloppet va? Göteborg va?
Utmaning?
Jag springer Stockholm, du Göteborg. Den med sämst tid får lämpligt straff? :smash:

:cool:

Thompy
2012-04-25, 17:24
Hörru tjockis! ;) Du skulle springa Midnattsloppet va? Göteborg va?
Utmaning?
Jag springer Stockholm, du Göteborg. Den med sämst tid får lämpligt straff?



Hehe. Absolut, synd bara att vi inte springer på samma ställe så du kunde fått se min ryggtavla IRL! ;) Skämt å sido. Mitt mål är att springa under timmen. Klarar jag av det är jag skitnöjd!


Dagens:

Löpning
Distans: 4,95 km
Tid: 29'28
Genomsnittlig puls: 182 bpm
Högsta puls: 194 bpm

http://www.movescount.com/moves/move5131285

Idag var det då dags för min riktiga asfaltspremiär. Det var skitjobbigt! Fick dålig uppladdning med hällregn (igen) precis när jag skulle ut, så jag fick sitta i löpkläderna på i en timme innan det slutade. Ibland tror jag att jag har Aspergers för om det inte blir som jag tänkt sjunker jag totalt.. Men, jag tog mig ut och idag befinner jag mig i Mora. Sprang 15 minuter åt ett håll och vände och sprang tillbaka. Ett par backar annars flackt, men det kändes mycket jobbigare än att springa i spåret.

Imorgon är jag hemma igen och om det är uppehåll ska jag ta ut cykeln och klämma ett par mil. Sen är det fredag - vägning!! :hbang::hbang:

MrLomax
2012-04-25, 19:48
Hehe. Absolut, synd bara att vi inte springer på samma ställe så du kunde fått se min ryggtavla IRL! ;) Skämt å sido. Mitt mål är att springa under timmen. Klarar jag av det är jag skitnöjd!Jo, jag får överväga Gbg då.

Thompy
2012-04-26, 18:20
Dagens:

PW
Tid: 54'03
Distans: 6,32 km
Genomsnittlig puls: 132 bpm
Högsta puls: 153 bpm

6 pass sen senaste vägningen, jag hoppas verkligen att det visar sig på vågen imorgon bitti.

Thompy
2012-04-27, 06:13
27 April
Midja: 115 cm
Bröst: 104,5 cm
Vikt: 107,1 kg
Förändring sen förra veckan: -1,7 kg
Total viktnedgång: - 36,9 kg

Skön siffra den här veckan, har verkligen kört hårt och det känns jävligt bra att det gav resultat! *flex*

Thompy
2012-04-27, 09:16
Insåg just att jag nu ligger under 30 i BMI, 29,7 - ingen mer fetma! Jag vet att man inte ska stirra sig blind på BMI, men det känns jävligt bra! :hbang:

MrLomax
2012-04-27, 15:52
Insåg just att jag nu ligger under 30 i BMI, 29,7 - ingen mer fetma! Jag vet att man inte ska stirra sig blind på BMI, men det känns jävligt bra! :hbang:I know the feeling...:)

Thompy
2012-04-28, 11:44
Dagens


Cykling
Tid: 1'19'30
Distans: 35,9 km
Genomsnittlig puls: 166 bpm
Högsta puls: 178 bpm

http://www.movescount.com/moves/move5165976

Vaknade och solen sken genom fönstret - perfekt för ett cykelpass tänkte jag! Det jag inte såg genom fönstret var hur mycket det blåste.. Ett antal svordomar fälldes under resans gång kan jag säga! Men det kändes jävligt gött, förutom i röven då..

Har köpt hem lite proteinpulver för att prova om det är något för mig. Har haft något förut som smakade skit så nu provade jag ett som en polare rekommenderade, One Whey från Fitnessguru. Jag köpte Jordgubb/vit choklad och Vanilj/skogsbär. Sistnämnda är faktiskt god! Kör med vatten för att minska kcal, och körde med 4 dl vatten för att spä ut det (så jävla sött annars), och så två portioner. Perfekt nu efter träningen!

Var även innen igår till Marieberg och skulle handla lite kläder. Fan vad roligt det är när man kan gå in i vilken butik som helst och det finns storlekar som passar en. Igår var nog första gången på.. jag vet inte hur länge.. som jag tog med mig fyra plagg in i provhytten och alla satt perfekt på en gång - och det var inte XXXL eller XXL! Byxor har jag dock fortfarande svårt med, 40" är för stort och 38" för litet.. grymtgrymt.. men om 4 veckor och förhoppningsvis 4 ytterligare kilo tappade ska 38" funka. Längtar! :whipped:

Lachrillo
2012-05-01, 18:59
Respekt till Viktnedgången!! har själv gått ner 45 kilo ( 112,8 till 68 ) och har börjat lite lätt träning inför gym om ett par månader.

:hbang:

Thompy
2012-05-01, 21:52
Respekt till Viktnedgången!! har själv gått ner 45 kilo ( 112,8 till 68 ) och har börjat lite lätt träning inför gym om ett par månader.

:hbang:


Tack så mycket - grymt själv!! 45 är ju största milstolpen för mig då jag är under 100, du anar inte hur mycket jag längtar...

Har inte skrivit på några dagar men hållit igång med promenader. Idag var det dags för cykling igen.

Tid: 1'31'03
Distans: 41,3 km
Genomsnittlig puls: 163 bpm
Högsta puls: 181 bpm

http://www.movescount.com/moves/move5218825

Kändes bra idag, ingen vind att tala om och strålande sol! Enda som trilskas är röven, haha alltså fan vad ont det gör nu i början! Bara att bita ihop.

Thompy
2012-05-02, 18:21
Dagens:

Löpning
Tid: 29'23
Distans: 4,97 km
Genomsnittlig puls: 171 bpm
Högsta puls: 186 bpm

Löpning i spåret med min käresta. Gick faktiskt rätt lätt idag. Vi gick även ett varv efter löpningen och sen till bilen så drygt 2,5 km till då. Kändes som sagt bra idag. Var innan och köpte trekvartstights och nya funktionströjor, tröjorna fick jag köpa i LARGE! Så jääävla skönt! :cheers:

Thompy
2012-05-03, 20:52
Dagens

PW
Tid: 55'12
Distans: 6,51 km
Genomsnittlig puls: 121 bpm
Högsta puls: 172 bpm (vet ej om det stämmer, en pik på schemat)


Vanlig PW idag. Vägning imorgon bitti, håll tummarna för minus!

Thompy
2012-05-04, 08:16
4 Maj
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 106,5 kg
Förändring sen förra veckan: -0,6 kg
Total viktnedgång: - 37,5 kg


Bara -0,6 den här veckan känns som en besvikelse, men med tanke på helgen och onyttig mat osv kanske jag ska vara nöjd med detta. Gick ju även ner -1,7 förra veckan. Hoppas på bättre resultat nästa vecka.

MrLomax
2012-05-04, 10:10
Bara -0,6 den här veckan känns som en besvikelse, men med tanke på helgen och onyttig mat osv kanske jag ska vara nöjd med detta. Gick ju även ner -1,7 förra veckan. Hoppas på bättre resultat nästa vecka.Kan vara en sådan enkel sak som att du inte skitit på 1-2 dagar. Varians.

Thompy
2012-05-07, 19:11
Helgen som varit har inte varit den bästa ur träningssynpunkt. I lördags hade vi en årlig "grabbdag", som visserligen innehöll 3 1/2 timmes flåsande med paintball i skogen, men också mjöddrickande deluxe. Det som känns positivt ändå är att jag är medveten när jag dricker, att jag inte ska moffa chips och allt som står på bordet. Drack dessutom Pripps Pure. Var fyra veckor sen sist jag drack något så det gick rätt fort att bli lullig... Nu är det ungefär fyra veckor till nästa planerade alkoholintag. Ingenting innan dess.

Dagens:

Cykel
Tid: 1'14'19
Distans: 34,09 km
Genomsnittlig puls: 168 bpm
Högsta puls: 183 bpm


Kändes bra idag, har läst en del om ont i röven vid cykling och läst att det värsta man kan göra är att köra med kallingar under cykelbyxorna. Körde näck idag och faktiskt, stor skillnad! Skillnaden gjorde även att det gick mycket bättre att ligga i bock - nu blev det också helt plötsligt en ny sport. Kändes faktiskt riktigt bra idag. Skönt!

Thompy
2012-05-11, 06:00
11 Maj
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 105,7 kg
Förändring sen förra veckan: -0,8 kg
Total viktnedgång: - 38,3 kg

Med tanke på helgen med alkohol, pizza och allmänt osunt leverne på lördag/söndag ska jag nog vara nöjd med -0,8. Kommer köra tre veckor stenhårt här nu utan en droppe alkohol, så jag hoppas att nästa veckas vägning kan ge mer än så här.

Thompy
2012-05-13, 11:06
Dagens

Cykling
Tid 1'14
Distans: 34 km
Genomsnittlig puls: 170 bpm

Gick helt okej idag, medvind in till Örebro och motvind hem. Jag HATAR motvind. *grr*

Thompy
2012-05-18, 07:15
11 Maj
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 104,9 kg
Förändring sen förra veckan: -0,8 kg
Total viktnedgång: - 39,1 kg

Tredje veckan i rad där viktnedgången är under kilot. Det har varit lite slarvigare på helgerna de här veckorna men inget extremt, och hållt till en dag. Sätter sig i huvudet när det går dåligt, och jag kan säga att det börjar bli psykiskt jobbigt att äta så lite som jag gör, när det inte ger resultat.

Thompy
2012-05-19, 11:06
Har ju som sagt slarvat lite med kalorierna dom senaste veckorna och bestämde mig igår för att ta upp det strikta kaloriräknandet igen. Ska ge det ett par veckor får vi se om det ger något ytterligare resultat.

Blev milen nu på förmiddagen.

PW
Tid: 1'22'01
Distans: 10,26 km

Thompy
2012-05-20, 10:29
Har tänkt ytterligare och nu dessa tre veckor det gått sämre har jag ju faktiskt kört rätt mycket högpulsträning. Högpulsträning - lägre förbränning. Den här veckan kör jag tillbaks till att bara köra PW och lågpuls för att se om det har någon effekt på förbränningen. Så denna - bara promenader.

Idag - PW
Tid: 1'16
Distans: 9 km
Genomsnittspuls: 120 bpm

Thompy
2012-05-25, 06:10
25 Maj
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 102,4 kg
Förändring sen förra veckan: -2,5 kg
Total viktnedgång: - 41,6 kg


Riktigt skönt med en stor siffra! Har legat väldigt lågt på kcal den här veckan och det ger resultat! 2,5 kg till tvåsiffrig!

MrLomax
2012-05-25, 11:08
Bra jobbat!
Du kanske redan sagt det, men vad är målet? När är planen att vara där?
Finns det något mål?

Thompy
2012-05-25, 12:29
Målet är under 100 till "sommaren", sommaren innebär till midsommar. Det känns ju definitivt nåbart. :) Räknar inte med något monsterresultat nästa vecka med tanke på den här veckan!

Thompy
2012-05-29, 18:39
Blev en PW idag, 10 km.

http://runkeeper.com/user/ThomasSouth/activity/91530909

Har blivit en dyr månad på klädfronten, nu har jag växt ur allt jag äger nästan.. köpte skjortor i L idag och byxor i 36" - SÅ JÄVLA SKÖNT!

Thompy
2012-06-08, 09:02
8 juni
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 101,0
Förändring sen förra veckan: -0,8 kg
Total viktnedgång: - 43 kg

Det går segt nu på slutet.. "slutet". Snarare början kanske! Men under tresiffrigt till midsommar är ju helt klart inom räckhåll, två bra veckor nu så ska vi lösa det!

Thompy
2012-06-15, 05:28
15 juni
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 99,1
Förändring sen förra veckan: -1,9 kg
Total viktnedgång: - 44,9 kg

För första gången på säkert.. ja minst 10 år, är jag under 100!! Med nästan ett kilo också, fy fan vad skönt!!!! Det här har varit mitt mål hur länge som helst och nu har jag äntligen nått det. Ska köra en vecka till sen lägga mig på balans för att i höst sen ta upp styrketräning. :hbang::hbang:

Thompy
2012-06-16, 12:45
Blev jätteöverraskad på jobbet av mina kollegor igår! Blev riktigt glad! *cupid*

Akada
2012-06-16, 12:51
Blev jätteöverraskad på jobbet av mina kollegor igår! Blev riktigt glad! *cupid*
Jäkligt gulligt kort det där!

Thompy
2012-06-17, 17:48
Visst är det! Fick en fin rom av dom också (syns i bakgrunden), har korkat upp den i helgen för att fira lite. :)

Kommer att lägga mig lite högre i kcalintaget för att ligga i balans. Efter midsommar blir det löpträning tre ggr/v för att träna inför midnattsloppet i augusti. Har ju fortfarande inte sprungit min första mil.. det börjar bli dags för det!

På fredag kommer det upp nya bilder. Är (tydligen) 10 kg sen sista bilden knappt, får vi se om det har hänt något. :)

Thompy
2012-06-17, 17:52
I höst kommer jag även börja styrketräna. Jag skulle behöva tips på pass som jag kan köra 2 ggr/v rullande och som kör igenom hela kroppen. Kommer inte kunna gymma mer än 2 ggr/v som det ser ut nu. Kan någon hjälpa mig med det? :)

medu82
2012-06-18, 17:54
15 juni
Midja: IU
Bröst: IU
Vikt: 99,1
Förändring sen förra veckan: -1,9 kg
Total viktnedgång: - 44,9 kg

För första gången på säkert.. ja minst 10 år, är jag under 100!! Med nästan ett kilo också, fy fan vad skönt!!!! Det här har varit mitt mål hur länge som helst och nu har jag äntligen nått det. Ska köra en vecka till sen lägga mig på balans för att i höst sen ta upp styrketräning. :hbang::hbang:

Gratulerar vet känslan :)
Den är helt underbar! =)
För mig kom den i julas...
Vad är nästa mål?
2 pass i veckan styrketräning så skulle jag rekommendera 2 halvkroppspass, dvs ett pass överkropp och ett pass underkropp! =)

Thompy
2012-06-19, 08:53
Gratulerar vet känslan :)
Den är helt underbar! =)
För mig kom den i julas...
Vad är nästa mål?
2 pass i veckan styrketräning så skulle jag rekommendera 2 halvkroppspass, dvs ett pass överkropp och ett pass underkropp! =)


Ja det är en galen lättnad faktiskt :)

Viktmässigt har jag inte satt upp något mål mer än att jag vill ner till 90 kg, åker till Thailand i januari så det är möjligt att jag tidsbestämmer det dit. Sen har jag ju midnattsloppet som jag ska springa i augusti, och där är målet att springa under timmen. Löpträningen ska jag ta upp nästa vecka igen, så det blir sommarens mål.

Idag ska jag till gymmet efter jobbet, min axel spökar fortfarande (har väntat på magnetröntgen sen i FEBRUARI, dom måste ha glömt mig..:() så vi får se hur det går.

Endumen
2012-06-19, 09:29
Har läst igenom hela din journal nu... Det går inte med ord beskriva hur imponerad jag är! Så jävla starkt! Kämpa på! :D

medu82
2012-06-19, 10:44
Idag ska jag till gymmet efter jobbet, min axel spökar fortfarande (har väntat på magnetröntgen sen i FEBRUARI, dom måste ha glömt mig..:() så vi får se hur det går.

Var väldigt försiktig med axeln och värm upp riktigt riktigt ordentligt innan du gör de minsta lilla med axeln, axelskador är den vanligaste skador inom styrketräning...
Vart i axeln är smärtan?

Thompy
2012-06-19, 16:46
Har läst igenom hela din journal nu... Det går inte med ord beskriva hur imponerad jag är! Så jävla starkt! Kämpa på! :D

Tack som fan!! Blir sjukt glad av din kommentar, gör mig bara ännu mer peppad :)

Var väldigt försiktig med axeln och värm upp riktigt riktigt ordentligt innan du gör de minsta lilla med axeln, axelskador är den vanligaste skador inom styrketräning...
Vart i axeln är smärtan?

Det ska finnas en kanal där en sena löper igenom, troligtvis har den här kanalen blivit mindre och senan kan inte löpa fritt, det tar liksom stopp.. Kan inte lyfta uppåt. Skitjobbigt.

Körde i alla fall på idag. Eftersom jag inte hade något schema att gå efter freebasade jag överkroppen. Latsdrag, koncentrationscurls, crunches.. ja en jävla massa.. är HELT slut, så något gjorde det. Tråkigt att inte ha någon att träna med och tråkigt att inte ha ett schema. Men jag gjorde det åtminstone!

Thompy
2012-06-22, 05:13
22 Juni

Vikt: 98,5
Förändring sen förra veckan: -0,6 kg
Total viktnedgång: - 45,5 kg

Återkommer med bilder.. :)

Thompy
2012-07-02, 08:46
Idag kommer jag att starta en 8 veckors träningsperiod helt inriktad på löpning. Det är knappt 8 veckor kvar till midnattsloppet som kommer avsluta perioden. Jag kommer att följa ett varierat schema med intervallträning och distans, återkommer med hur det ser ut!

dooh
2012-07-02, 12:12
Åhh vilken bra viktresa och vad fint kort från kollegorna =)
Bra jobbat!

Thompy
2012-07-06, 07:45
Åhh vilken bra viktresa och vad fint kort från kollegorna =)
Bra jobbat!

Tack så jättemycket! Ja visst var det, av spriten jag fick är dock det mesta kvar.. Ren starksprit är inte min grej :em:


6 Juli

Vikt: 98,1
Total viktnedgång: - 45,9 kg


Vikten ligger stadigt / gått ner något. Skönt. Första löppasset i onsdags vilket var SJUKT jobbigt! Galet vad man tappar när man inte sprungit på ett tag. Blir vila idag och sen löppass imorgon igen.

Ikväll ska vi iväg och käka på Wild West Steakhouse i Örebro.. 500 g oxfilé hägrar... *popcorn*

Thompy
2012-08-27, 15:03
Så i lördags var det då dags att springa Midnattsloppet i Göteborg tillsammans med mina kollegor.

Min fredag började dock med kraftig yrsel och illamående, slutade med att jag kräktes och mådde illa hela dagen + halva lördagen. Ingen vidare uppladdning. Hade dessutom MR-tid för axeln (ÄNTLIGEN!) i fredags, mådde som tur var okej då för att kunna göra den.

I själva loppet hade jag startgrupp med tiden 55:00-59:59 som målsättning, och min målsättning var ju att springa under timmen. Vi hamnade nästan sist i startgruppen efter lite missförstånd om hur dom funkade vid utsläpppet, och loppet började med en backe där jätetmånga gick istället för att gå. Vi tappade, jag och min kollega jag sprang emd, ungefär 3-5 minuter de första 3-4 kilometrarna p.g.a att det var så trångt. En kilometerlång backe vid 7 kilometer sög bra i benen också! Vi hade uppehåll dom första fem kilometerarna, därefter monsunregn.

Tiden stannade på 1:03:10 - besviken på tiden men grymt nöjd att jag klarar numer att springa milen och JÄTTEKUL med lopp! Hade inte räknat med att springa mycket mer den här hösten men efter loppet fick jag blodad tand, så jag tänker springa Åstadsloppet som går i Örebro den 13 oktober. Då SKA jag under timmen! :whipped:

Är också i färd med att köpa ny klocka.. någon som vill köpa en 6 månader gammal Suunto Quest? :)

MrLomax
2012-08-27, 15:30
Tiden stannade på 1:03:10 - besviken på tiden men grymt nöjd att jag klarar numer att springa milen och JÄTTEKUL med lopp! Hade inte räknat med att springa mycket mer den här hösten men efter loppet fick jag blodad tand, så jag tänker springa Åstadsloppet som går i Örebro den 13 oktober. Då SKA jag under timmen! :whipped:Hoppas du slipper alla jävla latmaskar som står ivägen för dig nästa gång. Sätt upp dig i en annan startgrupp så ska det gå bättre.

Kör hårt!

Thompy
2012-08-27, 16:06
Hoppas du slipper alla jävla latmaskar som står ivägen för dig nästa gång. Sätt upp dig i en annan startgrupp så ska det gå bättre.

Kör hårt!

Absolut, nästa år blir det att ställa sig "längre fram". Jag sprang en mil en vecka innan loppet och då i gassande sol och 26 grader, då gick den på 59:50. Så kan kan jag... Nej, nu ska jag ut och springa !:)

Thompy
2012-08-27, 17:34
Idag:

Distans: 5 km
Tid: 26:08

Idag provade jag och sambon att springa på lite, kändes riktigt bra bortsett från träningsvärk i baksida lår ^^


Vikten har stått still i sommar vilket jag är nöjd med, ligger på 98,1. Nästa vecka har jag tänkt börja med gym igen. Målet till jul att är ligga kring 90-92 kg.

Thompy
2012-09-02, 11:54
Nu börjar en liten nystart igen, och förhoppningsvis kommer jag igång bra med gymmandet. Första målet nu är att komma ner till 90 kg och jag har satt fre 2/11 som deadline för det. Vi får hoppas det går vägen.

Tanken är att köra 2 pass/v (ligger ute i jobbet och det är det som kommer att passa bäst) och dela upp så att jag köra hela kroppen. Min axel spökar fortfarande som sagt, och jag ska köra igång med kabelträning VARJE kväll för att få upp stabiliteten.

Är det någon som har tips på pass överkropp/underkropp?

Thompy
2012-11-07, 20:08
Ger det ett försök till att ta upp träningsjournalen igen, nu när jag börjat lyfta regelbundet. *cupid*

Väger/mäter mig fortfarande varje fredag, återkommer också på fredag med lite statistik! :) Nuvarande mål är fortfarande 90 pannor där jag inte riktigt är ännu. Viktnedgången har stagnerat lite iom att jag börjat gymma, måtten har dock gått nedåt vilket kanske är det viktiga! Nya bilder tas vid jul.

Idag kommer jag fan inte ihåg vad jag körde, nu när jag inte "visste" att jag tänkte börja skriva igen.. nåja. Gym på lördag igen! Jävlar vad massa dravel det blev nu! :banned

Thompy
2012-11-16, 07:27
Morgonvikt idag: 93,1.

Har blivit tre cardiopass och ett gympass den här veckan. Idag blir det vila och imorgon har vi inventering på jobbet som jag måste vara med på.. Innebandy på söndag i alla fall! :) Jag tänkte ta nya bilder till nästa vecka, märkte nu att jag inte har tagit några "spännisbilder", får ta det nu helt enkelt. *flex*


Det har gått lite trögt i viktnedgången på senaste och jag tror en stor anledning till detta är att mitt matintag har gått överstyr. Jag har ätit alldeles för lite. I veckodagarna har jag legat runt 1100-1300 kcal. Plus cardio på det. Jag har varit på dåligt humör och ständigt hungrig. Anledningen till att jag gått så lågt är att jag liksom skurit ner på något varje vecka, och till slut hamnar där. Men nu har vi ändrat på det och försiktigt ökat lite! Vi får hoppas att det ger positiv effekt. *popcorn*

MrLomax
2012-11-16, 09:11
Ryck upp dig kompis! Nu kör vi mot Beach 2013 och första halvmaran va?

Thompy
2012-11-16, 15:59
Ryck upp dig kompis! Nu kör vi mot Beach 2013 och första halvmaran va?

Will do :) Absolut, Beach 2013 blir tidigt i år då jag åker till Thailand 4:e Januari ;) Halvmara känns dock mer avlägset... Midnattsloppet och Halvvättern är inbokat i alla fall. :) Tar upp konditionsträningen mer på vårkanten får vi se!!

Thompy
2013-02-17, 23:20
Nu efter mässor med jobbet, Thailand och så avslutar jag den "bra" perioden med en feber/förkylning. Jag har bestämt mig för att imorgon köra igång med en 100 dagars deff, med mål att gå ner 10 kg. Detta ska inte vara några som helst bekymmer men jag känner att jag behöver ramar och mål för att min träning ska fungera.

Jag ska lägga upp ett ordentligt schema, återkommer med det!! NU KÖR VI.

MrLomax
2013-02-17, 23:58
Okay, vad väger du nu?
Vad och hur ska du träna?

Thompy
2013-02-18, 00:01
Okay, vad väger du nu?
Vad och hur ska du träna?

Vet inte hundra vad jag ligger på, kring 94. Kommer att fortsätta köra vägning/mätning på fredagar och ta nya bilder på fredag. Träningen kommer bli 2-3 gympass och 2-3 cardio, 1 dags vila.

MrLomax
2013-02-18, 00:55
Tips från coachen: -Väg dig varje dag istället och ta medelvärdet istället. Blir mer rättvist så.

Thompy
2013-02-18, 07:56
Tips från coachen: -Väg dig varje dag istället och ta medelvärdet istället. Blir mer rättvist så.

Ligger ute mycket och olika så har inte tillgång till en våg varje dag. Det är om jag skulle skaffa mig en till men jag tycker att det har fungerat bra med fredagsvägning. Brukar väga mig ngn mer dag i veckan också. :)

Thompy
2013-02-18, 19:52
Dagens pass blev ett litet blandpass mest för att komma igång. Hotellgymmet är allt annat än bra men jag gjorde vad som gick.

Bröst, axlar, biceps och triceps fick sig en omgång. 80 situps blev det också. Måste lära mig vad alla jävla övningar heter... *facepalm**facepalm*

Gick dock ut jävligt hårt och en kombination mellan övergående förkylning och en eventuell överdosering av Craze gjorde att jag mådde skit i slutet av passet och fick gå till rummet för att lägga mig i sängen - tog 40 minuter innan pulsen ville börja lugna sig. Lite för mycket vilja idag kanske, om det nu går.

Thompy
2013-03-12, 11:18
---

Thompy
2013-03-12, 11:20
Slänger upp en instagram-bicce, 15 veckor sen vs nu. Small progress is progress!
http://kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=97470&stc=1&d=1363083553