handdator

Visa fullständig version : Trött/ont i korsryggen


Pungis
2010-05-05, 13:03
När jag ligger ner och ska resa mig är det lite svårt att komma upp och gör ibland lite ont. Det har varit så i ca 6v och jag har provat att vila, gå promenader etc. Jag har slarvat endel med magträningen på sistonde men markat på som vanligt - kan det vara orsaken?

När jag ex byter hjul på bilen blir jag väldigt trött i ryggen, så de är inte smärta som är problemet. Jag har stark korsrygg.

DannyN
2010-05-07, 14:12
Så du tränar korsryggen kontinuerligt? En stark bål hjälper men det kanske inte är problemet. Ett råd som hjälper många är att kontakta en duktig naprapat. Brukar lösa sådana problem. Brukar kosta under 500:-

Pungis
2010-05-18, 01:26
Japp jag markar var vecka. Detta uppkom dagen efter knäböj.. Det smärtar (hyffsat milt) när jag nyser. Vad innebär det, någon som vet?

Är nog dags för naprapat

Martin Löwgren
2010-05-18, 06:52
Japp jag markar var vecka. Detta uppkom dagen efter knäböj.. Det smärtar (hyffsat milt) när jag nyser. Vad innebär det, någon som vet?

Är nog dags för naprapat

Host/nyssmärta tyder på någon form av diskproblematik.

Pungis
2010-06-07, 09:42
Tjenis. Jag va hos en naprapat idag. Jag var välditg stel i nedre ryggen på höger sida. Hon masserade, knäckte och stretchade. Det känns väldigt bra i ryggen nu! Ska på återbesök om 3v. Får se hur de går :)

Pungis
2010-06-07, 21:34
Fick rätt ont under ett gympass idag :( Högra delen. Jag har inte märkt att de sitter i nån viss del förut. Jag var stel i den högra delen sa naprapaten..
Det smärtar när jag rör ryggen. Usch!

De har aldrig gjort ont efter ett gympass förut.. Om de har nåt med justeringarna och göra vet jag ju inte såklart


Kan det vara diskproblematik trots att det sitter på en sida? Diskarna sitter ju i mitten av ryggen..?

Martin Löwgren
2010-06-08, 08:12
Kan det vara diskproblematik trots att det sitter på en sida?

Ja.