handdator

Visa fullständig version : Undvika förkylning under deff


TykenBambatant
2010-05-05, 11:48
Har nu dragit på mig min tredje förkylning under ett halvår under deff. Finns det något man kan göra för att undvika förkylningar under deff mer än att käka c-vitamin?

eriksvensson
2010-05-05, 11:53
Sköta hygienen är A och O för att inte bli sjuk. Undvik kontakt med sjuka människor också för att minska risken att bli smittad.

Erik

Matte_
2010-05-06, 14:54
Prova och ligg på energibalans 1 vecka, så att kroppen hinner återhämta sig.

Scoffan
2010-05-06, 15:05
Som sagt tidigare lättaste sättet att undvika infektioner är att tvätta händerna, undvik att röra ansiktet/munnen samt använd inte andras flaskor/glas/bestick etc. Sedan att klä sig varmt (så du inte fryser, inte så du svettas) och klä dig ordentligt om du är svettig efter löpning osv. Kan hända att c-vitamin och dyl kan öka immunförsvaret en aning men tror inte det kommer påverka speciellt mycket i praktiken.

BobaFett
2010-05-06, 16:27
Du kan sänka träningsmängden under deff, köra periodisk fasta (bra för immunförsvaret tydligen) och se till att få i dig så mycket vitaminer/mineraler som möjligt och då menar jag inte från tillskott utan grönsaker.

För mig så har det hjälpt att köra periodisk fasta, är nästan ovant att inte bli sjuk :thumbup: