handdator

Visa fullständig version : Smärta i axel / arm


grubbler
2010-05-05, 08:47
Kön: Man

Ålder: 28

Längd och vikt: 185, 80kg

Smärtbeskrivning: Jag får en djup värkande smärta i höger axel/arm när jag tränar biceps/triceps. Det gör inte ont vad jag kan känna när jag trycker och det här besväret uppkom efter jag bröt arm på fyllan. Smärtan tycker jag kan beskrivas som tandvärk i armen. Och jag får bara ont efter jag tränat eller efter när jag har tränat en stund. Smärtan håller då i sig efter träningen ett bra tag och det känns mycket sämre efter träningen, som om smärtan ökar hela tiden.
Det spelar ingen roll hur jag rör armen eller vinklar den så gör det fortfarande lika ont.
Jag tränar Mån-Fre och har inte gjort några ändringar i schemat. Utan jag är rätt säker på att det den jäv-a armbrytning som förstörde.
Sist smärtade det så mycket så jag tog en Ipren och då försvann det och var helt borta. Det börjar alltså bara göra ont när jag anstränger armen.

Övrigt: Svårt att säga men det känns som det är något fel vid undre delen av axlen. Iallafall att det är axlen som har tagit stryk på något sätt.

NahojNossderfla
2010-05-05, 21:33
Låter som det kan vara musklerna som stabiliserar axelleden (rotatorcuff) som har fått sig en överansträngning eller något när du körde armbrytning. De borde ju få jobba mycket hårt vid armbrytning...