Visa fullständig version : Kosttillskott eller inte
TykenBambatant
2010-05-04, 23:14
Använder ni något kosttillskott och tycker du att du fått bättre resultat med det än utan? Den här tråden kanske borde vara i kosttillskotts delen men jag tror svaren skulle bli väldigt ensidiga då. Själv kör jag utan då jag fått bra resultat ändå.
Det är inte en Ja eller Nej-fråga.. Eller ja, det är det, men svaret är alltid Ja.
Det här får mig att tänka på Lajnes sköna text på msn. "Tar du kosttillskott? - Nej, jag tar bara vassleprotein, EAA, kreatin, omega-3, c-vitamin och cissus". Det har för många blivit något slags.. minimum, något som inte längre är kosttillskott utan basen. Och jag håller delvis med.
Jag tar diverse kosttillskott när jag känner för det. Är inte bunden till något.
chrilledude
2010-05-05, 01:57
Fail poll?
som att ställa frågan "Äter du omelett eller havregrynsgröt till frukost?"
"JA / NEJ"
(Nästan)
Men ja, jag kör på EAA och rage.
Det är svårt att bedöma om man får bättre resultat med kosttillskott eller inte. I största grad får man gissa sig fram. Men på de områden där det finns dokumenterad effekt eller där man faktiskt känner sig starkare/uthålligare/vadsomhelst så räcker ju det för att det ger någon sorts av effekt, och då torde kosttillskottet vara faktor till en prestationsökning eller ökad hypotrofi, eller vad nu målet än är.
Men ja, jag använder EAA och PWO just nu. PWO tror jag inte påverkar mig särskilt och EAA ger mig marginella ökningar. Under fem år på gymmet har jag kanske halva tiden varit helt utan kosttillskott.
Nitrometan
2010-05-05, 07:11
Kanske skulle ligga i kosttillskottsdelen?
Äter du mat?
Ja
Nej
Ibland
Bara mammas lasagne
Ja, jag tar EAA. Men med tanke på den avancerade pollen så ligger jag nog närmare nej (0) än ja (1-2345232).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.