handdator

Visa fullständig version : Magen


Raz0r-X
2003-10-06, 23:22
Jag hade tänkt få till magen men undrar om det är motion som gör att fettet försvinner ?

Är långt ifrån tjock men det finns en liten ring längst ner på magen :cool: Resten av magen är "ok" Men inte perfekt så det behövs några situps :).. Men just fettet längst ner ? Är det motion som får bort sånt ?

King Grub
2003-10-07, 06:34
Situps skulle inte hjälpa heller. Punktförbränning fungerar inte!!! Du förlorar fett jämnt från hela kroppen, och det ENDA sättet att åstadkomma det är genom att ligga på energi(kalori)underskott, antingen genom att dra ner på maten, öka förbränningsträningen, eller en kombination.

Karpen
2003-10-07, 12:22
Har själv problemet att jag har lite slappt runt midjan då jag varit lite mer "bulkig" :D innan och är det då inte sittups som gäller för att få bukt med den slappa huden? Lr försvinner det med tiden? resten av kroppen är fastare och mer hård d e just vid midjan (magen) som problemet ligger.. Vad säger du Grubb? :confused:

Mvh/Karpen..

King Grub
2003-10-07, 13:00
Originally posted by Karpen
Har själv problemet att jag har lite slappt runt midjan då jag varit lite mer "bulkig" :D innan och är det då inte sittups som gäller för att få bukt med den slappa huden? Lr försvinner det med tiden? resten av kroppen är fastare och mer hård d e just vid midjan (magen) som problemet ligger.. Vad säger du Grubb? :confused:

Mvh/Karpen..

Sit-ups och annan magträning aktiverar magmuskulaturen, och har ingen direkt effekt på vare sig hud eller fettlager. Huden är dock rätt elastisk, och brukar följa med rätt eventuella viktminskningar rätt bra, även om det kan vara en viss eftersläpning, beroende på individuella förutsättningar och ålder. Det är inte alldeles säkert att du får huden så som den hade varit om du aldrig bulkat upp dig, utan de flesta som varit överviktiga har åtminstone lite överflödig hud efter viktnedgång. Det gäller speciellt om du har hudbristningar, striae, på magen. Då får man för det mesta lära sig leva med lite överskottshud.

Mony
2003-10-07, 13:47
Eller om man varit gravid 8)
Märks dock att den är skin och inte fett när man tar tag i det.

Jag gillar dock lite "bulk" på kroppen, både på killar och tjejer.
Jag tycker vissa ser ut som gorillor med jätte axlar armar och supersmala magar. Då ser det mycket bättre ut med stora axlar/armar och en liten bulk-mage (syftar INTE på fet, dansk ölmage nu, hehe)