handdator

Visa fullständig version : Diet-Pro Advanced, fruktos osv?


Danne2k
2010-05-04, 10:22
Efter att ha läst några trådar om vanliga Diet-pro verkar det som att alla måltidsersättare säger att de innehåller extremt långsamma kolhydrater när de bara innehåller massa fruktos..

Jag är inne på troligvis sista deffmånaden och funderar lite på att köpa Diet-Pro Advanced. Jag tycker såklart det är viktigast att äta bra mat osv. istället för pulver men vart lite sugen på att testa denna, framförallt för att det är enkelt att ha som mellanmål, och att man får bättre koll på kcalintaget under dagen.


Näringsinnehåll:
100g

Kcal/kJ
380/1590

Protein
55

Kolhydrater
21-23
-därav laktos
4

Fett
5,5-5,9

Fibrer
10


En portion ger alltså bara 9g kolhydrater, vilket väl inte är så mycket även om det mest är fruktos?
Är det ens värt att oroa sig för insulinpeakar osv?

(Jag vet att det finns många trådar om Diet-pro, men jag var osäker på om Diet pro advanced innehåller samma saker.)

mao
2011-05-11, 18:09
Bump :rolleyes:

Sheogorath
2011-05-11, 18:16
Nej, 9 g fruktos är inte särskilt mycket (sen var ju t.o.m. en liten andel laktos också), särskilt inte om du äter det separat från andra kolhydrater som börjar ockupera glykogenplats i levern. Sen skulle jag av ren princip aldrig äta en sådan produkt - "lågt GI" används ofta som ett billigt knep för att sälja en fruktossötad produkt under nyttig fana. Lite fult knep och sånt vill man ju inte stödja. ;)

Danne2k
2011-05-11, 19:26
Fan denna tråd är ju 1 år gammal :o

Minns att jag köpte skiten men det var jäkligt äckligt, tror jag har hälften kvar än idag ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Sheogorath
2011-05-11, 19:27
Fan denna tråd är ju 1 år gammal :o

Minns att jag köpte skiten men det var jäkligt äckligt, tror jag har hälften kvar än idag ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Damn! Fail på mig.

Sent from my WTC Crashdown using Papaspank

Danne2k
2011-05-12, 07:46
Damn! Fail på mig.

Sent from my WTC Crashdown using Papaspank

Haha, det var kul :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk