handdator

Visa fullständig version : Dåsighet av Eiselt Reduce?


Kallingen
2010-05-04, 09:13
Jag har lite funderingar på Eiselt Reduce, har provat den nu i snart 2 veckor.

Tar 2st kapslar ca 30min innan läggdags, går och lägger mig ca 7-8tim innan jag SKA gå upp, problemet är på morgonen när klockan ringer. Den senaste veckan har jag aldrig varit så trött när jag ska gå upp på morgonen, endel mornar har jag inte kommit upp över huvudtaget förrän ca 1tim för sent. Känner mig dåsig och väldigt trött, finner ingen direkt anledning att gå upp om man säger så.

Tar jag dessa kapslar för sent på kvällen? Jag sover ju jättebra nu, men problemet är på morgonen. Funderar på om jag ska ta kapslarna ca 12tim innan jag ska gå upp?

Någon mer som har märkt liknande resultat?

Maod
2010-05-04, 13:11
Kan detta bero på låga kortisolnivåer eller kanske något annat?
Upplever ungefär samma sak just nu, men jag tar inte Reduce.

Alternativet är väl annars att skippa Reduce helt om det inte funkar för dig att ta det tidigare. Prova att ta 1-2 timmar innan läggdags?

Kallingen
2010-05-04, 13:14
Ok det är det jag funderar på, kan man ha FÖR lågt kortisol? Kanske ska gå ner på 1 kapsel istället för 2, och inta 12tim innan jag ska gå upp, alltså ca 3-4tim innan sovdags.

EiseltUK kanske kan komma med tips här...

Rags
2010-05-04, 19:18
kortisol hjälper väl till att reglera blodsockret så en för låg halt är kanske inte att föredra egentligen? kan väl vara detta som leder till dåsigheten

EiseltUK
2010-05-04, 20:15
Jag skulle rekommendera att du antingen går ned på en kapsel eller testa att ta kapslarna lite tidigare på kvällen under en period för att se om det blir skillnad. Har nyligen börjat med Reduce så det är lite för tidigt att uttala mig. Tanken är att kombinera den med Heat-OX när den kommer för att se om man kan sätta lite extra sprutt på fettförbränningen.

Kallingen
2010-05-04, 21:17
Har försökt läsa på lite om kortisol, då jag inte var så påläst innan. Mest troligt är det att jag tar en för stor dos, och för sent. Jag väger bara 73kg och brukar ta i underkant på de flesta preparat i början.

Imorgon ska jag gå upp kl 07.45 och tog därför 1 kapsel kl 20.00 förut, alltså ca 12 tim innan uppstigning, så får vi se om det känns bättre då.

EiseltUK: när släppts Heat-Ox då? Hade jag gärna provat :)

BobaFett
2010-05-04, 21:19
Vad ska det här kosttilskottet vara bra för då? Ger det en märkbar effekt på muskelmassan/fettmängden eller bara waste of cash?

Kallingen
2010-05-04, 21:38
REDUCE™ är ett nytt avancerat kostsupplement avsett att minska effekten av negativ stress. Sammansättningen består av fyra ingredienser med olika verkningsmekanismer mot stress och kortisol:

Relora™ - ett av Next Pharmaceuticals patenterat extrakt av Magnolia officinalis bark och Phellodendron amurense bark. Relora™ och dess ingående komponenter är dokumenterat effektiva för att minska stress och oro utan att ha en lugnande effekt.

ALC (Acetyl-L-karnitin) - en form av aminosyran karnitin som är känd som en kortisolhämmare och sin effekt på beta-endorfin. ALC påverkar hypotalamus reaktioner på stress och motverkar överdriven kortisolutsönding.

L-Theanine (L-gamma-Glutamylethylamid) används ofta mot oro och ångest inför något. L-Theanine har en direkt effekt på hjärnans alfavågor som indikerar avslappning utan trötthet.

7-oxo-DHEA (7-oxo-dehydroepiandrosterone) är ett metabolit av DHEA utan androgen effekt. Vi har denna ingrediens med i REDUCE™ pga av dess förmåga att konkurrera om enzymet 11b-hydroxysteroid dehydrogenas (11b-HSD) som behövs för omvandlingen av inaktivt kortison till aktivt kortisol.


DOSERING: 2-3 kapslar dagligen.

BobaFett
2010-05-04, 21:49
REDUCE™ är ett nytt avancerat kostsupplement avsett att minska effekten av negativ stress. Sammansättningen består av fyra ingredienser med olika verkningsmekanismer mot stress och kortisol:

Relora™ - ett av Next Pharmaceuticals patenterat extrakt av Magnolia officinalis bark och Phellodendron amurense bark. Relora™ och dess ingående komponenter är dokumenterat effektiva för att minska stress och oro utan att ha en lugnande effekt.

ALC (Acetyl-L-karnitin) - en form av aminosyran karnitin som är känd som en kortisolhämmare och sin effekt på beta-endorfin. ALC påverkar hypotalamus reaktioner på stress och motverkar överdriven kortisolutsönding.

L-Theanine (L-gamma-Glutamylethylamid) används ofta mot oro och ångest inför något. L-Theanine har en direkt effekt på hjärnans alfavågor som indikerar avslappning utan trötthet.

7-oxo-DHEA (7-oxo-dehydroepiandrosterone) är ett metabolit av DHEA utan androgen effekt. Vi har denna ingrediens med i REDUCE™ pga av dess förmåga att konkurrera om enzymet 11b-hydroxysteroid dehydrogenas (11b-HSD) som behövs för omvandlingen av inaktivt kortison till aktivt kortisol.


DOSERING: 2-3 kapslar dagligen.

Ja, jag har läst bullshit-promotion-babblet. Jag fattar vad den gör men vad har det för positiva effekter för mig som vill öka i muskler eller bränna fett?

Kallingen
2010-05-04, 22:08
Ja, jag har läst bullshit-promotion-babblet. Jag fattar vad den gör men vad har det för positiva effekter för mig som vill öka i muskler eller bränna fett?

Googla innehållet. Jag har bl.a. problem med stress och sömn, och tycker att Rosenrot hjälper ganska ok, men tänkte att detta skule göra susen istället.

BobaFett
2010-05-05, 17:44
Googla innehållet. Jag har bl.a. problem med stress och sömn, och tycker att Rosenrot hjälper ganska ok, men tänkte att detta skule göra susen istället.

Jaha så det här kosttillskottet är inte för träning alltså.

sweaberg
2010-05-05, 20:11
Är det ungefär som ZMA ? jag kör ZMA 30min innan jag somnar som det står på burken, och får samma effekt som dig, är jävligt trött när klockan ringer och vill bara sova vidare, vilket inte är så bra när man har jobb att åka till =S.

Kallingen
2010-05-05, 22:22
Det är nog samma som ZMA då?

Provade lägre dos men fick ungefär samma känsla ändå. Ska undvika detta och prova att börja om från början med 1 kapsel på måndag istället. Jag pluggar och har egna tider, men förstår att det är svårt om du jobbar, varje morgon känns som slutet på livet ;-)

gasoliner
2010-05-06, 19:21
För mig funkar ZMA och liknande produkter om jag bara tar det vissa nätter, dvs inte varje natt, precis samma med rosenrotpreparat.( fast åt andra hållet)

för mig är det en markant skillnad, ZMA funkar bäst första natten, då sover jag som en bebis och vaknar pigg, men sen blir jag bara mera trött av det..

kolla upp om du tar multivitamin också så du inte får i dig "dubbelt" av exempelvis magnesium och zink.

Vad det beror på vet jag inte, hur lång tid tar det för zink/ magnesiumnivåerna i kroppen att "normaliseras" efter ett intag tro?

Sverker, Grub , någon ?

Kallingen
2010-05-08, 08:36
Ok det låter som en kvalificerad gissning iallafall.
Äter inte multivitamin, utan enbart zink 30mg ca varannan dag, men ska prova att "nollställa" ett par dagar nu, och sen köra kanske 2 nätter åt gången med Reduce?