handdator

Visa fullständig version : Ilande knä ? Samma känsla som när det ilar i tänderna , vad kan det vara ?


TyskenGBG
2010-05-03, 23:22
Vet inte exakt hur det började , men har för mig att det var samtidigt som jag skulle slänga mig bakåt på mma träning när en kille dök mot benen.
Lyckades landa helt på höger knä tyvärr.

Efter ett tag började det ila i knät när man körde knäböj (utan vikt) och det blev bara värre och värre så vilade och promenerade mycket.

Har magnet röntgat båda knän och "normalfynd hittades" vad det nu betyder.

Fick senare veta att jag hade en "metalartefakt" i höger knä ? Men är nästan 100% säker på att jag inte fått splitter eller liknande i det och inga missfärgningar eller uppsvälningar någonstans.
Och skulle jag fått in stål spån eller liknande så skulle jag märkt det, fått det in i låren några gånger . . och ögat :smash:

Kunde knappt köra knäböj ett bra tag , redan vid 40 kg kändes ilande smärta.

Men efter mycket balansplatta och lätt benspark så blev det bättre och bättre och nu kan jag gå upp mot 90 - 95 kg knäböj, men ibland ilar det till vissa pass

Var : mitten knät och ca 2-3 cm under knäskålen på smalbenet samt insidan av knäskålen mot andra benet

Märks mest när låren är parallela mot marken

Har rätt högt fotvalv , kan smärtan bero på fel skor = fel vinkel på smalbenet = därav smärta på insidan av knät?

Någon som har någon ide vad denna irriterande spontana värk kan vara ? *rolleyes*