handdator

Visa fullständig version : Den perfekta träningen vid deff?


Jojan
2010-05-03, 11:30
Är en kvinna på typ 21 år som har hållit på med styrketräning i 1 år. Så med andra ord har jag mycket att lära ännu :)
I sommar är det första gången som jag menar mej på att testa en riktig deff inför sommaren. Tänkte variera min träning en aning för att verkligen komma igång, känna på nått nytt + att jag vill ha en liten motivations höjjare.
Därför har jag en sånn intressant fråga:

Helkropps pass skulle det vara det idealiska under deffen?

Börjar vara lite trött på den gamla vanliga splitten jag hade. MEN, skulle heller inte vilja riskera att bli övertränad, hade tänkt köra 3 helkropps pass i veckan och cardio 3 gånger i veckan.
Funderade på korta repetitioner och ca 75-85% 1RM. Alltså något liknande till maximal snabbhetsträning med mycket spänst.

Mitt mål är främst att förlora kropps fett och bibehålla musklerna. Studerar till idrottslärare så tänkte sätta in spänst träning för att förbättra mig innom andra grenar som friidrott.

Så min fråga kort och gott. Låter dethär okej?

creperiet
2010-05-03, 11:53
Utan att veta exakt vad du tänker på:

Explosiv-/snabbstyrka har nackdelen ur hypertrofiperspektiv att du tränar med en kort TUT (det är det träningen går ut på). Styrketräning med större total muskulär belastning kommer att ge bättre hypertrofiresultat. Med det inte sagt att ditt upplägg inte ger någonting.

Tys0n
2010-05-03, 13:07
Skulle lägga en röst på supersett vid diet