handdator

Visa fullständig version : Konstig knäskada


Nils.R
2010-05-03, 00:36
Kön:Man

Ålder:26

Längd och vikt. 186cm 85kg

Smärtbeskrivning: Höger knä, känns mestadels som att det är på insidan av baksidan på höger sida.
Har endast besvär då jag gör nånting belastade, kan inte springa t.ex, uppkommer kraftig smärta efter endast ett par steg, kan gå normalt men inte nån jättelång sträcka eller i högt tempo.


Vad och hur mycket tränar du? Har/hade du gjort några ändringar i träningen på senaste tiden?

Tränade thaiboxning tidigare, då besvären uppkom, slutade med det och kan nu endast träna överkroppen på gym.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt?

Tagit voltaren och även starkare antiinflammatoriska (celebra) utan effekt.


Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Har du påbörjat någon form av rehabträning?

Diagnos ej fastställd.

Övrigt: Varit hos allmänläkare som inte kunde fastställa en diagnos och skickade mig på skelett-röntgen som inte visade något.
har fått papper hem nu där jag blivit ombedd att uppsöka sjukgymnast vilket jag såklart ska göra.

Nån som har nån idé om vad det kan vara?
Hoppas på att sjukgymnasten kan skicka mig vidare till en ortoped som kan göra en grundligare undersökning och även göra en magnetröntgen.

stridis
2010-05-03, 04:21
Jag känner med dig. Som tur är så kan jag köra böj.