handdator

Visa fullständig version : Mina resultat av LeanGains / Intermittent Fasting (Video + Bilder)


GtrHero
2010-05-02, 22:43
Efter ha slarvat med träningen hela förra året och slappat rejält med vilken mat jag stoppade i mun, fick jag en smärre chock runt nyår när jag såg vågen krypa upp mot tresiffrigt. Jag hade blivit tjock! Situationen var ohållbar och jag bestämde mig för att börja deffa redan i januari (med målet att se ut som Ryan Reynolds (http://thefilmbloggen.files.wordpress.com/2009/04/ryanreynoldsblade3.jpg) i Blade 3 till sommaren)

När jag nämde att jag skulle börja deffa för ett par träningsintresserade polare, tipsade de mig om Intermittent Fasting och framförallt Martin Berkhan (GrandMaster) och hans site LeanGains (http://www.leangains.com).

Efter att ha läst på grunderna, men utan att prova, satt jag mest och skakade på huvudet och var jag redo att totalt förkasta systemet eftersom det egentligen gick stick i stäv med allt annat jag tidigare läst om träning och diet. Men tack vare att mina polare, och Martins tidigare klienter, uppvisade så goda resultat så jag var villig att prova. För att försäkra mig om att jag gjorde rätt och fick ut maximalt av metodiken, valde jag att anlita Martin som min coach.

Jag startade med LeanGains den 29e januari. Sista bilden är tagen 22 april (totalt 12 veckor). Jag startade på 95.2 kg och jag gick ner till 92.5 under denna period. Nu väger jag ca 91.5 kg (2a maj) och kommer fortsätta köra samma system jämnt, oavsett om jag ska deffa, bulka eller underhålla.

Videoresultat *popcorn*

k55ippCjlyM

Styrkeökningar *flex*
Dessa tre övningar är de som jag såg mest ökning (även om jag ökade i alla övningar jag körde under dessa 12 veckor!). Jag lyckades alltså både bygga muskler och tappa fett under mina 12 veckor på LeanGains!

Marklyft
29e Jan: 130 x 5
22a Apr: 160 x 4 (+30 kg, -1 rep)

Bänkpress
29e Jan: 85 x 6
22a Apr: 95 x 6 (+10 kg)

Chins
29e Jan: BW x 5
22a Apr: BW + 15 kg x 6 (+15 kg, +1 rep)

2 vanliga frågor / funderingar om Intermittent Fasting upplägget
Är det jobbigt att inte få äta frukost?
Det gick faktiskt förvånansvärt lätt. När man väl fått in rutinen saknar man inte sin frukost, utan mår bättre utan den. När jag käkade frukost brukade jag bli tokhungrig runt 10.30-11.00 och hade stora svårigheter att koncentrera mig på jobbet. Med intermittent fasting är dessa koncentrationssvårigheter som bortblåsta och jag får mer uträttat på jobbet.

Tappar man inte muskler/ork av att träna på fastande mage?
Jag har aldrig gjort lika stora styrkeökningar tidigare. Om detta enbart beror på fastande styrketräning, på att jag tar BCAA före träning eller för att jag äter mycket mer efter träning nu är svårt att svara på, men LeanGains-upplägget har gett mig mer resultat än något annat tidigare upplägg.

Har ni några mer frågor så ställ dom gärna i den här tråden så svarar jag till min bästa förmåga!

siimon89
2010-05-12, 11:01
Riktigt bra resultat!! Gratulerar :D

Hur såg kaloriintaget ut på träningsdagar respektive vilodagar?

ajsen
2010-05-12, 11:16
Har en fråga, vad kostade det?

Om du vill svara dvs. *rolleyes*

tossefar
2010-05-12, 13:45
Har en fråga, vad kostade det?

Om du vill svara dvs. *rolleyes*

Att äta mindre? Troligtvis inte så mycket du...

norpx
2010-05-12, 13:51
Har en fråga, vad kostade det?

Om du vill svara dvs. *rolleyes*

Att äta mindre? Troligtvis inte så mycket du...

För att försäkra mig om att jag gjorde rätt och fick ut maximalt av metodiken, valde jag att anlita Martin som min coach.


Kostar antagligen........

Langster
2010-05-12, 15:05
Äh vad är det Grandmaster tar? 500 kr för att komma igång eller nåt? Står väl på hans hemsida, eller gjorde iaf.

Nu finns det ju en massa att läsa på nätet så man inte ens behöver få upplägget av honom. Men vissa människor lyckas bättre av att ha en coach och jag har fått intrycket att Martin inte är dyr. Hans metoder ger resultat dock vilket man inte kan säga om många mycket dyrare upplägg.

GtrHero
2010-05-14, 11:46
Riktigt bra resultat!! Gratulerar :D

Hur såg kaloriintaget ut på träningsdagar respektive vilodagar?

Kaloriintaget ligger runt 2400 på träningsdagar och 2100 på vilodagar.

Vikt idag: 90.5 kg

JoeyP
2010-05-14, 12:04
Riktigt nice har sett bilderna på bloggen,

hur såg lågvolym schemat ut om du nu får säga det?

Var det samma som han skriver att han ger ut till sina klienter på bloggen eller? :)

Dvs vilka övningar körde du förutom bänk mark chins och böj?

Eller tränade du böj? :)

siimon89
2010-05-14, 22:42
Kaloriintaget ligger runt 2400 på träningsdagar och 2100 på vilodagar.

Vikt idag: 90.5 kg

Nice :D Hur mycket underskott ligger du på ungefär?

Matte_
2010-05-14, 23:15
Grym förändring på 12 veckor och samtidigt öka såpass mycket på div övningar.
Starkt jobbat!

JoeyP
2010-05-16, 09:13
Bump här!

Kör du överskott på träningsdagar?