handdator

Visa fullständig version : Har lite frågor om träning!!

marre123
2010-05-02, 21:40
Hej. Jag har tränat ett tag nu i början körde jag 3 hel kroppspass i veckan, men nu har jag börjat delat upp träning så tränar 2 muskelgrupper och 4 övningar på varje muskel. Jag springer 2 km innan varje träning med. Så här ser det ut:
Mån:Bröst Triceps
Tis: Rygg Mage
Ons: Biceps Axlar
Tor: Bröst Triceps
Fre:Rygg Mage
Lör:Biceps Axlar
Sön:Vila

hur många set och rep ska man köra för att bli lagom stor?

Jag undrar vad ni tycker om detta och om jag ska ändra på något! Eller om det är bra som det är! Hoppas jag får bra svar ! :)

Bwall
2010-05-02, 21:45
Om jag hade vart dig tror jag att jag hade försökt hålla mig till 3-4 pass i veckan istället, och köra tufft på de passen, så musklerna får vila mellan passen. Ge konditionsträningen 1-2 egna dagar i veckan (då du vilar från styrketräning) istället är ett allmänt råd. Ta en titt i http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 och lycka till! :)

JoeyP
2010-05-02, 21:46
Ser inte ut som något bra schema, sen att springa 2km innan varje pass kanske inte är det bästa. Tycker inte jag iaf.

Axlar får för mycket stryk också 4 gånger i veckan lol.

regus
2010-05-02, 21:50
Vill du träna ben eller är det något som du inte bryr dig om.

Annars tycker jag att axlarna får för mycket stryk av det passet och att det är för mycket.

Springa sägs vara motverkande (för styrka och muskeltillväxt) men om dina 2km innan gör någon märkvärdigt skillnad praktiskt tror jag inte.

mn8eii
2010-05-02, 22:05
Jag skulle tillägna ett pass benen, och säger du att du får all benträning som du behöver från löpningen så lurar du bara dig själv.

regus
2010-05-02, 22:08
Jag skulle tillägna ett pass benen, och säger du att du får all benträning som du behöver från löpningen så lurar du bara dig själv.

Varför? Det är väl upp till honom hur han vill att hans ben ska se ut/kunna prestera.

chrilledude
2010-05-02, 22:52
Sämsta schemat jag någonsin sett, VILA = VÄXA!

Springa innan passet? Njaa...

marre123
2010-05-03, 16:54
Så du tycker jag ska köra det alla muskelgrupper engång i veckan sen vila och sen träna enbart ben en dag? :)

marre123
2010-05-03, 16:55
Även tack för allt ni sagt bra att ta med sig så jag tror jag får ändra på mitt schema då? Ingen som kan lägga fram ett bra förslag ? Vore tacksam för om någon gjorde det :)

marre123
2010-05-03, 17:17
Ser inte ut som något bra schema, sen att springa 2km innan varje pass kanske inte är det bästa. Tycker inte jag iaf.

Axlar får för mycket stryk också 4 gånger i veckan lol.

Så du tycker jag ska träna 3 istället?

JoeyP
2010-05-03, 17:23
Ett helt okej schema basik som nog passar alla är typ det här.

Måndag Bröst Axlar
Bänkpress
Hantelpress
Flyes
Axelpress
Sidolyft

Tisdag Vila

Onsdag Rygg
Marklyft
Chins
Stångrodd
Shrugs?
Omvända flyes

Torsdag Vila

Fredag Triceps / Biceps
Smalbänkpress
Dips
Stångextencions
Stångcurl
Sittande hantelcurl

Fredag: Ben
Frontböj/Knäböj
Benspark
Sittande låcurl
Liggande låcurl

Lördag Vila

Söndag Vila

Ungefär så

Det här schemat tränar igenom hela kroppen två gånger i veckan. Undantag för ryggen typ.

3-5set per övning, 6-10reps, 2-5 mins vila per set beroende på vad du vill.