handdator

Visa fullständig version : Bradpittkroppen till beach '10?


colalight
2010-05-02, 00:09
Var hälsad, Koloitbroder, och stig in i min problemfyllda värld.

TLDR: Åker iväg om 40 dagar. Måste ha ett sexpack till dess. Hur gå till väga?

Den oändliga historien: 6-packet. Fenomenet är för mig magiskt. Lika magiskt och åtråvärt som Thunderfury var för
average joe-warriorn preTBC i WoW. Om ungefär 40 dagar far jag på badsemester, vilket innebär att min
mage kommer att exponeras inför en ansenligt stor mängd människor. Mitt problem; jag har inget 6-pack. Däremot är
jag fast besluten om att jag ska skala undan tillräckligt med fett innan Dagen D. Frågan till panelen är: hur mycket
kcalminus måste jag ligga på per dag för att uppnå mitt mål?

Här kommer lite stats

ålder 18 bast
vikt 81 kg med fylld mage och beklädd
längd ungefär 180 cm

och här är är mitt träningsschema

mån bjj
tis ben/rygg/biceps
ons bjj
tors bröst, mage, triceps, axlar
fre vila
lör bjj
sön vila

Bör jag göra något fysiskt på fredagar och söndagar? Bör jag slänga in raska promenader lite då och då?

Här är close-ups på objektet jag ämnar förändra:

Avslappnad
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=292&pictureid=1283

Spännd
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=292&pictureid=1284


Hur många kilogram ska bort ungefär för att diamanten ska synas?

Slutligen kosten. Tänker mig något följande:

Frukost
250g kvarg
kcal 170
prot 30

Lunch
10 dl mjölk
några tuggor morötter i skolan
kcal 450+ca200
prot 35

Mellanmål
120g tonfisk i olja
100g majs
kcal 180+216
prot 29

Kvällsmat
Mammas mat, exempelmåltid
1 dl ris
4 ägg
kcal 289 + 300
prot 30

Summa kcal 1805
Summa prot 131,8

Instinktiva kommentarer? Ska jag köra på detta eller måste jag deffa mer? Tips på vad jag kan ta bort/byta ut?

Rubriken var tänkt som ironisk men nu när jag tänker efter så är den faktiskt seriös - har jag ändå inte potential?

TehSaxo
2010-05-02, 00:13
Varför 10DL mjölk i skolan? Brukar finnas kött o plocka på sig i oändliga mängder :$

Du verkar inte ha så långt kvar förresten, kanske 3-5kg?

dupper
2010-05-02, 00:17
Om vi säger att du ligger på 15% bf (jag är inte så bra på att uppskatta, men det är väl nånstans däromkring.). Om vi då också säger att du behöver nå 10% bf för rutor, då behöver du helt enkelt skala av 5%. 5% av 81kg är 4.05kg.
På 40 dagar = 0.1025kg/dag. Detta är strax under 1kg/vecka. Alltså borde -500kcal/dag räcka.

Detta var antagligen en rätt så positiv uppskattning, men jag tror helt klart att du klarar av det. För att vara helt säker hade jag lagt mig på -1000kcal, då borde du alldeles säkert klara av det.

Hur mycket -kcal ligger du på just nu? Alltså med det schemat du la upp?

Pinky
2010-05-02, 00:53
Jag säger som föregående, varför all denna mjölk i skolan?
En massa kalorier som knappt mättar någonting, ät hellre kött/fisk + potatis (mindre kolhydrater i potatis än exempelvis pasta/ris).

Om du tycker att frukosten känns lite tam så är havregrynsgröt mättande med få kalorier, eller om du väljer att ta ett av dom 4 fyra middagsäggen och istället äta till frukost tillsammans med kvargen.
(Har själv startat en tråd med ett kostschema, titta där om du är nyfiken.)


För övrigt så kan jag inte låta bli att njuta av ditt skrivsätt. :)

Buck
2010-05-02, 03:37
För att vara helt säker hade jag lagt mig på -1000kcal

+1

Nästa gång borde du dock starta tidigare. Om du nu är så fast besluten så är det värt att göra det på ett bättre sätt också.

Sniggel
2010-05-02, 07:26
Ligger du på 1800 kalorier och tränar så som du skrivit upp borde du ligga på ett ordentligt underskott (om jag får gissa).
Jag hade inte rekommenderat mer träning än vad du utövar nu.
Jag tror du behöver gå ner en sådär 6 kg för att få tydligt resultat.
Ditt proteinintag är väl hyfsat, men antagligen har du större chans att undvika muskelförlust om du höjer intaget till en sisådär 200g om dagen.

Sen tycker jag väl att kosten ser lite tråkig ut och det saknas lite grönsaker.
Den enda bra fettkällan jag kan se att du har med är väl isåfall den från ägg och från mjölk. Det vore nog smart att ha med någon källa till omega-3, antingen tillskott eller som fet fisk (eller omega-3-ägg).

HulkH
2010-05-02, 12:02
Se till att äta nyttigt och som sagt gå ner i vikt samt träna magen :)

Tror som ovanstående att du kanske behöver gå ner cirka 5-6 kg för tydliga resultat.

HyunJin
2010-05-02, 12:13
För Brad Pitt kropp gissar jag på -10 kg...

Buck
2010-05-02, 13:42
Se till att äta nyttigt och som sagt gå ner i vikt samt träna magen :)

Åfan? :D

colalight
2010-05-02, 17:29
Konsensus verkar vara att ambitionen är fullt möjlig, så jag kör på detta då så får vi se hur det går.

Vid energibalans ska jag stoppa i mig 2700 kcal så -1000 på det blir 1700. Alltså ungefär som med mitt kostschema.

Tittade på ditt schema Pinky, men omega-3 and what not är för seriöst för mig.

Angående kostschemat: jag byter väl ut 5 dl mjölk mot mer grönsaker och en proteindrink efter träning. Skolans potatis tänker jag inte äta och därmed basta.

Ska nog föra matdagbok, i alla fall första veckan också.

Denniss
2010-05-02, 18:31
Konsensus verkar vara att ambitionen är fullt möjlig, så jag kör på detta då så får vi se hur det går.

Vid energibalans ska jag stoppa i mig 2700 kcal så -1000 på det blir 1700. Alltså ungefär som med mitt kostschema.

Tittade på ditt schema Pinky, men omega-3 and what not är för seriöst för mig.

Angående kostschemat: jag byter väl ut 5 dl mjölk mot mer grönsaker och en proteindrink efter träning. Skolans potatis tänker jag inte äta och därmed basta.

Ska nog föra matdagbok, i alla fall första veckan också.

Alltså, varför ska du gå ner i vikt? Det kommer inte att ge ett skit?

colalight
2010-05-02, 20:21
Alltså, varför ska du gå ner i vikt? Det kommer inte att ge ett skit?

Om du trollar nu så vann du... om inte; jag är övertygad om att ett sexpack kommer optimera min självkänsla på beachen, och ja, jag är så jävla ytlig. Men du är fri att tycka att det är opti att gå runt i bulkform 12 månader om året.

Denniss
2010-05-02, 20:33
Om du trollar nu så vann du... om inte; jag är övertygad om att ett sexpack kommer optimera min självkänsla på beachen, och ja, jag är så jävla ytlig. Men du är fri att tycka att det är opti att gå runt i bulkform 12 månader om året.

Kallar du din nuvarande form bulkform?

svennebanan
2010-05-02, 20:45
Kallar du din nuvarande form bulkform?

Jag tycker det är en lagom bulkform. Killen är ju inte fet, men varför bli det i onödan? Han vill ha en Brad-kropp. Man behöver aldrig någonsin bulka så pass att man hamnar i vad ni ser som bulkform för att kunna uppnå det. Det är nog snarare en nackdel att bulka sig fet.
Så TS, deffa om du vill, eller lägg dig på kaloribalans är mitt råd.

rooz
2010-05-03, 07:36
Kallar du din nuvarande form bulkform?

Alla har olika uppfattning om vad som är bra form och inte..Jag skulle kunnat döda för tex Babooms form när han vägde 80+..Alla behöver inte gå i mysbrallor under bulk.

HulkH
2010-05-03, 10:37
Åfan? :D

haha :D thats how it work *flex*

Eddie Vedder
2010-05-03, 13:04
Kallar du din nuvarande form bulkform?

81 kg på 180 cm är givietvis befogat att deffa på om man vill det. Han kommer inte vara grov men alla har ju inte det målet. Han är 18 år och har en del fläsk. Absolut inte mycket men heller inget som genom 40-dagarsbantningen kommer göra honom hälsovådligt mager.

prOtotype
2010-05-04, 08:39
Alla har olika uppfattning om vad som är bra form och inte..Jag skulle kunnat döda för tex Babooms form när han vägde 80+..Alla behöver inte gå i mysbrallor under bulk.

Som Slarti sa - Ser jag inte alla magrutorna tydligt så är jag fet.

DanielT
2010-05-04, 10:42
Fan vilken taskig morsa du har??!! som serverar 1 dl ris och 4 ägg...