handdator

Visa fullständig version : Gå upp i vikt!

The Jax
2010-05-01, 23:17
Hej.
Jag har styrketränat periodvis, till och från de senaste 5 åren. Aldrig så att jag legat o pumpat på gymmet 6 dagar i veckan men iaf försökt få till 2 ggr per vecka. Sista månaderna har jag dock gått in för det lite hårdare för att jag alltid velat gå upp i vikt då jag väger väldigt lite, 62 kg och 1.81 cm lång. Nu tränar jag dagligen, jag äter ALLTID, varje morgon en full tallrik med havregrynsgröt, följt av någon form av pasta på förmiddagen. Rejäla luncher och middagar var dag, samt dricker stora mängder vatten och Gainer Pro 2 ggr per dag. Vid lunch och middag äter jag alltid så mycket jag bara orkar (och jag kan, min vikt till trots, äta ganska rejält). Jag tränar varje dag i princip, främst armar, axlar, rygg och bröst men har även försökt inkludera benen mer och mer sista tiden.
Mitt problem så.. jag har inte gått upp ett hekto sen jag började träna för flera månader sen, står kvar på dessa 62 kg som jag gjorde när jag började.
Jag vet inte hur jag ska gå till väga, jag äter ju redan så mycket jag bara kan samt viktöknings tillskott och tränar så pass mycket jag kan. Det är så tråkigt att vad man än gör så händer ingenting med vikten, dock är jag betydligt starkare än jag var för några månader sedan, har t.ex. ökat från patetiska 50 kg i bänkpress till iaf något mindre patetiska 75kg :D

Hoppas någon har nån ide på vad jag gör för fel!

HulkH
2010-05-01, 23:41
Om du vill öka i vikt ska du ligger på överskott med kcal ;)

Så troligtvis om du äter så mycket som det bara går, förbränner din kropp i princip allt, och därmed ökar du inte i vikt.

Men du måste i princip se till att du ligger på överskott i kcal

Pepz
2010-05-01, 23:57
Du måste få i dig mer kalorier

byt ut vattnet mot röd mjölk

HulkH
2010-05-02, 00:05
Yes, glömde säga (och kunde inte editera?)

Som ovanstående, byt ut många mat produkter till MER kaloririka :)

1684_
2010-05-02, 05:07
Säger likadant, drick mer feta saker, yoghurt, mjölk mm. Käka mer fett oxå, avokado , nötter mm.

Sen kanske man inte ska träna VARJE dag? Man bygger väl inte mer på det? Och du som e så smal kanske ska låta kroppen få sig en liten chock och låta den vila IBLAND och bara vräka på ( man blir inte fet av det )

Sniggel
2010-05-02, 07:47
Träna styrka 3 ggr i veckan, 3-split eller halvkroppsschema (ingen annan träning utöver detta).
Ha mjölk, lingon och en klick smör i havregrynsgröten (var inte blyg).

Käka mer köttfärs till din pasta och strö över ordentligt med ost (var inte blyg).

Köp en påse nötter varje dag och ät upp.

Se till att ha majonnäs redo till de måltider där det kan passa.

Käka mackor med smör och ordentligt med pålägg, gärna ost eller salami.

Drick mjölk (3%) istället för vatten.

Se till att osten du äter har en fetthalt på åtminstone 27%

Eddie Vedder
2010-05-02, 08:15
Här är mina tips. Gainer vid andra tillfällen än möjligtvis träning tycker jag du ska undvika. Det är aldrig fel att unna sig lite "skräp" då och då men kanske inte två ggr per dag som nu.

http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

The Jax
2010-05-02, 09:02
Tack för alla snabba svar :)
Ska testa tipsen jag fått och se om det kan bli bättre :)

HulkH
2010-05-02, 11:59
Säger likadant, drick mer feta saker, yoghurt, mjölk mm. Käka mer fett oxå, avokado , nötter mm.

Sen kanske man inte ska träna VARJE dag? Man bygger väl inte mer på det? Och du som e så smal kanske ska låta kroppen få sig en liten chock och låta den vila IBLAND och bara vräka på ( man blir inte fet av det )

Jag tränar alla dar i veckan, funkar alldeles utmärkt för mig :)

Tror det mera gäller att man känner sin kropp, samt att man har ett passande schema :)

Pepz
2010-05-02, 12:28
Tack för alla snabba svar :)
Ska testa tipsen jag fått och se om det kan bli bättre :)

låt det ta tid.
Ge det en månad minst

1684_
2010-05-02, 13:25

Tror det mera gäller att man känner sin kropp, samt att man har ett passande schema :)

du gör som du vill, jag gav bara e TIPS

cero
2010-05-02, 16:06

Dock är det stor chans att man tränar alldeles för mycket om man inte har ett väldigt strukturerat schema där intensiteten är anpassad efter den höga volymen (antal dagar).